Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Padł silnik 1,2 TCe - poszukuję nowego
Autor Wiadomość
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-09-12, 22:14   

ArturPL napisał/a:
Wstawiłem do kolesia od Francuzów, sprawdził wszystko i okazało się że łańcuszek był rozciągnięty. Magia stwierdzenia "rozrząd na łańcuchu jest bezobsługowy"

To jest magiczne stwierdzenie chyba we wszystkich przypadkach nowych, małych silników - łańcuchy są rachityczne, żeby zmniejszyć tarcie i być może koszt produkcji.

A z ciekawości: przy jakim przebiegu łańcuch dał ciała?
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-09-13, 00:37   

Rozrząd w 1,2 tce na łańcuchu a obsługa po 60 gorzej niz na pasku:)
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
sluka 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-13, 01:39   

Pasek czy łańcuch, oto jest pytanie...
To zależy ile kto jeździ. Łańcuch ma jakąś żywotność określoną przebiegiem. Pasek ma przebiegiem i czasem, zazwyczaj ~6lat. Producent paska zazwyczaj podaje ile lat może być używany.
Dla Kowalskiego robiącego małe przebiegi łańcuch nie zdąży się dostatecznie wyciągnąć, zanim samochód ulegnie biodegradacji. Częstą przyczyną wymiany rozrządu na łańcuchu jest awaria napinacza.

Przy pasku nie ma zmiłuj, trzeba wymieniać również po określonym czasie. Jak ktoś jeździ mało, a takich jest wielu, to częściej będzie wymieniać pasek ze względu na wiek, a nie przebieg. Łańcuch w takim przypadku jest wariantem bezobsługowym.
 
ArturPL 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Lodgy
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-13, 03:43   

Marmach napisał/a:
.

A z ciekawości: przy jakim przebiegu łańcuch dał ciała?



106 tys
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2020-09-13, 11:40   

sluka napisał/a:
Łańcuch w takim przypadku jest wariantem bezobsługowym.


Pod warunkiem wymiany oleju w ściśle określonym czasie, nie tak jak sobie ASO wymyśliło, że co 30 tyś km lub 2 lata. Najlepiej co 10 tyś....
_________________
Paweł
 
sluka 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-13, 19:13   

nowy napisał/a:
sluka napisał/a:
Łańcuch w takim przypadku jest wariantem bezobsługowym.


Pod warunkiem wymiany oleju w ściśle określonym czasie, nie tak jak sobie ASO wymyśliło, że co 30 tyś km lub 2 lata. Najlepiej co 10 tyś....


ASO sobie tego nie wymyśliło. To efekt tego czym są współczesne oleje. LOW SAPS - oznacza, że są praktycznie pozbawione dodatków uszlachetniających. To ich obecność wymuszała wymiany, bo ulegały degradacji. Olej nie wie co to upływ czasu. Nie liczy dni i lat. Za długowieczność odpowiada wartość TBN, czyli ile niezneutralizowanego KOH jest jeszcze w oleju.
W nowoczesnych hydrokrach nie ma się co psuć. Najważniejszy element do wymiany to filtr. Ma wyłapywać szkodliwej wielkości zanieczyszczenia.
Nie poprawiaj ASO i producencie. Chcesz znać stan swojego oleju, oddawaj próbki do badań. Będziesz wtedy znał rzeczywisty stan oleju niezależnie od przebiegu i lat.
Należy wymieniać tylko pierwszy olej wcześnie aby pozbyć się tego co w silniku po produkcji zostało.
I nie ma tu żadnych warunków, zwłaszcza mitów z warsztatów.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-09-13, 19:17   

Przecież ASO najchętniej to by dało interwał 50tys. Km/3 lata, byle tylko firmy miały "niskie" koszty obsługi floty. Tylko dlatego te interwały są tak rozciągane.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-09-13, 21:56   

sluka napisał/a:
oznacza, że są praktycznie pozbawione dodatków uszlachetniających.
Oznacza to że ma dodatki nie ulegające spopieleniu, nie że ich nie ma w ogóle. Są i to wcale nie mniej niż w full saps.
sluka napisał/a:
Olej nie wie co to upływ czasu. Nie liczy dni i lat.
Liczy, liczy. Olej w butelce może sobie stać długo. W silniku już nie bardzo. Czemu? A choćby dlatego że woda w oleju to nic przyjemnego.
Do tego dochodzą zwyczajne zanieczyszczenia, nagar, opiłki itp.
sluka napisał/a:
Nie poprawiaj ASO i producencie. Chcesz znać stan swojego oleju, oddawaj próbki do badań. Będziesz wtedy znał rzeczywisty stan oleju niezależnie od przebiegu i lat.
Chyba żarty sobie robisz? Olej powinien być wymieniany jak najczęściej. Czemu oleje próżniowe w pompach wymienia się co pół roku? Czemu po otwarciu butelki olej może stać tylko pół roku? Bo ciągną wodę, bo ulegają degradacji, po polimery w nich zawarte degradują.
Poprawianie ASO? Przecież ASO jeszcze rok temu wymagało wymiany raz w roku/co 20 tysięcy kilometrów, a nagle bez zmian konstrukcyjnych wydłużyli.
sluka napisał/a:
I nie ma tu żadnych warunków, zwłaszcza mitów z warsztatów.
Jakich mitów? Tego że olej trzeba wymieniać co 10 - 15 tysięcy albo raz do roku?
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-09-14, 10:26   

Cytat:
Tego że olej trzeba wymieniać co 10 - 15 tysięcy albo raz do roku?


Nie przesadzajcie - olej wymieniamy co do warunków w jakim pracuje.

Inny okres wymiany będzie dla samochodu, który jeździ tylko w mieście i nie zdąży się nawet zagrzać ( tu bym oscylował w gracach 10 do15k/rok) a inny dla samochodu robiącego przebiegi w trasie gdzie silnik i olej jest dobrze wygrzany ( tu można spokojnie dobić do 20k/rok )

Ale nie wiem, czy być chciał robić więcej niż 20k na tym samym oleju.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-09-14, 10:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-09-14, 11:26   

Killer King napisał/a:
Inny okres wymiany będzie dla samochodu, który jeździ tylko w mieście i nie zdąży się nawet zagrzać ( tu bym oscylował w gracach 10 do15k/rok) a inny dla samochodu robiącego przebiegi w trasie gdzie silnik i olej jest dobrze wygrzany ( tu można spokojnie dobić do 20k/rok )
Oczywiście że tak. 100% racji. W trybie mieszanym, czyli tak jak jeździ większość kierowców indywidualnych, interwał 10 - 15/rok lub 1 rok to optymalny interwał. W autach flotowych, gdzie 90% jazdy to autostrady i jazda po mieście to tylko dojazd do klienta od węzła do siedziby, interwał ten może spokojnie być zwiększony do 20 tysięcy, ale tu mamy sytuację taką że te 20 tysięcy kilometrów robi się w miesiąc, no góra w pół roku. No to klient flotowy woli jak ten interwał jest wydłużony do maksimum, żeby auto co miesiąc nie stało w warsztacie.

sluka napisał/a:
Nie poprawiaj ASO i producencie
Producenci samochodów projektują silniki tak, że bez awarii powinny jeździć 200 tysięcy km. Pierwsza ingerencja w silnik przy przebiegu 80 - 100 tysięcy, czyli regulacja zaworów, rozrząd itp. Przy takim przebiegu, klient indywidualny sprzedaje zwykle auto. Drugi właściciel jeździ kolejną setkę i dla producenta najlepiej, jakby po drugiej setce się silnik rozsypał. Zatem silniki powinny bez problemu przejechać 200 tysięcy km przy interwałach wymian oleju i przeglądów jakie zaleca producent. Czy przejedzie więcej to już tylko zależy od tego, jak silnik był użytkowany.
sluka napisał/a:
Należy wymieniać tylko pierwszy olej wcześnie aby pozbyć się tego co w silniku po produkcji zostało.
A producent nie zaleca tego robić. Producent w ogóle nie zaleca docierać samochodu, tylko od razu dawać w palnik, bo "silnik jest docierany na hali".
To wszystko składa się na to, żeby auto przeżyło tylko do wyznaczonego limitu.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2020-09-14, 11:30   

gdy kupowałem swego dokera w 2013 r , sprzedawca mówił tak " by przez pierwsze 3 tys km nie jeździć na większych obrotach niż 3000" , by silnik się ułożył i tak robiłem
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-14, 11:50   

Już kiedyś pisałem w innym poście, że żywotność oleju to jedno (być może mógłby pracować te 30 tys. w dobrych warunkach) ale jest jeszcze filtr oleju, który też ma swoją żywotność. Sam się przekonałem o tym po 17 tys. przy wymianie. Był w bardzo złym stanie i zapewne nie spełniał już swojej funkcji w 100%. To też trzeba uwzględniać.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-09-14, 12:34   

telecaster1951 napisał/a:
A producent nie zaleca tego robić. Producent w ogóle nie zaleca docierać samochodu, tylko od razu dawać w palnik, bo "silnik jest docierany na hali".


W istrukcji do logania/sandero jest zupełnie inna sugestia producenta.
Nie należy dawać ponad 3500 obrotów (przez - i tu nie pamiętam - 1000 czy 3000 km). Ale ewidentnie w palnik nie od razu dawać. I jest inna sugestia, z silnik jednak jakoś do siebie dochodzi - że parametry silnika dochodza do normalnych (z obniżonych) przez 1000/3000/3500 km (tez dokładnej liczby nie pamietam, ale p ojej przejechaniu przestaje być ona istotną dla użytkownika)
_________________
Spritmonitor.de
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-09-14, 16:26   

mówcie o docieraniu , w czasie jego trwania silnik jest obciążony jak przy pracy bez oleju dlatego może pękać lub się przegrzewać.
Dlatego trzeba zawsze bardzo powoli rozgrzewać silnik (żeby nie pękł) i nie przeciążać go na wysokimi długo trwałymi obrotami (żeby się nie przegrzał)
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-09-14, 21:08   

U mnie w instrukcji jest napisane, żeby przez pierwszy 1000 km nie przekraczać 3500 obr/min lub prędkości 130 km/h (dla benzyny) i że silnik osiągnie pełnię swoich możliwości po przebiegu 3000 km. Czy ta pełnia możliwości do 3000 km jest jakoś elektronicznie zablokowana? Teoretycznie dałoby się to zrobić, żeby zmniejszyć ryzyko uszkodzenia silnika (i ewentualne roszczenia gwarancyjne) przez użytkownika całkowicie ignorującego te zalecenia i chcącego "pałować" od samego początku do odcinki.

Przy okazji chciałem wspomnieć, że brak wskaźnika temperatury silnika (tzn. cieczy chłodzącej) to zbrodnia i powinni tego zabronić. Jadąc po górskiej drodze z dużym obciążeniem w starym samochodzie przynajmniej miałem jakieś pojęcie o obciążeniu cieplnym, zwłaszcza w upalny dzień widać było, jak wskazówka na serpentynach idzie nieco do góry i czasem dawałem chwilę odsapnąć silnikowi zwalniając nieco. W Dacji nie wiem nic na ten temat. Także gdy samochodem jeździ na zmianę kilka osób w rodzinie i ktoś wsiadając do samochodu wcześniej używanego przez inną osobę nie wie, czy silnik już całkiem wystygł, czy jest tylko lekko niedogrzany.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-09-14, 21:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
sluka 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-14, 21:13   

toka93 napisał/a:
Przecież ASO najchętniej to by dało interwał 50tys. Km/3 lata, byle tylko firmy miały "niskie" koszty obsługi floty. Tylko dlatego te interwały są tak rozciągane.


ASO nie daje interwałów. Je daje producent i ASO się do nich stosuje.
Cytat:

Oznacza to że ma dodatki nie ulegające spopieleniu


Za popioły jest uznawane wszytko to co zostaje. Nie istotne czy się spali/spopieli. LOW SAPS to minimalna ilość dodatków. Jak jest oznaczenie LOW SAPS nie oznacza że isnieje coś takiego jak Full Saps

Cytat:
A choćby dlatego że woda w oleju to nic przyjemnego.


Mitologii stosowanej ciąg dalszy. Znajdź wodę w oleju w silniku który systematycznie pracuje. Chyba jak ją tam wlejesz, ale i tak szybko zniknie. Woda nie miesza się z olejem, dodatkowo po rozgrzaniu silnika normalnie odparuje w temperaturze 100C. Mity, mity z facebooka.

Cytat:
Do tego dochodzą zwyczajne zanieczyszczenia, nagar, opiłki itp.


Od tego masz filtr, aby zanieczyszczenia stałe o szkodliwym rozmiarze były wyłapywane.

Cytat:
Czemu oleje próżniowe w pompach wymienia się co pół roku?

Bo to idealny frajer do płacenia. Naprawa jest droga, olej tani. Będzie wymieniał raz na kwartał jak mu się tak napisze. Pompy próżniowe to inna galaktyka w porównaniu do rynku motoryzacyjnego. Inna temperatura pracy i inne finalne wymogi. Jak olej zaabsorbuje sobie jakieś aromaty z powietrza, to może przy niskim ciśnieniu łatwo je oddać. I zamiast próżni, masz próżnie zaromatyzowaną. To przyczyna wymiany oleju, a nie utrata jego wartości smarnych.

Cytat:
Przecież ASO jeszcze rok temu wymagało wymiany raz w roku/co 20 tysięcy kilometrów, a nagle bez zmian konstrukcyjnych wydłużyli.


A nie bierzesz pod uwagę tego, że najpierw byli zbyt rygorystyczni, a później wraz doświadczeniami wynikającym z eksploatacji okresy wydłużyli. To jest dość powszechna praktyka, że przy nowym urządzeniu (silniku) stosuje się ostrożniejsze podejście eksploatacyjne, a wraz z doświadczeniem się je luzuje. Mnie to nie dziwi.

Cytat:
Tego że olej trzeba wymieniać co 10 - 15 tysięcy albo raz do roku?


Tak. Olej trzeba wymieniać kiedy jest zużyty i nie nadaje się do dalszej pracy. W terminach obsługi dostajesz mierzalne warunki w których ole/filtr będą sprawnie działać.

@telecaster1951
Cytat:
A producent nie zaleca tego robić.

Czy ci zabrania? Jeśli jest pewny że wszelkie szkodliwe opiłki i inne śmieci wyłapie filtr, to nie ma sensu tego robić. Ta "srebrzanka" w oleju nie jest groźna. Groźne są pozostałości poprodukcyjne, które mogą się trafić. Dla producenta statystycznie większość takich śmieci zostanie wyłapana przez filtr. Likwidacja awarii spowodowana przez ten "błąd statystyczny" jest tańsza niż cała zabawa w ASO z wymianami oleju, a tu producent również ponosi koszty. Ja tu wychodzę z założenia, że nie chcę być szczęśliwcem któremu się trafia coś takiego.

Cytat:
Producenci samochodów projektują silniki tak, że bez awarii powinny jeździć 200 tysięcy km.

Poprawka. To dotyczy większości wymiennych podzespołów. Auto ~200kkm to skarbonka.

Cytat:
Pierwsza ingerencja w silnik przy przebiegu 80 - 100 tysięcy, czyli regulacja zaworów, rozrząd itp. Przy takim przebiegu, klient indywidualny sprzedaje zwykle auto.

Jak jest i****ą to tak. Dla klienta indywidualnego nie opłaca się sprzedawać auta. Opłaca się je zebrać finalnie na szufelkę i oddać na złom.
Ceny na rynku narzucają wypierdzone, wyjeżdżone flotowce z przebiegami przedskarbonkowymi. Prywatny klient przez to nigdy nie dostanie takiej ceny, ile rzeczywiście jego auto jest warte. Musi obniżać cenę, bo inaczej pośród flotowców go nie sprzeda.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-09-14, 23:07   

szkoda odpisywać na te bzdury kogoś kto nie widział silnika od środka
wstawiam więc filmik stary jak świat
https://www.youtube.com/watch?v=5lKBRsv2Q_U
 
HWfreak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 100TCe + LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 88
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-09-15, 09:15   

Tak delikatnie zwrócił bym uwagę, że temat nosi nazwę "Padł silnik 1,2 TCe - poszukuję nowego" czyli wskazuje, że autor chce wymienić silnik lub go naprawić a nie "MotoVoodo, wróżenie z oleju, Harry Potter i insygnia ASO - czyli szukam najdziwniejszej teorii o awaryjności silników współczesnych".

Może moderacja zainteresuje się tym bądź co bądź lekko szkodliwym tematem pełnym domysłów i teorii? Bo wszyscy powtarzają oczywiste oczywistości takie jak "często zmieniaj olej" itp ale nikt tu nie przedstawił dowodów empirycznych takich jak skany z laboratorium na swoje tezy a niektórzy nawet dorzucają tutaj trochę swojego MotoVoodo.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-09-15, 17:23   

sluka napisał/a:


Mitologii stosowanej ciąg dalszy. Znajdź wodę w oleju w silniku który systematycznie pracuje. Chyba jak ją tam wlejesz, ale i tak szybko zniknie. Woda nie miesza się z olejem, dodatkowo po rozgrzaniu silnika normalnie odparuje w temperaturze 100C. Mity, mity z facebooka.
Kondensat pary wodnej osadza wszędzie, gdzie może. Czyli w misce olejowej również, bo ta nie jest przecież hermetyczna. Woda z oleju odparowuje pod warunkiem rozgrzania oleju do 100 stopni, co przy jeździe wyłącznie po mieście nie następuje nigdy. Jak ktoś ma do pracy 5 - 10 kilometrów, to ledwo się płyn chłodniczy rozgrzeje, olej nawet nie zbliży się do temperatury roboczej. Czemu w silnikach pod korkiem zimą zbiera się majonez? Właśnie z powodu wody zawartej w oleju.
sluka napisał/a:

Od tego masz filtr, aby zanieczyszczenia stałe o szkodliwym rozmiarze były wyłapywane.
Z tym że filtr jest zbyt mały. Interwały są wydłużane a filtr nadal ten sam. Przy zapchanym filtrze, wszelkie zanieczyszczenia przejdą pod uszczelkami.
sluka napisał/a:


Bo to idealny frajer do płacenia. Naprawa jest droga, olej tani. Będzie wymieniał raz na kwartał jak mu się tak napisze. Pompy próżniowe to inna galaktyka w porównaniu do rynku motoryzacyjnego. Inna temperatura pracy i inne finalne wymogi. Jak olej zaabsorbuje sobie jakieś aromaty z powietrza, to może przy niskim ciśnieniu łatwo je oddać. I zamiast próżni, masz próżnie zaromatyzowaną. To przyczyna wymiany oleju, a nie utrata jego wartości smarnych.
Nie masz pojęcia o zasadzie działania pompy rotacyjnej prawda? Pompa rotacyjna ma jeszcze mniejsze szczeliny dylatacyjne niż są w silniku. Olej jest nie tylko medium roboczym, ale też odprowadza ciepło i smaruje. Wiesz jak wyglądają łopatki po pracy 2 lata na jednym oleju? Są w zasadzie starte.
sluka napisał/a:

A nie bierzesz pod uwagę tego, że najpierw byli zbyt rygorystyczni, a później wraz doświadczeniami wynikającym z eksploatacji okresy wydłużyli. To jest dość powszechna praktyka, że przy nowym urządzeniu (silniku) stosuje się ostrożniejsze podejście eksploatacyjne, a wraz z doświadczeniem się je luzuje. Mnie to nie dziwi.
Nie wierzę. Po prostu nie wierzę. Tak może powiedzieć tylko osoba, która nigdy nie widziała jak wygląda optymalizacja jakości produktu. NIGDY nie ustawia się zbyt rygorystycznych zaleceń. Zalecenia były zbyt rygorystyczne ale pod względem ekonomicznym. Silniki zbyt długo jeździły. Skrócenie interwały je uśmierci szybciej.
Uważasz że zmniejszenie grubości blachy w bębnach pralek, czy montowanie łożyska ślizgowego zamiast kulowego ma na celu poprawienie jakości produktu? Albo uznano że zbyt rygorystycznie podchodzono do tego? Nie. BSH wykonał testy, w których robili bębny z coraz cieńszej blachy i zobaczyli kiedy bęben przestanie wytrzymywać 300 cykli. Ot co. Produkt ma się rozsypać po gwarancji i jak tego nie robi, to zmienia się zalecenia serwisowe albo pogarsza jakość.
sluka napisał/a:


Czy ci zabrania? Jeśli jest pewny że wszelkie szkodliwe opiłki i inne śmieci wyłapie filtr, to nie ma sensu tego robić.
Z filtra wyjąłem ponad 20 opiłków. Dużych opiłków. Niech taki opiłek zostanie poderwany z miski i chlapnie na korbę przy wyboju.
sluka napisał/a:
Ta "srebrzanka" w oleju nie jest groźna.
W ogóle nie wpłynie na film olejowy, w ogóle. I na bank olej z tym syfem ma taką samą pojemność cieplną.

HWfreak napisał/a:
ale nikt tu nie przedstawił dowodów empirycznych takich jak skany z laboratorium
https://doi.org/10.1016/j.measurement.2013.12.034
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-09-15, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
HWfreak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 100TCe + LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 88
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-09-15, 17:59   

telecaster1951 napisał/a:
https://doi.org/10.1016/j.measurement.2013.12.034

dziękuję za wartościową lekturę na wieczór ;-) to jest merytoryczny wkład w dyskusję
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-09-15, 19:08   

telecaster1951 napisał/a:
Przy zapchanym filtrze, wszelkie zanieczyszczenia przejdą pod uszczelkami.
Nie będą się przeciskać pod uszczelkami. Przedefiladują przez zawór bocznikowy :mrgreen:
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2020-09-15, 19:30   

HWfreak napisał/a:
Tak delikatnie zwrócił bym uwagę, że temat nosi nazwę "Padł silnik 1,2 TCe - poszukuję nowego" czyli wskazuje, że autor chce wymienić silnik lub go naprawić...

a wcześniej wziął udział w dyskusji w temacie - http://www.daciaklub.pl/f...hlight=#1786996
Coś jest na rzeczy.
 
sluka 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-15, 19:42   

Cytat:
Nie masz pojęcia o zasadzie działania pompy rotacyjnej prawda?

Nie oceniaj innych przez swoje ograniczenia. A może dokładniej jakiej? Tak się składa, że większość pomp stosowanych w technice to różne wariacje pomp rotacyjnych. A z próżniowych turbo molekularne również nie są mi obce.

Cytat:
Z tym że filtr jest zbyt mały. Interwały są wydłużane a filtr nadal ten sam. Przy zapchanym filtrze, wszelkie zanieczyszczenia przejdą pod uszczelkami.

I ty to stwierdzasz. Na jakiej podstawie?

Cytat:
Nie wierzę. Po prostu nie wierzę.

I tu jest twój problem. To nie kwestia wiary.

Cytat:
NIGDY nie ustawia się zbyt rygorystycznych zaleceń.

Za dużo własnych wyobrażeń, za mało doświadczenia. Mógłbym ci podać przykład na takie "nigdy". Oleje mogą być jakoś naciągane z tematem wątku, bo od łańcucha wyszły. Jednak inny silnik, z innej branży gdzie od jego sprawności zależy życie to już mocny offtop.

Cytat:
Silniki zbyt długo jeździły. Skrócenie interwały je uśmierci szybciej.

Mity mechaników na podstawie aut z nieokreślonym przebiegiem.
Producent nie jest zainteresowany uśmiercaniem mechanicznym silnika. Wpływa to na szybką utratę wartości, problemy z odsprzedażą, fatalną opinią i efekcie kiepską sprzedażą nowych samochodów. Jego udział w rynku zajmie konkurent, który cieszy się lepszą opinią. To działa w dwie strony.
O sprzęcie AGD nie będę pisał, ale dziękuje za rozbawienie mnie.

Cytat:
Z filtra wyjąłem ponad 20 opiłków. Dużych opiłków.


No to oznacza że filtr spełnił swoje zadanie. On ma to wyłapywać. I tak jakiś szczęśliwiec może się trafić. Dla tego warto wymienić, aby nim nie być. Dla producenta tu się liczy koszt i statystyka. Jeśli szczęśliwców jest tyle co wygrywających w lotto, to nie będzie się przejmował. Za to my dzięki internetowi poznamy duży ich procent. W stosunku do innych użytkowników ich ilość będzie pomijalnie mała, a internet i tak będzie huczał.

Cytat:

W ogóle nie wpłynie na film olejowy, w ogóle.

Tak, nie wpłynie. Dyspersanty powodują, że normalna praca oleju jest w formie zasyfionej. Filtr ma zatrzymywać to co jest niebezpieczne.

Cytat:
https://doi.org/10.1016/j.measurement.2013.12.034

Poczytał bym, coś tam jest, ale dostępu nie ma, to tak jak by nie było.
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2020-09-15, 19:59   

Cytat:
O sprzęcie AGD nie będę pisał, ale dziękuje za rozbawienie mnie.


Tu się nie ma z czego śmiać, ot taki przykład jak Wrozamet (Mastercook) też stosował zasadę byle cieńsze. I co z tego wyszło....,że obecnie jest tam BSH
_________________
Paweł
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-09-15, 20:14   

sluka napisał/a:
Cytat:
https://doi.org/10.1016/j.measurement.2013.12.034

Poczytał bym, coś tam jest, ale dostępu nie ma, to tak jak by nie było.

Jeśli wolno pomóc szanownemu gremium dyskusyjnemu:
https://sci-hub.tw/

;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne