Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-11-17, 21:10
bagnet i sprawdzanie poziomu oleju
Autor Wiadomość
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-11-17, 20:33   

Ja mam w Dusterze K4M 2x4 z X 2010 ten długi, a ten krótki też w K4M ale w takiej wersji jaka była na początku - w Lagunie 1998 - wtedy wprowadzono ten silnik.
Tak więc Ty raczej potrzebujesz ten długi.
 
kfelisiak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 15
Skąd: Stargard
Wysłany: 2016-11-17, 20:39   

a znasz może numer katalogowy jak w takim razie znaleźć ten poprawny ? wszystkie internetowe mają takie wcięcia oznaczające min i max a mój miał taką nakropioną siatkę w romby
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-11-17, 20:40   

Kup sobie metalowy bagnet do starych k4m były .
 
kfelisiak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 15
Skąd: Stargard
Wysłany: 2016-11-17, 20:50   

najchętniej tak bym zrobił ale jak taki znaleźć ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-17, 21:25   

http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Duster / HSMM / Manual / 10 Engine - Oil sump / N105012 / 8 - 7701067122
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-17, 23:31   

To ja poproszę numer renault do bagnetu 1.5 dci metalowego, jeśli istnieje ;-) ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 01:15   

http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Logan Sandero I / BS0K / Manual / 10 Engine - Oil sump / N105012 / 3 - 8200463669 ---> http://www.google.pl/sear...463669&tbm=isch ---> 7701060939
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-11-24, 19:02   

Ja mam taki
http://allegro.pl/nowa-mi...6465308684.html
i jestem zadowolony , ten ori plastik do niczego sie nie nadawał bo nie widać było na nim stanu oleju
 
Cris 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan Blaszak
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 22 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Poznań
  Wysłany: 2019-05-24, 22:45   Logan 1.5 dCi (blaszak) 2010r. - Zerwany bagnet oleju

Witajcie!

Od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Daci Logan 2010 r. blaszak z silnikiem 1.5 dCi (najsłabsza wersja).
Dzisiaj przyszedł w końcu czas na zmianę oleju i przy którymś sprawdzaniu poziomu, nie mogłem dopatrzeć się stanów, bo w ręce został sam kikut :shock:

Bagnet pękł w takim miejscu, że na 99% jego część została w rurce (jakaś 1/3).
Przez 3h męczyłem się z próbą demontażu rurki, podlewając WD40 i szarpiąc żabkami do góry, lewo, prawo, próbując obrócić i ani drgnął - pewno przez te 280 tys nikt go nie ruszał, to się zapiekł chłopina :-/

Ktoś ma jakieś doświadczenia, pomysły co z tym fantem zrobić?
Mi przychodzą do głowy 3 pomysły:
1. Ściągnąć miskę olejową - dużo jest z tym roboty? Z tego co na szybko patrzyłem, to powinna wyjść, tylko dziwi mnie, że jest jeszcze dodatkowo przykręcona do skrzyni biegów :shock: Natomiast z tego co czytałem, to trzeba demontować poduszki, belki czy inne przeszkadzajki, a nie mam dostępu do kanału :cry:
2. Powalczyć jeszcze z rurką i spróbować wyciągnąć od góry, może jest na to jakiś sposób?
3. Kupić nowy bagnet (być może metalowy) i liczyć, że jakoś dogadają się ze sobą (stary i nowy) w jednej rurce :evil:

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc! :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-25, 01:41   

Cris napisał/a:
Ściągnąć miskę olejową - dużo jest z tym roboty?

Podręcznikowo 3 roboczogodziny, ale to dlatego, że właśnie powinno się demontować sporo innych elementów. Może jednak nie trzeba byłoby wyjmować jej całkowicie, a wystarczyło tylko obniżyć na tyle, żeby sięgnąć do wnętrza po pozostałość bagnetu?

Cris napisał/a:
spróbować wyciągnąć od góry

Jeśli bagnet jest metalowy, to można sprawdzić, czy łapie go magnes.

Na złapanie plastikowego nie mam pomysłu.

Cris napisał/a:
liczyć, że jakoś dogadają się ze sobą (stary i nowy)

Myślę, że wątpię...
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-25, 10:32   Re: Logan 1.5 dCi (blaszak) 2010r. - Zerwany bagnet oleju

Cris napisał/a:

3. Kupić nowy bagnet (być może metalowy) i liczyć, że jakoś dogadają się ze sobą (stary i nowy) w jednej rurce :evil:

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc! :mrgreen:


Rozwiązanie rozpaczliwe - do zastosowania, gdy już kanał znaleziony i gotowy by od dołu brać. Wtedy można spróbować czy w ogóle da się wsunąć drugi. Jeśłi tak i jeśli nie będzie wpychany stary, to może wyciągająć nowy po lekkim przekręceniu da się kawałek starego wysunąć?
Ale jeśli wepchnie się stary to tylko bez zapalania silnika na wszelki wypadek (bo diabli wiedzą, dokad stary bagnet poszedł) wepchnąć na kanał i inną metodą.
Czyli - albo , przy dużym szcześciu problem się rozwiąże - albo , bardziej prawdopodobne, auto natychmiast na kanał. Jak już na tym kanale stoi.... to można spróbować... Już gorzej nie będzie.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2019-05-25, 19:37   Re: Logan 1.5 dCi (blaszak) 2010r. - Zerwany bagnet oleju

Cris napisał/a:
Witajcie!

2. Powalczyć jeszcze z rurką i spróbować wyciągnąć od góry, może jest na to jakiś sposób?
:

Powalcz z rurka sam ściągałem kiedyś w sandero jak bagnet walnął nie ma strachu i roboty nie wiele dopasować nowy bagnet wg upodobań i dzida dalej w drogę

:-) pozdro
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-05-25, 20:01   

Jeśli stary bagnet jest plastikowy, to spróbowałbym dobrać jakąś rozciągniętą sprężynę albo zrobić cienką spiralę z drutu, podgrzać do jakieś 250 stopni modląc się, by nie wywołać pożaru i wepchać z góry, aby wtopiła się w stary bagnet. Po ostygnięciu próba wyjęcia wszystkiego razem.
No chyba, że się zatarł z nadmiernego smarowania, to żadna siła go nie wyciągnie. :)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-05-25, 20:14   

Mi się złamał jakieś 10 lat temu plastikowy bagnet w K4M - tym samym co pierwszy 1,6 w Dusterze. Kupiłem drugi i tyle - silnik chodzi do dzisiaj. jak polecą kawałki to zostaną na dnie miski olejowej lub przed filtrem oleju.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-05-25, 21:02   

W 1,6 rurka bagnetu jest przykręcona do bloku, tuz nad miską oleju na jednej śrubie i druga wyżej na wsporniku. Może wystarczy je odkręcić i wyjdzie. Sprawdź jak jest w 1,5.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3622
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-27, 07:36   

Marek1603 napisał/a:
W 1,6 rurka bagnetu jest przykręcona do bloku, tuz nad miską oleju na jednej śrubie i druga wyżej na wsporniku. Może wystarczy je odkręcić i wyjdzie. Sprawdź jak jest w 1,5.

Dokładnie. Rurka bagnetu wciśnięta w otwór bloku silnika na oringu i złapana wyżej śrubkami w 2-3 miejscach do silnika. Po odkręceniu, rurka wychodzi razem z bagnetem, nie spotkałem jeszcze rozwiązania żeby było inaczej. Ściąganie miski do uwolnienia bagnetu z rurki to hardcore...
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-06-16, 21:26   

Mam pytanie wymieniłem bagnet oleju w K4M na metalowy jest dokładnie taki sam prócz trzpienia z uszczelką który ma przekrój 9mm oryginał ma 10 mm.
Jeździłem tak 3 lata i zacząłem się zastanawiać czy nie ma to wpływu na odme ?
oleju nic a nie ubywa.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-17, 06:47   

Fruxo napisał/a:
czy nie ma to wpływu na odme ?
oleju nic a nie ubywa.
A jaki ma mieć wpływ? Jak wzrośnie ciśnienie w skrzyni korbowej, to ma ono ulecieć odmą. To w Twoim przypadku wyleci odmą i troszeczkę przez bagnet.
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-09-16, 10:56   Bagnet Oleju w dCi

Czy ktoś mógłby mi poradzić jak prawidłowo odczytywać ten stan oleju z bagnetu. Bagnet jest gładki i pomimo tego że uważam bardzo mocno podczas wkładania i wyciągania to jednak nigdy nie mam pewności ile on pokazuje. Olej w Dieslu jest ciemny, na srebrnym bagnecie powinien być doskonale widoczny jednak jego poziom nie jest oczywisty. Olej ścieka po tym bagnecie w sposób taki że po wyciągnięciu kompletnie nie wiem czy 'poziom' powstał z zabrudzenia podczas wkładania i wyciągania czy nie. W poprzednim samochodzie miałem bagnet z taką wytłoczoną krateczką i tam olej się zatrzymywał tak że można było łatwo odróżnić poziom od zabrudzeń olejem. Ten jest gładki jak lustro i olej ścieka już podczas wyciągania. Może głupie, ale za każdym razem jak sprawdzam to mam tak 50% pewności że jest OK. Czy są bagnety do dCi z bardziej chropowatym wskaźnikiem?
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2020-09-16, 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-09-16, 11:02   

Nie wiem czy są takie bagnety z chropowatymi wskaźnikiem do Logana..?
Można spróbować zrobić w domowych warunkach a mianowicie papierem ściernym mocno zmatowić powierzchnię wskazania między MIN a MAX to olej na pewno się zatrzyma...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-09-16, 11:16   

Dziękuje. Zastanawiałem się nad tym czy by go nie zmatowić, ale czy to go w jakiś sposób oprócz 'naprawienia' nie uszkodzi tj. nie naruszy jakiejś warstwy ochronnej (raczej jej nie ma ale na tym się nie znam). Jak patrzę w Internecie to jest wiele bagnetów do dCi z tą kratką ale nic o tym ze do Blue dCi 95KM , MCV II o jego długości nie wspominając. Takie z korkiem jak u mnie są plastikowe i okrągłe zdaje się w przekroju. Gdzieś tu był temat jak się komuś taki ułamał..
Mój bagnet to taki metalowy gładki pasek połączony z korkiem (nie oczkiem).
Jak nie znajdę dedykowanego to wezmę się za zmatowienie. Jak szukam tak nie mogę takiego zamiennika z kratką znaleźć.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2020-09-16, 11:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-09-16, 12:01   

Tu opisałam jeden patent.
http://www.daciaklub.pl/f...hlight=#1792010
_________________
Od f126p do Dustera
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-09-16, 13:40   

Łukasz_M napisał/a:
Dziękuje. Zastanawiałem się nad tym czy by go nie zmatowić, ale czy to go w jakiś sposób oprócz 'naprawienia' nie uszkodzi tj. nie naruszy jakiejś warstwy ochronnej (raczej jej nie ma ale na tym się nie znam). Jak patrzę w Internecie to jest wiele bagnetów do dCi z tą kratką ale nic o tym ze do Blue dCi 95KM , MCV II o jego długości nie wspominając. Takie z korkiem jak u mnie są plastikowe i okrągłe zdaje się w przekroju. Gdzieś tu był temat jak się komuś taki ułamał..
Mój bagnet to taki metalowy gładki pasek połączony z korkiem (nie oczkiem).
Jak nie znajdę dedykowanego to wezmę się za zmatowienie. Jak szukam tak nie mogę takiego zamiennika z kratką znaleźć.

Przecież bagnet będzie zanurzony w oleju więc nie będzie mowy o jakimś rdzewieniu...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2020-09-17, 16:02   Re: Bagnet Oleju w dCi

Łukasz_M napisał/a:
Czy ktoś mógłby mi poradzić jak prawidłowo odczytywać ten stan oleju z bagnetu. Bagnet jest gładki i pomimo tego że uważam bardzo mocno podczas wkładania i wyciągania to jednak nigdy nie mam pewności ile on pokazuje. Olej w Dieslu jest ciemny, na srebrnym bagnecie powinien być doskonale widoczny jednak jego poziom nie jest oczywisty. Olej ścieka po tym bagnecie w sposób taki że po wyciągnięciu kompletnie nie wiem czy 'poziom' powstał z zabrudzenia podczas wkładania i wyciągania czy nie. W poprzednim samochodzie miałem bagnet z taką wytłoczoną krateczką i tam olej się zatrzymywał tak że można było łatwo odróżnić poziom od zabrudzeń olejem. Ten jest gładki jak lustro i olej ścieka już podczas wyciągania. Może głupie, ale za każdym razem jak sprawdzam to mam tak 50% pewności że jest OK. Czy są bagnety do dCi z bardziej chropowatym wskaźnikiem?


Widzę że nie tylko u mnie występuje - występował z tym problem.
Teraz sprawdzam stan oleju zawsze gdy silnik jest zimny. Miarkę wyciągam jednostajnym płynnym ruchem i jedna strona jest dobrze czytelna natomiast druga już rozmazana.
Ale uwaga, czynność ta jest jednorazowa. Ponowne włożenie i wyjęcie miarki skrótkuje rozmazaniem obustronnym oleju. Do następnego pomiaru trzeba czekać aż olej spłynie z miarki, lub odpalić silnik i też chwilę poczekać.

Stan licznika 6 tyś km.20200906_copy_640x295_1.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 56,11 KB

Stan licznika. 60000 km.20200906_copy_640x1388_1.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 228,91 KB

 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-09-17, 16:21   

Dziękuję. Też zauważyłem że z jednej strony bagnet jest rozmazany a druga strona jest lepsza. Niestety ta lepsza zawsze jest od striny kabiny i bagnet trzeba obracać szybko żeby olej jak najmniej ściekł.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne