Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3622 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-10, 18:09
yurec1st napisał/a:
To gdzie można je zmienić ?
Raczej nikt tutaj nie poruszał takiego tematu, przynajmniej nie zauważyłem...
Obroty zaprogramowane są fabrycznie na 750-800 i w tym zakresie się trzymają po rozgrzaniu silnika. Po co chciałbyś w nie ingerować?
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-11, 16:43
Dymek napisał/a:
yurec1st napisał/a:
To gdzie można je zmienić ?
Raczej nikt tutaj nie poruszał takiego tematu, przynajmniej nie zauważyłem...
Obroty zaprogramowane są fabrycznie na 750-800 i w tym zakresie się trzymają po rozgrzaniu silnika. Po co chciałbyś w nie ingerować?
Takie obroty to może ma silnik 0,9Tce. Silnik D4F czyli 1.2 16v niestety obroty biegu jałowego ma na poziomie +/- 700 co skutkuje tym, że czuć jest lekkie drgania na kierownicy a po samym silniku widać jak pracuje na poduszkach. Chciałbym aby te jednostki miały obroty 800obr./min. Wtedy to nie słychać było by terkotania w skrzyni biegów które jest standardowe w tym silniku. Co do 1.0 Sce się nie wypowiem bo nie wiem jakie ma obroty ale obstawiam , ze podobnie jak mój czyli około 700.
Przekopałem się przez dziesiątki stron, które znalazła szukajka.
Znalazłem jeden temat o programowej regulacji wolnych obrotów.
Opis DDT 2000:
zmieniasz obroty biegu jałowego poprzez :
1. wchodzisz w Ecrans Etudes > Services particuliers
2. w prawym oknie "CORRECTION des CONSIGNES"
3. wybierasz Consigne : Régime de ralenti
4. wybierasz Correction : INCREMENTER wyżej
DECREMENTER niżej
5. wciskasz przycisk : Corriger
Po tym powinieneś widzieć zmianę obrotów.
Opisujący twierdzi, że zmiana zakresu jest możliwa max. do 800 obr/min - to za mało.
Nic nie wiem o tym programie, do tej pory używałem ddt4all i ELM 327 Bluetooth.
Nie mam czarodziejskiego kabeleka do DDT 2000.
Czy zamiennie może być ELM 327 Bluetooth ?
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
O tym było "PS" - DDT4ALL jest zamiennikiem DDT2000, korzysta z tych samych baz danych, więc w zasadzie niemal wszystko jest takie samo lub bardzo podobne.
Nie, ale jak już uruchomisz ddt4all i wejdziesz w sterownik silnika, to opis z ddt2000 powinien wystarczająco pasować.
Ale:
yurec1st napisał/a:
zmiana zakresu jest możliwa max. do 800 obr/min - to za mało
Jeżeli u innych osób silnik na wolnych obrotach zachowuje się poprawnie, to problemem Twojego motoru nie jest ich zbyt niski poziom.
Natomiast jeśli wszystkie egzemplarze zachowują się tak samo, tzn. że TTTM.
No i parametry można zmienić wyłącznie na takie, jakie są przewidziane przez producenta - a skoro nie ma opcji wyższej niż 800, to bez samodzielnego przeprogramowania sterownika nic więcej nie zrobisz.
Niestety próba dotarcia ddt4all 550 do ustawień wolnych obrotów była nie udana. Żaden ze sterowników sandero II nie pokazuje ekranu ustawienia obrotów.
Znalazłem taki ekran dla clio II ale po zmianie ustawień nic się nie dzieje
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3622 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-23, 13:27
yurec1st napisał/a:
Chcę podjąć próbę, może wystarczy żeby nie drżała kierownica przy włączonej klimie.
Zaraz... przecież przy włączonej klimie obroty silnika i tak są ciut wyższe niż normalne na jałowym. Nie mierzyłem precyzyjnie, ale tak to u mnie wynika z obrotomierza.
Ale tylko jak pracuje sprężarka. Zresztą nie o wysokość obrotów tu chodzi. Czasem wystarczy zmiana o 20-30 obrotów na plus lub minus aby silnik nie wzbudzał rezonansu róznych elementów samochodu.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3622 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-24, 07:36
yurec1st napisał/a:
Czasem wystarczy zmiana o 20-30 obrotów na plus lub minus aby silnik nie wzbudzał rezonansu róznych elementów samochodu.
Informacyjnie- pokusiłem się o dokładne sprawdzenie przy odczycie z OBD- oczywiście dotyczy TCe90.
Normalna praca na biegu jałowym rozgrzanego silnika- średnio 800 obr/min.
Normalna praca na biegu jałowym rozgrzanego silnika po włączeniu świateł mijania- średnio 850 obr/min.
Po włączeniu klimatyzacji na biegu jałowym (światła już tak nie rzutują)- średnio 900 obr/min.
Piszę "średnio", bo sama stabilność tych obrotów waha się właśnie w zakresie tych +/- 20 obr/min.
I teraz ciekawi mnie jak to wygląda u Ciebie w litrowym SCe?
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-24, 14:40
To w tych 3 cylindrowych silnikach obroty są dosyć wysokie a i tak czuć drgania silnika przynajmniej w 1.0 Sce którym jeździłem. W 0,9Tce jechałem raptem z 300m więc nie zwracałem uwagi na obroty. W 1.2 16v obroty na zimnym silniku coś lekko ponad 1000 po zagrzaniu spadają do 700obr./min
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum