Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tempomat fabryczny / aktywacja
Autor Wiadomość
Trojan1000 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Lip 2019
Posty: 44
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-04-29, 18:57   

Trojan1000 napisał/a:
Abelos napisał/a:
A nie wymagana jest wymiana zwijacza na takiego z opcja tempomatu?? bo widziałem takie na allegro i zastanawiałem sie czy to potrzebne i jaka jest różnica



Spotkałem się z 4* rodzajami zwijaczy z taśmami:

1. Przeznaczony do fabrycznego tempomatu z przyciskami na kierownicy. Ma dodatkową wtyczkę do przycisków na kierownicy od tempomatu. 681726046R

2. Nie przeznaczony do tempomatu ale z taśmą 4 pionową. Da się go zaadaptować dolutowując przewody. Jest to "lekka partyzantka".

Obrazek

Brakuje w nim też pinów w miejscu podłączania kostki, można je uzupełnić.

Obrazek

3. Nowe "chińskie" zwijacze z taśmami z allegro po 139zł. Nie nadają się nawet do adaptacji do tempomatu. Nie mają nawet "ślepego" gniazda do wtyczki od przycisków tempomatu. 6001551352

Przyciski które są montowane na konsoli centralnej typ renault i typ dacia różnią się tylko ceną i kolorem podświetlania. Renault-biały (są tańsze) a Dacia-pomarańczowy (są droższe). (Pomijam uboższe wersje tylko z "ogranicznikiem prędkości).

Jeśli chcecie kupić kierownicę do wersji z tempomatem to kupujcie w komplecie z taśmą. Zaoszczędzi to sporo nerw. Takie rozwiązanie na 100% nie jest "druciarstwem".


Przeróbka z manetką od peugeota jest tańsza i ma tą zaletę że w razie pęknięcia taśmy można kupić zwykłą chińską za 139zł zamiast np: Valeo za prawie 400zł.


Ukraińskie forum

W mojej Dacii MCV II 1.2 16V z 2016 roku jest drugi typ taśmy. Szukam kierownicy z taśmą. Jeśli nie dostanę kompletu to zastosuje patent z manetką od peugeota. Z racji ceny będę miał przełącznik typ renault.



P.S. jest jeszcze 4 rodzaj taśm z 3 wtyczkami. Wersja do tempomatu i nowych kierownic że sterowaniem radia z kierownicy.


Z tego co zauważyłem to kierownice z Logan/Sandero i Duster mają inne mocowania poduszek powietrznych. Mimo takich samych wymiarów, wyglądu, nie są zamienne bez montażu poduszki dedykowanej do kierownicy.

Taśmy do poduszek powietrznych z opisów wynika że są zamienne.
 
Trojan1000 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Lip 2019
Posty: 44
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-05-04, 12:23   

Tempomat zamontowany. Przycisk od tempomatu typ Renault" z białym podświetleniem, kierownica i taśma od wersji z tempomatem. Moja poduszka powietrzna pasowała do kierownicy z przyciskami.



zdjęcie
Ostatnio zmieniony przez Trojan1000 2020-05-04, 12:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
eryk16 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-05-14, 16:41   

Witam. Posiadam Dokker 1.5dci 2013r ze sterownikiem BOSCH 237102213R założyłem kierownice z przyciskami i taśmę. Działa ogranicznik a nie da się włączyć tempomatu (przewody do tempomatu zostały dołożone). Czy ktoś może mi pomóc z tym tematem
Ostatnio zmieniony przez eryk16 2020-05-14, 16:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-05-15, 09:58   

A próbowałeś CLIP-em uaktywnić ?
Nie wiem czy akurat ten wspomniany sterownik ma fabrycznie wgraną opcję tempomatu?
Bo ogranicznik to jest inna sprawa niż tempomat.
A czy czytałeś ten wątek od początku?
Kolega DrOzda podawał, który sterownik ma wgrany tempomat a który nie.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
eryk16 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-05-15, 12:00   

Tak próbowałem clipem
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-15, 13:18   

Niestety nie aktywujesz tempomatu. Musiałbyś wymienić ECU na >= 237104128R
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-15, 13:40   

Teoretycznie można by jeszcze próbować przeprogramować, ale trzeba by rozpoznać bojem czy to w ogóle możliwe, więc tak czy owak lepiej byłoby mieć zapasowe ECU.
 
eryk16 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-05-15, 13:51   

Większa czcionka to nr 237102213R a mniejsza 237102720R który to nr ECU?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-15, 13:59   

http://www.daciaklub.pl/f...1658462#1658462
DrOzda napisał/a:
Większa czcionka pod kodem kreskowym to Hardware ID mniejsza Software ID.


(Tak, to wcześniej w tym temacie...).
 
eryk16 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-05-15, 14:10   

DrOzda napisał/a:
Niestety nie aktywujesz tempomatu. Musiałbyś wymienić ECU na >= 237104128R
Widziałem ten post więc 237104128R to software?

I hardware 237102213R może być na innym ECU ale soft musi być 237104128R? Czy dobrze rozumiem?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-15, 16:59   

Nie do końca. SoftwareID to identyfikator wersji oprogramowania która jest wgrana fabrycznie przez producenta ECU. Natomiast fabryka mogła wgrać na linii produkcyjnej nowszą wersję programu bo na przykład wykryto jakieś błędy czy trzeba zmodyfikować parametry pracy silnika - podpinając ELM327 i np. ScanMaster odczytamy CalibrationID i to będzie aktualna wersja oprogramowania. Nie każdy SoftwareID jest kompatybilny z dowolnym HardwareID bo dana generacja silników musi spełniać konkretne normy Euro. CLIP pozwala aktualizować oprogramowania sprawdzając VIN z bazy z listą dostępnych wersji CalibrationID dla danej wersji pojazdu. Z kolei zmiana ECU na nowszy może wymagać dodatkowych zmian w osprzęcie silnika. Przeprogramowanie przy użyciu programatora EEPROM może też nie być wystarczające bo nie wiadomo czy pin w złączce ECU odpowiedzialny za uruchomienie tempomatu jest fizycznie podłączony do płytki i dalej do elektroniki ECU. Generalnie dość trudny temat raczej dla kogoś naprawdę dobrego w temacie elektroniki samochodowej czy tuningu silników.

W Twoim przypadku o obecności tempomatu decyduje numer HardwareID.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-05-15, 17:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-05-15, 18:12   

DrOzda napisał/a:
nie wiadomo czy pin w złączce ECU odpowiedzialny za uruchomienie tempomatu jest fizycznie podłączony do płytki i dalej do elektroniki ECU.

Raczej jest...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-15, 18:49   

Niby tak , można to sprawdzić multimetrem przy włączonym zasilaniu.
 
eryk16 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-05-15, 19:20   

Już się pogubiłem. Na który nr mam zerknąć przy wymianie?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-15, 19:48   

HardwareID
Ale wymiana ECU to też kodowanie albo wymiana immobilizera w kluczyku.
 
eryk16 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-05-20, 10:27   

A może macie jakieś namiary na warsztat na śląsku który by to ogarnął
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-05-20, 12:56   

DrOzda napisał/a:
Ale wymiana ECU to też kodowanie albo wymiana immobilizera w kluczyku.

To się zaczyna robić mało ciekawe... dla przeciętnego użytkownika, oczywiście :-)
 
jareklo 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan ii
Silnik: 1,2
Rocznik: 2015
Dołączył: 03 Wrz 2020
Posty: 1
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-09-03, 21:20   

A czy pod 2371029 37R coś da się uaktywnić , najlepiej tempomat. Logan jest z 15 roku, ale ten numerek jakiś mikry :-) A póki co "idę " się przywitać.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-03, 22:26   

jareklo napisał/a:
A czy pod 2371029 37R coś da się uaktywnić , najlepiej tempomat. Logan jest z 15 roku, ale ten numerek jakiś mikry :-) A póki co "idę " się przywitać.

Jeśli do tego silnika z danego roku oferowano tempomat jako opcję to tak. Wystarczy nowa kierownica , taśma i włącznik , ewentulnie czujnik sprzęgła zamontować.
http://www.daciaklub.pl/f...1700379#1700379
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-09-03, 22:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
mne 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2020
Posty: 70
Skąd: PL
Wysłany: 2020-09-13, 20:11   

Witajcie sprawdzałem u siebie w Sandero z '16 i wiązka pod przełącznik tempomatu jest , czujnik pod sprzeglem również zatem wychodzi że potrzeba tylko kierownicę z przyciskami pod TEMPOMAT oraz taśma i tu moje pytanie która taśma będzie właściwa macie sprawdzone numery ? Aktywacja z tego co wyczytałem automatycznie, chyba że się mylę?
 
mne 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2020
Posty: 70
Skąd: PL
Wysłany: 2020-09-14, 18:09   

W związku z tym ze nie mogę edytować swojej wiadomości zapytam jeszcze szanownych forumowiczów o numery komputera otóż mam pod kodem kreskowym 237107314R duże cyfry natomiast małe to237105337R czy coś z tego wiadomo? Dopytam jeszcze o kierownice jaką kupić czy z przyciskami po obu stronach czy wystarczy po jednej lewej stronie. Nie zaglądałem jeszcze na zwijacz czy jest opcja ze będzie wolny kabelek pod podłączenie kierownicy i nie będzie trzeba zmieniać? czy podłączając sam na początek wyłącznik na konsoli powinien go wykryć komputer na zegarach? Na co tak w ogóle zwrócić jeszcze uwagę. Czy może kupić cały zestaw od lifta i wymienić przełączniki , kierownicę wraz z poduszką - ale to chyba droższa impreza. Z góry wszystkim dziękuje za wypowiedzi i proszę o fachową poradę.
Ostatnio zmieniony przez mne 2020-09-14, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-14, 19:52   

Kierownica z przyciskami po jednej stronie obsługuje tylko ogranicznik prędkości. Aczkolwiek można by się pokusić o dołożenie wtedy przycisku R/O gdzieś dodatkowo tyle że musiałbyś się wpiąć do wiązki żeby rozbudować drabinkę rezystancyjną. Chyba lepiej poszukać pełnej.
 
mne 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2020
Posty: 70
Skąd: PL
Wysłany: 2020-09-17, 18:03   

Mam szybkie pytanie - po założeniu samego włącznika tempomatu na konsoli nic się nie dzieje jak i również po przełączeniu w general configuration - na cc/sl, na zegarach zadna kontrolka nie świeci -zaznaczam kierownica z przyciskami nie podpieta.
Przy właczonym cc/sl świeci cały czas żółta kontrolka na zegarach, a przy wyłączeniu cc/sl wszystko powraca do normalności

error.jpg
Plik ściągnięto 8819 raz(y) 2,21 KB

Ostatnio zmieniony przez mne 2020-09-17, 18:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
mne 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2020
Posty: 70
Skąd: PL
Wysłany: 2020-09-19, 11:48   

Dziękuje wszystkim za multum pomocnych odpowiedzi, wszystkie wątpliwości i przyczyny błędów już znam, kierownica + reszta w drodze w następnym tygodniu przekładka. Można zamknąć moje wątki
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-19, 18:20   

Co kolega taki sarkastyczny, myśli może, ze każdy pędzi do garażu i demoluje swój samochód, żeby potwierdzić obserwowany błąd silnika?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne