Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-09-23, 19:24   

Jednak zmieniam fabryczne landi na staga, wystarczyło przepiać wtyczkę z instalacji landi do listwy wtryskowej i auto chodzi już na benzynie bez sterownika LPG, jestem w trakcie opisywania kabelków bo chcę się wpiąć do fabrycznej wiązki troszkę lutowania będzie ale cóż :) jedynie trzeba dociągnąć kabel z sondy i kabel z cewki bo w fabrycznej instalacji widocznie po CAN-ie szczytuje obroty i sondę. Jak mam wyłożyć 800zł na jakieś MED-y to mam za 650zł sterownik qbox basic i listwę ACW02, roboty nie liczę bo robię to sam ;)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-09-26, 14:45   

Dzisiaj odpaliłem staga i żałuję że juz dawno tego fabrycznego landi nie wywaliłem, z fabrycznej instalacji został reduktor butla i wielozawór resztę wywaliłem, sterownik qbox basic + wtryski ACW02 w końcu błoga cisza, z wtyku centrali landi wziąłem sygnały z wtrysków benzynowych,+ po stacyjce i tyle dodatkowo trzeba się wpiąć w wiązke aby uzyskać obroty z cewki i sonda lambda w landi sterownik czyta sobie po CAN-ie obroty,sonda itd, trzeba było dołożyć czujnik temp który ulokowałem na wężu bo nie ma miejsca gdzie go wkręcić, niestety trzeba zmienić także przycisk gazu i czujnik poziomu na butli całość mnie wyszła 650zł + moja robota :) to i tak 200zł taniej niż same wtryski do landi które są badziewiem drogie i nietrwałe, ciepłe autko odpala na samym gazie :)




_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-09-27, 11:28   

Czujnik poziomu lpg jest zwykłym opornikiem na sprężynce i w sterowniku ustawiasz jego zakres u mnie był 0-60 ohm
u ciebie może być inny bo butla wewnątrz auta , sprawdzenie to 5 min bo 2 śruby i multimetr
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-09-27, 14:48   

Fruxo napisał/a:
Czujnik poziomu lpg jest zwykłym opornikiem na sprężynce i w sterowniku ustawiasz jego zakres u mnie był 0-60 ohm
u ciebie może być inny bo butla wewnątrz auta , sprawdzenie to 5 min bo 2 śruby i multimetr


czujnik landi ma piny +5V,masa,sygnał dla staga 12V,sygnał,masa więc to nie to samo
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
lukasz.zst 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 12
Skąd: Katowice
Wysłany: 2022-04-05, 20:34   

Witam
Czy ktos montował lpg zaraz po zakupie do wersji sandero z CVT
Ja tak zrobiłem dzisiaj mi stuknęło 66 tys.km automat + LPG bez problemu jezdzi bardzo polecam mam LPG firmy Landi Renzi

Na daniach odbieram duster z 1.3 1500km Automat i odrazu montuje LPG
 
Szwagier24a 


Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2020
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 05 Sie 2022
Posty: 11
Skąd: Myszków
Wysłany: 2022-08-06, 08:34   

Jak tam montaż do 1.3? Jakie zużycie gazu w 1.0?
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2022-08-08, 12:42   

lukasz.zst napisał/a:
dzisiaj mi stuknęło 66 tys.km automat + LPG bez problemu jezdzi

do czasu panie, do czasu :mrgreen:
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 228
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-04-20, 16:58   

Witam.Przymierzam sie do montażu LPG.Mam do wyboru STAG lub BRC.które polecacie do lagana 1.2 16v ? Bliżej mi do STAGa bo można wziąśc na raty 0%. zastanawia mnie też czy na LPG będzie słabszy niż na Pb ?bo muł i tak jest ,nie wyobrażam sobie żeby mógłbyć jeszcze słabszy.Pozdrawiam.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-04-20, 20:24   

Seba napisał/a:
Witam.Przymierzam sie do montażu LPG.Mam do wyboru STAG lub BRC.które polecacie do lagana 1.2 16v ? Bliżej mi do STAGa bo można wziąśc na raty 0%. zastanawia mnie też czy na LPG będzie słabszy niż na Pb ?bo muł i tak jest ,nie wyobrażam sobie żeby mógłbyć jeszcze słabszy.Pozdrawiam.


Naucz się jeździć tym autem na wyższych obrotach czyli tak jak przewiduje producent ( maksymalny moment obrotowy przy 4250obr./min) i będzie jako tako jeździł a spalanie w cale nie będzie duże - mi MCV II w Warszawie spalała 7l/PB a gazu maksymalnie 8,2l/100km, natomiast w trasie to zależy od prędkości z jaką się poruszamy ale z tego co pamiętam to kiedyś cisnąłem mając boxa na dachu z prędkościami dochodzącymi do licznikowych 170km/h i spalanie wyszło 7,1l/100km LPG. Silnik nie starci na dynamice, będzie pracował tak samo jak na PB. Co do samej instalacji gazowej ja miałem KME i sprawowała się w porządku chociaż na początku miałem pewne problemu które były spowodowane błędami popełnionymi w trakcie montażu i to jest najważniejsza rzecz. To są stare, proste silniki i każda instalacja dobrze zamontowana będzie działać prawidłowo. Jeżeli miałbym wybierać między STAgiem a BRC to wybrałbym STAGa ponieważ w tych centralkach (Qbox) masz już w standardzie emulator poziomu paliwa ponadto możesz założyć sobie wtryski jakie chcesz i sam serwis będzie z pewnością tańszy. No i pamiętaj 1.2 16v czyli D4F = kontrola luzów zaworowych co 20tyś. km podczas jazdy na LPG
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2024-04-20, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
matiax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 16
Skąd: Katowice
Wysłany: 2024-04-20, 20:58   

mam 1.3Tce z 2024r 150km i instalacje KME od 2 miesięcy. Kilka upierdliwości się znajdzie o których nie wiedziałem przed montażem. Mam też 1.6SCe Opitme i tam jest mniej upierdliwości.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2024-04-20, 21:06   

Witam. A ja polecam BRC ale mówił Duduś najważniejszy jest monter. W Dusterze BRC ma 12 lat i 290 tys. km bezawaryjnie, w loganie MCV BRC i 320 tys. km tfu tfu bezawaryjnie.Polecam
Na razie wymieniłem tylko zbiorniki w obydwu i tyle.
Serwis tylko u tego samego montera i jeździć
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2024-04-20, 21:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 228
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-04-21, 12:14   

Dziękuje wam za odpowiedź.Własnie regulowałem zawory.,walczyłem z nimi raczej.trzech mechaników.pierwszy ustawił mi tak ze obr falowały miedzy 620 a 750 obr/min.Drugi ustawił tak że klekotały 0.3 i 0,4. Trzeci zmniejszył mi luzy na 0,2 i 0,3 Na zimnym troche falują ale jak sie rozgrzeje jest super.Nie chciałbym już ich ruszać czwarty raz.Czy przed montażem LPG będe musiał zrobić jakąś korekte zaworów ??
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-04-21, 21:28   

Seba napisał/a:
Dziękuje wam za odpowiedź.Własnie regulowałem zawory.,walczyłem z nimi raczej.trzech mechaników.pierwszy ustawił mi tak ze obr falowały miedzy 620 a 750 obr/min.Drugi ustawił tak że klekotały 0.3 i 0,4. Trzeci zmniejszył mi luzy na 0,2 i 0,3 Na zimnym troche falują ale jak sie rozgrzeje jest super.Nie chciałbym już ich ruszać czwarty raz.Czy przed montażem LPG będe musiał zrobić jakąś korekte zaworów ??


Czytałem Twój post dotyczący regulacji zaworów. Według mnie mechanik źle ustawił Tobie luz zaworowy bo w dolnej granicy, i podczas jazdy na LPG szybo wyjdzie on poza dane producenta i będziesz miał zawory podparte. Ja bym ustawił tak jak zrobił to drugi mechanik czyli ssące na 0.3mm a wydechowe na 0,4mm. Z tego co pamiętam to te silniki jak sie rozgrzeją tak sobie klekoczą, nie są bardzo ciche. Może głupie pytanie zadam ale jesteś pierwszym właścicielem tego auta? Jeśli nie to jesteś pewien że nikt wcześniej nie wymieniał Tobie silnika na inny? Patrzyłeś po oznaczeniu na bloku tz. kod silnika?
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 228
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-04-23, 12:39   

0,3 i 0,4 klekotał.przed regulacją nie.Nie potrzebnie ruszałem wogóle.Auto pewne ,rodzinne.Na oznaczenie nie patrzyłem bo w nie wiem gdzie jest ale wałek z rowkiem.A luzy się zwiększają ? Np z 0,2 i 0,3 robi sie np 0,25 i 0,35 czy idą w dół tzn np 0,15 ,0,25 ?
Ostatnio zmieniony przez Seba 2024-04-23, 12:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne