Niestety nigdy nie wiesz na kogo w ASO trafisz i jak bardzo upierdliwy będzie gdy koniecznie będziesz chciał wyegzekwować jakąś naprawę.
A daćkowy S&S działałby spoko dopiero wtedy gdyby domyślnie był wyłączony a najlepiej jak byłaby taka opcja w ustawieniach kompa.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2020-09-30, 11:12, w całości zmieniany 1 raz
Można włączyć a po powrocie znowu wyłączyć jak to dla kogoś nie kłopot.
A co do samego codziennego użytku S&S to wygodniej byłoby aby wzorem np. samochodów VAG możliwe było włączenie/wyłączenie tego systemu klawiszem na żądanie kierowcy w każdej chwili.
Dymek napisał/a:
Otóż to! Operacje wyłączania i włączania są łatwe i nie są widoczne w systemie w przeciwieństwie do np. operacji kasowania błędów.
Nie jestem pewien czy to prawda, mój prywatny serwisant po podłączeniu laptopa (może szukał) zaraz zwrócił mi uwagę, że S&S nie działa.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
możliwe było włączenie/wyłączenie tego systemu klawiszem na żądanie kierowcy w każdej chwili.
Przecież jest.
yurec1st napisał/a:
że S&S nie działa.
Ale nie działał bo wyłączyłeś, czy nie działał bo walił błędy?
Co do gwarancji, włączyłem sobie na komputerze wskaźnik temperatury płynu chłodzącego.
Pogadałem sobie z doradcą serwisowym ASO i nie widzi żadnego problemu. Co najwyżej mogę stracić gwarancje na gniazdo OBD, jakbym powyginał styki.
To tak samo jak z montażem chlapaczy. ASO krzyczy sobie za to 2 rh. Ja sobie je założyłem sam, w dodatku niezgodnie z instrukcją (znany problem z docinaniem). Czy straciłem gwarancję na cokolwiek? NIE! Otwory porobione w nadkolach zgodnie z instrukcją, użyte oryginalne spinki i wkręty. Gwarancja obowiązuje.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-09-30, 15:36, w całości zmieniany 1 raz
Jak wyłączę to ma być wyłączone a nie po ponownym starcie włączone.
Dla świętego spokoju zaczekam do końca gwarancji.
Co do chlapaczy, kupiłem uniwersal dacia z napisem. Otwory zrobiłem tak aby pasowały do istniejących wkrętów trzymających nadkole, potem lustrzane odbicie na drugi chlapacz i niespodzianka - otwory w innych miejscach, pewnie kolega na montażu miał inną miarkę :/
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Niekoniecznie - może to wynikać z faktu, że po prostu samochody wcale nie są takie symetryczne jak się wydaje. Różne mechanizmy i instalacje są pojedyncze, a umieszczone tylko z jednej strony, co powoduje, że kolejne elementy też przestają być symetryczne.
Z tego co pamiętam, to był inny układ otworów na lewą i prawą stronę.
Ja z resztą robiłem po swojemu. Przymierzyłem, napunktowałem i wywierciłem. Szablon poszedł do śmieci od ręki.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3622 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-01, 09:53
yurec1st napisał/a:
Nie jestem pewien czy to prawda, mój prywatny serwisant po podłączeniu laptopa (może szukał) zaraz zwrócił mi uwagę, że S&S nie działa.
Jak wyłączysz na stałe to nie trzeba komputera żeby to zauważyć
Chodziło o to, że możesz sobie wyłączyć a przed serwisem włączyć z powrotem, podobnie jak każdą inną zmianę w ustawieniach. A w ogóle nie panikuj z tymi rzeczami- ASO "z urzędu" to nawet podczas przeglądów skanowania błędów nie robi jeżeli klient nie zgłasza problemów. Mnóstwo osób tutaj ma na gwarancji porobione wszelkie opisywane na forum modyfikacje, zarówno programowe, jak i fizyczne i nikt nie zwraca na to uwagi.
U mnie jest:
-uruchomiony dodatkowo zegar w komputerku;
-wyłączona wycieraczka tylna przy cofaniu;
-zmienione interwały tylnej wycieraczki;
-wymieniona manetka wycieraczek i uruchomiony bieg przerywany;
-zmodyfikowane funkcje MediaNav ze wskaźnikiem temperatury, ECO, mapami itd;
-dołożony moduł BIC;
-dołożony moduł DAB;
-wymieniona antena na dachu na zupełnie inny model z DAB wraz z pełnym okablowaniem;
-wymieniony daszek przeciwsłoneczny kierowcy;
-wymieniona lampa oświetlenia kabiny;
-dołożone kanały wentylacyjne dla tylnych siedzeń;
-dołożony subwoofer ze wzmacniaczem typu "samoróbka".
Nikogo to na rocznych przeglądach nie interesuje a część tych rzeczy wręcz rzuca się w oczy. Na ostatnim przeglądzie w ASO, gość wyprowadzający samochód pytał mnie czy w mojej wersji z 2017 była już fabrycznie ta antena z DAB, czy jest dokładana, bo on w swoim Loganie też by chciał sobie założyć...
Także gdyby mi przeszkadzał Start&Stop, to bym go wyłączył programowo a przed rocznym przeglądem dla świętego spokoju włączył z powrotem i tyle.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-10-01, 09:57, w całości zmieniany 1 raz
Oczywiście S&S też bym chętnie wyłączył na stałe. Wprawdzie dali ten fizyczny guziczek, ale czasem zdarza mi się jeszcze zapomnieć go wcisnąć po uruchomieniu silnika, zwłaszcza na mieście.
A korzyści ze S&S są praktycznie żadne.
https://www.youtube.com/watch?v=k159M8QhCIE
S&S pozwolił zmniejszyć oficjalne i udokumentowane spalanie i emisję CO2 w całej marce dzięki czemu możliwe jest sprzedawanie aut z mocniejszymi silnikami takimi jak Duster 150TCe 4WD ale też gorzej emisyjne Sandero 1.0SCE bo te słabsze i ekologiczne jak wszystkie z silnikiem 100TCe z LPG.
Czyli można wysnuć daleko idący wniosek, że gdyby nie S&S w całym koncernie Renault to Dacia nie mogła by oferować Sandero takiego jak Twoje bo limity CO2 uczyniły by to auto nieopłacalnym.
PS. Tak drodzy moderatorzy. Zaczynam się lekko czepiać kolegi velomar ale niektóre prawdy rodem z moto voodoo mnie przerażają.
Zaleca się ćwiczenia oddechowe i spacer, a w przypadku braku poprawy - bardziej intensywne ćwiczenia: meczyk squasha, 100 basenów olimpijskich albo maraton... (;
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3622 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-09, 11:45
yurec1st napisał/a:
Po wyłączeniu na stałe kontrolka na zegarach się pokazuje.
Jeśli sprawdziłeś osobiście to napisz- czy wtedy sygnalizuje normalnie teoretyczne stany wyłączenia silnika/ podtrzymania pracy silnika? No i co z przyciskiem wyłącznika- sygnalizuje na stałe wyłączenie S&S ciągłym świeceniem kontrolki, czy kontrolka włącza i wyłącza się normalnie?
Mam wyłaczony na stałe i kiedy S&S chce zadziałać to na zegarach pokazuje się przekreślone A, takie jak przy zimnym silniku kiedy S&S nie może być załączany.
A przycisk jest martwy. nie pamiętam czy czerwona lampka się zapala i gaśnie. Mogę zerknąć jeśli to ważne.
Ostatnio zmieniony przez areckis 2020-10-09, 11:51, w całości zmieniany 1 raz
Po zatrzymaniu się z ciepłym silnikiem-luz na komputerku pokazuje się "przekreślone A", gaśnie po ruszeniu, można też wyłączyć literkę przyciskiem, nie wiem co z kontrolką na przycisku bo ją fajnie zalepiłem.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Wysłany: 2021-10-24, 22:06 Dacia sandero III - jak dostać się do guzika start/stop ?
Jak w temacie - jak wymontować panel z guzikami na desce rozdzielczej,
aby dostać się do guzika start/stop w Sandero III ?
Zastanawiam się nad dolutowaniem z tyłu tego przycisku układu czasowego, który będzie mi automatycznie wyłączał układ start/stop po 5-10 sekundach od zapłonu.
Denerwuje mnie ten system, domyślnie go wyłączam, ale często zapominam i mnie "zaskakuje" na światłach czy w korku i znienacka mi wyłącza silnik.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2021-10-24, 22:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III CVT
Silnik: 0,9 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sie 2021 Posty: 17 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-10-24, 23:07
Nie wiem jak z dostępem do samego przycisku, ale TU masz film, na którym gościu demontuje, między innymi, cały panel deski rozdzielczej wraz z przyciskami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum