Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wyłącznik ASR
Autor Wiadomość
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-10-01, 10:51   

A czy kontrolę trakcji da się wyłączyć programowo? Strasznie mnie irytuje, zwłaszcza gdy do akcji wkracza hamulec, pojawiają się szarpnięcia, stuki i niepotrzebne przeciążenia w układzie napędowym. Nawet sprzęgło cierpi na tym bardziej, bo do dynamicznego ruszenia faza jego poślizgu musi trwać dłużej, a tak ślizgające się opony mogłyby przejąć jego funkcję, utrzymując silnik w korzystnym zakresie prędkości obrotowej.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3624
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-01, 11:01   

velomar napisał/a:
A czy kontrolę trakcji da się wyłączyć programowo? Strasznie mnie irytuje, zwłaszcza gdy do akcji wkracza hamulec, pojawiają się szarpnięcia, stuki i niepotrzebne przeciążenia...

Ponieważ zapewne nikt nie zauważył irytujących objawów o których piszesz, więc pewnie także nikt nie próbował tego wyłączać... ;-)
 
HWfreak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 100TCe + LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 88
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-10-01, 11:05   

velomar napisał/a:
A czy kontrolę trakcji da się wyłączyć programowo?

Tak. Parkujesz, wyciągasz kluczyć i idziesz do domu nie ruszając auta.
Auto zostało dopuszczone do ruchu posiadając sprawny system kontroli trakcji więc wyłączając go zmieniasz specyfikację auta czyniąc go w świetle prawa niezdolnym do ruchu. To nie jest wyłączenie ekoniańki czy zaprogramowanie szybszych wycieraczek. To poważna ingerencja w auto więc miej rigcz i zapomnij, że zadałeś to pytanie :!:
Dodatkowo w razie stłuczki jeśli ktoś odkryje, że programowo został wyłączony będziesz miał kłopoty.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-10-01, 11:57   

velomar, bez urazy, ale chciałbym zobaczyć w jakich warunkach aż tak ingeruje kontrola trakcji z ABS bo musi to być zacne przedstawienie.

Mieszkam w górach, gdzie śnieg to nie atrakcja ale codzienności i jak pamiętam, to trakcja włączyła mi się raz przez ostatnie 3 lata a butowałem wtedy niemiłosiernie.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-10-01, 12:09   

Tak, a auta bez kontroli trakcji, którymi przez 30 lat jeździłem, stanowiły na drodze śmiertelne zagrożenie. Dobrze że o tym nie wiedziałem jeżdżąc nimi, bo już bym pewnie nie żył.

To właśnie obecność kontroli trakcji (nieodłączanej) może czasem wpędzić w kłopoty, np. unieruchomić na śliskim podjeździe, albo co gorsza, nie pozwolić się szybko włączyć do ruchu lub zjechać ze skrzyżowania przed nadjeżdżającym TIR-em.
Kontrola trakcji przede wszystkim odbiera kierowcy możliwość samodzielnego decydowania o wzdłużnym poślizgu kół napędowych i jego stopniu w zależności od sytuacji i potrzeb. Ten wzdłużny poślizg może być groźny, ale często jest jedynie neutralny (z punktu widzenia bezpieczeństwa), a w niektórych sytuacjach korzystny i zbawienny.
Nie ma takiej możliwości, że system kontroli trakcji, z jednym ustawieniem (bez wyboru różnych trybów) będzie działał optymalnie w każdych warunkach.

https://www.youtube.com/watch?v=r6nKbD7Vdpk
https://www.youtube.com/watch?v=YJm_hy5SUx8
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-10-01, 12:11   

Killer King napisał/a:
velomar, bez urazy, ale chciałbym zobaczyć w jakich warunkach aż tak ingeruje kontrola trakcji z ABS bo musi to być zacne przedstawienie.

Mieszkam w górach, gdzie śnieg to nie atrakcja ale codzienności i jak pamiętam, to trakcja włączyła mi się raz przez ostatnie 3 lata a butowałem wtedy niemiłosiernie.


Bez urazy, ale albo jesteś głuchy ( a może słuchasz radia na full), albo ślepy, albo masz problemy z pamięcią.

A może po prostu należysz do dużej grupy ludzi (i moim zdaniem coraz większej) o ograniczonym postrzeganiu rzeczywistości, lub o ograniczonej zdolności analizy tej rzeczywistości.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-10-01, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-10-01, 12:52   

velomar, bo kontrola trakcji to utrudnienie dla osób, które nie potrafią ruszać.

Powtórzę - kontrola trakcji jest utrudnieniem dla osób, które nie widzą problemu po swoje stronie, tylko po stronie samochodu.
 
badboy85 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,3 130
Rocznik: 2019
Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 2020-12-20, 13:53   

Mam dokładnie ten sam problem co Ty. Nie mogę podjechać na działkę. Wystarczy troszkę deszczu , a Duster zostaje na początku podjazdu i zastanwiam się kto mnie wyciągnie z mokrej trawy , a bokiem przez błoto objeżdża mnie seicento.

ESP, ESC , ASR ( cholera wie jakie jeszcze są :D) i inne systemy bezpieczeństwa są jak najbardziej przydatne i potrzebne , ABS i ESP w szczególności przydatny i ratujący dupe ale nie w sytuacji jak podjeżdżasz pod wzniesienie , a nie możesz tego zrobić , bo komputer stwierdził , że odetnie moc , bo po co masz się ślizgać :/.
Ostatnio zmieniony przez badboy85 2020-12-20, 13:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-12-20, 14:50   

Kiedyś jak konstruktorzy samochodów w nieskończonej swej mądrości stwierdzili, że lepiej będzie jak zamienią zwykłe cięgno gazu na elektryczny potencjometr by komputer który wie lepiej mógł za kierowcę decydować o dawce paliwa to już wtedy mi się to nie spodobało. I żeby nie było nie mam nic przeciwko powstałym systemom bezpieczeństwa wykorzystującym komputer pokładowy pod warunkiem, że to kierowca będzie mógł decydować czy chce takiej pomocy czy nie.
Bo inaczej dochodzi do paradoksalnych sytuacji jak np. tu opisywane a problemu mogłoby nie być za sprawą prostego pstryczka czy ptaszka w opcjach komputera. Przy czym dezaktywaacja niektórych opcji nie jest technicznym problemem ponieważ występuje w różnych pojazdach ale zależy od widzimisię producenta.
Jeszcze w zamyśle konstruktorów w niedalekiej przyszłości czeka nas "ułatwienie" sterowania kierownicą i hamulcami za pomocą siłowników czy serwomechanizmów, na autonomicznych samochodach kończąc, koszmar.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-12-20, 15:43   

Nigdy nie miałem takiej potrzeby na działce jak wy (i też dlatego niespecjalnie mam gdzie dokładniej przetestować to co opiszę), ale zauważyłem, że systemy potrzebują chwili by się "obudzić" i nie działają bezpośrednio po włączeniu zapłonu. Nie wiem ile im to zajmuje czasu (i co następuje w momencie ich aktywacji "z zaskoczenia" w trakcie ewentualnego buksowania kół :?: jeśli takie coś następuje), ale jeśli wyłączyć zapłon, odpalić ponownie i depnąć, to rusza się niekulturalnie z klasycznym piskiem i można tak pociągnąć dwie trzy sekundy (czy więcej nie wiem, nie miałem potrzeby nigdy cisnąć dłużej)
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-12-20, 15:53   

Kauris, Potwierdzam, mam tak samo, tylko, że cały czas.
Teraz śniegu już nie ma na drodze, ale już myślałem, że mi kontrola przestała działać.
Nagram filmik jak śnieg spadnie, albo jak będzie dużo mokrej soli na asfalcie, bo spod świateł trzeba delikatnie gaz, inaczej koła buksują.
Z obserwacji wynika, że koło musi zrobić dobre dwa lub trzy obroty zanim trakcja się budzi.

Może kontrola w 1,0 Sce / TCe jest nadwrażliwa ???
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-12-20, 15:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-12-20, 17:18   

Ale ja piszę o suchym asfalcie, dobrych warunkach :) Działające systemy radzą sobie z dynamicznym startem na suchym. A po takim niecodziennym starcie_zaraz_po_odpaleniu robię wiochę zupełnie niezamierzoną.

edit
ASR nie jest super restrykcyjny, pozwala buksować bez końca przy niskiej prędkości. Na mokrym pod górkę wiem, że nie mam co próbować szybkiego startu (mam takie głupie rondo w okolicy). W sumie istnieje ryzyko, że bardzo się mylę i faktycznie jak "zaśpię" pod przejazdem kolejowym, to potem wydzieram do przodu mocniej niż normalnie (albo po żabce), ale wątpię - mam ciężką nogę na ci dzień.
Ostatnio zmieniony przez Kauris 2020-12-20, 17:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-12-20, 18:33   

Killer King napisał/a:
velomar, bo kontrola trakcji to utrudnienie dla osób, które nie potrafią ruszać.

Powtórzę - kontrola trakcji jest utrudnieniem dla osób, które nie widzą problemu po swoje stronie, tylko po stronie samochodu.


Wręcz przeciwnie. Kierowcom, którzy potrafią ruszać tylko utrudnia życie, przyspiesza zużycie sprzęgła, klocków hamulcowych, zwiększa obciążenia na przegubach napędowych i układu korbowo-tłokowego silnika, nie pozwala optymalnie wykorzystać charakterystyki silnika i zjawiska wzrostu przyczepności opon po rozgrzaniu.

Ruszanie z piskiem (czy ogólnie z poślizgiem opon) to nie jest żadne efekciarstwo, ale często jest to najszybszy sposób ruszenia. Paradoksalnie, czasem może być to najbardziej płynny i łagodny sposób, z najmniejszym możliwym zużyciem sprzęgła.
Aby wprawić stojący pojazd w ruch przy pomocy silnika, który ma zakres obrotów od około 1000 obr/min (a efektywny często znacznie wyżej) coś musi się ślizgać. Albo będzie to sprzęgło, albo opony, albo równocześnie sprzęgło i opony w odpowiednich proporcjach.
Efekt ślizgających się opon może działać np. jak przekładnia bezstopniowa, czyli możemy w trakcie rozpędzania utrzymywać stałe obroty silnika (utrzymując go w pożądanym zakresie), stopniowo zmniejszając wzdłużny poślizg kół. Kontrola trakcji, ingerując w moc silnika, a nawet aplikując hamulce, skutecznie takie możliwości odbiera, a przynajmniej znacznie ogranicza.
By ruszyć Dacią dynamicznie, muszę wykorzystać efekt bezwładności silnika (ruszając z wyższych obrotów) i dłużej przytrzymać sprzęgło, a i tak nie jest możliwe takie ruszenie jak na poniższym filmie (stara Toyota bez kontroli trakcji).
https://www.youtube.com/watch?v=jhyEBqvF61Y
Oczywiście, w Dacii też koła mogą minimalnie zapiszczeć, po czym następuje albo tylko ujęcie gazu, albo nawet brutalne wkroczenie do akcji hamulców, powodujące szarpanie, drgania, przeciążanie półosi napędowych, sprzęgła, a nawet silnika (bo zostaje zdławiony do obrotów, przy których przestaje płynnie pracować i występują w nim chwilowe duże przeciążania na sworzniach i panewkach). Po prostu z kontrolą trakcji nie da się uwolnić zgromadzonej energii kinetycznej układu korbowo-tłokowego w postaci ślizgających się kół. A np. koła (z dobrą oponą) ślizgające się po nawierzchni typu śnieg, piach, przy znacznym wzdłużnym poślizgu mogą przenosić znaczną siłę napędową, często dużo większą niż przy tym założonym przez programistów sytemu kontroli trakcji. Dlatego dla mnie ten system powinien bezwzględnie mieć możliwość wyłączenia (jeśli już musi być zamontowany).
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-12-20, 18:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-12-20, 19:09   

yurec1st napisał/a:
Kiedyś jak konstruktorzy samochodów w nieskończonej swej mądrości stwierdzili, że lepiej będzie jak zamienią zwykłe cięgno gazu na elektryczny potencjometr by komputer który wie lepiej mógł za kierowcę decydować o dawce paliwa to już wtedy mi się to nie spodobało.

To były piękne czasy, gdy każde drgnięcie stopy na gazie czy każde ujęcie powodowało natychmiastowy efekt w postaci wzrostu momentu napędowego, hamowania silnikiem czy nawet tylko minimalnej różnicy w brzmieniu. W ułamku sekundy. Komunikacja pedału gazu z silnikiem w mojej Dacii nawet się nie umywa do takiej starodawnej Toyoty jak na filmie poniżej. I nie chodzi wcale o osiągi, ale o tą bezpośredniość reakcji. Mógłbym to oglądać godzinami.
https://www.youtube.com/watch?v=K1JHTgR8jcc
https://www.youtube.com/watch?v=Bea48cKOiIc
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-12-20, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-12-20, 19:18   

velomar, bo dobry kierowca to i parowozem pojedzie bez problemu.
A kiepskiej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-12-20, 19:20   

Twoja odpowiedź tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że nie masz bladego pojęcia o podstawach fizyki.
https://www.youtube.com/watch?v=JAunxu15Vw0

https://www.researchgate...._fig2_220674889

https://www.hpacademy.com...-control-works/
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-12-20, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-02-09, 22:09   

Polubiłem ABS, ESP, EBD, ale ASR do dzisiaj nie lubię i mi przeszkadza w grząskim. Do tej pory miałem jednak możliwość wyłączenia tego systemu, ale w Sandero takiego przycisku nie ma. Trzeba wyjąć bezpiecznik, a wtedy przestają działać także ESP, ABS, EBD i Bóg wie co jeszcze. Dwa razy musiałem już korzystać, bo Sandero bez problemu przejechało, ale nie chciało z ASR.

Dla mnie to wymysł jakiegoś skrzyżowania ku....wy z osłem.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-02-10, 13:19   

Michał B24, wyciągałeś ten bezpiecznik (5A) dostępny z kabiny, tak? I trzeba to zrobić po uruchomieniu silnika, bo po wyjęciu go nie daje się odpalić?
Ja to zrobiłem kiedyś na próbę, ale nie jeździłem. Faktycznie nie dało się odpalić. Nawet miałem zamiar Cię dopytać (bo już kiedyś wspominałeś, że potrafisz zdezaktywować ASR w razie potrzeby), czy nic więcej się nie dzieje i czy nie zapamiętuje jakichś błędów na stałe.
A działa wtedy prędkościomierz, bo ja zauważyłem też na liczniku kilometrów jakieś cuda (zmieniły się cyferki, choć nie przejechałem nawet metra)?
Jest kilka filmów, gdzie grzebią coś w tych bezpiecznikach pod maską i dorabiają przełącznik, ale filmy te zwykle są w bardzo obcych językach (po turecku, może też coś po rumuńsku by się znalazło).
https://www.youtube.com/watch?v=TLx9cdQNPlY
W starszych modelach (sprzed liftu) było chyba inaczej.
Np. tu gość wyłącza samo ESP bezpiecznikiem w kabinie.
https://www.youtube.com/watch?v=dkcxxP-xqwY
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-02-11, 12:44   

Tak, wyciągałem, ale z kabiny nie jest dostępny, bo trzeba otworzyć drzwi i w sumie wysiąść. Nie jestem taki zwinny i gibki.

Nie pamiętam czy wtedy nie szło go odpalić, pewnie jest jak mówisz.

Z innych akcji, wyłączyło ABS, WSP, EBD, ASR. Pewnie jeszcze tempomat. Fakt, wyciągałem ten bezpiecznik, na pracującym silniku, przed przeszkodą terenową i wkładałem go zaraz po pokonaniu przeszkody.

Jak dla mnie jest to rozwiązanie awaryjne, a nie do codziennej jazdy.

Musisz wiedzieć, że auto z ABSem nie ma korektora siły hamowania na tylnej osi, bo to załatwia ABS. Więc hamowanie z wyłączonym ABSem, będzie dużo trudniejsze niż w zwykłym aucie bez fabrycznego ABS. No blokuje tylne koła na sniegu bardzo szybko i trudno kontrolować tor, ale i siłę hamowania.

Używałem tego tylko żeby przejechać grząski piach, lub błoto pod górkę.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-02-12, 12:21   

Właśnie jestem po próbie. Wyciągnąłem bezpiecznik 12 5A i oświeciły się kontrolki ESP i ABS przy czym oba systemy nadal doskonale działają tylko nie można zapalić silnika :?:
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-02-12, 12:43   

No, ja nie sprawdzałem, czy działają ABS i ESP, tylko kontrolki na desce odebrałem za oznakę nie działania. Kontrola trakcji na pewno nie działa, bo z bezpiecznikiem obcinało napęd i auto stawało. Bez bezpiecznika, przejechałem bez problemu najmniejszego, a zaraz po pokonaniu przeszkody wkładałem bezpiecznik spowrotem. 4 razy byłem do tego zmuszony w 2017r. Słowem dawno.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3624
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-12, 14:21   

Ponieważ np. taka Lodgy posiada fabryczny wyłącznik ESP, więc mniemam, że po jego użyciu mamy jedynie wyłączone ESP/ASR bez jednocześnie alarmującej kontrolki ABS a samochód daje się odpalić. Rozumiem, że przycisk jest chwilowy a ESP domyślnie po włączeniu stacyjki jest zawsze włączone?
W związku z powyższym- wiadomo że się da zrobić to bez odcinania zasilania i należałoby 1:1 skopiować rozwiązanie fabryczne, sprawdzając jak to jest tam podłączone. Ale do tego potrzeba Lodgy lub schematów.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-02-12, 14:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-12, 14:56   

To właśnie proponowałem wieki temu - http://www.daciaklub.pl/f...1688736#1688736 i przypominałem niedawno - http://www.daciaklub.pl/f...1813622#1813622

Pełnych schematów do lodgy nie widziałem, ale w tej części powinny się nadawać do wykorzystania te od dustera If2-logana/sandero II.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-02-12, 16:09   

Po jeździe przez kilka miesięcy Megane IV dochodzę do wniosku, że ASR w Daci jest mocno upośledzony. W Meganie spełnia swoją rolę dopiero jeśli uślizg jest mocny i zazwyczaj na zakręcie. Wyjazd z zaspy to nie problem. W Daci jest zbyt gorliwy ten system i brak przycisku to może być problem.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-02-12, 17:19   

toka93 napisał/a:
W Meganie spełnia swoją rolę dopiero jeśli uślizg jest mocny i zazwyczaj na zakręcie. Wyjazd z zaspy to nie problem. W Daci jest zbyt gorliwy ten system i brak przycisku to może być problem.


Coś musi być w wersjach powyżej 2017 r., bo w Sandaczu 2017 system działał poprawnie, tzn. zgodnie z tym co potwierdzasz w Megane.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne