Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-30, 11:03   

Ja to w ogóle nie namawiam do wyłączania, bo daćkowy S&S działa spoko.

Po prostu nieustająco przypominam, że całościowa gwarancja _nie_ zostaje anulowana na podstawie dowolnej samodzielnej zmiany w aucie.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-09-30, 11:10   

Niestety nigdy nie wiesz na kogo w ASO trafisz i jak bardzo upierdliwy będzie gdy koniecznie będziesz chciał wyegzekwować jakąś naprawę.
A daćkowy S&S działałby spoko dopiero wtedy gdyby domyślnie był wyłączony a najlepiej jak byłaby taka opcja w ustawieniach kompa.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2020-09-30, 11:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-09-30, 11:59   

yurec1st napisał/a:

Niestety nigdy nie wiesz na kogo w ASO trafisz i jak bardzo upierdliwy będzie gdy koniecznie będziesz chciał wyegzekwować jakąś naprawę.
A co za problem go włączyć przed wizytą w ASO?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-30, 12:06   

telecaster1951 napisał/a:
yurec1st napisał/a:

Niestety nigdy nie wiesz na kogo w ASO trafisz i jak bardzo upierdliwy będzie gdy koniecznie będziesz chciał wyegzekwować jakąś naprawę.
A co za problem go włączyć przed wizytą w ASO?

Otóż to! Operacje wyłączania i włączania są łatwe i nie są widoczne w systemie w przeciwieństwie do np. operacji kasowania błędów.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-09-30, 12:13   

Można włączyć a po powrocie znowu wyłączyć jak to dla kogoś nie kłopot.
A co do samego codziennego użytku S&S to wygodniej byłoby aby wzorem np. samochodów VAG możliwe było włączenie/wyłączenie tego systemu klawiszem na żądanie kierowcy w każdej chwili.
Dymek napisał/a:
Otóż to! Operacje wyłączania i włączania są łatwe i nie są widoczne w systemie w przeciwieństwie do np. operacji kasowania błędów.

Nie jestem pewien czy to prawda, mój prywatny serwisant po podłączeniu laptopa (może szukał) zaraz zwrócił mi uwagę, że S&S nie działa.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-09-30, 15:33   

yurec1st napisał/a:
możliwe było włączenie/wyłączenie tego systemu klawiszem na żądanie kierowcy w każdej chwili.
Przecież jest.
yurec1st napisał/a:
że S&S nie działa.
Ale nie działał bo wyłączyłeś, czy nie działał bo walił błędy?
Co do gwarancji, włączyłem sobie na komputerze wskaźnik temperatury płynu chłodzącego.
Pogadałem sobie z doradcą serwisowym ASO i nie widzi żadnego problemu. Co najwyżej mogę stracić gwarancje na gniazdo OBD, jakbym powyginał styki.
To tak samo jak z montażem chlapaczy. ASO krzyczy sobie za to 2 rh. Ja sobie je założyłem sam, w dodatku niezgodnie z instrukcją (znany problem z docinaniem). Czy straciłem gwarancję na cokolwiek? NIE! Otwory porobione w nadkolach zgodnie z instrukcją, użyte oryginalne spinki i wkręty. Gwarancja obowiązuje.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-09-30, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-09-30, 17:03   

Cytat:
Przecież jest.

Jak wyłączę to ma być wyłączone a nie po ponownym starcie włączone.
Dla świętego spokoju zaczekam do końca gwarancji.
Co do chlapaczy, kupiłem uniwersal dacia z napisem. Otwory zrobiłem tak aby pasowały do istniejących wkrętów trzymających nadkole, potem lustrzane odbicie na drugi chlapacz i niespodzianka - otwory w innych miejscach, pewnie kolega na montażu miał inną miarkę :/
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-30, 17:11   

yurec1st napisał/a:
pewnie kolega na montażu miał inną miarkę

Niekoniecznie - może to wynikać z faktu, że po prostu samochody wcale nie są takie symetryczne jak się wydaje. Różne mechanizmy i instalacje są pojedyncze, a umieszczone tylko z jednej strony, co powoduje, że kolejne elementy też przestają być symetryczne.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-09-30, 17:21   

Fabryczna instrukcja montażu chlapaczy ma jeden szablon symetryczny.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-09-30, 19:56   

Z tego co pamiętam, to był inny układ otworów na lewą i prawą stronę.
Ja z resztą robiłem po swojemu. Przymierzyłem, napunktowałem i wywierciłem. Szablon poszedł do śmieci od ręki.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-09-30, 20:35   

W sandero lustrzane odbicie, dopiero co robiłem, szablon leży w szafce. Nie chciałem dodatkowych otworów.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2020-09-30, 20:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-09-30, 20:39   

yurec1st napisał/a:
Nie chciałem dodatkowych otworów.
Ja też nie, dlatego nawiercałem chlapacze w miejscach otworów fabrycznych.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-01, 09:53   

yurec1st napisał/a:
Nie jestem pewien czy to prawda, mój prywatny serwisant po podłączeniu laptopa (może szukał) zaraz zwrócił mi uwagę, że S&S nie działa.

Jak wyłączysz na stałe to nie trzeba komputera żeby to zauważyć ;-)
Chodziło o to, że możesz sobie wyłączyć a przed serwisem włączyć z powrotem, podobnie jak każdą inną zmianę w ustawieniach. A w ogóle nie panikuj z tymi rzeczami- ASO "z urzędu" to nawet podczas przeglądów skanowania błędów nie robi jeżeli klient nie zgłasza problemów. Mnóstwo osób tutaj ma na gwarancji porobione wszelkie opisywane na forum modyfikacje, zarówno programowe, jak i fizyczne i nikt nie zwraca na to uwagi.
U mnie jest:
-uruchomiony dodatkowo zegar w komputerku;
-wyłączona wycieraczka tylna przy cofaniu;
-zmienione interwały tylnej wycieraczki;
-wymieniona manetka wycieraczek i uruchomiony bieg przerywany;
-zmodyfikowane funkcje MediaNav ze wskaźnikiem temperatury, ECO, mapami itd;
-dołożony moduł BIC;
-dołożony moduł DAB;
-wymieniona antena na dachu na zupełnie inny model z DAB wraz z pełnym okablowaniem;
-wymieniony daszek przeciwsłoneczny kierowcy;
-wymieniona lampa oświetlenia kabiny;
-dołożone kanały wentylacyjne dla tylnych siedzeń;
-dołożony subwoofer ze wzmacniaczem typu "samoróbka".
Nikogo to na rocznych przeglądach nie interesuje a część tych rzeczy wręcz rzuca się w oczy. Na ostatnim przeglądzie w ASO, gość wyprowadzający samochód pytał mnie czy w mojej wersji z 2017 była już fabrycznie ta antena z DAB, czy jest dokładana, bo on w swoim Loganie też by chciał sobie założyć...
Także gdyby mi przeszkadzał Start&Stop, to bym go wyłączył programowo a przed rocznym przeglądem dla świętego spokoju włączył z powrotem i tyle.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-10-01, 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-10-01, 11:50   

Oczywiście S&S też bym chętnie wyłączył na stałe. Wprawdzie dali ten fizyczny guziczek, ale czasem zdarza mi się jeszcze zapomnieć go wcisnąć po uruchomieniu silnika, zwłaszcza na mieście.
A korzyści ze S&S są praktycznie żadne.
https://www.youtube.com/watch?v=k159M8QhCIE
 
HWfreak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 100TCe + LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 88
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-10-01, 12:26   

velomar napisał/a:
A korzyści ze S&S są praktycznie żadne.

S&S pozwolił zmniejszyć oficjalne i udokumentowane spalanie i emisję CO2 w całej marce dzięki czemu możliwe jest sprzedawanie aut z mocniejszymi silnikami takimi jak Duster 150TCe 4WD ale też gorzej emisyjne Sandero 1.0SCE bo te słabsze i ekologiczne jak wszystkie z silnikiem 100TCe z LPG.
Czyli można wysnuć daleko idący wniosek, że gdyby nie S&S w całym koncernie Renault to Dacia nie mogła by oferować Sandero takiego jak Twoje bo limity CO2 uczyniły by to auto nieopłacalnym.

PS. Tak drodzy moderatorzy. Zaczynam się lekko czepiać kolegi velomar ale niektóre prawdy rodem z moto voodoo mnie przerażają.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-01, 12:47   

https://xkcd.com/386/



Zaleca się ćwiczenia oddechowe i spacer, a w przypadku braku poprawy - bardziej intensywne ćwiczenia: meczyk squasha, 100 basenów olimpijskich albo maraton... (;

Ewentualnie przycisk "Ignoruj użytkownika".
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-10-01, 12:53   

Dymek napisał/a:
Jak wyłączysz na stałe to nie trzeba komputera żeby to zauważyć

Jak można zauważyć?
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-01, 20:15   

yurec1st napisał/a:
Jak można zauważyć?

Nie będzie kontrolki S&S na komputerku pokładowym. I nie wiem jak zachowuje się wtedy kontrolka na klawiszu.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-10-09, 10:25   

Po wyłączeniu na stałe kontrolka na zegarach się pokazuje.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2020-10-09, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-09, 11:45   

yurec1st napisał/a:
Po wyłączeniu na stałe kontrolka na zegarach się pokazuje.

Jeśli sprawdziłeś osobiście to napisz- czy wtedy sygnalizuje normalnie teoretyczne stany wyłączenia silnika/ podtrzymania pracy silnika? No i co z przyciskiem wyłącznika- sygnalizuje na stałe wyłączenie S&S ciągłym świeceniem kontrolki, czy kontrolka włącza i wyłącza się normalnie?
 
areckis 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 03 Lip 2020
Posty: 16
Skąd: Stąd
Wysłany: 2020-10-09, 11:50   

Mam wyłaczony na stałe i kiedy S&S chce zadziałać to na zegarach pokazuje się przekreślone A, takie jak przy zimnym silniku kiedy S&S nie może być załączany.
A przycisk jest martwy. nie pamiętam czy czerwona lampka się zapala i gaśnie. Mogę zerknąć jeśli to ważne.
Ostatnio zmieniony przez areckis 2020-10-09, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-10-09, 11:51   

Po zatrzymaniu się z ciepłym silnikiem-luz na komputerku pokazuje się "przekreślone A", gaśnie po ruszeniu, można też wyłączyć literkę przyciskiem, nie wiem co z kontrolką na przycisku bo ją fajnie zalepiłem.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 66
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-10-24, 22:06   Dacia sandero III - jak dostać się do guzika start/stop ?

Jak w temacie - jak wymontować panel z guzikami na desce rozdzielczej,
aby dostać się do guzika start/stop w Sandero III ?
Zastanawiam się nad dolutowaniem z tyłu tego przycisku układu czasowego, który będzie mi automatycznie wyłączał układ start/stop po 5-10 sekundach od zapłonu.
Denerwuje mnie ten system, domyślnie go wyłączam, ale często zapominam i mnie "zaskakuje" na światłach czy w korku i znienacka mi wyłącza silnik.

Ostatnio zmieniony przez kordirko 2021-10-24, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pat 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III CVT
Silnik: 0,9 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2021
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-10-24, 23:07   

Nie wiem jak z dostępem do samego przycisku, ale TU masz film, na którym gościu demontuje, między innymi, cały panel deski rozdzielczej wraz z przyciskami.
 
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 66
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-10-24, 23:34   

wielkie dzięki :D

Kto wie gdzie można kupić ten tajemniczy niebieski przyrząd, ile kosztuje, i czemu tak drogo ?

Z tym przyrządem sprawa wydaje się dość prosta.







 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne