I teraz rodzi się pytanie czy Duster za np. 100 tys zł dalej jest ATRAKCYJNY na tle konkurencji???
100 tyś. zł. to cena za którą można już trochę powybierać ale póki co to żaden Duster tyle nie kosztuje. Owszem- osiemdziesiąt parę tysięcy to już dość sporo w porównaniu z cenami w momencie debiutu obecnego modelu ale do stówy nadal jeszcze dość dużo brakuje.
Warto pamiętać, że duster Prestige choćby i za 150 tysięcy to będzie duster w wersji Access za 42 900, do którego dołożono inny silnik (jak sobie ktoś zamówi, rzecz jasna), parę agregatów (klima), bajerów, kolorowych osłon, skórki na boczkach, felgi, itd.
Wszystko co płaci się ponad 42 900 to tylko wykończenie, a baza zostaje ta sama.
Nie wiem może za stary już jestem ale jak cenowo zbliżamy się do Japończyków albo Niemców to ciężko mi wybrać Dustera np zamiast Rav-4 albo Skody Karoq. Co innego Koreańczyk albo Włoch to Duster dalej może być atrakcyjny np. vs. Hyundai Tuscon, Kia Sportage.....
Oczywiście cena 85 tys nie jest granica atrakcyjności, ale 100 tys już budziłoby u mnie wątpliwości???
Jestem z tej epoki że number uno Niemiec, sekondo Japończyk, a później cała reszta.......Świat się zmienia więc mogę się mylić i Rumun nie musi być gorszy od Niemca
Widziałem Dustera za 85 tys zł czy to jest najwyższy Prestige +opcje czy można dobić do 100 tys??
Raczej nie idzie przebić 90.000zł
Dracid napisał/a:
Warto pamiętać, że duster Prestige choćby i za 150 tysięcy to będzie duster w wersji Access za 42 900, do którego dołożono inny silnik (jak sobie ktoś zamówi, rzecz jasna), parę agregatów (klima), bajerów, kolorowych osłon, skórki na boczkach, felgi, itd.
Wszystko co płaci się ponad 42 900 to tylko wykończenie, a baza zostaje ta sama.
To co ma powiedzieć właściciel Golfa R za ok 200.000zł, skoro mój wybiedzony kosztował 70.000zł?
Mariusz_84 napisał/a:
Nie wiem może za stary już jestem ale jak cenowo zbliżamy się do Japończyków albo Niemców to ciężko mi wybrać Dustera np zamiast Rav-4 albo Skody Karoq. Co innego Koreańczyk albo Włoch to Duster dalej może być atrakcyjny np. vs. Hyundai Tuscon, Kia Sportage.....
Jak doposażysz konkurencję w te same bajery, to auta są wciąż zauważalnie droższe...
Ja myślę, że pułapka na Dacię jest gdzie indziej.
Przykładowo mi się podoba fakt, że czuwa nade mną radar z funkcją hamowania antykolizyjnego - i to w aucie za 7 dyszek.
Ile razy wyceniam sobie przyszłe "drugie auto w rodzinie" i dojeżdżam do okolic 65.000zł, a wiem, że radaru nie dostanę nawet za dopłatą, to troche mnie bierze zniesmaczenie...
Problemy pierwszego świata.
Warto pamiętać, że duster Prestige choćby i za 150 tysięcy to będzie duster w wersji Access za 42 900, do którego dołożono inny silnik (jak sobie ktoś zamówi, rzecz jasna), parę agregatów (klima), bajerów, kolorowych osłon, skórki na boczkach, felgi, itd.
Wszystko co płaci się ponad 42 900 to tylko wykończenie, a baza zostaje ta sama.
Koledze pewnie chodziło o to że Dacia mimo bajerów dalej jest autem skręcanym w tureckiej fabryce przez imigrantów, a japońskie auta są skręcane przez roboty w fabryce gdzie siedzi kilku inżynierów wciskających odpowiednie guziki..... I mimo wszystko jakość wykonania będzie odbiegać w znacznym stopniu....
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2020-10-10, 09:41
laisar napisał/a:
A w jakich innych autach jest inaczej?
np fordach? wyższe wersje mają inne zawieszenie.
No i kwestia wytłumienia. Jeśli podstawowa dacia to padaka akustyczna a wersja za cenę (wersji wypasionej ) porównywalną z podstawową konkurencją i mimo to konkurencja jest cichsza to trochę słabo.
i jeszcze jedno... często wyższe wersje mają mocniejsze silniki co skutkuje innym układem hamulcowym większe tarcze ( nawet w megance to było bo wyższa wersja o tej samej mocy miała inne średnice tarcz), tarcze zamiast bębnów na tylnej osi w segmencie b.
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2020-10-10, 09:45, w całości zmieniany 1 raz
Warto pamiętać, że duster Prestige choćby i za 150 tysięcy to będzie duster w wersji Access za 42 900, do którego dołożono inny silnik (jak sobie ktoś zamówi, rzecz jasna), parę agregatów (klima), bajerów, kolorowych osłon, skórki na boczkach, felgi, itd.
Wszystko co płaci się ponad 42 900 to tylko wykończenie, a baza zostaje ta sama.
Koledze pewnie chodziło o to że Dacia mimo bajerów dalej jest autem skręcanym w tureckiej fabryce przez imigrantów, a japońskie auta są skręcane przez roboty w fabryce gdzie siedzi kilku inżynierów wciskających odpowiednie guziki..... I mimo wszystko jakość wykonania będzie odbiegać w znacznym stopniu....
Mocno przesadzony stereotyp. Dziś już nie da się nowych samochodów ..klepać młotkiem" i linie produkcyjne muszą być zautomatyzowane aby nadążyć za normami.
i jeszcze jedno... często wyższe wersje mają mocniejsze silniki co skutkuje innym układem hamulcowym większe tarcze ( nawet w megance to było bo wyższa wersja o tej samej mocy miała inne średnice tarcz), tarcze zamiast bębnów na tylnej osi w segmencie b.
Tu akurat stanę w obronie Dacii.
W Sandero TCE90, które oglądałem z wyprzedaży rocznika 2019 z przodu były tarcze wentylowane, a u mnie w SCE75 (2020) są zwykłe, więc czymś tam się te droższe wersje różnią.
Podobno w wersji Access nie było z przodu stabilizatora, u mnie w Laureate na pewno jest. Ktoś może to potwierdzić?
Warto pamiętać, że duster Prestige choćby i za 150 tysięcy to będzie duster w wersji Access za 42 900, do którego dołożono inny silnik (jak sobie ktoś zamówi, rzecz jasna), parę agregatów (klima), bajerów, kolorowych osłon, skórki na boczkach, felgi, itd.
Wszystko co płaci się ponad 42 900 to tylko wykończenie, a baza zostaje ta sama.
Koledze pewnie chodziło o to że Dacia mimo bajerów dalej jest autem skręcanym w tureckiej fabryce przez imigrantów, a japońskie auta są skręcane przez roboty w fabryce gdzie siedzi kilku inżynierów wciskających odpowiednie guziki..... I mimo wszystko jakość wykonania będzie odbiegać w znacznym stopniu....
Mocno przesadzony stereotyp. Dziś już nie da się nowych samochodów ..klepać młotkiem" i linie produkcyjne muszą być zautomatyzowane aby nadążyć za normami.
Może w Dusterze tego nie ma, ale w Lodgy jest sporo niedociągnięć nawet w wersji SL TECHROAD full opcja np.
- pasy w III rzedzie jeden źle zamontowany skręcony
- drzwi źle spasowane nie domykają się na szczęście jedne z czterech
- klima mało wydajna itp itd.
Jednak to wszystko powyżej nie ma znaczenia bo Lodgy w swojej klasie jest cenowo poza konkurencją.
Duster im bardziej zbliża się do 100 tys tym będą większe oczekiwania konsumentów......
Byłem zainteresowany zakupem daci w Rybniku ale zrezygnowałem obsługa fatalna .Interesował mnie silnik co najmniej 110 najlepiej 130-150 koni ale pani z uporem maniaka chciała abym kupił Tce 100 {chyba taka praca albo głucha}W tej chwili czekam na wyprzedaże w suzuki .S 4 cros napęd 4x4 [rocznik 2019 auto od szefa] 78 000] zobaczymy co będzie z nowymi
Byłem zainteresowany zakupem daci w Rybniku ale zrezygnowałem obsługa fatalna .Interesował mnie silnik co najmniej 110 najlepiej 130-150 koni ale pani z uporem maniaka chciała abym kupił Tce 100 {chyba taka praca albo głucha}W tej chwili czekam na wyprzedaże w suzuki .S 4 cros napęd 4x4 [rocznik 2019 auto od szefa] 78 000] zobaczymy co będzie z nowymi
Kupujesz 100 KM za kilka tysięcy taniej i sam podnosisz moc do 130 KM za kilka set złotych wyjdzie na to samo..... Jeździsz oczywiście rok na gwarancji aby wszelkie niedoróbki poprawić, a później podnosisz moc 130-160 KM
Może w Dusterze tego nie ma, ale w Lodgy jest sporo niedociągnięć nawet w wersji SL TECHROAD full opcja np.
- pasy w III rzedzie jeden źle zamontowany skręcony
- drzwi źle spasowane nie domykają się na szczęście jedne z czterech
- klima mało wydajna itp itd.
Pasy rzeczywiście montują ludzie i tutaj błędy zdarzają się w każdej marce choć nie zaprzeczę że w tych tańszych mogą występować częściej. Podobnie jest z montażem drzwi.
Jeśłi zaś chodzi o wydajność klimatyzacji to raczej nie ma związku z tym kto ją montował.
Mariusz_84 napisał/a:
Duster im bardziej zbliża się do 100 tys tym będą większe oczekiwania konsumentów......
To prawda ale prawdą jest też że wszyscy testujący i użytkujący Dustera II zgodnie twierdzą że jest zdecydowanie leiej wykonany niż tańsze modele Dacii. Tak więc można założyć że ze wzrostem ceny wzrasta również jakość ( nie mówię tu o podwyżkach związanych z unijnymi daninami).
Wykonanie jedna sprawa, a najnowsze technologie druga sprawa.
Np. W Lodgy skrzynia biegów wykonana jest przyzwoicie, ale technologicznie są to lat 80' (informacja z forum). Duster na pewno jest mniej zacofany pytanie jak bardzo jest na topie z nowymi technologiami i rozwiązaniami.
duster Prestige choćby i za 150 tysięcy to będzie duster w wersji Access za 42 900, do którego dołożono inny silnik (jak sobie ktoś zamówi, rzecz jasna), parę agregatów (klima), bajerów, kolorowych osłon, skórki na boczkach, felgi, itd.
A w jakich innych autach jest inaczej?
np fordach? wyższe wersje mają inne zawieszenie
No to właśnie w daciach też - tak jak napisał kol. velomer, wyższe wersje mają stablizator, a np duster 4x4 ma z tyłu wielowahacz.
Tylko że to się wszystko mieści w tym, co pierwotnie napisał. kol Dracid - taki ford za 200 kzł to dalej będzie ford w wersji podstawowej, do którego dołożono [coś-tam, coś-tam]. Bo wbrew jego sugestiom - droższe wersji innych marek wcale nie powstają na osobnych liniach produkcyjnych, z innej stali, z inną konstrukcją, ani nie są dopieszczane ręcznie przez tajskie masażystki... Wszystkie modele popularne produkowane masowo wytwarzane są tak samo - dacia, ford, volkswagen czy inny fiat.
Natomiast jest faktem, że dacia cenowo _zaczyna_ się niżej, z czego _oczywiście_ wynika pewna początkowa niższa jakość, która jest dalej dziedziczona przez wyższe modele - tyle że one też dalej są tańsze, niż podobna konkurencja. Dziwić się temu, albo narzekać na to jest raczej... mało logiczne?
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-10-11, 16:09
laisar napisał/a:
Natomiast jest faktem, że dacia cenowo _zaczyna_ się niżej...
No zaczyna się w 2/3 ceny innych
I dlatego Dacia jest aktualnie #1place jeżeli chodzi i Dustera.
Ale ludzie i tak będą narzekać a zwłaszcza ci, co by chcieli wszystko, ale nie mają za co.
Taki typ Janusza motoryzacji, co dobrze oglądał przed zakupem ale już po zaczyna narzekać.
Dodam, że Duster w wersji prestige jest nadal tańszy od golasa Tucsona/Sportage
Niech policzą do tego różnicę w utracie wartości np. po 5 latach i dopiero zobaczą o ile Dacia jest tańsza.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-10-11, 16:09, w całości zmieniany 1 raz
To wszystko prawda dlatego wybrałem Lodgy za 50 tyś zamiast Reno Espace za 140 tys, ale to nie zmienia faktu że golas Lodgy i golas Espace to zupełnie inna jakość bazowa, powiedziałbym ze chyba nawet przepaść technologiczna.......
Dobrze że jest marka aut dla ludzi z zarobkami Europy wschodniej. To jest atut Dacii i Dustera cena nie jakość i lepiej żeby tego się trzymali dalej......
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-10-11, 18:50
No tak, golas Duster albo i nawet Prestige technologicznie nie dorówna golasowi np. Tucson/Sportage
Różnica również będzie w komforcie ( np. wyciszenie ) i wyposażeniu ( albo jego braku po stronie golasa )
Pytanie czy ja chcę:
1) Płacić np. 100k za samochód ( nie golas ), którym przejadę 100kkm w 5 lat i sprzedam z utrata wartości min 50%.
2) Nie popłynę na serwisie przez 5 lat.
3) Postawię pod marketer, gdzie każdy napier...ala drzwiami i się tym nie będę przejmował.
4) A na deser - kupisz, będzie głaskał, przykrywał na noc kocykiem i co tam jeszcze zrobisz, żeby odsprzedać z jak jak najmniejszą stratą - ale przyjedzie taki moment, że ktoś się zagapi i szkoda całkowita...
No i dla takich osób chyba jest kierowana oferta Dacii.
Kupujesz, parkujesz gdzie chcesz, serwis tani, utrata wartości śmieszna, bezawaryjność jak u innych, a jak się znudzi, to bierzesz następny bez samobójczych myśli o kredycie jak na mieszkanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum