To zależy od systemu.
Albo zlicza ilość obrotów koła i jak masz zauważalną różnicę w ciśnieniu to po iluś tam obrotach wyjdzie różnica w ilości obrotów...
Albo masz poprostu czujnik ciśnienia. Jeżeli dobrze pamiętam to zapaliła mi się kontrolka przy różnicy ok. 0,4
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-10-21, 20:46
Sandero ma chyba tylko zwykłe czujniki. Widzi różnice od 0.2 bara. Może też padać bateria w środku, lub prosty błąd komunikacji. Pytanie tylko jak często się to pojawia.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2020-10-22, 07:16
Moja ma ten prostszy czujnik, zliczający obroty koła. Nie bardzo wiem, co tam by się mogło zepsuć. Włącza się raz na dwa-trzy tygodnie. A ostatnio dwa dni pod rząd. Łącznie ten problem wystąpił 4-5 razy.
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-10-22, 08:02
Według opisu - Sprawdź ciśnienie na zimnych oponach i wykonaj Resetowanie wartości według opisu z wątku Wątek
Nie resetowałam wartości po zmianie letnich na zimówki i faktycznie system zrobił alarm.
Tak samo jak zwiększyłem ciśnienie w letnich o 0,2 przed wyjazdem na wczasy - tak samo alarm.
W instrukcji opis - wykonać resetowanie po:
* Zmianie ciśnienia
* Po wymianie lub przełożenia koła
Opis systemów:
Pośredni (System A / Naklejka na drzwiach ) - Nie podaje dokładnego ciśnienia w kole. Mierzy różnice w obrotach kół.
Dla mnie dobre rozwiązanie, ponieważ przekładam koła z felgami i nie muszę kombinować z czujnikami.
Wada - system może nie zauważyć nagłej utraty ciśnienia.
Bezpośredni (System B)- W każdym z kół mamy czujnik ciśnienia zintegrowany z wentylem.
Poniżej etykieta informująca o systemie pośrednim.
W jakich warunkach? Na przykład w Łodzi, zaraz przy Jaszpolu na Przybyszewskiego jest skrzyżowanie. Jak się wyjedzie z Jaszpolu i chcę się jechać w stronę Widzewa to trzeba tam zawrócić, z uwagi na to że obok jest remontowana droga, na zewnętrznych częściach skrzyżowania jest masa luźnego piasku. Przejechanie dość szybkie tej nawrotni powoduje za każdym razem zapalenie kontrolki. Nie tylko u mnie. W każdym aucie które biorą tam na jazdę próbną kontrolka się zapala przy dynamicznej jeździe.
Podobnie przy jeździe po żwirze. Jechałem po drodze szutrowej i kontrolka zapalała się po około 2 kilometrach.
Na A1 stałem w korku przed bramkami i jedną stroną jechałem po linii. Kontrolka się zapaliła.
Zwróć uwagę kiedy się zapala kontrolka, bo na prawdę wystarczy drobny uślizg jednego z kół aby komputer ją zapalił.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum