Wysłany: 2020-10-26, 12:57 Tarcze i klocki Sandero II
Witam.
Pilnie potrzebuję pomocy w odnalezieniu numerów tarcz do Dacia Sandero Stepway 0,9TCE+LPG z 2017r.
Wszystkie katalogi podają błędne numery tarcz tzn. 402063149R. Również po numerze VIN wylatują te błędne tarcze. Różnica jest taka, że w oryginale ściągniętym z koła wentylacja jest od zewnątrz a dla 402063149R jest od wewnątrz. W związku z tym klocki siadają nie tak jak trzeba (numery klocków katalogi już podają dobrze 410604682R).
Parametry tarczy zdjętej z samochodu:
-ilość otworów 4
-średnica 258mm
-grubość tarczy 22mm
-wysokość ok. 44mm
-średnica rozstawu śrub ok. 100mm
-średnica otworu centrującego 61mm
-średnica wewnętrzna ok. 126,5mm
Czyli wszystko tak jak w 402063149R poza tą wentylacją i jak mechanik próbował założyć te 402063149R to klocki źle siadają.
Prawdopodobnie katalogi podają numery tarcz do zwykłego Sandero a nie do wersji Stepway (brak rozróżnienia wersji między zwykłą Sandero a Stepway). Choć z drugiej strony po numerze VIN UU26SDN1C57699627 też wychodzą złe tarcze.
laisar, masz rację rypnąłem się w VIN. Zamiast wkleić VIN Sandero wkleiłem na szybko Logana MCV. Prawidłowy to UU15SDN1C57699627 i w katalogach było szukane po poprawnym VIN. Niestety ci sprzedawcy co siedzą w tych wszystkich hurtowniach to równie dobrze mogliby ziemniaki sprzedawać. Nawet z tarczą w rękach nie byli w stanie dobrać niczego pasującego.
Dymek, dzięki za potwierdzenie.
Ratujecie mi chłopaki życie bo samochód rozbebeszony i musiałem pożyczać samochód
Ostatnio zmieniony przez skylar 2020-10-26, 16:51, w całości zmieniany 2 razy
@skylar: Nie chodzi o niedopasowanie VINu, tylko że ten podany jako pierwszy musi mieć jakiś błąd, bo dekodery w ogóle go nie rozpoznają.
Natomiast według drugiego VINu niby faktycznie powinny być tarcze 402063149R, ale zamiennik Motrio 8660003934 wydaje się świadczyć o tym, że to chyba jednak rzeczywiście błąd, bo on jest właśnie od 402067025R.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-10-26, 18:11
Sprawdzałem u siebie jak to było w moim i u mnie w katalogu też pokazuje te 402063149R.
Zresztą sam je u siebie montowałem i nie było problemów z nimi.
laisar, ogólnie jest z tymi tarczami straszny bajzel. Po tych numerach 402067025R/8660003934 potrafią również wylatywać w zamiennikach tarcze wentylowane wewnętrznie choć oryginalna tarcza 402067025R ma wentylowanie zewnętrzne.
Kurcze nie wiem skąd mi się taki VIN wkleił do Logana prawidłowy to UU17SDCL551321089. I do niego właśnie pasuję tarcze 402063149R i klocki 410605612R, 410602581R.
toka93, jak pojechałem na serwis to miałem tarcze 402063149R (wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywały, że będą pasować) i mechanik próbował je założyć ale powiedział, że klocki nie siadają tak ja powinny. Tarcze 402063149R mają rowek w miejscu gdzie 402067025R mają wentylacje, który jest szerszy niż wentylacja i to chyba w tym problem. Zresztą klocki 410604682R pasujące do mojego Sandero Stepway mają większe wymiary niż te z Logana.
Dymek, pasujące klocki 410604682R też są opisywane jako do Clio IV więc to się zgrywa razem.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-10-27, 18:47
Z tarczami to zawsze cyrk po katalogach. A dobieranie tarcz do Logana I w wersji MCV/VAN lub pickup to wyższa szkoła jazdy. Tutaj chyba jeszcze nigdy nie siadł dobry numer względem katalogu.
No właśnie problem w tym, że nie za wiele. Uczyłem się jeździć na samochodzie gdzie tarcze starczały na cały żywot samochodu (300tys. ewentualnie się je toczyło). Jeszcze 10 lat temu tarcze w samochodach wystarczały na ok. 80tys. A teraz te tarcze w Daćkach starczają na niecałe 50tys. Z początku w Loganie myślałem, że coś pochrzanione z hamulcami, ale teraz jak w Sandero tarcze poleciały przy podobnym przebiegu to wygląda to na aktualny "standard". Szczególnie, że oba samochody były robione w różnych serwisach. Na pewno wpływ na zużycie ma to, że większość km jest robiona po zatłoczonym mieście, ale te 80tys. dawniej też było po mieście. Jak na razie robię na oryginałach wyszukiwanych w dobrych cenach, ale chyba trzeba będzie się przesiąść na zamienniki w jakości oryginałów. Z tego co się patrzyłem to do Logana klocki robi Ate, na tych z Sandero nic nie pisze.
Tak więc pytanie jakich marek polecacie klocki i tarcze?
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-10-28, 06:57
Tarcze starczają spokojnie na dwie wymiany klocków.
Za kilka dni śmignie 40k km. a pierwsze klocki nie są zużyte nawet w połowie.
Nie miałem jeszcze przypadku od dobrych 10 lat, abym musiał wymienić tarcze wraz z pierwszymi klockami.
W hondzie pierwsze klocki wymieniłem przy 60k. km a tarcze przy 80 i tylko dlatego, że skorodowały z tyłu a chciałem już wymienić cały zestaw.
Spokojnie można było dobić do 100k. km z zachowaniem zalecanej bezpiecznej grubości.
Wszystko zależy od stylu jazdy, goście z serwisu powypadkowego, który jeżdżą do wypadków jako pierwsi, wymieniają klocki co miesiąc a tarcze co dwa.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-10-28, 07:07, w całości zmieniany 2 razy
U mnie też z reguły tak jest. W Loganie tarcze poleciały po dwóch kompletach klocków na każdym po około 25tys. Jak pomykałem 206tką też wymiana tarcz co 2 wymiany klocków. Tyle, że w 206 tarcze starczały właśnie na 80tys. Raczej nie zmieniłem aż tak stylu jazdy bo 206 dość ładnie szła i trzymała się drogi Chyba znacznie większy wpływ ma masakryczny wzrost ilości korków w Krakowie w ciągu ostatnich 10lat. Nadzieja, że jak domkną obwodnicę to coś się poprawi, ale wtedy to znowu skrzydła będzie mogła rozwinąć banda urzędników na czele z prezydentem Krakowa i wprowadzać nową "ulepszoną" organizację ruchu z myślą o turystach
Ja w swojej byłej Yaris pierwsze klocki wraz z tarczami wymieniłem po 100 tyś km, a miała wtedy 10 lat. Mechanik stwierdził,, że jeszcze można by na nich pojeździć, bo miały 70% zużycia.
Ciężko o zamienniki wentylowane od zewnątrz. Katalogi zamieniają numer na te wentylowane od wewnątrz.
Może ATE 24.0122-0270.1?
TRW DF6186?
Ferodo DDF1978?
Montował ktoś inne niż oryginalne?
aa.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 227,19 KB
_________________ Duster to sandero na lewarku
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2021-09-30, 19:12, w całości zmieniany 3 razy
Podłączam się do pytania kolegi, ogólnie jest problem z tymi tarczami. Objechałem wszystkie średnie i duże hurtownie w okolicy i pomimo VINu i zdjętej tarczy nie byli w stanie niczego dobrać. Może jeśli by szukać po numerze 402067025R (wtedy go jeszcze nie miałem) udałoby się coś dobrać, ale trzeba by sprawdzać przy zakupie od razu organoleptycznie czy to napewno to samo.
Ja jak początkowo szukałem tych tarcz to salon znalazł jeszcze jakiś inny numer (już nieprodukowane pod tym numerem), ale ich cena była kosmiczna coś koło 600zł. Potem w takim małym warsztacie od francuzów siadłem z gościem i po zdjęciach i wymiarach z ich katalogów udało nam się dojść do oryginałów z numeru 402067025R. Wraz z szukaniem wyszło mnie to wtedy ok. 350zł. Potem oryginały z tym numerem udało mi się znaleźć po ok. 250zł (jak dobrze poszukać po tyle mniej więcej chodzą) i kupiłem na zapas.
Szczerz mówiąc z oryginałów nie jestem szczególnie zadowolony bo bardzo szybko się w moim przypadku się zużywają (ok.30000km). Ma na to wpływ zapewne, że większość po mieście, ale to i tak jest prawie dwa razy szybciej niż Loganie MCV 1.5dci, który jeździ tyle samo po mieście i w tym samym stylu.
Co do klocków oryginalnych 410605536R/410604682R (obydwa numery wygląda, że to jest to samo) nie mam większych zastrzeżeń, wytrzymują tyle co tarcze ok. 30000km.
Wrzucając numer tarcz 402067025R w allegro wywala większość tarcz wentylowanych z tyłu. Jeśli nawet miniaturce mają wentylowanie z przodu to potem często w dokładniejszych rysunkach, zdjęciach tego wentylowania nie mają. Trzeba by zamawiać metodą prób i ewentualnie zwracać.
Te ATE 24.0122-0270.1 i Ferodo DDF1978 podane przez kolegę wyglądają dość "pewnie", jako jedne z niewielu zarówno na zdjęciach jak i rysunkach technicznych są wentylowane z przodu. TRW DF6186 na zdjęciach wyglądają dobrze, ale nie udało mi się do nich znaleźć rysunku przekroju poprzecznego tarczy, może koledze udało się do takiego dotrzeć.
Byłbym wdzięczny za jakieś dobre jakościowo, sprawdzone zamienniki.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-01, 10:52
Lista stanowiąca bazę- zweryfikowałem teoretycznie na podstawie wymiarów, oraz strony wentylacji (te mają wentylację zewnętrzną). Ale przynajmniej można z tego wybierać i weryfikować dalej.
Pozostaje kwestia- czy któreś z wymienionych mogą być trwalsze od oryginału... Moje tarcze dobijają do 60 tys km i nie zanosi się na wymianę, klocki również nie ruszane. W każdym razie ja brałbym ponownie tarcze oryginał. 402067025R
ABS 18155
ATE 24.0122-0270.1
BOSCH 0 986 479 556
BOSCH 0 986 479 C17
CHAMPION 562636CH
FERODO DDF1978
FERODO DDF1978C
HELLA 8DD355118-491
MAPCO 45846C
METELLI 23-1342C
MS 24012202701-PCS-MS
MS 24012202701-SET-MS
NK 313992
OPTIMAL BS-9064C
SBS 1815313992
TEXTAR 92241503
TRISCAN 8120 25157C
TRW DF6186
QUARO QD2881
ZIMMERMANN 470.2441.20
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-10-01, 11:36, w całości zmieniany 6 razy
Sposób wentylacji jest nieistotny - ważne, żeby zgadzała się średnica i grubość, czyli oficjalnie 258x22, z tolerancją 1 mm.
Chyba nie do końca prawda. Tarcze do Logana mam o identycznych wymiarach, ale inaczej wentylowane i nie podchodzą do Sandero (była robiona próba założenia) bo z tego co mówili mechanicy to klocki "źle siadają" na tej tarczy wentylowanej od wewnątrz.
Tak, nie do końca prawda, bo jest jest jeszcze trzeci wymiar - tzw. "wysokość", czyli grubość części centralnej, który też oczywiście musi być odpowiedni. Jednakże samo sedno jest prawdziwe do końca - sposób wentylacji jest naprawdę nieistotny.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-01, 12:12
skylar napisał/a:
Tarcze do Logana mam o identycznych wymiarach, ale inaczej wentylowane i nie podchodzą do Sandero (była robiona próba założenia) bo z tego co mówili mechanicy to klocki "źle siadają" na tej tarczy wentylowanej od wewnątrz.
Nie wnikałem w numerki katalogowe klocków, ale z Twojego opisu wygląda, jakby klocki były źle dobrane dla tarcz wentylowanych od wewnątrz. Głębokość klocka nie pasowała do głębokości roboczej powierzchni tarczy. Ciężko znaleźć inne wytłumaczenie.
Wymiar wewnętrzny średnicy roboczej powierzchni tarczy nie jest niestety nigdzie dostatecznie dokładnie zwymiarowany, ale na pewno różny dla tarcz wentylowanych wewnętrznie
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-10-01, 12:25, w całości zmieniany 3 razy
Tak, nie do końca prawda, bo jest jest jeszcze trzeci wymiar - tzw. "wysokość", czyli grubość części centralnej, który też oczywiście musi być odpowiedni. Jednakże samo sedno jest prawdziwe do końca - sposób wentylacji jest naprawdę nieistotny.
Grubość tarczy i inne wymiary są praktycznie te same, mam obydwie to przyłożyłem. Tarcza wentylowana od tyłu ma bruzdę w miejscu gdzie ta wentylowana od przodu ma szczelinę. Przy czym szczelina wentylacyjna jest mniejsza niż ta bruzda co powoduje, że tarcza wentylowana od przodu może mieć większy klocek i tak chyba w rzeczywistości jest bo są różne klocki do tych tarcz.
Problem w tym, że większość ludzi w hurtowniach to sprzedaje te tarcze jakby były to ziemniaki. Jadą albo po numerze albo po VIN a z położona na blacie tarczą, z której mogą odczytać dokładne rzeczywiste rozmiary to nie wiedzą co zrobić.
Ostatnio zmieniony przez skylar 2021-10-01, 13:10, w całości zmieniany 4 razy
Bingo problem nie jest w średnicy, grubość, wysokości tarczy. Te tarcze są pod tym względem praktycznie identyczne (według textara różnica w wysokości 1mm). Natomiast klocki do Sandera mają dużo większą powierzchnię, która nie siądzie na tarczy wentylowanej od wewnątrz (przykładałem i się po prostu nie mieszczą). Klocek Sandero Szerokość [mm]:155,2; Wysokość [mm]:49; Grubość [mm]:16,9. Klocek Logan Szerokość [mm]:140,2; Wysokość 1 [mm]:41,8; Wysokość 2 [mm]:40; Grubość [mm]:18. Przykładając klocek z Sandera do tarczy wentylowanej z wewnątrz klocek się na niej "nie mieści".
Czyli sposób wentylacji ma kolosalne znaczenie bo nigdzie w katalogach nie widzę wymiaru jaki na tarczy przeznaczony jest dla klocka. Różnica w wysokości klocka to ok. 7mm i mniej więcej o tyle jest szczelina wentylacyjna z zewnątrz węższa od bruzdy w tarczy wentylowanej od wewnątrz.
Sposób wentylacji tarcz mógłby nie mieć znaczenia, ale nie przy zastosowanych w Sandero Stepway z tych roczników klockach.
Ostatnio zmieniony przez skylar 2021-10-01, 14:01, w całości zmieniany 5 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum