Co roku na przełomie roczników jest to samo - firma miesza w cennikach, wersje pojawiają się i znikają jak w kalejdoskopie, co innego jest w cennikach, co innego w konfiguratorach, a co innego w broszurach czy gadkach sprzedawców. Apeluję o wstrzemięźliwość i nie podniecanie się chwilowymi zmianami...
(...) Apeluję o wstrzemięźliwość i nie podniecanie się chwilowymi zmianami...
A cieszyć się wolno?
Własnie przeszedłem konfigurator. Dusterek identyczny jak mój teraz kosztuje 5 600,00 zł drożej niż płaciłem rok temu. I jeszcze czytam, że choć wersje nazywają się jak kiedyś, to lekko zbiedniały.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-15, 14:10
Można wiedzieć gdzie macie ten cennik?
Ja na stronie dacia.pl widzę tylko cennik rocznika 2020 i konfigurator z cenami takimi samymi jak miesiąc temu...
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-15, 15:35
Rzeczywiście...
Jeżeli klima automatyczna jest w zestawie w Splendorze to można powiedzieć że nowy rocznik podrożał o 2kPLN.
Z drugiej strony - skoro nie chcą dawać upustów na schodzący rocznik (na to wygląda z cennika) to musieli jakoś rozróżnić między rocznikiem 2020 a 2021...
Z cenami, niestety, prawda, lekko licząc +3000 w górę. Tylko że w cenniku i opcjach wyposażenia w Prestige jest zaznaczona zarówno klima manualna, jak i automatyczna. Albo pomyłka, albo trzeba będzie dopłacać.
W 2019 roku Lodgy Tecgroad 1.6 SCe w dość dobrej konfiguracji kosztowała do odbioru u Dilera 54800 zł.Podobnie skonfigurowana Lodgy w 2020 z silnikiem 1.3 TCe kosztuje 62000 tyś,obie wersje 7 miejscowe.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-15, 20:25
Nie ważne ile. (Inna sprawa że 25KM to moim zdaniem duży uzysk uzasadniający wyższą cenę).
Ważne że 1.3 TCe jest pozycjonowany wyżej niż 1.6 SCe która powinieneś porównywać z 1.0 TCe który zastąpił tamten silnik w gamie.
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2020-11-15, 20:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-11-15, 20:37
No niestety Ceny Dusterów za równo używanych jak i nowych poszły w górę i ostatnio gdzieś na forum (chyba w temacie dotyczącego mojego auta) pisałem, że teściowa niespełna 2 lata temu za swojego Dustera 1.6 Sce w wersji Comfort z lakierem metalicznym, kamera cofania, czujnikami parkowania tylnymi, kołem zapasowym, podgrzewanymi fotelami, podłokietnikiem i nakładkami na drzwi i nadkola zapłaciła 56tyś zł a dzisiaj taka wersja wyposażenia z tym, że innym silnikiem czyli 1.0Tce ( bo 1.6 Sce już nie produkują) kosztuje 65tyś zł
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-15, 20:42
Nowe normy spalania.
Przekroczenie normy w gamie powoduje konieczność dopłaty 95 euro za każdy 1g- sprawdź sobie ile CO2 emitują dacie to się dowiesz skąd te podwyżki - zresztą tak jak u większości producentów.
kapelusznik, przykładowa kalkulacja różnica w cenie obu modeli Lodgy w tym bądź podobnym wyposażeniem to prawie 12 tyś zł,różnica w mocy to 25KM,idąc Twoją drogą dedukcji każdy KM w Daci to koszt 480zł,jak dla mnie to sporo nawet bardzo.
Biorąc pod uwagę powyższy fakt nowej jednostki napędowej zupełnie innej niż 1.6 SCe z Turbo,filtrem cząstek stałych,kołem dwumasowym i praktycznie braku możliwości instalacji LPG,pomijam to,że ściana grodziowa silnika grzeje się niemiłosiernie od układu wydechowego a klimatyzacja ledwo zipie latem to naprawdę warto wydać te 12 tyś więcej na ten model?
(...) idąc Twoją drogą dedukcji każdy KM w Daci to koszt....
Obawiam się, że to nie dedukcja a zwykłe odniesienie do genialnego ustawodawstwa mędrców Europy. Akurat za gramy a nie konie bulić trzeba. Pewnie kapelusznik do czegoś w tym stylu nawiązał:
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-16, 20:15
To jest powiązanie 2 rzeczy.
Jedno to fakt że są dopłaty do emisji CO2 a drugie to porównywanie jabłek z gruszkami - czyli 2 aut o różnie pozycjonowanych (a co za tym idzie o różnej cenie) silnikach.
Sumarycznie wychodzi spora różnica w cenie.
Dla nas inflacja ma wpływ na ceny produktów, których koszt powstania ponoszony jest w PLN.
Pozostawmy z boku zależności inflacji i kursów.
Kupując za złotówki samochód, którego koszt powstania liczony jest w innej walucie generalnie musimy uznać kursy walut za czynnik rzutujący na cenę.
Z tym jednak nie jest tak łatwo. Dacie robione są w wielu krajach. Pewnie jakiś procent części dostarczany jest z jeszcze innych krajów. W wypadku Dustera musimy patrzyć na kursy RON i EUR. Z Sandero jest jeszcze ciekawiej. Może powstać Mioveni lub w Casablance.
Do tego dochodzi sposób liczenia kosztów przez Renault i mechanizmy zabezpieczania się przed ryzykiem kursowym...
Jednak generalnie i długofalowo z tym, że słabnąca złotówka na ceny samochodów ma kiepski wpływ... to zgodzić się zwyczajnie trzeba .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum