Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Szarpie przy przyspieszaniu
Autor Wiadomość
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2020-12-04, 09:40   Szarpie przy przyspieszaniu

Dzień dobry grupo.
Pacjent sandero 2014r 1.2 benzyna plus gaz. Po wymianie przewodowa zaplonowych no jakoś same pękły. I teraz przy redukcji np z 5 na 3 i dodaniu gazu delikatnie nim szarpie, albo czasem też przy ruszanie i wrzuceniu drugiego biegu też przez chwilę szarpie. Nie za każdym razem tak jest. Co to może być za usterka? Jakieś pomysły?
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2020-12-04, 10:34   

Świece?
ile przebiegu? Żywotność cewki w 1.2 to ok 60tys. km..
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2020-12-04, 11:34   

Przebieg to 98 tys.
Świecę wymieniane jakieś 20 tys. Temu, a cewke wymieniłem też jakieś 17-20 tys km temu. Cewka kupiona ngk ale od początku coś mi się ona nie podobala, mam ta orginalna cewke więc może ja trzeba założyć?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-04, 12:10   

A zawory kiedy były regulowane?
Musisz takie rzeczy posprawdzać.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2020-12-04, 12:20   

Niby rok temu regulowane były, albo tylko mechanik powiedział że regulowal a nic z tym nie zrobił. Zastanawiam się od czego zacząć czy najpierw od świeć i cewki a później ewentualnie zawory . Żeby nie robić nic na darmo i nie potrzebnie
Ostatnio zmieniony przez Mariano188 2020-12-04, 12:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2020-12-04, 13:15   

Panowie a może poprostu coś się stało jak te przewody w poniedziałek mi padły, gdyż w trakcie jazdy pękł przewod i przejechałem jakieś 40 km na 3 cylindrach bo nie miałem ani przewodowa gdzie kupić ani jak zmienić i może wtedy coś poprzestawiało czy coś takiego
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-04, 14:04   

To, że wymieniałeś te elementy nie oznacza, że znowu któryś nie padł. W moim poprzednim Loganie II jak silnik zaczął pooszarpywać wymieniłem naj[pierw przewody wysokiego napięcia ale nic to nie dało. Później przypomniałem sobie, ze w tych silnikach lubią padać cewki wiec kupiłem nowa oryginalną cewkę i nowe oryginalne świece ( świece miały przelot 7 tyś km. a cewka od nowości czyli ok. 45tyś km) Po wymianie wszystko wróciło do stanu pierwotnego czyli nic silnikiem nie pooszarpywało. Nowa oryginalna cewka to koszt 120zł a wraz ze świecami to około 160zł wiec nie dużo. Jeżeli miałeś słabe przewody, cewka mogła być przez to bardziej obciążona ( a instalacja LPG niestety również obciąża układ zapłonowy w tym cewkę) i spowodowało to, że padła po raz kolejny a jak piszesz od początku się ona Tobie nie podobała. Jeżeli masz starą cewkę i jesteś pewien, że jest sprawna możesz ja podmienić do testów. polecam również przed rozpoczęciem jakich kol wiek operacji na aucie odczytaj błędy z komputera abyś wiedział na którym cylindrze silnik kulał. Jeżeli po wymianie cewki na Twoja stara silnik nadal będzie źle pracował i komputer pokarze ten sam błąd na tym samym cylindrze to wtedy podmiana świec miedzy cylindrami i ponowny test. Kolejny odczyt i sprawdzasz czy błąd powrócił na tym samym cylindrze. Wtedy będziesz mógł określić czy winna jest świeca zapłonowa czy stara cewka, która może powodować wypadanie zapłonu na tym samym cylindrze co ta na której obecnie jeździłeś. Co do zaworów, jeżeli oddałeś auto do mechanika na regulację to przy jakim przebiegu to było? Zawory powinno regulować sie podczas jazdy na gazie co maks 30tys km ale wszystko zależy od ustawienia instalacji LPG. Jeżeli ona sama jest rozregulowana i podaje mieszankę ubogą to szybko można zajeździć zawory i głowicę.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-04, 14:09   

Zrób tak jak dudu$ napisał .
Przy Lpg warto regulować zawory co 15 kkm.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2020-12-04, 14:36   

Możesz mi podać jakiś link albo gdzie kupiłeś ta cewke za taką kwotę i co to za firma? U mnie za cewke z ngk to wołają około 190 zł a za świecę to jakieś 25 zł za sztukę. Może masz jakies linki gdzie to mogę kupić
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-04, 14:45   

Poniżej masz link do Cewki, u nich kupowałem:

https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-1-2-16v-clio-iii-modus-nowa-4-srub-7314188557

i świece:

https://allegro.pl/oferta/swieca-1-2-16v-renault-clio-iii-modus-oryginal-6499878646

Możesz również napisać do naszego kolego z Forum Toca93, również ma dużo Nowych oryginalnych gratów w dobrej cenie ( POLECAM :) )

Skoro Ty wtedy płaciłeś tak dużo to polecam zakupić od razu Cewkę i świece. Wymienisz sam w ciągu 15 minut i zaoszczędzisz na wymianie 100zł
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-12-04, 14:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2020-12-06, 21:43   

Cewka wymieniana przy 69tys.regulacja luzów przy 78 tys.
Ostatnio zmieniony przez Mariano188 2020-12-06, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-06, 23:37   

W ciemno wymieniałbym cewkę i świece. Czytałem trochę na ich temat i potrafiły padać przy bardzo małych przebiegach, przynajmniej te oryginalne. Jak zapewne widziałeś w linkach które wkleiłem, cena za cewkę i świece nie jest duża wiec można zaryzykować.
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2020-12-07, 10:26   

Swiece i cewka zamówione. Dzisiaj jeszcze podjade wymienię filtry od gazu i odrazu zrobię regulacje LPG, i zobaczymy jaki będzie efekt. Dam znać jak cos
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-12-08, 06:41   

To jeszcze zrób regulację zaworów.
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2020-12-18, 20:35   

Panowie wymienili świece i cewke. Szarpanie niby ustalo, ale jest inny problem przy wrzuceniu samochodu na luz, auto trzyma przez chwilę wysokie obroty i dopiero po paru jakiejś sekundzie spada z obrotów. I druga sprawą jak jest na luzie to obroty potrafią falowa z 900 do 1000 i tak co parę sekund. Pomozcie.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-18, 22:19   

Czyściłeś przepustnicę ? Spróbuj , w tym silniku trwa to z 10 minut - samo wyjęcie zajmuje 5 minut.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-18, 23:40   

Mariano188 napisał/a:
obroty potrafią falowa

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + fal* obr* + Szukaj wszystkich słów + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2020-12-19, 13:52   

Nie wiem gdzie jest ta przepustnica, jak ją rozebrać a o czyszczeniu to już nie wspomne że nie wiem czym i jak? :-/
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-19, 15:17   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + przepustnic*
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2020-12-20, 20:52   

Rozwiązanie się znalazło falujacych obrotów. Okazało się ze spadł wąż od podciśnienia, i zawinął się pod obudowę filtra.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne