Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z przewodami wysokiego napięcia.
Autor Wiadomość
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-01-02, 14:02   Problem z przewodami wysokiego napięcia.

Dzień dobry ponownie. Panowie tak jak wcześniej sandero 2,2014 r 1.2 silnik. Na początku grudnia wymieniłem przwody zaplonowe, gdyż był jeden pekniety.Minął miesiąc czasu i z powrotem jest pekniety,na dodatek jest to zawsze ten sam przewód drugi przewód od rozrządu, i zawsze pęka w tym samym miejscu. Zanim wymieniłem w grudniu to zaznacze że wcześniej wymieniłem rok wcześniej więc przetrwały rok czasu. Nie wiem może jakoś one muszą specjalnie być ułożone, bo przecież nie możliwością jest żeby co miesiąc kupować nowe przewody. Poprosze o pomoc.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-02, 14:45   

Może faktycznie zostały jakoś dziwnie zagięte - foto? A może te nowe były po prostu badziewnej jakości - marka, cena?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=83
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-01-02, 15:20   

Panowie edit: po dokładnym sprawdzeniu wszystkie 4 sztuki są delikatnie pękniete. Kupilem przewody NGK cena to 130 zł. Więc chyba nie są jakiejś złej jakości.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-02, 17:05   

Mariano188, Ty to masz jakiegoś pecha z tym swoim samochodem, albo po prostu mechanicy nabijają Ciebie w butelkę, mówią , ze wymienili Ci dane elementy a je tylko ładnie wyczyścili i założyli z powrotem. Z tego co pamiętam niedawno miałeś problemy z zapłonem - szarpanie , mulenie itp. Za naszymi radami wymieniłeś Cewkę i świece zapłonowe. Przewody wymieniałeś ale chyba przed wymiana świec i cewki, może były tak odciążone przez cewkę, ze padły a;e jest to chyba mało możliwe. Miałem 2 logany z tym silnikiem, jeden na fabrycznych przewodach dojechał u mnie 80tyś km i został sprzedany i możliwe, ze dalej na nich jeździ. W drugim wymieniłem przy 44tyś km, bo miałem problemy z zapłonem a winna okazała się cewka więc przewody fabryczne nadal były sprawne. Może napisz w którym miejscu Tobie pękły, albo przekonwertuj zdjęcie na plik img poprzez ta stronę: https://pl.imgbb.com/ . Zajmuje to 10 sekund .
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-01-02, 19:07   

Zgadza się wymieniłem najpierw przewody a po około tygodniu cewke i swiece.do grudnia nie było problemu z tymi przewodami nie wiem co się dzieje czy były źle ułożone. Nigdy nie miałem większych problemów z tym autem

Swiece i cewka są wymienione na oryginały i wiem o tym bo byłem przy tym i dopilnowalem



 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-01-02, 19:42   

Mariano188, Jeżeli nowe przewody popękały, to nie zostaje nic innego jak zareklamować.
Masz 48 miesięcy rękojmi.
To odnośnie domniemania winy po stronie przewodów.

W innym przypadku pozostaje ustalenie dlaczego nowe przewody popękały - dotyczy przypadku, jeżeli uważasz, że wina może leżeć po stronie instalacji.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2021-01-02, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-01-02, 20:04   

Na początku grudnia wymieniłem przewody, bo jeden pękł i koledzy na forum do radzili żeby wymienić od razu swiece i cewke więc kupilem oryginały i po tygodniu wymienilem. Dlatego pytań co może być przyczyną pęknięć
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-01-02, 20:08   

Mariano188, A kuny nie pogryzły tabli ?
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-01-02, 20:10   

Tego to nie wiem nie widać żeby były pogryzione tylko tak jak by popekane
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-02, 21:25   

Naprawdę dziwne. Kup jeszcze raz nowy zestaw przewodów, wymień je sam ( nic trudnego w tym silniku trwa to 3 minuty) i obserwuj. Ogólnie przy montażu nie ma możliwości aby uszkodzić te przewody żeby tak pekly, może obudowa. Filtra powietrza przypadkowo przewód przytszasnąć ale nie tak aby oslona rdzenia przewodu pękła bo jest ona z miękkiego elastycznego sylikonu
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-01-02, 21:56   

Zamowilem przewody będą na poniedziałek i tak zrobienia sam wymienieni, tylko pytanie czy kabel zasilający cewke trzeba odpiac zanim odepne przewody?
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-02, 23:23   

Nie trzeba. pamiętaj tylko aby nie odłączać wszystkich przewodów na raz , abyś wiedział gdzie który był w cewkę. Jakiej firmy zamówiłeś tym razem przewody ?
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 331
Skąd: KR
Wysłany: 2021-01-03, 00:13   

Jajka jakieś. Wymień sam i po jednym kablu coby nie popindolić.
Pech wyjątkowy, albo...
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-01-03, 11:44   

Zamowilem NGK a macie inne jakieś sprawdzone. A czy coś by się np stało jak bym np zamienił przewód pierwszy od rozrządu z drugim? Bo dlugosciowo są podobne?
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-01-03, 13:04   

Mariano188 napisał/a:
Zamowilem NGK a macie inne jakieś sprawdzone. A czy coś by się np stało jak bym np zamienił przewód pierwszy od rozrządu z drugim? Bo dlugosciowo są podobne?
Świece z zamienionymi przewodami dawałyby iskrę w nieodpowiednim momencie - bardzo nierówna praca / tak naprawdę pracowałoby pół silnika. Piszę oczywiście o niewłaściwym podłączeniu ( w złej kolejności )
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
Ostatnio zmieniony przez EBmazur 2021-01-03, 13:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-01-03, 13:54   

Mowisz o tym że jak bym podlaczyl przewód z cewki pierwszy od lewej do świecy nr 2 od rozrządu to wtedy by nie równo pracował?
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-03, 21:23   

Patrzę na te fotki a zwłaszcza na pierwsze to zdaje mi się że tam nastąpiło ,, przebicie do masy ,, auta . Takie dziurki moim zdaniem to nic innego jak iskra zrobiła . Popatrz czy przewody lecą w odpowiedniej odległości od metalowych części , Może należało by w niektórych miejscach ( na łukach ) nałożyć dystansowniki plastikowe od metalu . Natomiast na drugim oprócz pęknięcia to widzę ( lub mi się zdaje ) taką nierówność ( małe zgrubienia )na przewodzie , to raczej wada takiego przewodu . Te kilkanaście tyś V musi być dobrze izolowane aby pojawiła się iskra tam gdzie trzeba ( świeca).
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-01-04, 08:02   

A powiecie mi na dwa przewody są tej samej długości, no prawie, i czy będzie różnica jak np podepne do pierwszej świecy przewód krótszy np o centymetr a do drugiego ten dłuższy, zaznaczając że tak samo będą wpiete do cewki czyli od 1 do 1 od 2 do 2 itd
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-04, 08:15   

Długość przewodu nie ma znaczenie , może je zamieniać . Ważna kolejność zapłonu, tej nie należy zamieniać .
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-04, 08:16   

Mariano188 napisał/a:
...czy będzie różnica jak np podepne do pierwszej świecy przewód krótszy np o centymetr a do drugiego ten dłuższy...

Nie ma różnicy. Możesz sobie zmienić długości kabli, byle tylko zachować prawidłową kolejność zapłonów.
Nawet jak kupujesz kable różnych producentów, to możesz trafić na spore różnice długości- bywają ciut krótsze a częściej dłuższe niż oryginał. Ale fabryczne długości dobrane są raczej tak, aby przewód jak najlepiej się układał i nie był zbyt blisko metalowych elementów silnika czy osprzętu.
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-01-15, 18:58   

Problem powrócił!!!

Samochód stał nie odpalany 24 godziny, dzisiaj po odpaleniu chodził normalnie po przyłączeniu na gaz po chwili zaczął mrygac Check, i tak jak by na któryś cylinder nie chodził. Podnioslem maskę dotknalem przewodów ale nic nie kopnelo. Zgasilem odpalilem ponownie i zaczął chodzić normalnie przejechalem kawałek i niby dobrze.
Czy ktoś mi może pomóc bo juz nie mam nerwów ani cierpliwości.
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2021-01-15, 20:24   

Może cewka walnięta? Jak miałem astrę to na benzynie auto chodziło idealnie, a na gazie podczas jazdy robiło żabę..
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-01-15, 20:30   

Nowa oryginalna założona 17 grudnia
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-15, 22:09   

Skoro cały kład zapłonowy jest sprawny i masz zawory po regulacji, sprawdził bym kompresje na cylindrach. Moze LPG było/jest źle wyregulowane i przyczyniło się do wypalenia zaworów lub uszkodzenia gniazd zaworowych
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-01-16, 12:03   

Ludów zaworowych jeszcze nie regulowalem. A co w przypadku jak by te gniazda się wypalily
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne