Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Hamulce Dacia 1300
Autor Wiadomość
daciowy 



Marka: Dacia
Model: 1310 TX
Silnik: 1300+LPG
Rocznik: 1990
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-20, 11:15   Hamulce Dacia 1300

Witajcie, mam pytanie do kolegów którzy są w temacie modelu 1300/1310 bo odkąd w salonie Dacia zobaczyłem tylne hamulce Dustera to uciekłem i teraz bulwersuje mnie fakt że np. Dacia Duster ma na tylnej osi hamulce bębnowe co jest skandalem w przypadku nowoczesnego i tak drogiego auta!
A swoją drogą czy ktoś słyszał o hamulcach tarczowych w naszej starej Daci 1300? Ciekawi mnie czy to technicznie możliwe i praktycznie do ogarnięcia? W załączniku stare foto z nalepką jaką kiedyś nalepiano na Fiata 125p żeby ostrzegać kierowców z tyłu że Fiaty zatrzymują się w miejscu bo mają świetne hamulce. Pozdrawiam i czekam na konkrety? :-D

Tarcze Fiata.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 14,88 KB

 
dudu$ 



Marka: Toyota
Model: Corolla E12 Sedan
Silnik: 1.4 VVT-I 97KM
Rocznik: 2004
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1690
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-20, 11:25   

Czy jest możliwe montaż hamulcy tarczowych w starej Dacii 1300? Myślę, ze jest taka możliwość, dla chcącego nic trudnego tylko będzie to nie opłacalne. po pierwsze Autko takie straci swoja oryginalność a po drugie po co w nim lepsze hamulce ? Przecież nie jest to demon prędkości a jak juz ktoś w takim aucie chce mieć lepsze hamulce to lepiej z tyłu zostawić oryginalne bębny a przerobić hamulce z przedniej osi. A co w tym złego, że Dacie w tym Duster maja hamulce bębnowe na tylnej osi? Fakt nie jest to nowe rozwiązanie ale do niedawna stosowane było i w lepszych markach. Plus hamulcy bębnowych to to, że przy odpowiedniej eksploatacji ( zdjęciu bębnów i usunięciu pyłu co 40-50 tyś km) wytrzymają bez problemu 150 tyś km o czym można zapomnieć mając tarcze i klocki. Mnie tam to nie przeszkadza, dacie dobrze hamują i pomiary ich wyników nie są w cale o wiele gorsze od innych marek a trzeba pamiętać, że jest to marka budżetowa.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-12-20, 11:33   Re: Hamulce Dacia 1300

daciowy napisał/a:
... bo odkąd w salonie Dacia zobaczyłem tylne hamulce Dustera to uciekłem...


Na co dzień użytkuje samochody z bębnami i bez no i..... za cholerę nie widzę różnicy !
Poza tym, że przy bębnach ręczny wymiata.
 
daciowy 



Marka: Dacia
Model: 1310 TX
Silnik: 1300+LPG
Rocznik: 1990
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-20, 11:42   

Spoko, wiem że można tuningować starą Dacię i zmieniać np. hamulce z przodu z tym że nie wiadomo że ewentualne większe tarcze zmieszczą się w średnicy felg? W OLX są dostępne tarcze tzw. sportowe z otworami. Jest jeszcze jeden sposób dać większe bębny na tył, i to już jest możliwe ale tylko do sedana bo kombi już ma takie. A co do szybkości starej Daci to na trasie rozwinie ponad 100 km/h lub więcej jeśli mocniejszy silnik będzie np 1400 lub 1600 i lepsze hamulce są jak najbardziej wskazane.
 
daciowy 



Marka: Dacia
Model: 1310 TX
Silnik: 1300+LPG
Rocznik: 1990
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-20, 11:47   

Może gdyby miał z tyłu tarcze to nie zaliczyłby dzwona??
-----------------------------------------------------------------
https://www.otomoto.pl/of...-ID6CFSup.html?
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 106
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-01-06, 14:55   

Ten miał:
https://www.otomoto.pl/of...html#a3f68d2592

i co?

A najlepszą z marek w czasie jak 1300 robiła zwyczajnie z należytym szacunkiem i pokorą (tudzież rozwagą) jeździć trzeba było. :-P
 
daciowy 



Marka: Dacia
Model: 1310 TX
Silnik: 1300+LPG
Rocznik: 1990
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-01-07, 10:46   

Nie wiem czy to do mnie pytanie ale spróbuję odpowiedzieć.
Otóż ta mała rozprawka dotyczy konkretnej marki i modeli i nie licytujemy się na samochody porozbijane. Ja sugerowałem że Dacia Duster jak na swoją masę i charakter modelu suw czyli udający terenówkę powinna być wyposażona w odpowiednie hamulce szczególnie na tylnej osi podczas gdy wiele aut mniejszych ma takowe. Mam nadzieję że rozumiesz o czym się mówi i nie droczysz się? Choć każdy komentarz nawet jeśli nie zbyt zasadny jest wskazany i dzięki bo przynajmniej możemy nadal zgłębiać temat. :-D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 399 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17796
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-07, 11:22   

daciowy napisał/a:
[dacia duster] powinna być wyposażona w odpowiednie hamulce

Jest, co bardzo łatwo przetestować: wystarczy wyłączyć ABS (wyjmując bezpiecznik) i sprawdzić, że da się zablokować koła przy hamowaniu - co oznacza, że układ wytwarza więcej siły hamowania, niż są w stanie przenieść opony. Nie wiem, jaki musiałby być rozmiar opon, żeby hamulce okazały się nieodpowiednie, ale obstawiam, że wcześniej skończyłoby się miejsce w nadkolu...

W hamulcach bębnowych nie ma nic nieodpowiedniego z wyjątkiem braku prestiżu, ale to problem całej Dacii, więc zmiana i tak niczego by nie zmieniła.
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 106
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-01-08, 00:15   

Na tytuł mistrza hamowania Duster raczej liczyć nie może:
https://www.wyborkierowco...00-kmh-ranking/
Wychodzi, że jeśli o tym zapomnimy, to w tył większości gwałtownie hamujących przed nami pojazdów wjedziemy.
Bez względu na czas reakcji.
Lepiej więc aby nasz styl jazdy ten fakt uwzględniał. Jednak sądzę, że wynik Dustera nie wynikaja ze złego doboru hamulców lecz samej specyfiki tego auta (prześwit, środek ciężkości, zestrojenie zawieszenia). W tym kontekście uważam, że niekoniecznie testujący do dobrej grupy nas „wrzucili”- co wynik nam „psuje”.

Duster i Captur w jednym worku to raczej nieporozumienie. Twierdzę tak bo kupiłem oba (Captura żonie). Dla manie Captur jest „jakiś mały”, a moja Lepsza Połowa po przejażdżce Dusterem stwierdziła, że to „czołg”. Odnoszę się do pierwszego Captura ale artykuł jest z 2017… więc to ok.

Tak więc uważam, że hamulce mamy dobre i w pełni pasujące do współczesnych aut. Droga hamowania jest w pełni akceptowalna jeśli pamiętać, że mamy naprawdę uterenowione SUVy. Wybierając Dustera nie mamy prawa oczekiwać wyniku jak dla Twingo. Tarcze z tyłu tego nie zmienią.


daciowy napisał/a:
(...) Otóż ta mała rozprawka dotyczy konkretnej marki i modeli i nie licytujemy się na samochody porozbijane. (...)

Spoko.
Wiem czym jeżdżę i na jakim forum jestem. :mrgreen:
Tylko, że bez punktu odniesienia nie bardzo jest nad czym rozprawiać.
Masz jednak rację. Podwieszając link odnoszący się do dróg hamowania:
Dacia Duster 1.5 dCi - 41,9 m
Subaru Forester 2.5T - 43,2 m
Dacia Duster 1.6 - 45,3 m

i nie podając powodu takiego działania sfaulowałem. Sorry. :oops:
Forestera wybrałem bo uważam, że (pomijając cenę, prestiż i „legendarne AWD”) jest koncepcyjnie najbliższym Dustera autem na rynku. W tym kontekście wynik naszego budżetowca wstydu nie przynosi.


Nawiązując jeszcze do pierwszego posta: Duster bez wątpienia drogi jest… memu sercu.
Co do ceny, to bym dyskutował (ale to dlatego, że ja punktu odniesienia zawsze szukam… w tym wypadku wśród innych SUV-ów)
Ps.
Przyznam też, że jako chłopak na 1300/1310 z zachwytem patrzyłem. Marzyłem… że gdy dorosnę… Cóż jak dorosłem, to stchórzyłem. Rozum zwyciężył ale sentyment pozostał.
Hamulce na Twoim miejscu bym wzmocnił (zakładam, że Daćki używasz na co dzień). Styl jazdy zawsze do kierowanego pojazdu trzeba dostosować ale ma to jednak swoje granice. Gdy natężenie ruchu duże, to trudno nadmiarową odległość do pojazdu przed nami trzymać. Ciągle ktoś w nią wskakuje i nieraz po wskoczeniu gwałtownie hamuje. A bezpieczeństwo bierne w klasykach jest… jakie jest.
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 106
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-01-09, 23:13   Re: Hamulce Dacia 1300

daciowy napisał/a:
(...) fakt że np. Dacia Duster ma na tylnej osi hamulce bębnowe co jest skandalem w przypadku nowoczesnego i tak drogiego auta! (...)


Przyznam, że słowo "skandal" nieco mnie zaskoczyło i gdzieś z tyłu głowy mi pozostało.
Poklikałem dziś i wychodzi, że to nie "skandal" lecz bardzo dobra decyzja:

https://autokult.pl/25928,hamulce-bebnowe-konstrukcje-zalety-i-wady-oraz-dlaczego-wciaz-sie-je-stosuje

Zamiast dać mi rozwiązanie, którego zalety w Dusterze są bez znaczenia a wady już tak, dobrali hamulce, które w zupełności wystarczą i pozwolą mi oszczędzić sporo kasy na eksploatacji.

W sumie szok. :shock:
Producent aut dba o klienta a nie o zarobek swojego ASO i rynek produkowanych części. :-o
Dziękuję ci Dacio. :-D
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne