Zakupiłem jak radziliscie elm327 i działa tylko na programie Olivia Drive.
Po sprawdzeniu błędów w historii jest 1 błąd P0136 Bank 1 sensor 2.
Wnioskuję że to 2 sonda za katalizatorem jednak napiecie pokazuje poprawne w zakresie 0-1V (0,41V na zimnym).
Przejmować się błędem czy to typowe w sandero 2008r?
Pozatym widze ze program Ddt2000 pokazywal głupoty z tymi poduszkami powietrzymi :/
Olej , ten sam silnik z tego rocznika i się samo naprawiło:
Nie proponowałbym. U ciebie zgasła, ale nie znaczy że u kogoś innego też zgaśnie. U Ciebie mógł to być problem ze stykiem na czujniku. Błędy tymczasowe zdarzają się zawsze.
Tutaj mówimy o sytuacji w której błąd był kasowany wielokrotnie i dalej powraca.
To jest błąd drugiej sondy. Napięcie drugiej sondy powinno być przez cały czas w okolicy maksimum, czyi 700 - 900 mV.
Na szczęście nie pojawił się P0422, co raczej wyklucza martwy katalizator.
Wygląda to na padniętą sondę. Wymienić warto, bo ten błąd powoduje korekty wtrysku i jeździsz na zbyt bogatej mieszance, co przekłada się na spalanie i nie tylko.
W moim poprzednim aucie spalanie z tym błędem wzrosło z 8 do 10 litrów.
DrOzda napisał/a:
A sama sonda dość droga.
Spokojnie kupi się zamiennik za 130zł, po cenach mechanika, albo za 200 po cenach detalicznych.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-10-11, 22:32, w całości zmieniany 2 razy
Jeszcze mam starą sondę z przed katalizatora którą wymieniłem po pierwszej wizycie u diagnosty (coś mi sie wydaje że może być dobra można by ją sprawdzić).
Ostatnio jak zaświecił się check engine to sam zgłasł do tygodniu (to już 5 raz jak się zapala)
Albo jak tam myslę może być inna przyczyna kiedyś był spawany na szybko układ wydechowy i widzę za katalizatorem została krzywo dostawana dalcza część wydechu. Może to powoduje problemy z odprowadzeniem spalin i błąd P0136?
Można kupić uniwersalną z tej samej firmy co cześć OEM. Ale zasadniczo kupując coś tańszego ryzykuje się i często próby kosztują więcej niż raz kupiony oryginał.
Witajcie.
Jaka sonda za katalizatorem pasuje do Logana 1.2 73km, 2016r.? Wywala mi błąd p0138 na pb i lpg. Błąd pojawia się głównie na zakrętach. Dzisiaj przejrzałem kabel i nie widać na nim żadnych uszkodzeń. Czyli myślę, że walnięta sonda..Na zamontowanej sondzie nie ma ŻADNYCH oznaczeń.
Która z niżej wymienionych będzie pasowała?
-6001549060
-8201035691
-8201071311
-8200632270
-8200461432
Złącze 4 pin.
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2020-12-17, 17:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16v 73km
Rocznik: 2016
Dołączył: 23 Maj 2020 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-10, 22:41 Błąd P0141 sonda lambda
Mam takie pytanko czy blad P0141 oznacza zawsze uszkodzenie grzałki sondy lambda "za" katalizatorem a nie przed? Moze wie ktos czy lambda za katalizatorem i przed sa takie same czy sie roznia? Bede bardzo wdzieczny za pomoc w temacie
Też miałem taki sam problem ale w Oplu Astra.
Teoretyczny opór grzałki powinien mieć około 9 ohmów, a miał pond 100 Mega ohmów.. czyli był walnięty.
Wymieniłem na nowy i problem ustał.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Dzisiaj pierwszy raz po 5 latach użytkowania mojej sandero i 2 dni po gwarancji zapalił się CHECK ENGINE, podpiąłem interfejs OBD i uruchomiłem programik Car Skanner i wyskoczyły 2 błędy P0136 oraz P0138, skasowałem błędy ale za chwilę wskoczył ponownie więc zadzwoniłem do mechanika i zapytał mnie czy dużo jeżdżę czy plątam się po okolicy - odpowiedź druga i powiedział żeby go dobrze przepalić na trasie i powinna zgasnąć, co Wy na to? Biorę jeszcze pod uwagę zaśniedziałe połączenie styku na sondzie. W załączniku mały screen pracy czujnika tlenu 1 oraz 2 (najlepszy jest ten 2 zczytujący korektę paliwa n/a %.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-31, 21:07
Czy to nie jest błąd od sondy lambda? Jeżeli tak to raczej dłuższa trasa czy jakie kol wiek przepalanie nic nie da, tylko wymiana.
Właśnie patrzyłem co oznaczają te błędy i są one od sambdy lambdy więc kupić nową, wymienić i zapomnieć o problemie
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2021-03-31, 21:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-31, 22:37
Ja mam co prawda TCe, ale w Car Scanner taki odczyt n/a jest również na pewno i jest to stan normalny. Nie pamiętam tylko czy w tym samym miejscu. Przed kupowaniem sond w ciemno, najpierw je wykręć i zobacz czy nie mają otworów zawalonych sadzą. Zwłaszcza pierwsza, przed katalizatorem. Sonda przestaje reagować. Samo oczyszczenie na sucho może pomóc.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-03-31, 22:52, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2020 Posty: 70 Skąd: PL
Wysłany: 2021-04-04, 00:08
Dymek faktycznie prawie to samo wynika z Twojego odczytu, widzę że tą samą apką robiłeś test a sprawdzałeś może test spalin tym programem? bo u mnie nie wszystkie pozycje zaliczyło na zielono. Poza tym dziwna sprawa bo wczoraj jadąc z rana do pracy check swiecił mi od samego zapalenia auta do pracy a wracając kontrolka check nie zaswieciła się ani razu a trochę jeszcze jeździłem a mimo to po podłączeniu car scaneera błąd P0138 pokazuję jako obecny natomiast P0136 wskoczył jako archiwalny.
Mam zagadkę z sondą za katalizatorem.
Co jakiś czas pojawia się błąd P0136. Błąd po skasowaniu znów powraca albo jako oczekiwany albo jako potwierdzony i zapala sie check engine.
Co zrobilem do tej pory...
1. Wymieniłem sondę i dalej to samo.
2. Sprawdzilem układ wydechowy zatykając rurę i szukając dziury w układzie wylotowym - dziury brak.
3. Sprawdziłem styki kostki sondy lambda czy czyste.
Kto ma jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić?
Screenshot_2021-04-04-15-39-46.png
Plik ściągnięto 18 raz(y) 52,77 KB
Ostatnio zmieniony przez ricken 2021-04-04, 21:26, w całości zmieniany 5 razy
Miernik uniwersalny i sprawdź czy co jakiś czas nie pojawia się zwarcie do masy. Przy dodawaniu gazu na przykład. Jeżeli tak, to gdzieś masz po prostu zwarcie na kablach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum