Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Sandero SCe 75 - usterka
Autor Wiadomość
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-01-12, 08:31   Sandero SCe 75 - usterka

Witajcie,

Dziś w drodze do pracy ni z gruszki ni z pietruszki zaświeciły się poniższe kontrolki:

EKG
ABS
Brak ESP
Kontrolka ręcznego
Niskie ciśnienie w oponach

Dojechałem bez problemu do pracy. Zgasiłem silnik, wyłączyłem zapłon.
Po chwili włączyłem zapłon i niestety kontrolki nie zgasły.
Sprawdziłem wzrokowo ciśnienie w oponach - brak kapcia
Zrobiłem kalibrację ciśnienie funkcją SET TP - nie pomogło

Jestem umówiony w ASO dziś po południu.
Auto jest na gwarancji i ma przejechane 7100 km!

Co to może być? :/

IMG_20210112_065842.jpg
Plik ściągnięto 112 raz(y) 135,72 KB

 
carlus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-01-12, 08:58   

spróbuj dopompować koła,też miałem choinkę na desce jak ciśnienie w kołach różniło się o 0,2,wzrokowo nic ci nie da sprawdzenie bo będzie brakowało niewiele w jednym kole i już się takie cyrki dzieją.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-01-12, 09:18   

Jeśli to by było takie głupstwo to będę się cieszyć.
W każdym razie jestem już umówiony do ASO na dziś to pojadę.
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-01-12, 09:19   

Jeśli to byłby tylko ubytek powietrza, to ABS i ESP by się nie świeciły.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-01-12, 09:39   

Jestem bardzo ciekaw co to.
Gdy tylko zdiagnozują to napiszę.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-12, 11:18   

Widziałem te zdjęcie na FB. Szczerze to może być wszystko, moduł ABS/ESP (jakiś błąd/ wtyczka), któryś z czujników przy kole, brak poziomu płynu w zbiorniku, związany z naturalnym zużyciem klocków.
Kontrola "ręcznego" to też kontrolka ostrzegawcza układu hamulcowego.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-01-12, 11:27   

arnold, Zużycie klocków wykluczam. Auto ma 7100 km przebiegu i hamuje jak żyletka.
Coś z ABS-em/ESP, może tak jak piszesz jakaś wtyczka/kabelek.
Pojadę po południu i mam nadzieję, że się wyjaśni.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-12, 11:36   

Ogólnie tak napisałem.
Ogólnie to serwo hamulcowe twojego samochodu jest montowane w Gliwicach, rzadko zdarzały się reklamacje na ten model, ale akurat może trafiłeś źle... (awaria czujnika poziomu, ucieczka płynu z układu gdziekolwiek), lub kwestia reszty układów i czujników (już nie z Gliwic).
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-01-12, 11:37   

arnold, Dam znać
 
Vodun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2tce
Rocznik: 2017
Wersja: Black Shadow
Dołączył: 12 Paź 2019
Posty: 22
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2021-01-12, 11:47   

Sprawdź też płyn hamulcowy
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-01-12, 12:09   

Vodun, Tak, to sprawdzę zanim ruszę. Jak się okaże że nie ma to zamawiam lawetę. Nie będę jechać do serwisu bez płynu.
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-12, 12:25   

Wyczka lub sam czujnik. Działanie ABS, ESP i TPMS jest zależne od 'wykrywania stanu kół'. Jeśli ciśnienie w kołach jest poprawne to czujnik powiązany z TPMS. Nie dopompowane koło(a) również wpływa na ABS lub ESP bo te systemy również porównują obroty kół miedzy sobą. Nie mam 100% pewności ale ten twój TPMS korzysta z tych samych czujników co ABS i ESP więc przede wszystkim sprawdzić Ciśnienia, zresetować TPMS i pojeździć kilka kilometrów - ostrożnie bo zawsz to może być coś innego a poza tym na 100% jeździsz bez ABS i ESP tak długo jak te kontrolki się świecą. nawet jeśli wszystko jest sprawne to jeśli komputer dostaje błędne dane z czujnika to wyłącza ESP i ABS co daje odpowiednie kontrolki + kontrolka wielofunkcyjna. Jeśli komputer na dłuższym odcinku nie potwierdzi poprawności działania czujnika to systemów nie przywróci. Tak samo jeśli jest to jednak to dużo mniejsze ciśnienie w jednym z kół a czujniki i połączenia są OK.
Skoro dojechałeś do tej pracy to byś wyczuł brak płynu hamulcowego - w końcu jakoś się zatrzymałeś a później z tej pracy wróciłeś - zapewniam że bez płynu miałbyś wrażenia z 'jazdy bez trzymanki'.
Kalibracja TPMS wymaga przejechania kilku kilometrów bowiem na postoju z pasywnym TPMS tego się nie da zrobić. Całą ta kalibracja to jedynie danie sygnału do Komputera że aktualne ciśnienia są w porządku, a komputer to sprawdza podczas jazdy kontrolując <porównując obroty tych kół miedzy sobą - powinny się zmieścić w granicach tolerancji. Inaczej dostajesz odpowiedni komunikat już po kilku kilometrach max. Jeśli Ustawianie SET TP ( co oznacza Ustaw Ciśnienie Opon – Set Tire Pressure) nic nie zmienia na postoju to tak jak napisałem na początku: Wtyczka\czujnik.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-01-12, 12:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-01-12, 13:12   

Łukasz_M, Dzięki za odpowiedź.
Do serwisu jadę prosto z pracy. Jestem umówiony na 16.15.
Po pierwsze sprawdzę poziom płynu zanim ruszę.
Dam znać co i jak.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-01-12, 20:51   

carlus, Dracid, arnold, Vodun, Łukasz_M,
Sprawa (póki co) została wyjaśniona.
Wyglądało to tak:
Po pracy, zanim odpaliłem auto, sprawdziłem poziom płynu hamulcowego.
Było OK, poziom przy kreseczce MAX w zbiorniczku.
Po przekręceniu kluczyka zapłonu ponownie na zegarach zagościły wszystkie te lampki co na zdjęciu z rana i nie chciały zgasnąć. Spokojny jednak, że układ hamulcowy jest szczelny, odpaliłem silnik i skierowałem się do ASO Jaszpol przy ul. Przybyszewskiego w Łodzi.
Ku mojemu zdziwieniu po przejechaniu 100, może 200 metrów zgasła kontrolka ESP oraz ABS, a świeciła się już tylko kontrolka niskiego ciśnienia w oponach i kontrolka EKG. Po dalszych 100 metrach na wyświetlaczu wielofunkcyjnym pojawił się napis SET TP. Dokonałem więc kalibracji tocząc się 20 km/h w korku. Po jej wykonaniu zgasła kontrolka niskiego ciśnienia w oponach i EKG. Szok i niedowierzanie.
Tak jak się nagle rano pojawiła choinka na zegarach, tak po wyruszeniu z pod pracy zgasła.
Całą 30 minutową drogę do ASO już nic się nie zaświeciło.
Po przekazaniu auta do serwisu, nerwowo czekałem w poczekalni oglądając prezentację Renault Captur Hybrid Plug In na telewizorze salonowym... mijały minuty....... :-)

Po 30 minutach zostałem poproszony przez doradcę i przekazano mi świadectwo kontroli serwisowej i poinformowano o przeprowadzonych czynnościach.
Werdykt jest taki:
"Wykonano diagnostykę komputerową. Defekt jednorazowy związany z ciśnieniem w kołach. Komputer zczytuje informacje o ciśnieniu z ABS (obrót kół). Reszta kontrolek powiązana. Do obserwacji".

Mam nadzieję, że była to rzeczywiście jednorazowa sytuacja... Ciśnienie w oponach jest teraz prawidłowe. Może rano rzeczywiście w którejś z opon było nieco mniejsze ciśnienie jak pisał kolega carlus i stąd ta choinka lampek?

W każdym razie całą 40 minutową drogę powrotną do domu już nic niepokojącego się nie zaświeciło...
Zobaczymy... jak coś się znowu znienacka zaświeci to znowu pojadę do ASO...
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-01-12, 21:42   

No widzisz Wojciech-EL, nie ma co panikować.
Raz rozładowałem całkowicie aku, po naładowaniu nie chciała zgasną kontrola serwisu.
Szybka wizyta w ASO i info - błąd, który nie chciał się wykasować, wiec zrobili to przez sprzęt diagnostyczny.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-13, 13:19   

Mi w Logan MCV kiedyś zaświecił się TPMS po długiej jeździe w łuku na łącznicy autostradowej (A4/A1- kto jechał wie) tylko nie zaświeciła się całą gama kontrolek. Po prostu przez wystarczająco długi czas odchyłka prędkości kół była taka że uznał to za spadek ciśnienia w którymś. Reset TP wystarczył.

I to wydaje mi się że też musiały wystąpić takie dziwne odczyty (mogło się do tego dołożyć wszystko), plus zimno, plus być może opona lekko z innym ciśnieniem, że sterownik wolał zasygnalizować błąd.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-01-13, 14:53   

arnold napisał/a:
Mi w Logan MCV kiedyś zaświecił się TPMS po długiej jeździe w łuku na łącznicy autostradowej (A4/A1- kto jechał wie) tylko nie zaświeciła się całą gama kontrolek. Po prostu przez wystarczająco długi czas odchyłka prędkości kół była taka że uznał to za spadek ciśnienia w którymś. Reset TP wystarczył.
To się bardzo często zapala, np. przy uślizgu koła na piachu, przy jeździe w korku po liniach itp. Zapala się przy każdej dłuższej trasie. Przestałem się przejmować.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-01-14, 12:39   

Łukasz_M napisał/a:
Wyczka lub sam czujnik. Działanie ABS, ESP i TPMS jest zależne od 'wykrywania stanu kół'. Jeśli ciśnienie w kołach jest poprawne to czujnik powiązany z TPMS. Nie dopompowane koło(a) również wpływa na ABS lub ESP bo te systemy również porównują obroty kół miedzy sobą. Nie mam 100% pewności ale ten twój TPMS korzysta z tych samych czujników co ABS i ESP więc przede wszystkim sprawdzić Ciśnienia, zresetować TPMS i pojeździć kilka kilometrów - ostrożnie bo zawsz to może być coś innego a poza tym na 100% jeździsz bez ABS i ESP tak długo jak te kontrolki się świecą. nawet jeśli wszystko jest sprawne to jeśli komputer dostaje błędne dane z czujnika to wyłącza ESP i ABS co daje odpowiednie kontrolki + kontrolka wielofunkcyjna. Jeśli komputer na dłuższym odcinku nie potwierdzi poprawności działania czujnika to systemów nie przywróci. Tak samo jeśli jest to jednak to dużo mniejsze ciśnienie w jednym z kół a czujniki i połączenia są OK.
Skoro dojechałeś do tej pracy to byś wyczuł brak płynu hamulcowego - w końcu jakoś się zatrzymałeś a później z tej pracy wróciłeś - zapewniam że bez płynu miałbyś wrażenia z 'jazdy bez trzymanki'.
Kalibracja TPMS wymaga przejechania kilku kilometrów bowiem na postoju z pasywnym TPMS tego się nie da zrobić. Całą ta kalibracja to jedynie danie sygnału do Komputera że aktualne ciśnienia są w porządku, a komputer to sprawdza podczas jazdy kontrolując <porównując obroty tych kół miedzy sobą - powinny się zmieścić w granicach tolerancji. Inaczej dostajesz odpowiedni komunikat już po kilku kilometrach max. Jeśli Ustawianie SET TP ( co oznacza Ustaw Ciśnienie Opon – Set Tire Pressure) nic nie zmienia na postoju to tak jak napisałem na początku: Wtyczka\czujnik.


Czy wobec tego łatwym sposobem na dezaktywację wszystkich "systemów bezpieczeństwa", czyli ABS, ESP, ASR nie będzie po prostu naciśnięcie guzika Set tire pressure, mając np. w jednym z kół o 0.5 bara mniejsze ciśnienie (chyba wystarczy taka różnica) i spokojne przejechanie tak odpowiedniego dystansu, po czym znów wyzerowanie ciśnienia (STP) i dopiero dopompowanie koła? Wtedy w normalnej jeździe na wprost komputer będzie myślał, że coś jest nie tak (bo przecież sygnały z czujników ABS będą podawać sprzeczne informacje) i powinien zdezaktywować wszystkie systemy.
Muszę to wypróbować, bo z tym "badziewiem" to się w zimie nie da jeździć.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-01-15, 07:16   

velomar
Skoro "systemy " Tobie przeszkadzają to weź młotek , przecinak , szlifierkę i co tam jeszcze i wytnij w cholerę czujniki , przewody komputer .
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-15, 09:00   

velomar napisał/a:
Muszę to wypróbować, bo z tym "badziewiem" to się w zimie nie da jeździć.

Faktycznie, jeśli ktoś nie jest w stanie "przyzwyczaić się" do jazdy innym niż dotychczas samochodem i odczuwa aż taki dyskomfort, to może nie powinien rzeczywiście wyjeżdżać nim na drogę, przynajmniej zimą...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-01-15, 09:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-15, 09:17   

velomar napisał/a:
Czy wobec tego łatwym sposobem na dezaktywację wszystkich "systemów bezpieczeństwa", czyli ABS, ESP, ASR nie będzie po prostu naciśnięcie guzika Set tire pressure, mając np. w jednym z kół o 0.5 bara mniejsze ciśnienie (chyba wystarczy taka różnica) i spokojne przejechanie tak odpowiedniego dystansu, po czym znów wyzerowanie ciśnienia (STP) i dopiero dopompowanie koła? Wtedy w normalnej jeździe na wprost komputer będzie myślał, że coś jest nie tak (bo przecież sygnały z czujników ABS będą podawać sprzeczne informacje) i powinien zdezaktywować wszystkie systemy.
Muszę to wypróbować, bo z tym "badziewiem" to się w zimie nie da jeździć.

Doskonały sposób na zrzeczenie się wszelkich praw w razie W i wzięcia całej odpowiedzialności na siebie.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-15, 11:26   

Cytat:
Doskonały sposób na zrzeczenie się wszelkich praw w razie W i wzięcia całej odpowiedzialności na siebie.

Co ty gadasz. W wielu samochodach producent umożliwia użytkownikowi dezaktywację różnych systemów bez żadnych prawnych konsekwencji.
Tak przy okazji powiem. że w moim samochodzie to ja chcę mieć prawo do decyzji czy aktualnie system jest mi do czegoś pomocny bo właśnie mam ochotę lecieć bokiem lub w śniegu dokopać się do asfaltu.
W każdym innym przypadku jest to takie uszczęśliwianie na siłę.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2021-01-15, 11:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-15, 13:42   

No właśnie, ja wiem co gadam
yurec1st napisał/a:
producent umożliwia

a Ty chyba nie do końca.
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2021-01-15, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-15, 14:07   

velomar napisał/a:


Czy wobec tego łatwym sposobem na dezaktywację wszystkich "systemów bezpieczeństwa", czyli ABS, ESP, ASR nie będzie po prostu naciśnięcie guzika Set tire pressure, mając np. w jednym z kół o 0.5 bara mniejsze ciśnienie (chyba wystarczy taka różnica) i spokojne przejechanie tak odpowiedniego dystansu, po czym znów wyzerowanie ciśnienia (STP) i dopiero dopompowanie koła? Wtedy w normalnej jeździe na wprost komputer będzie myślał, że coś jest nie tak (bo przecież sygnały z czujników ABS będą podawać sprzeczne informacje) i powinien zdezaktywować wszystkie systemy.
Muszę to wypróbować, bo z tym "badziewiem" to się w zimie nie da jeździć.
Nie ponieważ w pasywnym systemie nic nie mierzy ciśnienia w kole. Porównywane są obroty. Spuścisz jedno koło to system to wykryje i da błędy. Skasujesz jeszcze raz to komputer przejdzie w tryb: 'sprawdzam coś tam namieszał'. Jak po resetowaniu dopompujesz koła to komputer tego i tak nie zweryfikuje do czasu jak nie przejedziesz się trochę. Pytanie jest raczej co się dzieje jak dopompujesz a jednak nie zresetujesz TPMS. Myślę ze na krótka metę osiągniesz stan wyłączenia systemów bezpieczeństwa na drodze i tylko od rozwagi i przewidywalności programistów Dacia\Renault zależy co się wydarzy. Nie zdziwiłbym się gdyby po dłuższej (nie tak długiej) jeździe kiedy czujniki dają prawidłowe odczyty tzn. takie jakich komputer się spodziewa w danej chwili to systemy bezpieczeństwa by się włączyły przy jednoczesnym nie gaśnięciu kontrolki ciśnienia w oponie. Dlaczego tak myślę , ano o dlatego że jedną z ról programisty jest założenie że użytkownik to idiota i przez to przewidzenie sytuacji że koło zostało dopompowane (np. zostało to przez kierowcę dostrzeżone że jest znacząco niższe ciśnienie w kole) a jednak nie potrafi on obsługiwać tak do końca swojego samochodu. W tym przypadku nie wie do czego służy to 'SET TP', jak zgasić te kontrolkę... O takich kierowców musi zadbać ten programista skoro sami tego nie ogarniają – są to w końcu systemy bezpieczeństwa ratujące życie kierowców.

yurec1st napisał/a:

Co ty gadasz. W wielu samochodach producent umożliwia użytkownikowi dezaktywację różnych systemów bez żadnych prawnych konsekwencji.
Tak przy okazji powiem. że w moim samochodzie to ja chcę mieć prawo do decyzji czy aktualnie system jest mi do czegoś pomocny bo właśnie mam ochotę lecieć bokiem lub w śniegu dokopać się do asfaltu.
W każdym innym przypadku jest to takie uszczęśliwianie na siłę.

Tak ale często jest to obostrzone dodatkowymi warunkami typu : tylko w ograniczonym zakresie prędkości – gdzie powyżej limitu systemy się ponownie włączają, lub do następnego zatrzymania silnika. Im więcej elektroniki tym bardziej prawdopodobne że tak to działa. Często włączniki działają impulsowo tj. zmiana jego stanu wysyła impuls a reszta elektroniki która analizuje stytuację i system wyłącza lub włącza dany system, jednak permamentne przestawienie włącznika efektu nie przynosi bo koniecznym jest jeszcze stan wcześniejszego stanu przeciwnego do tego na jaki aktualnie wskazuje pozycja przełącznika ( w okresie kilku sekund najczęściej).
Producent samochodu nie zawsze ma coś do gadania jak dany system zachowuje się w kontekście jego aktywacji i dezaktywacji. System musi podążać za odgórnymi regulacjami i dopiero wtedy samochód w niego wyposażony może być homologowany.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-01-15, 14:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-15, 14:35   

Owszem w określonych warunkach dezaktywowane systemy uszczęśliwiają użytkownika i aktywują się ponownie ale pod warunkiem, że są zainstalowane.
Opowiadał kiedyś taki pan Piotr G. aktor z telewizora, że kupił sobie samochód PORSCHE i wybrał taką jak to ujął nieucywilizowaną wersję, która pozbawiona jest w s z y s t k i c h systemów co znakomicie utrudnia prowadzenie tego potwora ale daje więcej frajdy i on wywalił taką kasę bo takie auto chciał.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne