Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-11-24, 08:28
Są pierwsze testy nowych Dacii na kanałach rumuńskich i piszą że niestety wyciszenie jest słabe, piszą że od 100-110km/h jest głośno czyli progres żaden albo minimalny. Plus to na pewno automat, ciekawe jakie będą polskie ceny. Jak będzie w salonie to przejadę się na jeździe próbnej albo uda mi się zrobić jakiś test i pożyczyć auto na dłużej, najbardziej kusi automat. Fotele niestety tez są z clio 5 najprawdopodobniej i pożegnały miękkość z logana 2.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-24, 10:24
Wcale nie jest powiedziane, że wszystkie opcje wyposażenia dostępne w Rumunii, czy Francji będą również dostępne w Polsce. Dokładnie tak było przy aktualnych modelach. Chodzi mi głównie o ten automat...
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1821 Skąd: Ząbki
Witam wszystkich śledzących rumuńską nowinkę. Pozwolę sobie na kilka uwag w tej sprawie, bo też należę do tej grupy. Oczywiście doceniam wszystkich, którzy zamieścili filmiki od momentu prezentacji nowych modeli, czyli od końca września, ale kilka kwestii pozostaje nierozstrzygniętych:
1. Bardzo niewiele filmów prezentuje auta z wysokości wzroku przeciętnego człowieka: foty/filmy albo są robione na wysokości klamek i zderzaka, co zupełnie zniekształca rzeczywiste wymiary pojazdu - podobnie jak (bardzo zresztą efektowne) filmowanie z drona. Nie umiem sobie ustawić w głowie jej rzeczywistych wymiarów. Na długość zbliża się do Astry G HB - i tyle wiem, bo miałem.
2. Pokazywanie z uporem maniaków rozwiązań znanych z grupy Renault typu karta HF, sterowanie radiem, panelu klimy automatycznej, obecnej na rynku od dobrych kilku lat, elektrycznego hamulca i wiele podobnych niczego nie wnosi do moich wątpliwości.
3. Chciałbym zobaczyć "na żywca" np. wersję Essential i Confort, bo filmiki jakoś słabo akcentują znaczące różnice między wersjami. Nawet podwójna podłoga bagażnika jest w opcji za 100 euro. Rzeczywiście szał, a pod spodem goła blacha.
4. Bardzo intryguje mnie kwestia opcjonalnego podłokietnika ze schowkiem: sądzę, że nie jest przesuwny i zapewne będę miał problemy z zajęciem odpowiedniej pozycji za kółkiem - tego też nikt wyraźnie nie pokazał. Wygodniejszy byłby ten kapitański, ale z kolei brak fajnego schowka.
5. Tylko jeden koleżka próbował otworzyć klapkę przy lewym kolanie kierowcy, która ukrywa... no właśnie: co? kieszonkę, bezpieczniki, czy w ogóle się otwiera?
6. Wersja Confort z MNV oferuje, oczywiście w opcji, 6 głośników. Chciałbym wiedzieć, gdzie umieszczono 4 z nich w wersji bez navi: przód - tył w drzwiach? a może przód drzwi i gwizdki w słupkach?
7. Ciekawi mnie także wysokość siedziska kierowcy liczona od ziemi - w kontekście Dustera FL, w którym siedzę w najniższym położeniu (o błędach w podawaniu prześwitu nie wspomnę: rzeczywiście ma prześwit 17,4 mm, a nie 20,7, jak podają nawet na stronie producenta.
Dodam, że powyższe uwagi nie mają służyć bezsensownej krytyce, tylko chęci wyjaśnienia zagadek dla dość zdecydowanego przyszłego nabywcy. Czekam na wszelkie uwagi Koleżanek i Kolegów, jeśli tylko komuś uda się zasiąść w jakimś salonie w Polsce.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 247 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-12-05, 18:52
Auto Krytyk napisał/a:
Plus to na pewno automat, ciekawe jakie będą polskie ceny.
Myślę że po publikacji cennika zainteresowanie nieco spadnie
Zwłaszcza że wersje poniżej comfort nie mają sensu. Brak klimy a dopłata do niej to 900EUR dla wersji essential.
To tłumaczy opieszałość w publikacji cennika w Polsce.
Ostatnio zmieniony przez franius 2020-12-05, 18:56, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-12-06, 10:28
Coś czuję, że cena podejdzie pod i20/Rio
A tutaj nawet jak Sandacz (patrząc od strony tego samego wyposażenia i gwarancji 5lat ) będzie tańszy o 5k to i tak pójdę w stronę i20/Rio
Bo to już nie jest ta przepaść co w 2017 gdzie równica wynosiła 10k.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-12-06, 10:30, w całości zmieniany 2 razy
W firmie mam 5 kia RIO jeżdzą dużo , ale jeszcze wiecej się psują. Drugi dom to serwis. Jest decyzja o ich dalszej eksplaatacji. Oczywiśćie sprzedaż. Autka mają gaz. I dużo kłopotow z silnikami.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-14, 10:01
Tu i ówdzie pojawiają się minimalne ceny na Sandero w Polsce, ponoć nieoficjalny cennik od któregoś dealera:
-Sandero SCe65 - od 40900;
-Sandero TCe90 - od 49900;
-Sandero TCe100 LPG - od 54400;
-Sandero TCe90 CVT - od 58900.
To podstawowe wersje- nie Stepway.
Różnice cen nie biorą się oczywiście z samych silników- po prostu pewne wersje silnikowe przypisane są do konkretnych wersji wyposażenia.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-01-14, 10:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1697 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-14, 10:49
Sandero TCe90 CVT - od 58900
Czyli taki logan + kolor + coś tam jeszcze i 60 kPLN trzeba będzie szykować.. czyli.. moje DD2 będzie moim nowym autem, które pobije rekord lat pozostania w moich rękach
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2021-01-14, 10:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-14, 12:04
Prezes napisał/a:
Czyli taki logan + kolor + coś tam jeszcze i 60 kPLN trzeba będzie szykować.. czyli.. moje DD2 będzie moim nowym autem, które pobije rekord lat pozostania w moich rękach
Teraz Duster to będzie już "stara generacja" więc będzie cenowo poniżej nowego Sandero Stepway, ale do czasu... wrzucą Dusterowi jakiś FL i cena skoczy.
Również sobie zrobiłem "niemiecką" konfigurację wyposażeniowego odpowiednika dla mojej wersji Stepway (za którą płaciłem 50300zł) i otrzymałem po przeliczeniu sumę ok. 64000zł. Fakt, dostaję teraz przy okazji kilka rzeczy więcej, ale... zakupu w tej nowej cenie bym raczej nie powtórzył.
Trochę mi śmierdzą te wartości.
4500zł różnicy na LPG?
W Dojczu za gaz dopłaca się 100 ojro.
To sugeruje, że np. w Essentialu w Polsce nie będzie LPG.
Bez sensu - IMO to będzie jedna z najważniejszych konfiguracji dla przedstawicieli handlowych.
A może się nie znam...
Na szybko jak konfigurowałem, to Comfort z zapasem i automatyczną klimą, bez tabletu, to 50 tysięcy złotych. Niby ceny nowego Tipo nie znamy nadal, ale za 50 koła to w tej chwili w cenniku jest najniższa wersja Tipo w sedanie, więc bardziej bym celował na 60 tysięcy za nowe Tipo z podobnym wyposażeniem.
Wygląda na to, że dalej będzie -10 tysięcy od najtańszego auta na rynku.
Też czekam na testy i porównania. Gdyby chodziło o niskie auto to Tipo nie ma konkurencji - jeśli nie chcemy gazu. Z gazem to wybór tylko Sandero . Jednak zawsze u mnie na topie był Duster ale po przedstawienu i Stepway-a 2021, to jest mój typ. Liczę że będzie jeżdził tak samo albo lepiej. Stepway ma wszystko to czego brakowalo Dusterowi. Ekran w lepszym miejscu, tempomat tam.gdzie powinien być, swiatła.mijania led, podświetlenie przycisków na kierownicy. Auto mniejsze gabarytowo, bardziej opływowe i może będzie ciszej. Zbiornik lpg większy. Zauwazyłem że wersje z elektrycznym ręcznym mają stały podlokiernik ze schowkiem.
Nie czarujmy się to jest Captur dla ubogich i trzeba Stepway-a skonfrontowac z nim i zapytać czy warto przyoszczędzić. Dodatkowo przyda się porównanie z Dusterem bo to, na nasze nieszczęście, będzie ta półka cenowa.
Dobrze też porównywać Stepway-a z nowy Tipo Crros
Przypominam, że ostatnie ceny za Captura Zen LPG z minimalnym doposażeniem to 80.000 zł wg oficjalnego cennika. Jeżeli Koledzy uważają, że 60.000 zł za Stepwaya to bida z nędzą, to finansowy szacun. Pozdrowienia od ubogich - ale dodam, że wciąż myślę o tymże Capturze i doprawdy poza ładniejszą linią i 14 cm cm długości nie znajduję w nim szczególniejszych walorów - jeździłem i raczej taczkowaty sztywniak
Niby ceny nowego Tipo nie znamy nadal, ale za 50 koła to w tej chwili w cenniku jest najniższa wersja Tipo w sedanie...
Znamy.
Od 53500.
A jak dobrze znamy Fiata to za jakiś czas tradycyjnie będzie o około -10% od ceny cennikowej.
Ten bidny przedlift za 49.999 od września był do wyrwania poniżej 44.
No ale wtedy się szykowali na facelifting, więc niech będzie, że się nie liczy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum