Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-11-03, 12:54   

Powtarzam, bo już chyba o tym pisałem: na pewno wyłączają system pikający przy problemach z przełączaniem na lpg, ale jeśli chodzi o samą jakość tych poprawek, to bardzo w nie wątpię: jak szarpało na zimnym silniku, tak szarpie, zatem iglica brudzi się w dalszym ciągu i standardowo wymaga czyszczenia co ok. 10.000 km. Ale może komuś zadziałało poprawnie - chętnie posłucham dobrych wieści.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2020-11-03, 21:14   

JS,
problemem może być ustawiona temperatura płynu chłodzącego, przy której włącza się LPG- jeśli jest za niska to brakuje ciepła do odparowania gazu i stąd szarpanie. Jak się silnik nagrzeje to problem ustaje. Ale nie wiem czy w Twojej instalce można tę temperaturę podciągnąć.
_________________
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-11-04, 04:31   

przy fabrycznej instalacji temp przełączenia to nawet 20 C więc tyle raczej wystarczy. Teoretycznie to każda temperatura powyżej 0 wystarczy , problemem jest to że zimny rozprężony gaz oziębia olejopodobne brudy w układzie to wszystko zaczyna być jak klej/glina.
tak więc regeneracja parownika na początek.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-11-04, 04:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-11-04, 10:04   

Zatem byłaby to chyba 8 interwencja dotycząca LPG. To na pewno ma związek z temperaturą otoczenia i ustawień instalacji: szarpie na zimnym silniku, czyli rano po nocy i po dłuższym postoju, gdy np. ruszam po pracy, ale nie tylko zimą, chociaż wtedy bardziej, lecz także i latem.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-11-04, 14:26   

aso ci tego nie zmieni , nie da się.
tylko wymiana komputera na odblokowany
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-11-04, 14:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2020-11-04, 15:03   

witam
mój kolega użytkuje fiacika doblo z fabrycznym gazem i od samego początku narzeka , a to mu "rzuca " palenie na środku skrzyżowania , a to kłopot z wtyczka do komputera u prywatnego wykonawcy , i wiele wiele innych problemów , instalacje ma złożona z byle czego nic odczytać nie można bo wsio jest po blokowane , a fiatowski serwis cały czas go zwodził , połasił sie na instalke niby fabryczna bo coś mu opuścili
ja do swego uno założyłem dopiero po 3 latach gwarancji , wykonawca wymienił mi wadliwy komputer gazu i dalej śmigałem jeszcze 10 lat , od czasu do czasu wymiana filtra gazu
instalacje nazwijmy niby fabryczne to jedna wielka kicha owszem nie przeczę są wyjątki
dziś jeżdżę dokerem już 7 lat ale tylko na PB fakt paliwo drogie , ale gdybym zakładał instalke LPG to na pewno nie w "fabryce" a mam w Białymstoku całkiem dobra firmę i jej powierzyłbym to zadanie
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-11-04, 15:09   

nie wiesz , nie pisz
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2020-11-08, 18:25   

Fruxo napisał/a:
przy fabrycznej instalacji temp przełączenia to nawet 20 C więc tyle raczej wystarczy. Teoretycznie to każda temperatura powyżej 0 wystarczy , problemem jest to że zimny rozprężony gaz oziębia olejopodobne brudy w układzie to wszystko zaczyna być jak klej/glina.
tak więc regeneracja parownika na początek.


No nie jestem pewien... Jeśli mnie pamięć nie myli to jak podglądałem parametry w moim sterowniku to było 30-35 stopni a to już znaczna różnica. Kolega w swojej skodzince ma ustawione z 35 stopni ale mu poszarpuje po przejściu na LPG więc chce to zmienić- ale on ma instalkę niefabryczną więc może sobie zaszaleć. Tak więc inny typ parownika wymaga innych ustawień. Nie wiem jaki parownik ma nasz forumowy kolega ale ja mam na pewno starszy.
Jak mieszałem ze swoim parownikiem i wtryskami gazowymi to nie zauważyłem specjalnych złogów substancji olejopodobnych- a nie spuszczałem niczego. Finalnie problemem okazały się wtryski LPG ale przewody zasilające przy nich również nie nosiły śladów jakichś syfów. Nawet jeśli by tak było to bardzo wątpię w to, że LPG po rozprężeniu w parowniku byłby na tyle ciepły aby te olejopochodne brudy na tyle ogrzać żeby wypłynęły z układu przez wtryski.
Regeneracja parownika- tu może być tez problem ale wtedy szarpanie byłyby również na niskich obrotach po rozgrzaniu silnika bo membrana pomimo nagrzania wciąż pozostanie twarda.
_________________
 
maxx304 


Marka: Dacia
Model: Duster II aka "Toster"
Silnik: 1.0 TCe LPG 4x2
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Wrz 2020
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2021-01-19, 00:28   

HWfreak napisał/a:
Badly napisał/a:
Pracownik poinformował mnie że to nie pierwsze auto będą przerabiać żeby pozbyć się powracajacego problemu.
mam nadzieję, że w aktualnie sprzedawanych 1.0TCe jest montowana przebudowana instalacja i nie będzie już problemów...


Niestety. Duster II z listopada, odebrany w grudniu, dziś problem wystąpił po raz pierwszy. Piszczy centralka w rytm migającej diody gazu, nie przełącza. Auto przejechało 1700km od nowości... :(
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2021-01-19, 09:40   

Zapewne elektrozawór się zawiesił.

To samo było w Lodgy z silnikiem 1.6SCe - widocznie nie wyeliminowali w Dusterze tego problemu. W Lodgy mieli niby wymieniac elektrozawory na takie bez problemów, ale znaleźli inny patent przez zmianę softu sterownika.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-19, 09:49   

tAboon napisał/a:
ale znaleźli inny patent przez zmianę softu sterownika.

Co jest tylko maskowaniem problemu tak jak zmiana progu działania kontrolki ciśnienia oleju.
 
maxx304 


Marka: Dacia
Model: Duster II aka "Toster"
Silnik: 1.0 TCe LPG 4x2
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Wrz 2020
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2021-01-19, 13:01   

tAboon napisał/a:
Zapewne elektrozawór się zawiesił.

To samo było w Lodgy z silnikiem 1.6SCe - widocznie nie wyeliminowali w Dusterze tego problemu. W Lodgy mieli niby wymieniac elektrozawory na takie bez problemów, ale znaleźli inny patent przez zmianę softu sterownika.


Gdzieś na forum wygrzebałem, że była jakaś akcja serwisowa dedykowana pod ten temat, ale chyba dla Dusterów do pierwszej połowy 2019. Może by tak ASO przydusić w temacie? A nuż się uda.
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-01-19, 13:22   

Jestem po tej "akcji serwisowej" (jakieś obejście) i zmian nie zauważyłem. Trzeba po prostu czyścić wtryski i elektrozawór i truć ASO o interwencję. Czy słyszałeś już tekst o brudnym polskim gazie? To podstawowy wybieg serwisu. Nie odpuszczaj, niech czyszczą!
Ostatnio zmieniony przez JS 2021-01-19, 13:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2021-01-20, 10:27   

JS napisał/a:
Nie odpuszczaj, niech czyszczą!
popieram.

Black Dusty napisał/a:

tAboon napisał/a:
ale znaleźli inny patent przez zmianę softu sterownika.

Co jest tylko maskowaniem problemu tak jak zmiana progu działania kontrolki ciśnienia oleju.
Wg mnie poprawka ma za zadanie nie wyrzucać błędu elektrozaworu tylko tak długo próbować go przełączać aż się uda. Ostatnimi czasy zanim się przełączy na gaz przy niższych temperaturach słyszę przez dłuższy czas cykanie jakiegoś elektrozaworu.
maxx304 napisał/a:
Gdzieś na forum wygrzebałem, że była jakaś akcja serwisowa dedykowana pod ten temat, ale chyba dla Dusterów do pierwszej połowy 2019. Może by tak ASO przydusić w temacie? A nuż się uda.
Coś miało być, wymiana elektrozaworu i przeróbka instalacji, ale jak pytalem w ASO to jak zwykle "nic na ten temat nam nie wiadomo".
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Roman.J 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: Lubin
Wersja: Comfort
Dołączył: 20 Sty 2021
Posty: 2
Skąd: Lubin
Wysłany: 2021-01-20, 21:42   

Witam.Mam Dustera z fabryczną instalacją LPG 1.6sce z 2019r.Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś po zakończeniu gwarancji próbował odblokować sterownik gazu w ASO, podobno muszą. Z tego co czytam na forum to mam zablokowany. W serwisie na razie nie pytam ,mam jeszcze czas z resztą i tak będą kręcić, wolę wysyłać zapytania do centrali ,ale najpierw chcę się rozeznać w temacie. Jedyny pożytek z fabrycznej instalacji to to że silnik ma wzmocnione zawory oraz gniazda(informacja przesłana dzisiaj mailem na moje zapytanie z centrali Dacii).Na gwarancji będę musiał chyba wymieniać filtry w ASO, chociaż drogo, ponad 500zł.
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-01-20, 22:04   

Gdyby musieli odblokować, to byłaby dobra wiadomość, ale jakoś trudno mi w to uwierzyć.
Filtry do LPG kup sam, byle z fakturą i oryginalnym oznakowaniem Renault, zawsze to taniej, chociaż potem za samą wymianę, sprawdzenie szczelności układu swoje policzą. Dzwoń, pytaj, negocjuj.

Co do tych wzmocnionych zaworów, to jestem niewierny Tomasz. Wprawdzie oznaczenie kodowe silnika jest inne niż dla typowego benzyniaka, ale tę mantrę o wzmocnionych gniazdach powtarzają wszyscy dealerzy i serwisanci, szczególnie przy silniku 1.0. Mnie przy 1.6 Sce tego nie opowiadano, chociaż pytałem. Bardzo chciałbym uwierzyć w tę mocniejszą wersję sprzętu.
Szkoda tylko, że samej instalacji nie potrafią ustawić jak trzeba.
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-01-20, 22:12   

Do TAboon:
Po prostu wyłączyli pikacza, który jęczał przy braku przełączenia na lpg, ale teraz za to albo szarpie, albo wyłącza silnik na wolnych obrotach, albo nie pali na wszystkie cylindry, bo ma błąd zasilania. Kiedy gaz i wszystkie ruchome elementy się rozgrzeją, wtedy jest ok - ale w ciepłe dni, a teraz kicha.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2021-01-21, 13:13   

JS napisał/a:
Do TAboon:
Po prostu wyłączyli pikacza, który jęczał przy braku przełączenia na lpg, ale teraz za to albo szarpie, albo wyłącza silnik na wolnych obrotach, albo nie pali na wszystkie cylindry, bo ma błąd zasilania. Kiedy gaz i wszystkie ruchome elementy się rozgrzeją, wtedy jest ok - ale w ciepłe dni, a teraz kicha.


U mnie po zmianie softu żadnego problemu z przełączaniem nie mam, poza tym objawem, że słuchać długo cykanie jakiegoś elektrozaworu.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Roman.J 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: Lubin
Wersja: Comfort
Dołączył: 20 Sty 2021
Posty: 2
Skąd: Lubin
Wysłany: 2021-01-21, 18:01   

JS napisał/a:
Taką wiadomość dostałem z centrali Dacii (W nawiązaniu do poniższej wiadomości, pragnę potwierdzić, że w podanym przez Pana aucie Dacia Duster o numerze VIN: VF1H....... zastosowano technologię ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi i zaworami.) Także myślę że aż tak by w klipe nie walili. Nadzieja umiera ostatnia.
 
maxx304 


Marka: Dacia
Model: Duster II aka "Toster"
Silnik: 1.0 TCe LPG 4x2
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Wrz 2020
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2021-01-25, 13:13   

JS napisał/a:
Do TAboon:
Po prostu wyłączyli pikacza, który jęczał przy braku przełączenia na lpg, ale teraz za to albo szarpie, albo wyłącza silnik na wolnych obrotach, albo nie pali na wszystkie cylindry, bo ma błąd zasilania. Kiedy gaz i wszystkie ruchome elementy się rozgrzeją, wtedy jest ok - ale w ciepłe dni, a teraz kicha.


No to u mnie z 3 cylindrów niewiele zostanie, jak na któryś przestanie palić :D
Swoją drogą, moim zdaniem te problemy mogą wynikać ze zbyt zimnego gazu i zbyt niskiej temperatury przełączenia. W moim Mondeo MK3 temperatura przełączenia na LPG wynosiła 35*C, tutaj czytałem coś o 20*C. A przestawić się nie da, bo sterownik zablokowany... że też ASO Renault chce się z tym bawić, zamiast pewne opcje odblokować do edycji...
Ostatnio zmieniony przez maxx304 2021-01-25, 13:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-01-25, 16:18   

jakiego zimnego gazu ?
człowieku gaz płyny nie może zamarznąć ani stracić swoich wartości
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-26, 09:56   

Fruxo napisał/a:
jakiego zimnego gazu ?
człowieku gaz płyny nie może zamarznąć ani stracić swoich wartości


Może bardziej precyzyjnym określeniem byłby zimny elektrozawór? Opory ruchu wzrastają? Do tego te wspominane czasami zanieczyszczenia?
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2021-01-26, 22:05   

maxx304 napisał/a:
JS napisał/a:
Do TAboon:
Po prostu wyłączyli pikacza, który jęczał przy braku przełączenia na lpg, ale teraz za to albo szarpie, albo wyłącza silnik na wolnych obrotach, albo nie pali na wszystkie cylindry, bo ma błąd zasilania. Kiedy gaz i wszystkie ruchome elementy się rozgrzeją, wtedy jest ok - ale w ciepłe dni, a teraz kicha.


No to u mnie z 3 cylindrów niewiele zostanie, jak na któryś przestanie palić :D
Swoją drogą, moim zdaniem te problemy mogą wynikać ze zbyt zimnego gazu i zbyt niskiej temperatury przełączenia. W moim Mondeo MK3 temperatura przełączenia na LPG wynosiła 35*C, tutaj czytałem coś o 20*C. A przestawić się nie da, bo sterownik zablokowany... że też ASO Renault chce się z tym bawić, zamiast pewne opcje odblokować do edycji...


powiem ten fabryczny gaz co miałem landi w mojej mcv-ce to porażka totalna auto to czasem gasło przy ruszaniu, wtryski klepią niczym diesel,przy przełączaniu czasem szarpło, ceny z kosmosu więc wywaliłem świństwo mam teraz staga wszystkie problemy zniknęły po za jednym :D elektrozawór reduktora, ostatnio przejechałem do pustej butli równe 400km co mnie zaskoczyło bo na landi więcej paliło robiłem 50km mniej na tej samej trasie
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 70
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-01-27, 14:35   

Hej

Właśnie kupiłem swoją nową Dacie Sandero TCe 100 LPG. Kolega mi powiedział, że ten filtr, który jest tam fabrycznie zamontowany( Filgaz z bibuły) jest do niczego, i żeby to od razu wymienić na filtr poliestrowy lub z włókna szklanego. Czy ktoś z Was robił tak w swojej Dacii?

Pozdrawiam
Piotrek
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-01-27, 17:28   

jest beznadziejny , ale nie możesz tego zrobić bo poleci gwarancja.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne