Dokładnie tak właśnie: są piękne i proste (coś jak w Lagunie 3, którą miałem), a wszelkie ozdóbki i przeszkadzajki naprawdę dekoncentrują. Gdyby jeszcze tylko nie biły w oczy - bo w obecnym Dusterze "mechaniczna pomarańcza" jest intensywna - bez możliwości regulacji natężenia.
Ale co kto lubi - niech ma.
Fakt jest faktem że aktualnie można znaleźć całkiem fajne oferty ot np. Focus 1.0 125KM rocznik 2020 za 69 kPLN HB i 75 kPLN kombi. Wyposażenie podobne do topowego w nowych Daćkach (Trend Line).
W grę wchodzi leasing (na 5 lat) nowego auta, więc używki i poleasingowe odpadają.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3593 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-29, 16:53
JimBeam napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Fakt jest faktem że aktualnie można znaleźć całkiem fajne oferty ot np. Focus 1.0 125KM rocznik 2020 za 69 kPLN HB i 75 kPLN kombi. Wyposażenie podobne do topowego w nowych Daćkach (Trend Line).
W grę wchodzi leasing (na 5 lat) nowego auta, więc używki i poleasingowe odpadają.
Fakt jest faktem że aktualnie można znaleźć całkiem fajne oferty ot np. Focus 1.0 125KM rocznik 2020 za 69 kPLN HB i 75 kPLN kombi. Wyposażenie podobne do topowego w nowych Daćkach (Trend Line).
W grę wchodzi leasing (na 5 lat) nowego auta, więc używki i poleasingowe odpadają.
TCE 100 koników VS 1,2 75 koni. Jak się ma przyspieszenie, elastyczność itp. Ale nie na papierze. Miał ktoś porównanie w realu ? pozdr
Ja mam 75 koni, co tu dużo mówić, raczej muł, ale jeździć się da. Ale 65 koni to już sobie nie wyobrażam. To musi być padaczka do kwadratu.
Hej
No 65 koni ma w danych 16,7 do setki. To moja stara Panda 1,1 54 KM miała 15.....
To jest na poziomie Daewoo Tico/Matiz, Fiat Seicento i.... Skoda Fabia 1.0 MPI 60 KM
Nie no, bedzie dramat. Ja szybko nie jeżdżę, ale coś trzeba mieć pod nogą, żeby móc wyprzedzić normalnie, albo nie ciągnąc małego silniczka na 6000 obrotów jadąc w 3 osoby.
Marka: Fiat
Model: Panda 3 WILD 4x4
Silnik: 0.875 85KM TWINAir
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 37 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-30, 06:46
sorki nie czytałem wszystkich postów ale mam kilka spraw:
dlaczego nowa sandero esential + pakiet klima jest w cenie podstawowej comfort
a podstawowa comfort ma znacznie więcej niż ta esential ?
kto to tak głupio wymyślił? pytam bo nie chce ekranu lcd ale nie toleruje czarnych klamek :)
czy ja dobrze widzę że sandero stepway III ws sandero III ma znikomą różnicę wysokości? tylko 3 cm uzyskane w połowie na oponach? to taki pic na wode a nie wyższy samochód, on jest wyższy optycznie, w poprzednich sandero była rzeczywista duża róznica chyba 10cm
i kolejne pytanie czy ktoś widział/wie ten nowy kolor moonstone grey to jest jasny szary pastelowy czy jakiś szary metalizowany, bo jak szary pastelowy taki jak po wpisaniu w googlach to po prostu suppperr
Ostatnio zmieniony przez Miro77 2021-01-30, 06:57, w całości zmieniany 2 razy
Podstawowa wersja powstała tylko do statystyk. Sami wiedzą że ten kto kupi podstawę powinien przejść jakiieś badania :). To samo masz w Skodzie tez chyba podstawa ma 65KM.
Co do koloru to ja wybrałbym biały bo jest darmowy i fajnie kontrastuje biel i czerń. Klamki obowiązkowo wtedy powinny być czarne. Złotopomarańczowe będą mieli prawie wszyscy.
Ja wogóle nie myślę o niskim aucie. Jak chcesz zobaczyć dramat przy wsiadaniu polecam Skodę Scala, masakra. Jak do Stepway wsiada się jak na krzesełko to super. Do Dustera już, przy moim wzroście, trzeba było d..... podnieść.
Te modele wygrywają tylko i wyłącznie tym, że możesz kupić w miarę nowoczesne auto z gazem, z 3 letnią gwaraancją. Po 100 tys. km masz kilka tys. zł w kieszeni.
Liczyłem na ideał czyli gaz i CVT ale tu centrala chyba dała szlaban.
Teraz nierozwiązane dylematy. Czy Stepway jeździ przynajmniej jak Duster, chodzi o przyspieszenie i wyciszenie.
Wyposażenie Stepway ma o epokę lepsze od Dustera i można to mieć taniej.
Czekam na jeszcze parę testów ale ich nie ma :( . te które są to wstępne, ale za nie dziękuję.
Śmieszą mnie tez opinie że ktoś Focusa znalazł za 70tys. Sprawdzałem to golas z 2019 r. Mnie zainteresował Ecobost za 74 tys. ale z 2019 r. Zawsze było tak golas markowy to wypasiona Dacia.
Mam świadomość, że nikt mi tych dylematów nie rozwiąże i muszę sam pojeździć ale zawsze cenne są opinie innych
Nie należy się sugerować, że to wersja podstawowa, tylko po prostu sprawdzić listę wyposażenia - czasami "golasy" innych marek są wyposażone lepiej, niż wyższe wersje Dacii.
To zależy czego szukamy jeśli oszczędności to Dacia wygrywa:
1)Dacia fabryczny LPG w turbo za 1 tys. vs inne marki mają LPG tylko w wolnossących np i20 w 1.2 82KM
2) Darmowe przeglądy przez 5 lat vs. Np i20 1300-1500 co roku wydawałem
3) Tańsza w zakupie a jeśli wejdzie elektryk to konkurencja będzie 2 razy droższa
Nie wiem czy warto, ale na pewno nie warto podejmować decyzji o nabyciu auta, gdy jest się na nie mocno napalonym. Warto wcześniej trochę dychnąć i spróbować spojrzeć na sprawę chłodnym okiem. Teraz jest akurat czas wyprzedaży i ten pułap cenowy jest osiągalny także dla innych marek.
W pierwszych egzemplarzach trzeba liczyć się z niedoróbkami wieku dziecięcego. Z drugiej strony obecny tu na forum Prezes był chyba jedną z pierwszych w Polsce osób, która jeździła jeździła Dusterem 1.2 TCe drugiej generacji i auto chyba zawsze sobie chwalił. Jakichś niedoróbek chyba nie miał.
Choroby wieku dziecięcego są najczęściej poprawiane dopiero w wersjach po liftingu, czyli po 2-3 latach od premiery. Generalnie nie ma w tym zasady, bo znajoma kupiła Mitsubishi ASX po 4 latach od premiery za grubą kasę i w pierwszym roku jazdy witała się z serwisem 3 razy. Trafi Ci się egzemplarz który pojeździ 15 lat bez problemu, trafić się może też szmelc bo jakiś robotnik zapomni połączyć kabelki.
Jedyne wady jakie mogą się teraz ujawnić to raczej związane ze spasowaniem elementów (co widać na niektórych zdjęciach) wynikające z pośpiechu w fabryce, aby dostarczyć pierwszy wypust do dealerów. Jak przyglądałem się SS w moim salonie to nie widziałem problemów z klapą czy światłami. Myślę, że wraz z zamówieniami kontrola jakości pójdzie jednak w górę.
Śmieszą mnie tez opinie że ktoś Focusa znalazł za 70tys. Sprawdzałem to golas z 2019 r. Mnie zainteresował Ecobost za 74 tys. ale z 2019 r. Zawsze było tak golas markowy to wypasiona Dacia.
Co jest śmiesznego w tym, że kupiłem nówkę Golfa za 70tys. i ma lepsze wyposażenie niż Duster w Prestiżu?
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-01-31, 08:39
Sorki ale nie rozumiem dlaczego tak kurczowo trzymacie się cen z katalogów.
Dacia nie robi rabatów i to jest uzasadnione, ale inne marki mają cenę w katalogu tylko po to, aby od niej udzielić rabat.
I piszę to z doświadczenia, a nie ze słyszenia. To że w konfiguratorze u innych będzie cena 70k. to nie znaczy, że tyle zapłacisz.
Moja stronnicza opinia:
Porównując wyposażanie - Dacia zawsze zaoferuje więcej za mniej i to jest bardzo dobra oferta. Ale to więcej za mniej ma też swoją cenę w w postaci kompromisów, których nie widać w konfiguratorze, ale z którymi będziesz musiał żyć. A to jak bardzo i czy w ogóle będą tobie przeszkadzać, to nie moja sprawa.
Teraz Dacia zaprezentowała Sandero III i mam nadzieje, że poprawili wszystkie niedoróbki i kompromisy z jakim borykałem się w Sandero II.
Ale jeżeli część pozostała, to będzie to super oferta ale tylko w konfiguratorze i w cenie na FV.
Jeżeli ktoś kupuje dla samego wyglądu, albo żeby trochę pojeździć i sprzedać, to może nie odczuć równicy. Lecz większość z nas kupuje samochód z myślą o dłuższym okresie użytkowania i wtedy trzeba się zastanowić...
Osobiście stwierdzam, że w 2018 Dacia wygrała u mnie ceną, bo nikt wtedy nie oferował tak wiele za tak nie wiele. Ale nie brałem wtedy jeńców w postaci kompromisów i niedoróbek.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2021-01-31, 08:42, w całości zmieniany 2 razy
Dziękuje za.podzielenie się wrażeniami. Mnie Stepway wychodzi 62.9 lub 64.9 i to bez lakieru. Kupa kasy ale popatrzny co mamy podwyższone z takim wyposażeniem. Raczej nic bo + 10 tys. to golas i to bez gazu. Dacia z gazem to spalanie mniejsze niż hybryda a gdzie to ma wydech .? Ważne że nie do środka :). Co do koloru to biel, fajnie kontrastuje z czarnymi dodatkami ( w Dusterze trzeba za to zaapłacić) i za te 2tys. dokupić klimę i system bezkluczykowy.
A jak wypada porównanie szerokości vs. Duster, Captur ?
@Killer King: Wszystkie auta mają kompromisy, łącznie z mercedesem S, lambordżini aventadorem czy range roverem - jedyną kwestią jest ich (nie)dopasowanie do gustu potencjalnego właściciela.
Po drugie, dość ważne jest jakie konkretnie są to kompromisy dla _danej_ osoby - wyciszenie, wygląd wnętrza czy twardość zawieszenia dadzą się nieco zmienić, jeśli zaczną naprawdę uwierać, ale np wielkość bagażnika już nie.
Natomiast co do konkurencji Dacii, to istotną różnicą może być właśnie ten konfigurator. Większość atrakcyjnych ofert innych marek to bowiem egzemplarze "z placu" i dostępne okazjonalnie, więc jeśli akurat komuś taki spasuje, to można się cieszyć z dobrego zakupu (pomimo ewentualnych kompromisów (; ), za to daćkowe modele pozwalają cały czas w jakimś tam minimalnym stopniu dopasować sobie _własną_ wersję. Choćby pod tak mało istotnym względem jak kolor...
Niewątpliwie jednak od samego początku powstania logana Dacia najbardziej opłacalna była, jest i oby była w najtańszych odmianach, a wraz ze wzrostem cen zyskiwały na atrakcyjności alternatywy.
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-01-31, 15:21
laisar, bardzo ładnie ujęte i chwała Dacii za przystępność cenową.
Po wycofaniu z rynku C-Elysée i Peugeot 301 Sandero II nie miało już konkurencji.
Z tym nigdy nie stanowiło konkurencji dla pozostałych graczy w segmencie.
Jeżeli nowe Sandero dorówna jakościowo/wykończeniowo aktualnej konkurencji pozostając nadal najtańszym wariantem na rynku, to wróżę hit sprzedaży.
Podwyżka cen nastąpiła u wszystkich, pytanie czy Dacia zrobiła coś więcej.
Wygląda ładnie, kokpit też poprawiali, ale co z resztą ?
Pytanie:
Co zrobili w kierunku jakiegokolwiek wyciszenia
Jak się będzie prowadziła powyżej 120 km/h
Jaki będzie pozom hałasu powyżej 90km/h
Jakie będzie spasowanie
Czy poprawili niedbalstwo lakierowania
Bo to oferowało Sandero II ( poza opcjami w konfiguratorze ) ciężko było porównać z konkurencją i dlatego wielu recenzentów opisywało to jako kompromisy.
Jak najbardziej Dacia jest warta każdej złotówki i tego jestem pewnie na 100%, ale porównywanie katalogowe co do konfiguracji i wytykanie, że konkurencja daje to samo drożej np. o 10k. ma się nijak do tego, co się faktycznie otrzymuje.
Ale oczywiście jedyną liczącą się dla Ciebie odpowiedzią będzie Twój test - jestem bardzo ciekawy opinii, skoro byłeś tak krytyczny wobec poprzedniej generacji.
Killer King napisał/a:
Jakie będzie spasowanie
Czy poprawili niedbalstwo lakierowania
Do widzianych egzemplarzy nie miałem żadnych zastrzeżeń, ale to rzecz jasna o niczym nie świadczy - natomiast statystycznie to nie sądzę, żeby nastąpiła jakaś gigantyczna poprawa, bo wyższy poziom kontroli jakości to więcej poprawek w fabryce, a to z kolei większe koszta produkcji. No jakoś nie podejrzewam Renault o taką hojność, przynajmniej dopóki dacie sprzedają się tak dobrze, jak do tej pory.
@Killer King: Wszystkie auta mają kompromisy, łącznie z mercedesem S, lambordżini aventadorem czy range roverem - jedyną kwestią jest ich (nie)dopasowanie do gustu potencjalnego właściciela.
Tu się zgadzam, dwa tygodnie temu zrobiłem 1000km Mercedesem GLA200, nowym z salonu. Plastiki twarde jak skała, tak samo jak w Daci, tylko że na drzwiach, gdzie podłokietnik jest, też skała. Menu, nie było intuicyjne, dwie godziny mi zajęło sciszenie komunikatów nawigacji. Udało się, ale było tak zawiłe, że nie potrafiłem wrócić spowrotem i jednak zrobić trochę głośniej. Funkcja Hej Mercedes potrafiła tylko radio dać głośniej, a nie nawigację.
Silnik przyjemny, ale jak zajrzałem pod maskę, to od Daci różnił się silnik niewiele, bo to 1.3TCe. W sumie tle kasy, za coś w czym plastiki są twarde jak skała, z silnikiem od Daci i trzeszczącym wnętrzem? Nawet już celownika na masce nie ma.
Auto udaje pemium, a nie znalazłem w nim nic, co by było fajniejsze niż w Daci, no może wykres momentu obrotowego i mocy aktualnie dawanej przez silnik.
Dacia niczego nie udaje. Do szpanu mam zabawki na wodzie, a do jeżdżenia w zupełności Dacia wystarcza.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2021-01-31, 16:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-01-31, 16:40
laisar napisał/a:
Ale oczywiście jedyną liczącą się dla Ciebie odpowiedzią będzie Twój test - jestem bardzo ciekawy opinii, skoro byłeś tak krytyczny wobec poprzedniej generacji.
Jak na 3 lata i 45k.km użytkowania, to mogę powiedzieć, że Sandero II znam na wylot.
I nadal uważam, że w tej cenie jest to zarąbisty samochód.
Trzeba tylko brać pod uwagę kompromisy, które mi osobiście zaczęły przeszkadzać w trakcie użytkowania, co nie znaczy, że ktoś inny wspomniane kompromisy zauważy.
Jeżeli nowe Sandero będzie tak dobre jak w opisujecie, to chwała Dacii za dobrą robotę !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum