Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-27, 17:56   

Fruxo napisał/a:
poleci gwarancja

Od kiedy to niby wymiana elementów eksploatacyjnych jak filtry powoduje utratę gwarancji?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-01-27, 18:05   

Prawnie nigdy , praktycznie zawsze. Filtry to jedyna oczywista rzecz do której aso może przyczepić bo mechanik to od razu zauważy, a gwarant odmówi uznania roszczenia. Naprawdę nie warto sie z nimi szarpać w całej mojej krótkiej karierze pracy przy gwarancjach 90% odmów wynikało z nie oryginalnego filtra.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-01-27, 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-27, 18:44   

Fruxo napisał/a:
praktycznie zawsze

Gwarant może sobie wymyślać różne rzeczy, łącznie z obowiązkiem prowadzenia auta w krawacie, ale to jeszcze nie znaczy, że za ich niedochowanie faktycznie grozi utrata gwarancji.

Jeśli ktoś zamontował gorszy zamiennik, by zaoszczędzić, to gwarant może twierdzić, że miało to wpływ na ewentualną awarię - ale instalacja części o lepszych parametrach nie doprowadzi do awarii, którą można by przypisać temu elementowi.


Natomiast jeśli ktoś już się tak bardzo boi, to może po prostu wymienić filtr, a oryginalny zostawić na podmianę z powrotem tuż przed przeglądem...
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2021-01-27, 20:57   

W ostatnim Auto Swiecie spalanie po miescie wyszło im 10 LPG + 0.5 PB / 100 km.
Trochę kiepsko jednak :cry:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-27, 21:03   

Dziennikarze znają tylko 2 położenia pedału gazu i nie płaca za paliwo, więc sprawdzałbym raczej uwagę na raporty zużycia normalnych użytkowników.
 
maxx304 


Marka: Dacia
Model: Duster II aka "Toster"
Silnik: 1.0 TCe LPG 4x2
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Wrz 2020
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2021-01-27, 23:24   

Spalanie w trasie, tempomat 90km/h - 7,8 - 8l LPG/100. Najniżej zszedłem do 7,4 przy w pełni przepisowej jeździe.
Miasto - 9 - 9,5l, zależy jak depczesz. Może być i 10. Przy spokojnej jeździe nawet bliżej 8,5 - 8,7.
Duster jak w opisie. 2200km przejechane do tej pory.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-01-28, 03:44   

laisar napisał/a:

Jeśli ktoś zamontował gorszy zamiennik, by zaoszczędzić, to gwarant może twierdzić, że miało to wpływ na ewentualną awarię - ale instalacja części o lepszych parametrach nie doprowadzi do awarii, którą można by przypisać temu elementowi.

weźmy na warsztat filtr fazy gazowej.
Zastosowane zamiennika może spowodować:
-zbyt słabe ciśnienie na listwie wtryskowej (a w konsekwencji np wypalenie UPG)
-fizyczne uszkodzenie wtrysku po rozpadnięciu frakcji filtrującej
- uszkodzenie czujnika ciśnienia przez nieodpowiedni współczynnik filtracji
-złe wystrojenie instalacji/pracy silnika inny kształt filtra lub jego przepustowość


I można tak sypać bez końca a racja będzie do udowodnienia w sądzie po długim i drogim procesie. To że filtry Landi są beznadziejne wie każdy kto zajmuje się lpg ale taki dokładnie musi być bo to dawanie amunicji swojemu wrogowi. Kiedyś widziałem sprawę gdzie importer odmówił gwarancji po zatarciu silnika na autostradzie bo filtr oleju był mahle a nie oryginał , co z tego że te z oryginału szły od mahle miały inny numer więc były inne. Tam sprawa oparła się o 30 tyś bo tyle wyszedł by komplety remont v6 , pompa oleju się rozpadła i silnik stanął dęba. Blok i tłoki nówki. Tak naprawdę musiał być beznadziejny olej albo felerna pompa ale że gość nie miał pieczątki z przeglądu i inny filtr oleju to jeszcze płacił 1000 zł za weryfikacje.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-01-28, 03:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-28, 11:25   

Można sypać anegdotami, ale nic z tego nie wynika dla sedna, którym jest przewaga porządnych zamienników nad oryginalnym badziewiem oraz brak prawnych podstaw do utraty gwarancji.

A jak kwota naprawy będzie odpowiednio wysoka, to każdy gwarant zacznie coś tam wymyślać, żeby się wywinąć - ale to dalej nie jest argument za używaniem badziewnych części, tylko co najwyżej za trzymaniem rachunków za profesjonalny serwis, niekoniecznie w ASO.

Kolega leech10 zrobi jak zechce, ja EOT-uję.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-28, 11:34   

Można kupić filtr jaki się chce założyć i podjechać do serwisu na wymianę, wtedy będzie wszystko wiadomo zamiast gdybać.
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 70
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-01-28, 13:00   

Hej

Dzięki bardzo. Zadzwonie do serwisu i dopytam sie, czy moge kupić własny filtr lepszej jakości a oni niech zamontują i sie pod tym podpiszą.

A jaki model filtra byście polecali?

Pozdrawiam
Piotrek
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2021-01-30, 14:46   

Od lat używam bullprenowych Certools. W swoim przypadku musisz sprawdzić jakie masz średnice króćców na WE i WY filtru. Mam nalatane powyżej 190 tys. km, od czasu do czasu pozwalam sobie zdemontować filtr po wymianie i niczego podejrzanego tam nie znajduję. Problemów z tymi filtrami zero.
Na pierwszy przegląd serwisowy pojechałem już z założonym swoim filtrem i tylko dopisali, że nie jest oryginał LR.
_________________
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-01-30, 15:50   

od początku używałem włókno szklane od Certools ale to nie uchroniło mnie przez kilku krotnym czyszczeniem wtrysków , tej mazi za bardzo nie da się odfiltrować
Teraz są lepsze odstojnikowe ale rozmawiałem z najlepszym gazownikiem w warszawie to sam używał i nie zauważył poprawy.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-01-30, 15:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 70
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-02-04, 08:18   

Hej

A więc można przywieźć własny filtr i zamontują, musi tylko pasować, Ale, jest jedno "ale".

Wpisują adnotację, że to mój filtr i na robocizne dają gwarancję, na filtr już nie. No i gdyby okazało się, że jest wadliwy to niestety za naprawę wtrysków płace wtedy sam. No to się nie opłaca taka robota, bo jak coś się zabrudzi, to będą mi mówić, że kupiłem filtr do d..... A po sądach nie będe im niczego udowadniał. Będe wymieniał te ich co 10.000 po prostu. A jak coś padnie to mam 5 lat gwarancji.

Pozdrawiam
Piotrek
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-02-04, 11:30   

to nic nie da , bo trafisz czasem na takie gaz co po jednym tankowaniu wtryski zawali a to że wtryski ci co najmniej raz walną jest pewne, dopiero o te drugie opłaca się dbać choć w sandero już 3 zestaw używam a auto jest z 2017r
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-02-04, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 70
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-02-05, 18:24   

Hej

No to nie przypuszczałem że aż tak to wygląda. Dobrze, że jest te 5 lat gwarancji. Również na LPG.

Pozdrawiam
Piotrek
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-02-05, 21:53   

Tego, co wyprawia mój 1.6 sce z lpg teraz w zimie, nie da się opisać: zmarznięte Landi o ciepłolubnym włoskim rodowodzie, zatkane (chyba) wtryski i trzpień elektrozaworu & Bóg wie co jeszcze nie pozwalają po 5 km przełączyć się na gaz: nawet na 5 biegu auto gaśnie, jakby wypadały zapłony na poszczególnych cylindrach, potem szarpanie i kontrolki zasilania silnika oraz listwy na blacie. Kiedy miną mrozy, olewam ASO, bo wyczyszczą mi to poza nim na pewno i na pewno taniej i lepiej.
Ostatnio zmieniony przez JS 2021-02-05, 21:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 70
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-02-06, 00:43   

Hej

A w ramach gwarancji Ci tego nie zrobią?

Pozdrawiam
Piotrek
 
Robson68 


Marka: DACIA
Model: Duster Prestige ECO-G 100 f2
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2022
Dołączył: 15 Lut 2018
Posty: 280
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2021-02-06, 15:19   

Obecnie trwa akcja serwisowa dla silników 1,6 LPG , która ma rozwiązać temat nieprzełączania się na LPG, polega na modyfikacji instalacji LPG ( zmianie położenia elektrozaworu , inny elektrozawór ) .
Pytanie do osób które mają taką modyfikację , czy zdarza wam się ta usterka po akcji serwisowej ?
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-02-06, 19:10   

Jestem po tej akcji serwisowej i oprócz braku pikania kicha pozostała. Musiałbym się tutaj wyrażać, a nie wypada...
 
Robson68 


Marka: DACIA
Model: Duster Prestige ECO-G 100 f2
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2022
Dołączył: 15 Lut 2018
Posty: 280
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2021-02-06, 19:38   

Przełączanie się w tryb LPG zależy od różnych czynników(elementów). Bardziej mi chodzi o to czy ten nowy elektrozawór też się zaciera ? I czy potwierdził to jakiś serwis?Pikanie oznacza błąd systemu LPG , gdy go nie ma to może nie zostały spełnione warunki pracy na LPG , np temperatura płynu chłodzącego
 
Premier 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Tce lpg
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2020
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-02-11, 18:25   

U mnie gaz załącza przy 60 stopniach

Resized_20210211_181528.jpeg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 206,11 KB

 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 302
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2021-03-01, 23:26   

zacząłem jeździć na gazie i mam już przelatane ~700km. U mnie przełącza się przy 50 st, ale też zdarza się, że po nocy mam temperaturę chłodziwa około 20 st, a po około 2-3 minutach już około 60.
Czasem przełącza mi się przy 35 st, jeśli wcześniej był krótki postój (czasem nie zdążę pasów zapiąć a już jest na gazie). U Was też tak szybko się silnik nagrzewa? W starym aucie na instalacji BRC trochę dłużej mu się schodziło...
_________________
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-03-02, 13:22   

tyle że 1.0 nagrzewa się bardzo długo
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 302
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2021-03-05, 11:09   

ktoś się może orientuje jaka jest pojemność butli instalowanej w Sandero II Stepway TCE 1.0 z 2020?
Raz mi weszło 30L, teraz 33L i zastanawiam się czy aby jej nie przelewam, bo nie słyszę odbicia
_________________
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 475
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2021-03-05, 13:50   

ja mam 40l butlę mimo, że staram się zawsze kilka razy wyjechać ile się da... 29,3l to jest max co wlałem. Przeważnie +/- 28l wchodzi

ja wiem, że pojemność ograniczona jest do 80% ale jeszcze 3 z przodu nie widziałem a powinno się pojawić...
_________________
jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne