Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakrywanie chłodnicy w zimie
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-18, 22:22   

http://www.daciaklub.pl/f...1688483#1688483
ex_perimental napisał/a:

a wiesz że zasłoniłeś intercooler ?
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-18, 23:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2016-01-18, 23:20   

Wiem, po to sam wyciąłem otwór w tej osłonie, tak by zmniejszyć "przeciągi" (oraz ochronić chłodnicę w max stopniu przed zimowymi zagrożeniami), a jednak, żeby intercooler nie cierpiał wraz z silnikiem katuszy (moj to Duster ph 1, także zapewniam Ciebie, że otwór jest na całej szerokości i wysokości intercoolera). Zrobiłem już około 1,5 tyś. km z tą osłoną (w tym autostrada do i z Katowic) i nie wystąpiły żadne problemy. Z tej perspektywy ten otwór wygląda tylko na "mały" (ma około 5- 6 cm wysokości), w końcu nie tego dotyczyło zdjęcie.
Pisałem swego czasu do Heko, żeby to poprawili i... Poprawili, tyle że ja straciłem cierpliwość i dawno zmodyfikowałem sobie zakupioną (za połowę ceny) osłonę z PCV.
BTW, otwór w poprawionej osłonie Heko nadal jest za mały (podejrzewam, że poszli na jakiś tam kompromis- w końcu w Dusterze po lifcie intercooler jest pionowo i nawet z pełną osłoną zimową nie jest zakryty w całości. Zasugerowałem im, żeby wlot miał 1,5 cm wysokości- ciekawe, czy faktycznie taki zrobili), ale to już nie mój problem teraz. Plus dla nich za to, że jednak nie są głusi na argumenty i słuchają tego, co mają do powiedzenia klienci.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2016-01-18, 23:40, w całości zmieniany 8 razy  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-19, 07:07   

A ja też mam taką osłonę i nie mam wyciętego otworu. Drugą zimę tak jeżdżę i nic się złego nie dzieje. Ale zauważyłem, że na szerokości brakuje jej kilka cm, przez co trochę mroźnego powietrza wpada obok i odbija się od ścianki (profilu) tak, że trafia pod osłonę. Tak więc na pewno mniej powietrza wpada do środka, ale wpada, a chłodnica jest w całości osłonięta od przodu przed chlapą z solą z drogi.
_________________

 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-19, 19:39   

Lajkonik napisał/a:
A ja też mam taką osłonę i nie mam wyciętego otworu. Drugą zimę tak jeżdżę i nic się złego nie dzieje. Ale zauważyłem, że na szerokości brakuje jej kilka cm...


Masz benzynę, nie musisz celowo chłodzić intercoolera ;-)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-19, 19:42   

Karenzo napisał/a:
W warszawie jest sklep firmowy heko , jak zgubiłem mocowanie do mojej osłony (inny samochód ) to od ręki kupiłem je tam za parę groszy


"HEKO"
- Biuro Handlowe
(Hurt - Detal)
02-201 Warszawa, ul. Opaczewska 43/10

tel. 0 22 658 43 75
tel./fax 0 22 659 43 48

e-mail: warszawa@heko.com.pl
Godz. otwarcia:
pon - pt.: 8.00-17.00
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-01-19, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-19, 21:57   

Totalnie nie rozumiem po co używasz tej osłony w K4M
auto rozgrzewa się praktycznie w 2 km do 90 C
w mieście to nawet 1 km czyli drugie światła .

w atmosferykach benzynowych nie ma sensu nic zakrywać bo ilość produkowanego ciepłą będzie zawsze za duża , no chyba że będzie -30 C wtedy ma to jakiś sens .

W daci od wlotu "kratek " do chłodnicy jest bardzo dużo miejsca więc nawet jak sie zasłoni intercooler jest on owiewany od góry poprzez zawirowanie powietrza .
Fakt występuje pewnie jakiś spadek mocy z tego powodu .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-01-19, 22:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-20, 07:16   

Lajkonik napisał/a:
... a chłodnica jest w całości osłonięta od przodu przed chlapą z solą z drogi.
_________________

 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-11, 14:50   

Skorzystam z tematu i zapytam czy ktoś na zimę zaślepia w Lodgy kratkę od chłodnicy, aby szybciej łapał temperaturę? Z góry dziękuję za odpowiedź.
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-11, 18:14   

Raczej mało forumowiczów zakrywa chłodnice wody na zimę. Ogólnie rzecz biorąc Dacie szybko łapią temperaturę ale niestety duża część tego ciepła idzie na zapewnienie prawidłowej pracy silnika. Mam już druga Dacie z tym motorem, silnik szybko się nagrzewa bo po krótkim czasie leci z nawiewów ciepłe powietrze ale niestety nie będzie one tak gorące jak a starszych samochodach. Kiedyś sprawdzałem temperaturę pracy ciepłego silnika. W okresie wiosennym doszła do 82 stopni C i tak stała.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-02-11, 19:58   

wystarczy założyć termostat na wyższa temp
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-11, 20:42   

Fruxo napisał/a:
wystarczy założyć termostat na wyższa temp


Jeżeli są oczywiście dostępne. Po napisaniu poprzedniego posta pojechałem zatankować Dustera. Auto stało w garażu podziemnym gdzie przy dzisiejszych temperaturach jest około 4-5° C. Stał
w nim 3,5h od ostatniej podróży więc pewnie ostygło. Do stacji miałem z 3,5 km i dojeżdżając do niej temperatura płynu chłodzącego wynosiła 80° C. Po 5 minutowym tankowaniu wsiadłem do auta i wróciłem ta samą trasą. Maksymalna chwilowa temperatura jaką osiągnął silnik to 85°C ale przez większość czasu stała równo na 82 lub 83°C i niestety jest to odczuwalne w środku auta. Aby auto jakoś w miarę grzało i było w nim ciepło ( nie gorąco jak w starszych samochodach ) nawiew musiał być nastawiony na maksymalną temperaturę i 2 prędkość pracy wentylatora. Moja 4ta Dacia i w każdej było tak samo więc auto na 100% sprawne technicznie. Trzeba z tym żyć i tyle. Na koniec dodam, że w drugim moim aucie jakim jest Toyota Corolla grzanie jest o niebo lepsze i kiedy nastawię temperaturę na pokrętle w połowie skali lub delikatnie więcej grzeje identycznie jak w Dacii
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2021-02-11, 20:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-02-12, 11:06   

To jest rozwiązanie, ograniczasz wymianę powietrza w komorze silnika i odrobinę zyskujesz. Zawsze silnik przez ścianki bloku, misy olejowej oraz węże układu chłodzenia wypromieniowuje cześć ciepła.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-12, 20:15   

Dzisiaj rano kolejny test. W garażu podziemnym temperatura 4 stopnie C na plusie, silnik w miarę szybko nagrzał sie do temperatury 65 stopni C. Później było już gorzej i tak po przejechaniu około 8km temperatura stanęła na 82 stopniach C i tak stała z małymi wahaniami przez kolejne 7,5km. Czy osłona zimowa coś da? Myślę, że jeżeli coś poprawi to dogrzanie silnika o 1-2 stopnie C czyli nie będzie to nawet odczuwalne. A jeszcze 10 lat temu silniki samochodowe bez problemu nagrzewały się do temperatury 90 stopni C a nawet wyższej 100-105 stopni C -VW, Ople, Chevrolety
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-02-13, 10:09   

W Jakucku faktycznie widziałem kilka takich aut. Na dworze w nocy było -33, w dzień -29.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-02-13, 12:06   

A wystarczy sprowadzić auto z północy Norwegii lub Szwecji i mamy ładnie podgrzewane fotele i w 90% przypadków elektryczny podgrzewacz płynu chłodniczego na zewnętrzne zasilanie. O 7 rano na dworze -30, a płyn stabilne 10-15 stopni i jedziemy od razu w ciepłym :)
Swoją drogą czy silnik odczuwa różnicę czy jest 82, czy 90? Nie wydaje mi się.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-13, 13:28   

Po co sprowadzać, można po prostu zamontować do już posiadanego - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=741
 
Zbyniusz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2017
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2020
Posty: 60
Skąd: Velké Kunětice
Wysłany: 2021-03-09, 18:48   

ja mam osłone z tyłnego zderzaka fiat punto. Zadarmo, tyłko godzina roboty i zgrzewania plastiku :-P

DSC04527.JPG
Plik ściągnięto 8 raz(y) 215,26 KB

DSC04519.JPG
Plik ściągnięto 31 raz(y) 245,4 KB

DSC04521.JPG
moja osłona
Plik ściągnięto 33 raz(y) 251,07 KB

_________________
Jestem Śląskim pojebem.
Ostatnio zmieniony przez Zbyniusz 2021-03-09, 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
bartos6 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCE + LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Gru 2020
Posty: 5
Skąd: Kraków
  Wysłany: 2021-05-25, 13:42   

Powstał film z montażu osłony chłodnicy oraz jak to się sprawuje:

https://youtu.be/Txm3WR3TlIE
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne