Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2022-08-06, 11:45
Bezwzględne pierwszeństwo dla pieszego
Autor Wiadomość
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-02-09, 21:06   

Miałem chwilę zwątpienia czy dobrze założyłem iż ten lekki rozmazaniec skrywa przechodnia.
Niepotrzebnie. Dobrze "widziałem". Trochę zabawy zrzutem ekranu i widać w miarę dobrze.
bez czapki niewidki
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-02-09, 21:55   

Muszę chyba przestać jeździć nocą bo na pasach nikogo nie widzę, widzę tylko kogoś w 7 i 19 sek.

Pieszy w 7 i 19 sek.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 79,71 KB

_________________
Od f126p do Dustera
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-15, 13:51   

STOP PIESZY! (link do pdf) - pismo do marszałka senatu. Niektóre argumenty jak z naszego forum, ale trochę nieskładnie napisane, trochę błędów. Brak przykładów z innych krajów, ich oceny, źródeł, szacunkowych danych wpływu na wypadkowość i spowolnienie ruchu drogowego, i smog. Jednak ktoś coś zrobił, napisał to i wysłał, a ja milczałem :roll:
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-15, 14:01   

Cytat:
Gdybyśmy przez lata postawili twardo na edukację pieszych i twarde prewencyjne egzekwowanie znajomości zasad i przepisów w ruchu drogowym przez nich nie byłoby problemu bo dotychczasowe przepisy szanowane i stosowane zarówno przez pieszych i kierowców są dobre i skuteczne - dodaje.

więcej: https://www.moja-ostrolek...-ruszac-w-droge

W sumie coś w tym jest.

Cytat:
Według Augustyniaka "cała nadzieja w Senacie, że wniesie poprawki a później Sejm się zreflektuje, inaczej bez kamery nie ma co ruszać samochodem w drogę".
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-15, 15:53   



A poźniej na stronie 48 napisali:
Cytat:
Inicjatywa A1: Zwiększenie prawnej ochrony pieszych w pobliżu i na wyznaczonych
przejściach przez jezdnię

(...)
Przepisy obowiązujące w większości krajów UE, w szczególności
w tych, które osiągają najniższe współczynniki ofiar wypadków,
dają pieszym – niechronionym uczestnikom ruchu – największe
przywileje przy przechodzeniu przez jezdnię. W krajach tych pieszy
jest chroniony już:
• W trakcie zbliżania się do jezdni z wyraźnym zamiarem przejścia
(m.in. Niemcy, Holandia i Czechy);
• W trakcie zbliżania się do jezdni, nawet jeżeli zamiar przejścia
przez jezdnię nie jest widoczny (Francja, Norwegia).

źródło


Nie czytałem całości. Przekartkowałem. W przyszłości dokument posłuży mi do dalszych poszukiwań. Niemcy rzeczywiście mają najmniej ofiar. Ale tam są furty i pasy. Zupełnie inny system przejść dla pieszych, ich liczba i widoczność niż w Polsce.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2021-02-15, 16:58   

Stop pieszy - może coś w tym jest (ciekawe, czy da się stwierdzić i wyegzekwować), ale tym bardziej: STOP ROWERZYSTA, bo on ci wpali na przejście zza krzaków z prędkością 40km/h.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2021-02-15, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-02-15, 18:23   

eio napisał/a:
Nie czytałem całości. Przekartkowałem. W przyszłości dokument posłuży mi do dalszych poszukiwań. Niemcy rzeczywiście mają najmniej ofiar. Ale tam są furty i pasy. Zupełnie inny system przejść dla pieszych, ich liczba i widoczność niż w Polsce.


No ale przepraszam, pokazujesz dane, z których wynika, że w krajach, gdzie zadbało się o pieszych jest mniej wypadków z ich udziałem -- i grzmisz??!
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-15, 18:44   

defunk napisał/a:
No ale przepraszam, pokazujesz dane, z których wynika, że w krajach, gdzie zadbało się o pieszych jest mniej wypadków z ich udziałem -- i grzmisz??!

Co jest wart dokument, w ktorym omija sie istotne informacje o całym systemie? Do kosza. W Niemczech zadbanie o pieszego polegało na zmniejszeniu liczby oznakowanych przejść. Owszem jest kilka "zebr" w mieście z bezwzględnym przejściem, ale w centrach, gdzie jest ograniczenie do 30 kmh. Większość to jednak furty, albo azyle, na których pieszy musi przepuszczać pojazdy na drodze. I je przepuszcza. Nie wymusza. Mniej potrąceń śmiertelnych.
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-02-15, 18:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2021-02-16, 07:13   

eio napisał/a:
W Niemczech zadbanie o pieszego polegało na zmniejszeniu liczby oznakowanych przejść. Owszem jest kilka "zebr" w mieście z bezwzględnym przejściem, ale w centrach, gdzie jest ograniczenie do 30 kmh. Większość to jednak furty, albo azyle, na których pieszy musi przepuszczać pojazdy na drodze. I je przepuszcza. Nie wymusza. Mniej potrąceń śmiertelnych.

Tu należy jednak wziąć pod uwagę, że w niemieckiej tradycji jest dbałość o porządek, przestrzeganie prawa, podporządkowanie się przepisom. Dla naszej nacji, ta tradycja jest obca. Po części wynika to z naszej historii, bo Polacy "od zawsze" walczyli z zaborcami narzucającymi im porządek prawny i dyskryminujące przepisy. Mając powyższe na uwadze, można się spodziewać, że w strefie ograniczenia prędkości, regułą - dla większości Niemców - będzie dostosowanie się do ograniczenia, natomiast regułą - dla Polaków - przekraczanie tej prędkości.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-16, 13:00   

To zachowanie dotyczy też pieszych...
Cytat:
Ustawa o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym.
druki sejmowe nr 48, do druku 48, 802, do druku 802, 803, 840, 840-A
druk senacki nr 315

Były to poselskie i rządowy projekty ustaw.
Do prezentowania stanowiska wnioskodawców w sprawie przedstawionego w druku sejmowym nr 48 projektu ustawy został upoważniony pan poseł Michał Szczerba.
Do prezentowania stanowiska wnioskodawców w sprawie przedstawionego w druku sejmowym nr 803 projektu ustawy została upoważniona pani poseł Agnieszka Dziemianowicz-Bąk.
Do prezentowania stanowiska rządu w toku prac parlamentarnych został upoważniony Minister Infrastruktury.

Zasadniczym celem ustawy jest zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, w tym przede wszystkim pieszych poprzez przyznanie im pierwszeństwa przy wchodzeniu na przejście dla pieszych. Ponadto ustawa reguluje kwestię bezpiecznej odległości między pojazdami na drogach szybkiego ruchu (autostrady i drogi ekspresowe).

Sejm uchwalił ustawę na 25. posiedzeniu w dniu 21 stycznia 2021 r.
Do Senatu została przekazana w dniu 22 stycznia 2021 r.
Termin rozpatrzenia jej przez Senat upływa w dniu 21 lutego 2021 r.

Marszałek Senatu w dniu 22 stycznia 2021 r. skierował ustawę do Komisji Infrastruktury.

Posiedzenie Komisji Infrastruktury w tej sprawie odbędzie się 16 lutego 2021 r. (wtorek) o godz. 15.00 w sali 182.

https://www.senat.gov.pl/...aty,554,1.html#


To już niedługo.
Cytat:
21. posiedzenie Senatu RP X kadencji
17, 18 i 19 lutego 2021 r.

https://www.senat.gov.pl/...maty,554,1.html


Inicjatywa z połowy roku 2020:
Cytat:
Posłowie Lewicy proponują zaostrzenie obecnych przepisów. Stąd poselski projekt ustawy, który trafił do Sejmu
Zgodnie z nowymi regulacjami pieszy będzie mieć bezwzględne pierwszeństwo także w sytuacji oczekiwania na wejście na przejście oraz wchodzenia na przejście

https://www.google.com/am...ekt/xhjfbn5.amp
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2021-02-16, 15:52   

Cytat:
To zachowanie dotyczy też pieszych...

Owszem. Przecież napisałem o Polakach, nie tylko kierujących. Wymowne jest to, że przedstawiciel praktycznie każdej innej nacji, zapyta: "dlaczego 50 i co mi grozi?". Polak zapyta: "ile można przekroczyć, żeby mi nie zrobili fotki". I tu posypuję łeb popiołem, bo sam przekraczam do 20, ponad dopuszczalny limit. Za to jako pieszy, bądź rowerzysta zachowuję się poprawnie i po zmroku noszę odblaski nawet w mieście.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Ostatnio zmieniony przez hak64 2021-02-16, 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-02-16, 16:13   

hak64 napisał/a:
"ile można przekroczyć, żeby mi nie zrobili fotki". I tu posypuję łeb popiołem, bo sam przekraczam do 20, ponad dopuszczalny limit.


Panie kochany, to się chyba pozmieniało, właśnie dostałem zdjęcie z adnotacją "54 km/h" przy ograniczeniu do 40 km/h ;-)
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-02-16, 19:02   

Może błąd pomiaru liczony jest w % ?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2021-02-16, 20:48   

Ten, co wymyślił takie rewolucyjne rozwiązanie, powinien mieć w nagrodę prawo przechodzenia na czerwonym świetle. :idea: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-02-16, 21:01   

W sumie to tak jest.

Gdy prawdziwy mąż/żona stanu raczy się przemieszczać, to ruch wstrzymany jest. Ewentualnie eskorta go odgradza.
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2021-02-17, 11:08   

klazow napisał/a:
Gdy prawdziwy mąż/żona stanu raczy się przemieszczać, to ruch wstrzymany jest. Ewentualnie eskorta go odgradza.

Masz na myśli tych, co im wszystko wolno?
Swoją drogą ciekawe, jak by wyglądało postępowanie procesowe w sytuacji, gdyby powiedzmy kierowca czytając SMS podczas jazdy, wjechał w takiego męża... wszak bycie ministrem nie daje statusu pojazdu uprzywilejowanego, zatem przechodzenie przez przejście "na czerwonym", świadczy nie tylko o niedoborach inteligencji, ale także o winie. No chyba że te niedobory są tak znaczące, że zespół medyków orzeknie niepoczytalność, ostry cień mgły, lub inną pomroczność jasną ...
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-17, 11:09   

No to już jest przesądzone.
Cytat:
SPRAWOZDANIE KOMISJI INFRASTRUKTURY
Druk nr 315 A

Wysoki Senat uchwalić raczy załączony projekt uchwały.

https://www.senat.gov.pl/...6/druk/315a.pdf

Wniesiona poprawka - nieistotna.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-17, 20:37   

Takie tam. Gdyby ktoś chcial poczytać stenogram:
Cytat:
Posiedzenie: 21. posiedzenie Senatu RP X kadencji, 1 dzień
(...)
Przystępujemy do rozpatrzenia punktu piątego porządku obrad: ustawa o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym.

więcej: https://www.senat.gov.pl/...bieg,554,1.html
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-17, 21:54   

Dobre pytanie, ktore później chcialem zadać w temacie:
Cytat:
Senator Jerzy Czerwiński

Czy nie uważa pan, że wyłom, którego dokonujemy w tej chwili, i to w sytuacji niejasnej, jeśli chodzi o pieszego na przejściu, może się skończyć tym… My uchwalimy piękne przepisy, a potem będziemy się musieli z tego tłumaczyć.(...)

źródło j.w.
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-02-17, 23:23   

hak64 napisał/a:

Masz na myśli tych, co im wszystko wolno?


Oczywiście, że chodzi mi o te bezcenne umysły, dla których wstrzymuje się ruch w promieniu iluś tam przecznic jeśli na pasy skierować swe szlachetne kroki raczą.

A czy im wszystko wolno? ...cóż prawo stanowią więc jeśli nie, to mogą ten bolesny fakt zmienić.

eio napisał/a:
No to już jest przesądzone.


Optymista.
Teraz czas na przepis o tym, że przejścia dla pieszych w odległości nie większej niż 50 metrów od siebie muszą być. W całym kraju. Na autostradach też. :evil:
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2021-02-18, 14:43   

klazow napisał/a:
Oczywiście, że chodzi mi o te bezcenne umysły,

Już Cię lubię. Subtelny dobór słów, poprawna, choć nieco archaiczna polszczyzna, okraszona domieszką uszczypliwej ironii... rozumiem, że "bezcenne" w znaczeniu nic niewarte, a czy kroki mogą być szlachetne... cóż - nie mierzyłem, ale mama zawsze mówiła, żebym unikał kobiet "gościnnych" w kroku...
klazow napisał/a:
Teraz czas na przepis o tym, że przejścia dla pieszych w odległości nie większej niż 50 metrów od siebie muszą być.

Do tego koniecznie z czujnikami ruchu pieszych, albo sygnalizacją świetlną "na żądanie" i fotorapidami, napełniającymi budżetowe koryto.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-18, 23:41   

klazow napisał/a:
Czyż teraz nie jest czas na owacje?

Jutro głosowanie. Choć wczoraj nie było jednomyślności w trakcie dyskusji, zadawania pytań. Wytknięto wiele niedociągnięć nowelki. Wygląda to tak jakby wnioskodawcy próbowali to przepchnąć kolanem. Później podpis prezydenta. Chyba że...
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-19, 15:49   

Przeglądając materiały senackie związane z pracami nad nowelizacją ustawy o prawo o ruchu drogowym w zakresie bezwzględnego pierwszeństwa dla pieszych, natknąłem się na dokument, w którym było napisane:

Cytat:
"3. Jak problem został rozwiązany w innych krajach, w szczególności krajach członkowskich OECD/UE?

Przepisy obowiązujące w większości krajów Unii Europejskiej, w szczególności w tych, które osiągają najniższe współczynniki ofiar wypadków, dają pieszym – jako niechronionym uczestnikom ruchu – znaczne przywileje przy przechodzeniu przez jezdnię.
W krajach tych pieszy jest chroniony podczas przechodzenia przez przejście dla pieszych, a także:
– w trakcie zbliżania się do jezdni z wyraźnym zamiarem przejścia (m.in. Niemcy, Holandia i Czechy),
– w trakcie zbliżania się do jezdni, nawet jeżeli zamiar przejścia przez jezdnię nie jest widoczny (Francja, Norwegia)."

Senat RP, Druk nr 802, z załącznikami, s. 20 pdf
ściągnięte ze strony Senatu RP: https://www.senat.gov.pl/...aty,554,1.html#
link do pliku pdf: https://www.senat.gov.pl/...sejmowe/802.pdf


Trudno znaleźć autora tej analizy. Ale się nie zrażam. Szukam dalej. Uderzyło mnie podobieństwo z innym dokumentem, który niedawno przekartkowałem:

Cytat:
"Inicjatywa A1: Zwiększenie prawnej ochrony pieszych w pobliżu i na wyznaczonych
przejściach przez jezdnię

(…)

Przepisy obowiązujące w większości krajów UE, w szczególności w tych, które osiągają najniższe współczynniki ofiar wypadków, dają pieszym – niechronionym uczestnikom ruchu – największe przywileje przy przechodzeniu przez jezdnię. W krajach tych pieszy jest chroniony już:
• W trakcie zbliżania się do jezdni z wyraźnym zamiarem przejścia (m.in. Niemcy, Holandia i Czechy);
• W trakcie zbliżania się do jezdni, nawet jeżeli zamiar przejścia przez jezdnię nie jest widoczny (Francja, Norwegia) (przypis 29).

Przypis 29. Schoenherr (2013). Raport z dnia 13 czerwca 2013 roku przygotowany na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dotyczący ochrony pieszych w pobliżu i na wyznaczonych przejściach przez jezdnię w wybranych 15 krajach europejskich.

Strategia poprawy bezpieczeństwa drogowego w Polsce, Polska Izba Ubezpieczeń, Warszawa (trudno znaleźć datę publikacji, dlatego nie zgaduję), s. 48 (26 pdf)
https://www.google.com/ur...WtTNhufwaEFj8od


Mam więc autora tego fragmentu – "Schoenherr". A ponieważ wcześniej w temacie (gdzieś około s. 5), mówiliśmy o furtach w Niemczech, już co nieco wiedziałem o dwóch rodzajach przejść w Niemczech, dlatego skupiłem się tylko na tym kraju. Idąc dalej tym tropem, zajrzałem do jego "Schoenherr"a raportu:

Cytat:
"Niemcy (s.4-5)
Ochrona pieszego przechodzącego przez jezdnię na przejściu dla pieszych rozpoczyna się w momencie zbliżania się do jezdni. Kierujący pojazdami zobowiązani są do zatrzymania się, gdy zamiar pieszego przejścia przez jezdnię jest „wyraźnie zauważalny”. (…)
Niemieckie prawo nie określa odległości od jezdni, jaka jest konieczna, aby pieszy był chroniony. W praktyce orzeczniczej, zamiar pieszego przejścia przez jezdnię jest wyraźnie zauważalny, gdy pieszy stoi przy krawężniku patrząc na przejście lub gdy szybko zbliża się do przejścia. Z drugiej strony, zamiar pieszego przejścia przez jezdnię nie jest wyraźnie zauważalny w przypadku, gdy pieszy zbliża się do przejścia równolegle do jezdni w pewnej odległości. Zgodnie z ustalonym orzecznictwem, zakres ochrony obejmuje kilka metrów poza strefę przejścia. W praktyce orzeczniczej, ochrona dotyczy odległości co najmniej czterech metrów od przejścia, lecz nie więcej niż sześć do ośmiu metrów wzdłuż przejścia."


Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
RAPORT z dnia 13czerwca2013 rokuprzygotowany na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu DrogowegoDOTYCZĄCY OCHRONY PIESZYCHW POBLIŻU I NA WYZNACZONYCH PRZEJŚCIACH PRZEZ JEZDNIĘW WYBRANYCH 15 KRAJACH EUROPEJSKICH
https://www.krbrd.gov.pl/...-UE-2013-r..pdf


I teraz sedno sprawy – dlaczego we wszystkich wyżej przedstawionych dokumentach informuje się tylko o przejściach dla pieszych typu "zebra" w Niemczech, a zupełnie pomija się furty, czyli inny rodzaj przejść pieszych przez jezdnię??!

System furty-zebry całkowicie zmienia sens systemu niemieckiego postrzeganego przez posłów i senatorów RP.

Po kolei. System zarządzania ruchem pieszych w Niemczech. Miałem napisać do ichniejszego ministerstwa pytanie w tej sprawie, ale uznałem, że zbyt długo bym czekał na odpowiedź. Poszukałem w internecie. O czym później napiszę.
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-02-19, 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-02-19, 16:40   

https://www.youtube.com/watch?v=AkTRNDgHMQs
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-19, 16:52   

velomar napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=AkTRNDgHMQs

Ten filmik o Cottbusie znamy. Link był już na stronie 6. w temacie. Od niego zaczęła się dyskusja o niemieckich furtach.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne