Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-09-15, 21:33
Logan/sandero III (MY2021) - oficjalne informacje
Autor Wiadomość
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-02-01, 10:33   

Michał B24 napisał/a:
laisar napisał/a:
@Killer King: Wszystkie auta mają kompromisy, łącznie z mercedesem S, lambordżini aventadorem czy range roverem - jedyną kwestią jest ich (nie)dopasowanie do gustu potencjalnego właściciela.


Tu się zgadzam, dwa tygodnie temu zrobiłem 1000km Mercedesem GLA200, nowym z salonu. Plastiki twarde jak skała, tak samo jak w Daci, tylko że na drzwiach, gdzie podłokietnik jest, też skała. Menu, nie było intuicyjne, dwie godziny mi zajęło sciszenie komunikatów nawigacji. Udało się, ale było tak zawiłe, że nie potrafiłem wrócić spowrotem i jednak zrobić trochę głośniej. Funkcja Hej Mercedes potrafiła tylko radio dać głośniej, a nie nawigację.

Silnik przyjemny, ale jak zajrzałem pod maskę, to od Daci różnił się silnik niewiele, bo to 1.3TCe. W sumie tle kasy, za coś w czym plastiki są twarde jak skała, z silnikiem od Daci i trzeszczącym wnętrzem? Nawet już celownika na masce nie ma.

Auto udaje pemium, a nie znalazłem w nim nic, co by było fajniejsze niż w Daci, no może wykres momentu obrotowego i mocy aktualnie dawanej przez silnik.

Dacia niczego nie udaje. Do szpanu mam zabawki na wodzie, a do jeżdżenia w zupełności Dacia wystarcza.


Masz dużo racji. Aktualnie w motoryzacji przez unifikację i łączenie koncernów "twarda technologia" jak silniki, elementy układu kierowniczego, zawieszenia, całe płyty podłogowe są praktycznie takie same. Oczywiście mówię o normalnych masowo produkowanych samochodach (przy dzisiejszych cenach do 300 tys. bez problemu). Dobiera się tylko odpowiednie klocki pasujące do segmentu i odpowiednie dobiera się do nich charakterystykę ich pracy. Choćby przykład 1.3 TCE. Różnica w cenie zaczyna się w tym jak bardzo marka chce być premium, dużo zależy od tego czym dany model się sprzedaje (infotainments, ambietowe oświetlenie, czarna podsufitka z tego samego czegoś co w Sandero, bełkok marketingowy, rezygnacja z użyteczności w imię "sportu"). Widać to też oczywiście w szeroko pojętej jakości wykończenia. Ale proszę porównać np. Dustera 1.0 w najtańszym Comforcie z klimą i radiem do dopasionego Prestiga i widzimy za co się płaci- same auta jeżdzą tak samo, podstawowe funkcje są zachowane. Jakość ta sama. No i bierzemy bliźniaki technologiczne Clio V kontra Sandero III z podobnym wyposożeniem i widać różnicę. A takie Sandero II ze wszystkimi swoimi wadami (niektóre wprowadzone na siłę) było w swoim segmencie samochodem obiektywnie normalnym. Cieżko mi to jakoś syntetycznie ująć.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-02-01, 11:55   

Dacia się prowadzi dla mnie przyjemniej jak Tipo, do momentu kiedy na autostradzie nie ma wiatru. Niestety lekka, wysoka Dacia jest bardzo podatna na podmuchy wiatru, praktycznie z każdego kierunku.

To bardzo subiektywne odczucia. Dla mnie Tipo nie daje frajdy z jazdy, a Stepway potrafi. Jazda na autostradzie 140, to żadnym autem frajda nie jest. Tipo jedzie poprawnie, a Stepway jest czuły na wiatr i głośniejszy od Fiata. Jak wiatru nie ma, to Stepway jest OK. W Nowym podobno te problemy są wyeliminowane.

Na trasy, zdecydowanie Tipo, do miasta wolę mojego Stepwaya. Mój brat kupił Tipo 1.4 SW za 48 tysięcy PLN, co uważam za bardzo dobrą cenę. Obecnie trafi się jakąś sztukę Fiata w tej cenie. Też bym kupił Tipo, ale jak kupowałem Sandero, nie było ich w ofercie Fiata, a chciałem Punto, to pan się odezwał po dwóch miesiącach.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2021-02-02, 19:03 ]
O jazdach autostradowych - http://www.daciaklub.pl/f...1818556#1818556.
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-02-01, 23:36   

laisar napisał/a:
"Plastiki co prawda twarde, ale przynajmniej cena niska".

(Inna sprawa, że w ogóle nie istnieją auta bez kompromisów...).


To akurat dwie zalety.
Plastik u mnie jest super. Nie trzeszczy i brudu nie łapie. Jeśli umyć go trzeba, to problemu z tym nie ma. Do ewentualnego oklejenia atłasem też się nadaje.

Sam zacząłem szukać co niby tym kompromisem może być. Jedno już znalazłem. Nie dali pikacza zgłaszającego, że samochód się zamyka. Podpięli to pod klakson. Jak od auta odchodzę, to żegnany jestem trąbnięciem a nie piknięciem.

Czy powinienem być zdołowany?

A nowe Sandero… też tak ma?
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 826
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-02-02, 08:30   

klazow napisał/a:
Jak od auta odchodzę, to żegnany jestem trąbnięciem a nie piknięciem.

Dlatego ja to wyłączyłem bo mnie drażniło, tak inne zbędne dźwięki.
 
krzaciej 


Marka: Dacia
Model: SANDERO III
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2021-02-03, 11:15   

Panowie i Panie, może ktoś z was się będzie orientował - chcę kupić nowe Sandero i byłem w trzech różnych salonach i we wszystkich słyszę to samo - Media Display nie jest kompatybilne z Android Auto, więc żeby się z niego cieszyć trzeba dokupić pakiet Media Nav. Na stronie Dacii jest napisane, że wręcz przeciwnie - Media Display obsługuje Android Auto.
Czy ktoś ma jakieś informacje na ten temat - muszę brać Media Nav?

Swoją drogą - czym jest Pakiet Trunk? To podwójna podłoga bagażnika?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2021-02-03, 11:37   

krzaciej napisał/a:
Swoją drogą - czym jest Pakiet Trunk? To podwójna podłoga bagażnika?

Tak.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-02-03, 11:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-02-03, 14:01   

Trzeba to zbadać, bo z opisów i wszelkich dotychczasowych informacji wynikało, że wystarczy Display - Android i Car Play jest wtedy po kablu, zaś Nav ma łączność AA bez przewodu oraz 2 dodatkowe głośniki i jedynie one mnie kuszą (chyba gwizdki przy słupkach) - wszystkie francuskie (i inne) firmy instruktażowe to właśnie pokazywały.

Jak się okazuje - wszystko jest na zasadzie "podobno" i wymaga pilnego sprawdzenia na żywo w salonach.

I już korekta: przed chwilą sprzedawca z ASO oddzwaniał do mnie, że już ruszają jazdy próbne, i potwierdził to, co wszędzie opisano, a ja zamieściłem wyżej: Media Display działa z AA po przewodzie, jedynym problemem może być niekompatybilny telefon.
Ostatnio zmieniony przez JS 2021-02-03, 14:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 826
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-02-03, 15:56   

JS napisał/a:
zaś Nav ma łączność AA bez przewodu

Takie cuda w Dacii, jeszcze trochę czasu minie. ;-)
JS napisał/a:
jedynym problemem może być niekompatybilny telefon.

Znacznie częściej problemem nie jest telefon ale kabel lub użytkownik.
 
krzaciej 


Marka: Dacia
Model: SANDERO III
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2021-02-03, 16:40   

Okej, dzięki za pomoc :)
Swoją drogą - chwalcie się ofertami, jakimi was raczą sprzedawcy.
Ostatnio zmieniony przez krzaciej 2021-02-03, 16:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
krzaciej 


Marka: Dacia
Model: SANDERO III
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2021-02-07, 22:18   

Wiecie co jest z podgrzewanymi fotelami? Bo widzę, że pakiet z nimi zniknął z konfiguratora.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-08, 13:09   

Redaktor Złomnik również jest za:

https://spidersweb.pl/autoblog/znalazlem-mojego-ulubionego-hot-hatcha-to-dacia-sandero-z-gazem/
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 826
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-02-08, 19:42   

Taki teścik bo chyba nie było jeszcze
https://www.youtube.com/watch?v=lvBmKxEHZ_E
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-09, 16:27   

krzaciej napisał/a:
Wiecie co jest z podgrzewanymi fotelami? Bo widzę, że pakiet z nimi zniknął z konfiguratora.


Dostałem info od handlowca, że nie są w stanie skonfigurować na tą chwilę samochodu z pakietem "Klima + Zima" Podobno w Mioveni brakuje jakichś wiązek elektrycznych (?!) żeby w tej chwili montować podgrzewanie foteli. Radzi by najlepiej poczekać do połowy marca... :(
 
jelonek28 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Lut 2021
Posty: 6
Skąd: TG
Wysłany: 2021-02-09, 21:06   

Czy ktoś wie coś o przyciemnianych szybach? Niby miały być, a nie ma teraz nigdzie informacji o tym.
Na stronie francuskiej dla wersji comfort są jako standard w konfiguratorze.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 583
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-02-10, 07:07   

jelonek28 napisał/a:
Czy ktoś wie coś o przyciemnianych szybach? Niby miały być, a nie ma teraz nigdzie informacji o tym.
Na stronie francuskiej dla wersji comfort są jako standard w konfiguratorze.

Ja miałem przyciemniane szyby na miejscu u dilera poza konfiguratorem . Zrobili to bardzo dobrze. Tak samo zresztą z czujnikami parkowania z tyłu
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-02-10, 09:51   

Jakby ktoś chciał foteliki z isofixem mierzyć w nowym sandero, to niech weźmie nożyk/nożyczki. Dojście do uchwytów jest - uwaga - zaszyte (jak kieszenie w marynarce). Jak ktoś ma ochotę porozdziewiczać, to sandero czeka. Szkoda, że w renault parę metrów dalej już dało się zrobić gustowne zameczki.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 583
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-02-10, 10:19   

Cytat:
Szkoda, że w renault parę metrów dalej już dało się zrobić gustowne zameczki.
Rożnica w cenie z czegoś chyba wynika
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-02-13, 21:21   

leech10 napisał/a:
pixa napisał/a:
jurek napisał/a:
TCE 100 koników VS 1,2 75 koni. Jak się ma przyspieszenie, elastyczność itp. Ale nie na papierze. Miał ktoś porównanie w realu ? pozdr


Ja mam 75 koni, co tu dużo mówić, raczej muł, ale jeździć się da. Ale 65 koni to już sobie nie wyobrażam. To musi być padaczka do kwadratu.


Hej

No 65 koni ma w danych 16,7 do setki. To moja stara Panda 1,1 54 KM miała 15.....
To jest na poziomie Daewoo Tico/Matiz, Fiat Seicento i.... Skoda Fabia 1.0 MPI 60 KM :mrgreen:

Nie no, bedzie dramat. Ja szybko nie jeżdżę, ale coś trzeba mieć pod nogą, żeby móc wyprzedzić normalnie, albo nie ciągnąc małego silniczka na 6000 obrotów jadąc w 3 osoby.

Pozdrawiam
Piotrek


Clio V też ma ten silnik (to sprzedawane na naszym rynku ma podawane 65KM ). Znalazłem film z Clio V, ale tu niby ma 72 KM. Prędkość maksymalna nawet imponująca, ale zapewne było z wiatrem i lekko z górki.
Wydaje mi się, że przełożenie 3-ki jest nieco krótsze niż w starym Sandero, gdzie na tym biegu można osiągnąć jakieś 115 km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=lS4js0df_4A
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-02-13, 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Miro77 


Marka: Fiat
Model: Panda 3 WILD 4x4
Silnik: 0.875 85KM TWINAir
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-02-14, 13:44   

Do jeżdżenia ważny jest moment (a nie moc) i waga samochodu a ten silnik 65KM przy tej wadze samochodu to będzie tragedia.

Poprzednia sandero była lżejsza o "1 osobę"

Silnik z turbo to zupełnie inna bajka bo moment rośnie gigantycznie.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-02-14, 14:35   

O, już się zaczyna: moc czy moment?
Nie ma momentu bez mocy, ani mocy bez momentu.
To, że silnik generuje jakiś moment przy danych obrotach to po prostu oznacza, że przy tych obrotach oddaje jakąś część swojej mocy maksymalnej. Silnik z dużym momentem przy niskich obrotach generuje po prostu wysoką moc przy niskich obrotach. Moc to zdolność do wykonania pracy w jednostce czasu. Duży moment wykona więcej pracy w jednostce czasu niż mały moment, ale na tym samym przełożeniu. Jeśli silnik ma duży moment przy niskich obrotach, ale osiąga niską moc, to znaczy że ma niski zakres obrotów, więc wymaga długich przełożeń. Inny silnik o tej samej mocy, ale niższym momencie przy tych samych obrotach, będzie miał wyższy zakres obrotów, więc będzie mógł mieć krótsze przełożenia. A krótsze przełożenia to wyższy moment na kołach.
Tak czy inaczej, o ostatecznych osiągach samochodu decyduje moc, a wysoki moment przy niskich obrotach po prostu pozwala nie zapędzać sinika w górny zakres obrotomierza w normalnej jeździe, co wielu ludziom bardziej odpowiada.

Jeśli w starym Sandero 1.0SCE miał 73KM, a w nowym ma 65KM, to musieli albo ograniczyć maksymalne obroty, albo obniżyć moment przy obrotach maksymalnych. Być może w średnim zakresie obrotów te silniki mocno się nie różnią, ale mniejsza moc maksymalna zawsze będzie mieć przełożenie na możliwość uzyskania maksymalnych osiągów przez samochód.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-02-14, 14:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-14, 17:36   

jurek napisał/a:
TCE 100 koników VS 1,2 75 koni. Jak się ma przyspieszenie, elastyczność itp. Ale nie na papierze.
Ależ papier całkiem sporo powie. Trzeba tylko pamiętać, że dochodzą jeszcze przełożenia w skrzyni biegów.

65vs75vs100.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 73,6 KB

 
Killer 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: Tce 90
Rocznik: 2019 kupiony w 02-2020
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 105
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
  Wysłany: 2021-02-14, 20:45   

Byłem na stronie: https://www.dacia.pl/samo...techniczne.html

Coś namieszali a może nie ale zobaczcie jakie hamulce ma ta wersja, wg mnie coś nieprawdopodobnego bo przedni powinien być tarczowy a tylny bębnowy a jest odwrotnie.
A może ja coś źle kumam? :lol:

Schowek01.gif
Plik ściągnięto 38 raz(y) 109,54 KB

Ostatnio zmieniony przez Killer 2021-02-14, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Miro77 


Marka: Fiat
Model: Panda 3 WILD 4x4
Silnik: 0.875 85KM TWINAir
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-02-22, 18:37   

Sandero stepway essential wersja podstawowa - zdjęcia gdyby ktoś chciał zobaczyć

https://www.reezocar.com/...72435EDE1D.html
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-26, 10:05   

A są przecieki do prasy kiedy wycenia bezcennego nowego Logana?
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-26, 11:25   

Cytat:
A są przecieki do prasy kiedy wycenia bezcennego nowego Logana?

Jak przeglądałem zagraniczne cenniki, to nowy Logan cenowo plasuje się prawie na równi z Sandero, a dokładniej stan na dziś w Rumunii: ACCESS tańszy 200 EUR, ESSENTIAL droższy 200 EUR, a COMFORT kosztuje już tyle samo
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2021-02-26, 11:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne