Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-12-13, 14:00
Dziwne skrzypienie i syczenie z ukladu hamulcowego
Autor Wiadomość
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-06-24, 11:12   

Okładziny od boku ocierają (metal o metal), a ilość pyłu ma na to wpływ (nie jest to kwestia pisków warstwy ścieralnej) - stąd piski. Mechanik smarował to jakimś złotawym smarowidłem (smar miedziowy?).
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-06-24, 11:42   

U mnie 85 000 km i tez nic nie slysze... Na przegladzie przy 60 000 troche sie spieszylem i na pytanie czy warto sie bawic z tymi tylnymi hamulcami mechanicy stwierdzili zgodnie (i ja podzielam ich zdanie), ze jak nic sie nie dzieje to nie ma sensu nic robic, wiec zostalo to pominiete. Zuzycie okladzin jest doskonale slyszalne.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-24, 19:37   

wox napisał/a:
Faktem jest, że w żadnym innym moim aucie (najdłużej Matiz, ponad 120 tys. km) nie pojawiały się piski "eksploatacyjne" z tylnego układu hamulcowego.

W Astrze z bębnami nic nie było robione do wymiany, czyli co najmniej 160 000.
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-03-22, 22:00   

W poniedziałek przegląd, wstępnie zgłosiłem telefonicznie zobaczymy jak będzie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-24, 00:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-03-22, 22:00   

Zgłosiłem przed przeglądem piszczące hamulce z tyłu, trzeba rozłożyć, przeczyścić, posmarować pastą ceramiczną i ma być ok. Z reguły jest to wykonywane przy przeglądzie z okazji 60kkm. Co ciekawe poinformowano mnie, że koszt takiej czynności to ok 120 zł. Czyli, że na gwarancji niet? oby to był kiepski żart :mrgreen:
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-22, 22:02   

Hamulce są chyba traktowane jako "materiały eksploatacyjne", więc gwarancji nie podlegają.
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-23, 21:20   

Potwierdzam gwarancja nie obejmuje a usługa płatna 120zł (czyszczenie i smarowanie)
_________________
Pawlo
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2012-05-15, 18:31   

Kotus napisał/a:
U mnie podczas puszczania pedału hamulca lub zwalniania dźwigni hamulca ręcznego występował krótki, głośny pisk dochodzący z tyłu.

U mnie pojawiła się podobna przypadłość. Z tego co koledzy piszą wiąże się to z koniecznością wyczyszczenia bębnów, ale trochę mnie to dziwi, bo mam obecnie 80 tys. km, a przy 60 tys. km miałem owe bębny czyszczone.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2012-06-16, 11:19   

No i rzeczywiście po zajęciu się bębnami (czyszczenie itp.) problem zniknął.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Angerello 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-24, 09:38   

Odkopuje temat bo wciąż aktualny zapewne u wielu osób. Oczywiście pisk przy odpuszczaniu hamulca to wina zabrudzonych bębnów. Mam DDII 2019 i już byłem z tym problemem w ASO. Na gwarancję się nie kwalifikuje więc trzeba bulić kasę. Po czyszczeniu wszystko fajnie, ale tylko przez niecały miesiąc bo po tym czasie znów pojawia się pisk...
Mi pomogła (ale też na krótko) wizyta na myjni bezdotykowej. Na pełnej mocy waliłem po bębnach ze wszystkich stron i pisk zniknął.
Jak macie jakieś inne sposoby to poproszę :)
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-24, 10:02   

Angerello napisał/a:
Odkopuje temat bo wciąż aktualny zapewne u wielu osób. Oczywiście pisk przy odpuszczaniu hamulca to wina zabrudzonych bębnów. Mam DDII 2019 i już byłem z tym problemem w ASO. Na gwarancję się nie kwalifikuje więc trzeba bulić kasę. Po czyszczeniu wszystko fajnie, ale tylko przez niecały miesiąc bo po tym czasie znów pojawia się pisk...
Mi pomogła (ale też na krótko) wizyta na myjni bezdotykowej. Na pełnej mocy waliłem po bębnach ze wszystkich stron i pisk zniknął.
Jak macie jakieś inne sposoby to poproszę :)


To nie jest kwestia syfu w bębnach tylko ciasno spasowanych elementów a konkretnie szczęk z tarczami kotwicznymu. Trzeba zdjąć bęben hamulcowy , wszystko wyczyścić i na koniec na łączenie szczęk z tarczami kotwicznymu piękna dobrym smarem wysokotemperaturowym. Robiłem to w każdej ze swoich 4 Dacii i nie pomogło tylko w obecnym dusterze bo użyłem albo złego smaru albo za malo go dałem. Ogólnie przestało to mi przeszkadzać więc drugi raz bębnów nie ściągam. Nie jest to nic skomplikowanego, jeżeli potrafisz zdjąć koło poziom trudności 0 ) i następnie ściągnąć bęben hamulcowy - podważyć zaślepkę i odkręcić nakrętkę na klucz 30 lub 32 ( poziom trudności 1 ) wszystko czyscisz z pylu powietrzem sprężonym, pędzelkiem i benzyna ekstrakcyjną ( poziom trudności 0 ) na koniec zakładasz bęben i skręcasz nakrętka ( poziom trudnosci 0 lub 1 w zależności czy naciskałem hamulce po zdjęciu bębna bo wtedy należy skręcić samo regulator a jak nie naciskałem to bęben wchodzi bez problemu ). Tymon to sposobem masz Oszczędzone 200-300 zl
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-02-24, 10:48   

sprawdz cylinderki. Rozpierając szczęki mogą dawać taki pisk. Posmarować delikatnie ten styk smarem miedzianym albo ceramicznym. pozdr
 
Angerello 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-24, 17:52   

dudu$ wow dzięki za instrukcje :) przy okazji spróbuję.
Ostatnio zmieniony przez Angerello 2021-02-24, 17:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne