Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
jak sobie z tym poradzić - korozja
Autor Wiadomość
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-05, 20:10   jak sobie z tym poradzić - korozja

Umyłem samochód po zimie... No i pokazały się dwa miejsca, które, jak sądzę, wymagają gwałtownej interwencji. Domyślam się, że lakiernik takimi "drobiazgami" się nie zajmie, albo się zajmie, z tym że za równowartość samochodu. Podpowiedzcie, co z tym zrobić. Nigdy nie walczyłem z korozją na własną rękę.

IMG_20210302_131409.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 136,92 KB

IMG_20210302_131358.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 105,21 KB

 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-05, 20:24   

dziwne, ze dopiero teraz to zauważyłeś. Korozja ta nie wygląda na 2-3 miesięczną. Jeżeli zależy Ci na wyglądzie samochodu to oddaj auto do blacharza, zapłacisz pewnie z 1000zł. Jeżeli jednak nie zależy Tobie na wyglądzie, możesz spróbować sam usunąć tą korozję. Zdejmujesz zderzak, koła i plastikowe nadkola. miejsce korozji traktujesz tz. włosem murzyna i czyścisz do gołej blachy. Później odtłuszczasz, nakładasz podkład w sprayu i na sam koniec lakier . od wewnętrznej strony zamiast lakieru zastosuj baranka w sprayu i tyle.
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-05, 20:39   

Na wyglądzie mi nie zależy, ale zależy mi na powstrzymaniu korozji, zwłaszcza, że to jedyne dwa miejsca w całym samochodzie. Z tego co piszesz, sam sobie nie poradzę, a to sama w sobie cenna rada, dzięki.
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-03-05, 20:58   

Aaa tam sobie nie poradzisz . Nie święci garnki lepią . Przetrzyj to miejsce papierem ( usuń luźne tlenki ) . Posmaruj Cortaninem . Odczekaj kilka dni zobaczysz gdzie jeszcze są lub już nie ma ogniska korozji. Dalszy etap podkład , ( moje zdanie w spreay-u to porażka , to marnej jakości podkład ) polecam dwuskładnikowy , ma dużo lepsze właściwości . Spray to wygoda , Później przygotowanie pod lakier . Myślę że pośpiech jest to wskazany ,bo dziura niebawem będzie .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-05, 20:59   

Samodzielne wyczyszczenie i zapodkładowanie nie jest jakoś bardzo trudne, ale na dobre malowanie nie ma szans... Jedź po prostu do lakiernika i niech wycenia.

Ale przede wszystkim - nie panikować, to tylko przednie błotniki, w najgorszym razie da się je bezproblemowo wymienić i nie kosztują worka złotych talarów.

Natomiast po zimie warto auto gruntowanie umyć łącznie z podwoziem (najlepiej na podnośniku - np można tutaj) i wtedy dokładnie sprawdzić - pod uszczelkami, gdzie się da to także pod tapicerką podłogi itd.
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-05, 21:25   

Tylne, o ile to ma jakieś znaczenie. Samochód umyty i obejrzany dość dokładnie, dzięki Bogu innych śladów korozji brak. Tym bardziej chcę się pozbyć tych. I dzięki Waszym uwagom coraz bardziej się przekonuję do naprawy u fachowca.
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-03-05, 21:44   

No wiesz ... Rady są od każdego z nas na takim poziomie ,jak każdy z nas by sobie poradził . Jaki ma warsztat, umiejętności , wiedzę no i chęci . Wielu ale to czasami drobnej naprawy , na parkingu pod blokiem nie zrobisz , i niestety warsztat trzeba odwiedzić .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-05, 23:03   

Martens napisał/a:
Tylne, o ile to ma jakieś znaczenie

Ma, bo przednie są tylko przykręcane do reszty nadwozia śrubami, ale tylne to część samej karoserii, więc ich wymiana to już poważne cięcie i spawanie.

Zatem tym bardziej nie ma się co bawić w amatorską naprawę i lepiej zlecić to porządnemu fachowcowi.

Tyle dobrego, że miejsce proste i dobrze dostępne, a nie jakieś wygięte zakamarki...
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-03-06, 09:52   

Skoro na zewnątrz takie coś wyszło to od środka będzie gorzej. Tutaj chyba jedynie sens wstawić reparaturke błotnika.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-03-06, 10:40   

Chcialbym nadmienić, że traktowanie włosami murzyna, czy też papierem ściernym wbije sól z tego w bazowy materiał, czyli naprawa nie będzie skuteczna. Najpierw myjką ciśnieniową, ale minimum 200 bar, wyczyścić, albo najpierw chemia, czyli zdrapać co się da, potraktować reaktywną chemią, a dopiero potem mechanicznie.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-03-06, 14:09   

W ogóle tego nie tykaj tylko od razu błotnik w kolorze kup.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2021-03-06, 19:53   

Fruxo,
to tylny błotnik...
_________________
 
Zbyniusz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2017
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2020
Posty: 60
Skąd: Velké Kunětice
Wysłany: 2021-03-07, 10:36   

Martens 😉 https://www.youtube.com/watch?v=5IugBburWYE
_________________
Jestem Śląskim pojebem.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-03-07, 11:41   

Fruxo napisał/a:
W ogóle tego nie tykaj tylko od razu błotnik w kolorze kup.

Pomijając, że to tylny błotnik. Życzę szczerego powodzenia w szukaniu błotnika w kolor bez korozji w Loganie I :)
Tutaj można powiedzieć, że lepszy zamiennik, niż OEM bo przynajmniej zabezpieczony korozyjnie.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-03-08, 19:02   

Sam to ogarniesz na góra jeden sezon. I to letni. Wylezie.
Jedź do blacharza. Za dwie reperaturki, szpachlowanie i malowanie nie powinien wziąć więcej niż 1500zł.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-03-08, 20:26   

to przedni czy tylni bo laiser pisał że przedni
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-03-08, 21:54   

Reperaturki i spawanie to na bank szybko wróci z powrotem. Lepsze moim zdaniem porządne czyszczenie, podkład epoksydowy i malunek. pozdr
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-03-08, 22:18   

Przy zeżartym błotniku? Podkładowanie rdzy to bezsens. Tylko wspswanie reparaturki daje pożądany efekt na parę lat.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-03-08, 22:28   

Oczywiście blacharz jeśli jest przeżarte na wylot. Chociaż zamiast blacharza bawiłem się już laminowaniem. Ale to było dawno temu, chociaż skuteczne. pozdr
Ostatnio zmieniony przez jurek 2021-03-08, 22:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne