Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pierwsza wymiana oleju silnikowego po dotarciu
Autor Wiadomość
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-03-21, 19:09   

Autor filmiku kupił filtr Bosch w Intercarsie (był pokazany paragon, po zmianie rozdzielczości na 1080 można to rozczytać) i ten filtr miał materiał filtrujący ułożony prosto, a nie w poprzeczne ząbki. Obawiam się, że przy ewentualnym problemie z silnikiem gwarant będzie się starał się zwalić winę na stosowanie nieoryginalnych części.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-21, 19:10   

toka93 napisał/a:
filtry oleju dla Daci/Renault produkuje purflux. I tutaj przy większości filtrów cena niższa za OEM (źródło poza ASO) niż purfluxa

Musiałem się zasugerować, filtrem powietrza...

Edit: Sprawdźcie proszę przycokazji, czy jednak Renault nie ma kilku poddostawców, bo mam nie odparte wrażenie że założyłem od was Mahle.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2021-03-21, 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
RzLukas 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 28
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-03-21, 20:36   

Oglądając ten filmik podzielę się swoim spostrzeżeniem po wymianie oleju po 3000 km. Oprócz brokatu w oleju znalazłem dodatkowo jakby fragment uszczelki/ silikonu. Ciekawe czy to z misy olejowej?
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-03-21, 20:47   

arnold napisał/a:
toka93 napisał/a:
filtry oleju dla Daci/Renault produkuje purflux. I tutaj przy większości filtrów cena niższa za OEM (źródło poza ASO) niż purfluxa

Musiałem się zasugerować, filtrem powietrza...

Edit: Sprawdźcie proszę przycokazji, czy jednak Renault nie ma kilku poddostawców, bo mam nie odparte wrażenie że założyłem od was Mahle.

Sprawdzę, ale od góry wydaje mi się że jest napis purflux. Jednak człowiek nie jest nieomylny :)
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-03-21, 23:34   

Nie znam producenta innego niż Purflux, który by układał warstwę filtrującą w tak charakterystyczny sposób i to w filtrach do wszystkich marek jakie zaopatruje.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-03-23, 08:57   

Ten olej po 4 tys km a wyglądał tak u mnie w renault po 15-20 tys km był jaśniejszy. Sam ostatnio po 3 tys km sprawdzałem olej i jest nadal jasny jak nowy. Tu ten olej wygląda na znagarowany i spalony jak z diesla.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-06-12, 02:00   

https://www.youtube.com/watch?v=YAZ7eG6Cwn0

Sam mam 5500 km, zbliża się rok od zakupu i zastanawiam się, czy na przeglądzie wymieniać. Wprawdzie silnik bez turbiny i mniej wysilony, ale czasem z pełnej mocy korzystam.
Na bagnecie olej wygląda nieźle, praktycznie nic nie ubyło. Masła pod korkiem teraz nie widzę wcale (w zimie trochę się pojawiało).
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-06-12, 06:19   

Ja nie wymieniam ale mam 3500 km i właśnie jadę na przegląd. Wymienię za rok na następnym przeglądzie. Olej jest jak nowy u mnie.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2021-06-12, 07:37   

Olej wlewany fabrycznie do nowego auta ma inną specyfikację od zalecanego oleju eksploatacyjnego. Gdzieś o tym czytalem. Olej fabryczny jest na dotarcie. Podejrzewam że nie zawiera on emulgatorów, nie oczyszcza silnika, dlatego nie ściemnieje. Zaleca się jego wymianę na olej eksploatacyjny po roku. Nie wcześniej i nie później.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-06-12, 08:15   

eio napisał/a:
Olej wlewany fabrycznie do nowego auta ma inną specyfikację od zalecanego oleju eksploatacyjnego. Gdzieś o tym czytalem.

Bzdura... Podaj źródło bo to, że gdzieś o tym czytałeś nie jest argumentem.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2021-06-12, 10:02   

sobol1976 napisał/a:
Bzdura... Podaj źródło bo to, że gdzieś o tym czytałeś nie jest argumentem.

Cześć, Bzdura. Tematem olejów interesowałem się ze 2 lata temu, po wymianie rocznego oleju. Nawet zrobiłem krotką analizę porownawczą kilkunastu parametrow fiz.-chem. olejów różnych marek (przedstawiłem w moim temacie). Chcialem zrozumieć dlaczego olej fabrycznie zalany nie zmienił koloru przez 1 rok i 10 kkm użytkowania auta - zawsze był przeźroczysty, a po jego wymianie na zimnym silniku w aso nowy zaczął szybko ciemnieć. Był czarny. Przy okazji wertowania internetu po stronach acea i in. znalazlem informację o innej specyfikacji pierwszego oleju zalewanego fabrycznie do silników. Było też wyjaśnienie, że jest to celowe dla dotarcia silników. Teraz tego nie znajdę. Nie grzebię tak głęboko w temacie jak 2 lata temu. Ale jeśli przy innej okazji znajdę, to podam link w tamtym temacie. Jednak istnieje argument - fakt braku zmiany koloru oleju fabrycznego w Daciach do jego pierwszej wymiany na zalecany przez producenta. U mnie olej zachował przejrzystość przez 1 rok (do wymiany). Powyżej w postach koledzy podają świadectwa dla swoich aut i przejrzystości oleju. Nie wiem czy informacja o stosowaniu przez fabrykę innego oleju zalewanego do niwego silnika dotyczy wszystkich aut, wszystkich Dacii?. Być może dotyczy tylko silników 1.0 SCe.
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-06-12, 10:57   

arnold napisał/a:
Wniosek jest taki że filtr zatrzymuje opiłki. Organoleptyczne właściwości oleju nie mają bezpośredniego przełożenia na jego cechy fizyczne i chemiczne. Jedyne co można powiedzieć to wcześniejsza wymiana na pewno nie zaszkodzi.


Ale czy pomoże ?
Taki wniosek miałby sens jeśli byśmy mieli 2 identyczne auta jeżdżące dokładnie w tych samych warunkach do momentu uszkodzenia silnika. Z tą różnica że jedne miało by wymieniany olej pierwszy raz przy 3,5K a drugie nie.
Na pewno nie ma to żadnego znaczenia do 150K bo inaczej Dacia by kazała robić taką wymianę przy przebiegu 3,K aby nie ryzykować wymiany silnika na gwarancjach.

Generalnie nie ma dowodu że to pomoże ale jest pewne że nie zaszkodzi :mrgreen:

@eio

Istnieje jeszcze inne wyjaśnienie zagadki. Trafiłeś na Januszowi serwis ASO i wymiana oleju była częściowa. Stary filtr a olej tylko odessany ile się da z góry i dolany świeży i dlatego praktycznie od razu zrobil się ciemny
Ostatnio zmieniony przez franius 2021-06-12, 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mecin 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG f.2
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 18 Sty 2022
Posty: 53
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-01-27, 08:46   

Jakie macie zdanie na temat pierwszej wymiany po dotarciu nowego silnika? Warto ją zrobić przy niskim przebiegu czy poczekać do tej powiedzmy rocznej lub 10-15 tyś km wymiany?

Ciężko mi oszacować ile będę jeździł rocznie, auto prywatne. Bywały lata że kilka tyś w miesiąc zrobiłem, ale też (ostatnio) po kilka tyś. rocznie (i pewnie tak zostanie).
 
zachjan 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 64
Skąd: Skalbmierz
Wysłany: 2022-01-27, 13:18   

Warto wymienić po dotarciu, napewno się na tym nie straci a wręcz zyska na trwałości silnika.
 
Dani97 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 17 Sie 2021
Posty: 29
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2022-01-27, 13:31   

Ja olej wymieniałem niedawno pierwszy raz przy niecałych 15 tys km auto rok produkcji lipiec 2021 jezdzone na trasie więc nie widziałem sensu wcześniej wymiany na pewno na taki dodatkowy przegląd warto się wybrać ze swoim olejem bo jednak ASO policzy +- 600 zł a ze swoim olejem zmieścimy się w 350 zł.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-27, 13:37   

Przede wszystkim to w ogóle nie ma konieczności robienia tego w ASO.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-01-27, 16:09   

Mecin napisał/a:
Jakie macie zdanie na temat pierwszej wymiany po dotarciu nowego silnika? Warto ją zrobić przy niskim przebiegu czy poczekać do tej powiedzmy rocznej lub 10-15 tyś km wymiany?

Ciężko mi oszacować ile będę jeździł rocznie, auto prywatne. Bywały lata że kilka tyś w miesiąc zrobiłem, ale też (ostatnio) po kilka tyś. rocznie (i pewnie tak zostanie).


1 wymiana powinna być o 1,5-2 tys. przebiegu. zawsze po dotarciu są opiłki, czasem drobiny klejów i silikonów z uszczelnień. teoretycznie wszystko to powinien zebrać filtr ale.....

z silników które przewinęły się przez moje ręce tylko Yaris GR po 2 tys. miał czysty olej i filtr. reszta mniej lub więcej opiłków ale zawsze były

biorąc pod uwagę koszt takiej operacji nawet w ASO ( a nie trzeba robić tego w ASO pod warunkiem zastosowania oleju z odpowiednią normą ) a koszty napraw silnika, wymiany turbiny etc. brak wymiany po dotarciu jest głupotą.
Ostatnio zmieniony przez chrom6 2022-01-27, 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-27, 21:36   

W pierwszym aucie zrobiłem wcześniejsza wymianą.. w 3 kolejnych już nie. Różnicy nie zauważono (ani ja,ani kolejni użytkownicy)
 
Knutsen 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 26 Sty 2022
Posty: 54
Skąd: Miasto Świętej Wieży
Wysłany: 2022-01-28, 11:50   

Ja uważam, że skoro taka wymiana nazwijmy ją rozruchowa na dotarcie silnika byłaby wskazana to uwzględniono by ją we wszelkich ropiskach zasadach gwarancyjnych. Pytanie czy jest i co mówią karty gwarancyjne w tym temacie, bo ich na ten moment nie posiadam.
_________________
Czasem tak bywa, pies się topi, a łańcuch pływa.
 
Gagman 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.3 TCe 140 EDC 4x2
Rocznik: 2021
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 12 Lis 2021
Posty: 60
Skąd: Białystok
Wysłany: 2022-01-28, 13:36   

Knutsen napisał/a:
Ja uważam, że skoro taka wymiana nazwijmy ją rozruchowa na dotarcie silnika byłaby wskazana to uwzględniono by ją we wszelkich ropiskach zasadach gwarancyjnych. Pytanie czy jest i co mówią karty gwarancyjne w tym temacie, bo ich na ten moment nie posiadam.

nie ma za co ;)

Lpg.jpg
Plik ściągnięto 88 raz(y) 252,65 KB

 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-01-28, 13:48   

Knutsen napisał/a:
Ja uważam, że skoro taka wymiana nazwijmy ją rozruchowa na dotarcie silnika byłaby wskazana to uwzględniono by ją we wszelkich ropiskach zasadach gwarancyjnych. Pytanie czy jest i co mówią karty gwarancyjne w tym temacie, bo ich na ten moment nie posiadam.


no właśnie nie, producentowi zależy by auto po okresie gwarancji wymagało serwisu, na tym sie zarabia.

Także wymiana oleju co 30 tys dla producenta to czysty zysk,w okresie gwarancji silnik działa, po 150 tys zaczynaja się problemy i nawet jeśli nie zarabia się na serwisie to na sprzedazy części,
 
Knutsen 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 26 Sty 2022
Posty: 54
Skąd: Miasto Świętej Wieży
Wysłany: 2022-01-28, 14:54   

Przecież większość osób i tak po okresie gwarancji nie jeździ do aso a do zaprzyjaźnionego mechanika...
_________________
Czasem tak bywa, pies się topi, a łańcuch pływa.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2022-01-28, 16:21   

Knutsen napisał/a:
Ja uważam, że skoro taka wymiana nazwijmy ją rozruchowa na dotarcie silnika byłaby wskazana to uwzględniono by ją we wszelkich ropiskach zasadach gwarancyjnych. Pytanie czy jest i co mówią karty gwarancyjne w tym temacie, bo ich na ten moment nie posiadam.

Producent i ASO naprawy dzielą na 2 kategorie - gwarancyjne i pogwarancyjne. Na obu typach napraw zarabia aso, na naprawie gwarancyjnej traci producent, za naprawę pogwarancyjną płaci klient. Producentowi zależy na wiekszej sprzedaży aut i części, dlatego stosuje planowane postarzanie. Od dekad inżynierowie tego się uczą. Część auta ma się zepsuć, zerdzewieć, zużyć po okresie gwarancyjnym. Nie zawsze to się udaje. Ale ryzyko awarii części auta przed upływem gwarancji musi być małe. W sumie na setkach tys. sprzedanych aut musi się opłacać. Korzysta z tego aso - przy ostatnim przeglądzie może znaleźć jakąś awarię (nie pojechałem na ostatni gwarancyjny przegląd, to mnie nie dotyczy). Wtedy klient jest zadowolony, aso zarobi i być może zatrzyma klienta na dłużej, albo klient kupi znowu auto. Myślę że po okresie gwarancyjnym zdecydowana większość klientów szuka tańszych warsztatów i, być może, tańszych zamienników części. Podejrzewam, że każdy producent ma bardzo dobrze przeanalizowane własne statystyki sprzedaży i kosztów napraw. ASO ztesztą też.

Właściciele indywidualni (gospodarstwa domowe) nowych aut postępują na co najmniej 2 sposoby:
1. Płacą aso za serwis auta i auto sprzedają po 5 latach, problem z usterkami ma nabywca
2. Sami dbają o auto (lepiej od aso) i korzystają z niego jak najdłużej się da.
Jeśli chodzi o właścicieli aut - firmy, to tu dochodzi jeszcze element optymalizacji podatkowej (w sensie zgodnym z prawem).
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-02-03, 11:13   

Mecin napisał/a:
Jakie macie zdanie na temat pierwszej wymiany po dotarciu nowego silnika? Warto ją zrobić przy niskim przebiegu czy poczekać do tej powiedzmy rocznej lub 10-15 tyś km wymiany?

Ciężko mi oszacować ile będę jeździł rocznie, auto prywatne. Bywały lata że kilka tyś w miesiąc zrobiłem, ale też (ostatnio) po kilka tyś. rocznie (i pewnie tak zostanie).


Nie czekaj tylko wymień gdzieś przy 4-5k ale nie później niż pół roku od zakupu. Wtedy zmienisz kolejny raz po roku od zakupu (przy przeglądzie) i kolejna wymiana będzie za darmo w ASO po kolejnym roku. Generalnie zasada jest taka że olej to co ma max 15k ale nie rzadziej niż raz do roku. Reasumując jeżdżąc przeciętnie olej zmieniasz co roku.
Na początku wymienisz olej 2x w roku ale jeśli silnik wymaga takiej zmiany po dotarciu (zdania podzielone) to poprostu zrobisz to lepiej i bardziej przepłuczesz silnik z tych 'rozruchowych' opiłków i wejdziesz w ten coroczny interwał. Na oleju i jego wymianie lepiej nie oszczędzać - w sensie częstotliwości wymian. Dobrej jakości olej też warto lać.
 
Mecin 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG f.2
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 18 Sty 2022
Posty: 53
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-02-04, 10:30   

Łukasz_M napisał/a:
Mecin napisał/a:
Jakie macie zdanie na temat pierwszej wymiany po dotarciu nowego silnika? Warto ją zrobić przy niskim przebiegu czy poczekać do tej powiedzmy rocznej lub 10-15 tyś km wymiany?

Ciężko mi oszacować ile będę jeździł rocznie, auto prywatne. Bywały lata że kilka tyś w miesiąc zrobiłem, ale też (ostatnio) po kilka tyś. rocznie (i pewnie tak zostanie).


Nie czekaj tylko wymień gdzieś przy 4-5k ale nie później niż pół roku od zakupu. Wtedy zmienisz kolejny raz po roku od zakupu (przy przeglądzie) i kolejna wymiana będzie za darmo w ASO po kolejnym roku. Generalnie zasada jest taka że olej to co ma max 15k ale nie rzadziej niż raz do roku. Reasumując jeżdżąc przeciętnie olej zmieniasz co roku.
Na początku wymienisz olej 2x w roku ale jeśli silnik wymaga takiej zmiany po dotarciu (zdania podzielone) to poprostu zrobisz to lepiej i bardziej przepłuczesz silnik z tych 'rozruchowych' opiłków i wejdziesz w ten coroczny interwał. Na oleju i jego wymianie lepiej nie oszczędzać - w sensie częstotliwości wymian. Dobrej jakości olej też warto lać.


Dzięki, przekonaliście mnie do takiego podejścia. Zrobię wymianę po dotarciu i później maksymalnie co 15 tyś lub rok. Tym bardziej, że autko będzie miało jednak trochę pracy i warunki cięższe i jak ktoś przytaczał, producent sam w podobnych warunkach zaleca skrócenie o połowę terminów wymian.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne