Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tuning mechaniczny/chiptuning - silnik benzynowy wolnossący
Autor Wiadomość
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2021-03-29, 16:04   

Nie wiem, nie znam się - lubię ich pooglądać ale sam do fury bym im nie oddał do ich "zabaw"
Z tej ekipy Coobcio jest najlepszy.

Co do tuningu 1.0 sce - z g**na bata nie ukręcisz. Zainwestujesz dużo, a bariery 100 koni nie przebijesz.
Taniej zmienić silnik/całe auto na coś mocniejszego.
 
Zbyniusz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2017
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2020
Posty: 60
Skąd: Velké Kunětice
Wysłany: 2021-03-29, 18:01   

A trochę inspiracji 😁
_________________
Jestem Śląskim pojebem.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-29, 18:10   

Tyle że 1.0 w UP po prostu miał wgrany program obcinający z powodów podatkowych i marketingowych moc , silnik w fabrycznie mocniejszej wersji podnieśli tylko o 3KM.
To samo da się pewnie zrobić podnosząc moc w najnowszym 1.0 SCE 65 KM z Sandero 3 do jakichś 80 KM.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-03-29, 19:30   

polski chip tuning to januszerskie bazarowe triki , producent podaje moc na silniku gdzie sprawność wszystkich układów powoduje że na kołach jest 85-90 % a im wychodzi większa moc niż seria na kołach , potem podlewają więcej paliwa i moc im rośnie jak na drożdżach tylko skąd jak powietrza dalej tyle samo
 
Zbyniusz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2017
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2020
Posty: 60
Skąd: Velké Kunětice
Wysłany: 2021-03-29, 19:57   

Jak pisal DrOzda: 😎 Bez modyfikacji mechanicznych w silniku wolnossącym to nie ma sensu.
_________________
Jestem Śląskim pojebem.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-03-29, 20:19   

Trzeba zadać też chłam temu mitowi że silnik atmosferyczny da się zdusić programem , piszą to ludzie co nie wiedzą jak taki silnik jest sterowany. Dla silnika tego typu jedyne zagrożenie to uboga mieszanka więc jego naturalnym ograniczeniem jest ilość powietrza , jak wciskamy pedał max to sonda podaje stały sygnał i wtryski leją full przepustowością. Bo przeleanie może tylko spowodować spalanie stukowe od którego jest specjalny czujnik który odetnie dawkę , natomiast zbyt mała dawka spowoduje lawinowy skok temperatury dlatego wtryski zawsze mają spory naddatek wydajności.

program = mapa wtryskowa to nic innego jak ilość paliwa zależna od ilości powietrza jego temperatury i temperatury silnika
Żeby obciąć moc programem można by kombinować ze sterowaniem przepustnicy ale wtedy wystarczyło by ją wymienić a nie słyszałem o czymś takim.
W 90% moc jest ograniczana kolektorem dolotowym lub skokiem zaworu.

K4M 105 KM vs K4M 130 KM to inny kolektor , zmienne fazy rozrządu (większy skok ) oraz większe sprężanie.
Uprzedzając pytanie przełożenie kolektora nic wam nie da bo dalej zawory będą wąskim gardłem no może wyszarpiecie te 3-4 konie
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-03-29, 20:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-03-29, 20:32   

Fruxo, nie wrzucaj wszystkich polskich tunerów do jednego wora. No i przecież każda hamowania mierzy moc na kołach i straty w napędzie uwzględnia się chyba jakoś w wyniku pomiaru.
W silniku wolnossącym moc bierze się zasadniczo z większych obrotów i to widać na tych wykresach. Ilości zaczerpniętego powietrza nie da się zwiększyć, ale można zwiększyć liczbę cykli pracy w tym samym czasie, czyli podnieść obroty (jeśli mechanika na to pozwala). W przypadku tego VW Kivi mówił coś o ograniczniku momentu i przymykającej się przepustnicy (to widać chyba w postaci wyraźnego spadku momentu na wykresie powyżej pewnych obrotów (18:25), czyli moc w ustawieniu fabrycznym już nie rośnie, bo moment jest sztucznie ograniczony. No i mówił też coś o zapłonie i przesunięciu odcinki w górę.

A to, że moc fabryczna wyszła większa niż w danych technicznych (homologacyjnych) wcale mnie nie dziwi, zwłaszcza w przypadku VW, który oszukiwać potrafi jak nikt inny (patrz: dieselgate). Klient chce mieć 1.0 60 KM to płaci za 60 KM (choć w rzeczywistości może mieć więcej), a chce mieć formalnie 75 KM to musi dopłacić i cieszyć się, że ma w dowodzie wpisane 75 KM.
Ten silnik (czyli 1.0 bez turbiny) maksymalnie ma chyba 80 KM (np. w obecnym Polo). Ma gdzieś więcej? Nie słyszałem.

Zresztą te 60-konne UP-y czy Fabie trochę za szybko jeżdżą jak na realne 60 KM i pewnie zwykle mają więcej. 130 km/h na trójce i licznikowe 170 km/h sugeruje więcej.
https://www.youtube.com/watch?v=yZqjKpun8X8
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2021-03-29, 20:52   

Fruxo,
A co powiesz na to ?
Pewnie jest więcej takich przykładów.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-29, 22:32   

Fruxo napisał/a:
mit że silnik atmosferyczny da się zdusić programem

To nie mit - przy pełnym sterowaniu elektronicznym silnika, włącznie z pedałem gazu, to wyłącznie kwestia doboru sygnałów, odczytywanych i wysyłanych, czyli właśnie "mapa".

Dlatego wymiana przepustnicy czy potencjometru gazu oczywiście niczego nie da i nie słyszy się o nich - bo nawet jeśli miałyby szerszy zakres działania, to komputer i tak wykorzystałby tylko przewidziane widełki.

Może natomiast wystąpić sytuacja odwrotna i mimo identycznego mechanicznie silnika do słabszej jednostki producent może dobrać także inne podzespoły w rodzaju sprzęgła. Wszystko jest kwestią bilansu - czy bardziej opłacalna jest unifikacja, czy jednak niższa cena słabszych elementów. (Co dodatkowo może zmieniać się w czasie...).


Ad rem: z 1.0 SCe nie wyciśnie się czysto programowo wiele ponad fabryczne 73 KM, bo to właśnie moc nominalna.

(Istnieje natomiast szansa, że z nowego SCe 65 dałoby się zrobić 73, ale Wymaga To Dalszych Badań).
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-30, 06:57   

Kilka KM więcej z reguły zawsze się da wycisnąć z wolnossaka bo na hanowni optumalizuje się fabryczną mapę. Może nie 80 ale 76 pewnie z 65 się uda
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-30, 07:47   

oczywiście , że tak, przyśpieszając zapłon o kilka stopni a nawet do kilkunastu od fabrycznych ... na pewno będzie więcej mocy tylko , należy uważać na spalanie stukowe. Kiedyś robiło się to aparatem zapłonowym a teraz właśnie przez ECU ( elektronicznie ).
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-30, 08:41   

Czujnik stuków będzie zmiejszał kąt wyprzedzenia.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-30, 09:39   

czujnik jest tylko od pomiaru
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-30, 10:20   

corrado napisał/a:
czujnik jest tylko od pomiaru


Byłem trochę nieprecyzyjny.
W przypadku wykroczenia wartości napięcia piezoelektrycznego czujnika stuków poza określoną wartość, sterownik silnika skoryguje kąt wyprzedzenia do czasu uzyskania oczekiwanych wskazań.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2021-03-30, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-03-30, 17:43   

Mój post był skrótem żeby nie zaczynać tu elaboratu. Ja pisałem o mapie wtryskowej bo to robią tunerzy a to że moc można zmniejszyć charakterystyką przepustnicy wiemy wszyscy przecież tak działa tryb eco w daci.
To że można zdjąć ograniczenie obrotów silnika to też racja ale realnie to tylko wynik na hamowni bo mało jest sytuacji kiedy można rozkręcić silnik do 9k jak yamahy w yarisach.

Jedyna sensowna droga to ilość powietrza a tutaj wybór jest prosty i nazywa się kompresor niestety do dziś nie wykombinowałem jak to sensownie zasilić z paska osprzętu , trzeba by wywalić sprężarkę od klimy.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-03-30, 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
higachi 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Lis 2018
Posty: 45
Skąd: Barlinek
Wysłany: 2021-04-11, 22:17   

Przesuwając limit obrotów silnika z fabrycznych dla 1.0 sce ok. 6500 na powiedzmy 7000 powinno się udać dociągnąć do 80 koni - ale niesprawdzone info, bo w każdym aucie można coś takiego zrobić - moc będzie większa, o ile sterowanie zaworami nadąży - ale ponieważ nie jest hydrauliczne, a na płytkach, powinno się udać. Gorzej z zmiennymi fazami rozrządu, ale to już musiałby się specjalista wypowiedzieć - tak czy siak, chyba zamiast walczyć z seryjnym 1.0 łatwiej i taniej wyjdzie wrzucenie 2.0 F4R jak w Sandero RS w rosji - 140km wolnossak, jak się uprzeć to może i 2.0T wejdzie, albo już 1.6t z clio rs
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-04-12, 12:27   

Te auta mają zaniżaną moc nawet takie małe silniki. Peugeot 301 który miałem 1.2 82 km na hamowni miało 92km. Tak samo 1.0 sce na hamownie prognozuję 80km. Jeździłem ostatnio 1.2 75km clio i to auto jechało gorzej od mojej dacii.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne