Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wrażenia po jazdach nowym sandero III i stepway
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-30, 21:15   

Czarna rozpacz :(((

Każdy taki psuedobieg to strata czasu przyśpieszania na idiotyczne zabawy z obrotami...

Tak to powinno wyglądać, wykorzystując maksymalnie efektywnie każdą odrobinę energii - https://www.youtube.com/watch?v=5gMyrCmwT_Q
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-03-30, 22:55   

laisar napisał/a:

Roboty, których szukacie, nazywają się "kick-down".
(Tak, w CVT też).

Nie wiem o jakie roboty chodzi, pewnie drogowe :-) Ale chodziło mi dokładnie o efekt wycia. To oczywiście najrozsądniejszy sposób wyprzedzania dowolnym samochodem spalinowym - trzymanie silnika na jak najwyższych obrotach. Ale w przypadku CVT brzmi to jak brzmi :-)

laisar napisał/a:

Secundo, silnik elektryczny ma w szerokim zakresie obrotów w zasadzie stały moment obrotowy.
Summa summarum nie daje to efektu mulenia delikatnie traktowanej CVT.

Chodziło mi o to, że silnik elektryczny też nie daje zbyt dobrego wyczucia zmiany prędkości. W samochodzie ze skrzynią biegów z przełożeniami można lepiej lub gorzej ocenić przyrost prędkości w czasie, jeśli komuś słoń na ucho nie nadepnął.

Rozwiązaniem brzydkiej pracy CVT byłoby oczywiście odizolować kabinę od dźwięków z komory silnika i wydechu i puścić z głośniczków jakieś rasowe V8 : :lol:
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2021-03-30, 22:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-31, 01:41   

Marmach napisał/a:
Nie wiem o jakie roboty chodzi

No rebelianckie przecież!!!

Marmach napisał/a:
W samochodzie ze skrzynią biegów z przełożeniami można lepiej lub gorzej ocenić przyrost prędkości w czasie

Raczej zupełnie gorzej - np przy zamkniętych oczach w ogóle nie rozpoznasz po samym dźwięku żadnego innego przyrostu jak tylko prędkości obrotowej silnika, która nie świadczy absolutnie o niczym, bez względu na stopień nadepnięcia na uszy...

Marmach napisał/a:
brzydkiej pracy CVT

CVT pracuje bardzo ładnie.

Dźwięk, który ktoś może uznać za brzydki, produkuje silnik, zatem:

Marmach napisał/a:
odizolować kabinę od dźwięków z komory silnika i wydechu

...i wystarczy - hałas to hałas, obojętnie czy wydawany przez TCe90, V8 czy jakąś japońską "ślifierkie".


"Nienaturalność" odczucia słabego związku obrotów silnika wyposażonego w CVT z przyśpieszeniem auta to wyłącznie efekt przyzwyczajenie i niepotrzebnego skupiania się na odgłosach, zamiast na tym, co widać na prędkościomierzu i za szybą.


Owszem, czasami te odgłosy bywają nadmierne, ale to w równej mierze dotyczy aut z klasycznymi skrzyniami - np dacii... Wiele razy zarzucono ich silnikom słabość i kiepskie przyśpieszanie, po czym okazywało się, że kierowcy po prostu nie wykorzystują dostępnej mocy, bo przez marne wyciszenie odstrasza ich od tego hałas.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-03-31, 22:18   

laisar napisał/a:
"Nienaturalność" odczucia słabego związku obrotów silnika wyposażonego w CVT z przyśpieszeniem auta to wyłącznie efekt

Mów co chcesz, kierowniku, ale ja jestem muzyk półprofesjonalista i jeżdżę nie tylko na szkiełko i oko, ale i na ucho :-)

laisar napisał/a:
Dźwięk, który ktoś może uznać za brzydki, produkuje silnik

Gra półsłówek :-)

To, że ktoś wymyśla takie idiotyzmy jak "symulacja zmiany biegów" w CVT pokazuje, że oprócz perfekcji inżynieryjnej klyent ceni również czynniki pozaracjonalne. Najwyraźniej jednostajne buczenie przy każdym dynamicznym przyspieszaniu należy do doznań nieprzyjaznych. Handluj z tym :lol:
Ja nie mówię, że za cenę zwiększonego spalania i pogorszonej dynamiki chciałbym CVT z taką protezą. Ale, powiedzmy sobie szczerze, samo CVT jest jakimś tam ciosem w spalanie i dynamikę ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-01, 00:31   

Marmach napisał/a:
nie tylko na szkiełko i oko, ale i na ucho

A czy ja gdzieś zakazywałem słuchania? Natomiast istotnie - uważam, że szkiełko i oko są _ważniejsze_ niż audiomniemanologia...

Marmach napisał/a:
Gra półsłówek

Bynajmniej - dokładnie te same dźwięki, które tak niektórych męczą niby przy CVT, występują także przy skrzyniach ręcznych. Ergo: CVT jest niewinne.

Marmach napisał/a:
klyent ceni również czynniki pozaracjonalne

Ano niestety, niestety...

Cytat:
CVT jest jakimś tam ciosem w spalanie i dynamikę

Bynajmniej do kwadratu - CVT jest najekonomiczniejszą i najdynamiczniejszą ze skrzyń, dlatego właśnie stosuje się je w hybrydach. Jednakże tak jak każdy inny typ skrzyni, od manuala poczynając - wymaga nauczenia się jej używania. A niektóre klyęty są leniwe albo mają zlasowaną szarą masę, i jak już kiedyś nauczyli jakąś komórkę nerwową jednej sztuczki, to potem wszystko młotkują równo: szpilkę, pinezkę, gwoździa, marchewkę... "Paaanie właaadzo, całe życie tędy jeżdżę, nigdy tu stopu nie było!!11!".

Pozostaje tylko dla mnie zagadką, po co niektórzy biorą CVT, nie uczą się jej obsługi, a potem narzekają. Przecież to tak, jakby np kupić auto z ręczną skrzynią 6-biegową, a potem jeździć używając tylko 4 - w tym wstecznego... No niby można, ale sensu w tym jakoś nie widzę.


Sam natomiast pozostaję przy nadziei, że tę debilną symulację biegów da się jednak wyłączyć.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-04-01, 07:41   

Jeździłem CVT Nissana, X-trail. Też ma symulacje biegów, 7 chyba, w sumie nie było dla mnie istotne. Dało się tym jeździć i nawet całkiem przyjemnie. A że jeździłem nim po dość wysokich górach (Góry Skaliste w Kanadzie), to te biegi dawały mi możliwość hamowania silnikiem, bardzo przyzwoitą.

Nie znam przyczyny, tych biegów, ale jedną poznałem. A może jest im tak prościej sterować.
 
malyjoe4k 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.0
Dołączył: 08 Cze 2021
Posty: 3
Skąd: Opole
Wysłany: 2021-06-10, 21:31   Sandero 3 generacji 1.0 LPG- opinie

Cześć, chciałbym poznać opinie osób które na codzień maja okazje korzystać z nowej ss3, jak się autem jeździ, średnie rzeczywiste spalanie, czy auto nadaje się na długie trasy (np. Wyjazd do Chorwacji) i czy przy 110-130 rzeczywiście słychać jakieś ogromne szumy podczas jazdy ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-06-10, 22:36   

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=19586

malyjoe4k napisał/a:
czy auto nadaje się na długie trasy

Tak.

malyjoe4k napisał/a:
czy przy 110-130 rzeczywiście słychać jakieś ogromne szumy podczas jazdy ?

Nie.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-06-10, 22:50   

Dokładnie, 1.0 TCE Sandero, nie Stepway jest ciche. Ale jeśli chodzi o SCE65 to już silnik może wyć przy tej prędkości.
 
marwisn 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2021
Wersja: Stepway2
Dołączył: 06 Cze 2021
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-06-11, 04:25   

Ja od tygodnia odpycham się wersją Stepway z LPG.

Do dynamiki auta nie mam żadnych zastrzeżeń. Pomijając specyficzny dzięki silnika jedzie jak powinno. Dynamika i elastyczność zupełnie wystarczające na miasto, a i na S'ce czy autostradzie nie ma wstydu. Nie muszę się zastanawiać czy mam dostatecznie dużo czasu i miejsca by wyprzedzić inne auto przy prędkości 90 - 100 km/h.

Wnętrze ujdzie. Za te pieniądze trudno oczekiwać więcej. Najbardziej bałem się o fotele, ale na szczęście są wygodne i nawet po dłuższej trasie plecy nie bolą. Najbardziej wpienia mnie ten antyczny regulator audio za kierownicą. Nie mogę się do tego przyzwyczaić.

Moje dwa ostatnie auta to Astra 2017 i Seat 2019. Astra to był dramat. Elektronika wariowała, wyciek z silnika, z którym ASO nie mogli sobie poradzić. Leon to najlepsze auto jakie miałem. Piękny wizualnie, dopracowany mechanicznie. Sprzedawałem z żalem, ale tak wyszło.

Na ich tle Dacia wypada nadspodziewanie dobrze. Zaskoczyła mnie.

Tylko ten uchwyt na telefon... Nie wiem czemu tak to chwalą w internecie. Dla mnie tandeta straszna.
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2021-06-11, 08:16   

marwisn napisał/a:
Najbardziej wpienia mnie ten antyczny regulator audio za kierownicą. Nie mogę się do tego przyzwyczaić.


Bo trzeba się go nauczyć. I jest bardzo wygodny.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-06-11, 08:49   

Po roku w Francuzie w każdym następnym aucie już będziesz szukał pilota za kierownicą, a nie na kierownicy jak w większości aut :)
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-06-11, 10:39   

toka93 napisał/a:
Po roku w Francuzie w każdym następnym aucie już będziesz szukał pilota za kierownicą, a nie na kierownicy jak w większości aut :)

Dokładnie tak samo twierdzę- na początku dziwnie a po czasie stwierdzamy, że to idealne rozwiązanie, jak musiałbym się z tym kiedyś rozstać, to będzie spory smuteczek :lol:
Dla mnie największy plus- przyciski są ZAWSZE w tym samym miejscu, niezależnie czy jedziemy prosto czy akurat manewrujemy kierownicą. Taka namiastka kierownicy z nieruchomym środkiem w dawnym Citroenie C4 :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-06-11, 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-06-12, 10:03   

Też uważam, że sterowanie audio w wersji Renault/Dacia jest rewelacyjne i proste.
 
marwisn 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2021
Wersja: Stepway2
Dołączył: 06 Cze 2021
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-06-13, 04:35   

Żyjemy w demokratycznym kraju więc większość ma rację ;-) . Zobaczymy za czas jakiś. Może zmienię zdanie.
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 454
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2021-06-14, 13:42   

A czy ktoś z was kto używa najnowszej generacji sandero w wersji z bezstopniowym automatem X matic :?:
Jak się to to sprawuje :?:
_________________
sandero ma bratanek a ja mam captur
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-06-14, 14:54   

wlodarek1 napisał/a:
A czy ktoś z was kto używa najnowszej generacji sandero w wersji z bezstopniowym automatem X matic :?:
Jak się to to sprawuje :?:


Czekam z niecierpliwością na odbiór.....w mieście będę dzięki temu najbardziej zadowolony 👍
Ostatnio zmieniony przez uno0 2021-06-14, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-06-17, 08:49   

X matic będzie prawdopodobnie mulasty i to nie ze względu na skrzynie, lecz z powodu obcięcia momentu do 145 Nm, ale większego by prawdopodobnie skrzynia nie "udźwignęła".
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-06-17, 15:03   

Wszystko wyjdzie w praniu. Ja za komfort nie operowania sprzęgłem i gajgą biegów jestem w stanie znieść ciut gorsze osiągi. A do nie dawna przymierzałem się do zakupu Passata B6 kombi o 102 km więc jak widać osiągi to dla mnie drugorzędne potrzeby. Pozdrawiam
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2021-06-17, 15:13   

Podejrzewam, że obcięcie momentu obrotowego to także efekt walki o emisję.

CVT to płynność jazdy. Czasem wygoda jest warta więcej niż dynamika, zwłaszcza gdy jeździ się i tak spokojnie. Ale ze nie ma fabrycznego połączenia cvt + lpg, toż to naprawdę faux pas.
_________________
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-06-18, 13:12   

Nie ma co demonizować, przy turbo jeździ się głównie momentem i niewielka różnica mocy i momentu jest prawie niezauważalna.
Ja czekam na cenę D2 w automacie, jak nie przegną, sprzedaję swoją, biorę kredyt i "automata"

Dużo jest flimików na YT z jazd S3 z automatyczną skrzynią i wygląda to płynnie
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2021-06-18, 13:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-06-25, 21:39   

Odebrałem dziś nowe Sandero, Comfort 90tce.

Różnica jest ogromna, auto jest dużo lepsze, cichsze, dorównało autom dorosłym.

Silnik jest dużo elastyczniejszy, lepiej się zbiera, skrzynia pracuje super. Lepiej się prowadzi, ale regulacja kierownicy, jest niewystarczajaca jednak, w starej lepiej mi było.

Silnik lepszy, ale dźwięk ma brzydszy.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2021-06-25, 21:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
syn marnotrawny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 turbo LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2021
Posty: 161
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2021-06-26, 18:17   

Michał B24 napisał/a:
Odebrałem dziś nowe Sandero, Comfort 90tce.

Różnica jest ogromna, auto jest dużo lepsze, cichsze, dorównało autom dorosłym.

Silnik jest dużo elastyczniejszy, lepiej się zbiera, skrzynia pracuje super. Lepiej się prowadzi, ale regulacja kierownicy, jest niewystarczajaca jednak, w starej lepiej mi było.

Silnik lepszy, ale dźwięk ma brzydszy.


Super. Gratulacje! ;-)
Dobrze posłuchać opinii kogoś kto miał poprzednie Sandero.
Czekamy na jakieś fotki. :) Szerokości.
_________________
DACIA - fun to drive
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-06-26, 18:33   

Część różnic na plus (prowadzenie, niższy poziom hałasu) wynika też zapewne z tego, że teraz masz wersję zwykłą, a nie Stepway.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-06-26, 18:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
syn marnotrawny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 turbo LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2021
Posty: 161
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2021-06-26, 18:39   

velomar napisał/a:
Część różnic na plus (prowadzenie, niższy poziom hałasu) wynika też zapewne z tego, że teraz masz wersję zwykłą, a nie Stepway.


Gość tu leci Stepwayem (1:30) https://youtu.be/C1FmJwZifvw 180km/h i moim zdaniem jest cicho. Wiadomo filmik, a realna jazda może trochę inaczej wyglądać, ale moim zdaniem jest bardzo dobrze. Jeśli przy 120-130km/h będzie jeszcze trochę ciszej to jest idealnie. Zawsze można sobie nadokla wygłuszyć matami. Godzina-dwie roboty jak ktoś ma parcie. ;-)
_________________
DACIA - fun to drive
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne