Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wrażenia po jazdach nowym sandero III i stepway
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 373 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17124
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2021-03-30, 22:15   

Czarna rozpacz :(((

Każdy taki psuedobieg to strata czasu przyśpieszania na idiotyczne zabawy z obrotami...

Tak to powinno wyglądać, wykorzystując maksymalnie efektywnie każdą odrobinę energii - https://www.youtube.com/watch?v=5gMyrCmwT_Q
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: MCV I / Lodgy
Silnik: 1,5 dCi 86 / 1.2 TCe 115
Rocznik: 2010 / 2015
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 885
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-30, 23:55   

laisar napisał/a:

Roboty, których szukacie, nazywają się "kick-down".
(Tak, w CVT też).

Nie wiem o jakie roboty chodzi, pewnie drogowe :-) Ale chodziło mi dokładnie o efekt wycia. To oczywiście najrozsądniejszy sposób wyprzedzania dowolnym samochodem spalinowym - trzymanie silnika na jak najwyższych obrotach. Ale w przypadku CVT brzmi to jak brzmi :-)

laisar napisał/a:

Secundo, silnik elektryczny ma w szerokim zakresie obrotów w zasadzie stały moment obrotowy.
Summa summarum nie daje to efektu mulenia delikatnie traktowanej CVT.

Chodziło mi o to, że silnik elektryczny też nie daje zbyt dobrego wyczucia zmiany prędkości. W samochodzie ze skrzynią biegów z przełożeniami można lepiej lub gorzej ocenić przyrost prędkości w czasie, jeśli komuś słoń na ucho nie nadepnął.

Rozwiązaniem brzydkiej pracy CVT byłoby oczywiście odizolować kabinę od dźwięków z komory silnika i wydechu i puścić z głośniczków jakieś rasowe V8 : :lol:
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2021-03-30, 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 373 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17124
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2021-03-31, 02:41   

Marmach napisał/a:
Nie wiem o jakie roboty chodzi

No rebelianckie przecież!!!

Marmach napisał/a:
W samochodzie ze skrzynią biegów z przełożeniami można lepiej lub gorzej ocenić przyrost prędkości w czasie

Raczej zupełnie gorzej - np przy zamkniętych oczach w ogóle nie rozpoznasz po samym dźwięku żadnego innego przyrostu jak tylko prędkości obrotowej silnika, która nie świadczy absolutnie o niczym, bez względu na stopień nadepnięcia na uszy...

Marmach napisał/a:
brzydkiej pracy CVT

CVT pracuje bardzo ładnie.

Dźwięk, który ktoś może uznać za brzydki, produkuje silnik, zatem:

Marmach napisał/a:
odizolować kabinę od dźwięków z komory silnika i wydechu

...i wystarczy - hałas to hałas, obojętnie czy wydawany przez TCe90, V8 czy jakąś japońską "ślifierkie".


"Nienaturalność" odczucia słabego związku obrotów silnika wyposażonego w CVT z przyśpieszeniem auta to wyłącznie efekt przyzwyczajenie i niepotrzebnego skupiania się na odgłosach, zamiast na tym, co widać na prędkościomierzu i za szybą.


Owszem, czasami te odgłosy bywają nadmierne, ale to w równej mierze dotyczy aut z klasycznymi skrzyniami - np dacii... Wiele razy zarzucono ich silnikom słabość i kiepskie przyśpieszanie, po czym okazywało się, że kierowcy po prostu nie wykorzystują dostępnej mocy, bo przez marne wyciszenie odstrasza ich od tego hałas.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: MCV I / Lodgy
Silnik: 1,5 dCi 86 / 1.2 TCe 115
Rocznik: 2010 / 2015
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 885
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-31, 23:18   

laisar napisał/a:
"Nienaturalność" odczucia słabego związku obrotów silnika wyposażonego w CVT z przyśpieszeniem auta to wyłącznie efekt

Mów co chcesz, kierowniku, ale ja jestem muzyk półprofesjonalista i jeżdżę nie tylko na szkiełko i oko, ale i na ucho :-)

laisar napisał/a:
Dźwięk, który ktoś może uznać za brzydki, produkuje silnik

Gra półsłówek :-)

To, że ktoś wymyśla takie idiotyzmy jak "symulacja zmiany biegów" w CVT pokazuje, że oprócz perfekcji inżynieryjnej klyent ceni również czynniki pozaracjonalne. Najwyraźniej jednostajne buczenie przy każdym dynamicznym przyspieszaniu należy do doznań nieprzyjaznych. Handluj z tym :lol:
Ja nie mówię, że za cenę zwiększonego spalania i pogorszonej dynamiki chciałbym CVT z taką protezą. Ale, powiedzmy sobie szczerze, samo CVT jest jakimś tam ciosem w spalanie i dynamikę ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 373 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17124
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2021-04-01, 01:31   

Marmach napisał/a:
nie tylko na szkiełko i oko, ale i na ucho

A czy ja gdzieś zakazywałem słuchania? Natomiast istotnie - uważam, że szkiełko i oko są _ważniejsze_ niż audiomniemanologia...

Marmach napisał/a:
Gra półsłówek

Bynajmniej - dokładnie te same dźwięki, które tak niektórych męczą niby przy CVT, występują także przy skrzyniach ręcznych. Ergo: CVT jest niewinne.

Marmach napisał/a:
klyent ceni również czynniki pozaracjonalne

Ano niestety, niestety...

Cytat:
CVT jest jakimś tam ciosem w spalanie i dynamikę

Bynajmniej do kwadratu - CVT jest najekonomiczniejszą i najdynamiczniejszą ze skrzyń, dlatego właśnie stosuje się je w hybrydach. Jednakże tak jak każdy inny typ skrzyni, od manuala poczynając - wymaga nauczenia się jej używania. A niektóre klyęty są leniwe albo mają zlasowaną szarą masę, i jak już kiedyś nauczyli jakąś komórkę nerwową jednej sztuczki, to potem wszystko młotkują równo: szpilkę, pinezkę, gwoździa, marchewkę... "Paaanie właaadzo, całe życie tędy jeżdżę, nigdy tu stopu nie było!!11!".

Pozostaje tylko dla mnie zagadką, po co niektórzy biorą CVT, nie uczą się jej obsługi, a potem narzekają. Przecież to tak, jakby np kupić auto z ręczną skrzynią 6-biegową, a potem jeździć używając tylko 4 - w tym wstecznego... No niby można, ale sensu w tym jakoś nie widzę.


Sam natomiast pozostaję przy nadziei, że tę debilną symulację biegów da się jednak wyłączyć.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 620
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-04-01, 08:41   

Jeździłem CVT Nissana, X-trail. Też ma symulacje biegów, 7 chyba, w sumie nie było dla mnie istotne. Dało się tym jeździć i nawet całkiem przyjemnie. A że jeździłem nim po dość wysokich górach (Góry Skaliste w Kanadzie), to te biegi dawały mi możliwość hamowania silnikiem, bardzo przyzwoitą.

Nie znam przyczyny, tych biegów, ale jedną poznałem. A może jest im tak prościej sterować.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne