Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ściąganie po zmianie opon
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-04-03, 21:03   Ściąganie po zmianie opon

Mam dwa zestawy kół , lato zima.
Na zimowych mam ori fele dodawana do daci a letnie z chińczykami tenzo.
Zimowe felgi są w dobrym stanie więc wymieniłem tylko opony w tamtym roku a letnie felgi wypiaskowałem i pomalowałem.
Letnie na starych oponach trochę ściągały ale uznałem że to kwestia wieku opony.
Teraz mam tegoroczne unirolaje i kierownicy nie mogę puścić , tak ściąga w prawo że po 50 m jestem w rowie. Do tego samochód prowadzi się jak by miał luz na przekładni.
Nic takiego na ziomówkach nie miałem.

Czy to możliwe że felgi powodują sciąganie ?

oczywiście ciśnienie poprawne , opony są w dobrym kierunku.

Po piaskowaniu felg nie widziałem niczego specjalnego , jakieś głębsze ryski ale żadnych pęknięć deformacji itp.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-03, 21:38   

Fruxo, mam rozumieć że założyłeś na swoje auto alufelgi z nowymi oponami tegorocznymi i auto słabo się prowadzi tak ? Zazwyczaj tak się dzieje kiedy Zmienia się opony letnie na zimowe i to jeszcze opony które są krzywe tz. Był to użytkowane w aucie w którym zbieżność była rozjechana. Co mogę zaproponować umm, pojechać na sprawdzenie geometrii i zbieżności. Jeżeli wszystko będzie ok to wadliwe mogą być same opony chociaż Uniroyal rainsport to według testów i opinii znajomych bardzo dobre opony.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-04-03, 21:41   

Po świętach pojadę ale zimówki BLIZZAK LM005 BRIDGESTONE mam z 2020 i jeździło się perfekcyjnie
założyłem letnie Uniroyal RAINEXPERT 3 SUV 2021 i kierownicy nie mogę puścić.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-04-03, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-03, 22:36   

Więc tak jak wyżej pisałem masz dwie opcje do wyboru, zbieżność albo wadliwe nowe opony letnie. Najpierw sprawdź zbieżność a później reklamuj opony chociaż to będzie bardzo trudne i są nikłe szanse wygrania z producentem opon.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-04-04, 08:58   

Z tą zbieżnością to będzie dłuższa historia , coś mi wali w prawym kole na dziurach byłem na skp przy okazji podbicia pieczątki prosiłem żeby się przyjrzeli, ale nic nie znaleźli.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-04, 09:03   

Fruxo napisał/a:
Z tą zbieżnością to będzie dłuższa historia , coś mi wali w prawym kole na dziurach byłem na skp przy okazji podbicia pieczątki prosiłem żeby się przyjrzeli, ale nic nie znaleźli.


w kole czy w okolicy koła? Przyjrzyj się mocowaniom górnym amortyzatora po tysiącach km guma ( poduszka) wchodząca w skład górnego mocowania amortyzatora się ugniata i powstaje luz przez co podczas jazdy po nierównościach słychać stuki / pukania
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-04-04, 12:08   

Zmieniłem na przedniej osi koła stronami , napompowałem własnym manometrem ale było dobrze.
Ściąga jak by mniej ale dalej ściąga na prawo. Po prawej stuka na każdej większej nierówności od razu po najechaniu na przeszkodę.
Po lewej stronie znalazłem uszkodzoną osłoną amortyzatora. Po prawej jest tylko pęknięta guma ale to by nie stukało.

168911335_474028577070680_7276992639733361251_n.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 107,58 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-04-04, 12:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-04-05, 00:47   

Koła jak rozumiem wyważone? Opony przejrzane przed sezonem?
Zacznij od zrobienia porządku z zawieszeniem.
Fruxo napisał/a:
coś mi wali w prawym kole na dziurach byłem na skp przy okazji podbicia pieczątki prosiłem żeby się przyjrzeli, ale nic nie znaleźli.
Bo pewnie nie zrobili nic ponad to co musieli. Sprawdzenie zawieszenia to nie tylko przyłożenie łapki do wahacza i sprawdzenie że nie ma luzu.
Jedź do normalnego warsztatu na przegląd zawieszenia. Dasz za to jakieś 50zł. Potem zrób co jest do zrobienia, ustaw geometrię i dopiero się zastanawiaj.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-05, 07:58   

Fruxo napisał/a:
Zmieniłem na przedniej osi koła stronami , napompowałem własnym manometrem ale było dobrze.
Ściąga jak by mniej ale dalej ściąga na prawo. Po prawej stuka na każdej większej nierówności od razu po najechaniu na przeszkodę.
Po lewej stronie znalazłem uszkodzoną osłoną amortyzatora. Po prawej jest tylko pęknięta guma ale to by nie stukało.


Ustaw koła samochodu na wprost i otwórz maskę. Popatrz czy identycznie wyglądają talerzyki od górnego mocowania amortyzatora. Jak cos podjedź jutro na stację diagnostyczna i za 20-30zł sprawdza Tobie całe zawieszenie i układ kierowniczy. Ja dalej sie upieram, ze stuki mogą pochodzić z uszkodzonej poduszki amortyzatora.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-04-05, 08:55   

Diagnosta wiedział od razu że stuka po prawej stronie i na szarpaku 2-3 min koła maglował.
 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 104
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2021-04-05, 10:41   

Zacznij od DOBREGO wulkanizatora i wyważenia.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-04-05, 10:52   

co ma wyważenie do sciągania ?
po za tym że w polsce znalezienie dobrego wulkanizatora graniczy z cudem
ja już wymieniać opony jeżdżę 50 km bo sami partacze dokoła
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-04-05, 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 104
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2021-04-05, 11:06   

Fruxo napisał/a:
co ma wyważenie do sciągania ?

Żartujesz? Źle wyważone koło wcale nie musi powodować "bicia" na kierownicy, może powodować również ściąganie. Sam miałem kiedyś podobną sytuację, dopiero trzeci zakład poprawnie wyważył koła i ściąganie zniknęło. Skoro na zimówkach było ok. a po zmianie na letnie ściąga to logicznym jest żeby zacząć szukać przyczyny w kołach, a dopiero ewentualnie później grzebać w zawieszeniu, ale to Twoja decyzja.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-04-05, 11:15   

Fruxo napisał/a:
co ma wyważenie do sciągania ?
po za tym że w polsce znalezienie dobrego wulkanizatora graniczy z cudem
ja już wymieniać opony jeżdżę 50 km bo sami partacze dokoła

Co można spartaczyć przy wymianie opon mając profesjonalny sprzęt, który oczywiście jest skalibrowany.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
aferka1970 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: sce 75
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączyła: 15 Lut 2020
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-05, 11:52   

dokładnie miałam to samo w poprzednim samochodzie, koła zimowe ściągały na lewo, na letnich jechał jak po szynach .
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-05, 12:03   

Jak mnie ściągało po wymianie opon, to zawsze to była kwestia ciśnienia. Tył sprawdzałeś?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-04-05, 12:06   

toka93 napisał/a:
Fruxo napisał/a:
co ma wyważenie do sciągania ?
po za tym że w polsce znalezienie dobrego wulkanizatora graniczy z cudem
ja już wymieniać opony jeżdżę 50 km bo sami partacze dokoła

Co można spartaczyć przy wymianie opon mając profesjonalny sprzęt, który oczywiście jest skalibrowany.


bardzo bardzo dużo.
Po pierwsze trzeba zdjąć stare ciężarki czego nikt nie robi bo szkoda czasu , potem wypadało by umyć felgi z pyłu bo też swoje waży a to jest praktycznie nie spotykane. Na koniec trzeba zdrapać taśmę piankową po ciężarkach co robi się specjalną nakładką do wiertarki.
Następnie trzeba mieć skalibrowaną maszynę min co rok a przecież to jest nie możliwe bo raz kupiona musi zarobić na siebie. Potem jak zakładasz śruby wkręcasz rękami w piastę żeby czuć czy nie rwiesz gwintu potem lekko przyłapać pneumatem do ok 100 Nm i po zdjęciu z podnośnika kluczem dynamometrycznym na 120. Trzeba to robić stopniowo żeby felga równo przylegała do piasty inaczej będzie przeciągnięta.

Kto tak robi ? nikt bo to zajmuje godzinę a nie 15 min jak to u nas. Teraz znalazłem zakład który coś takiego wykona ale i tak ciśnienia nie potrafią ogarnąć w oponie ale to już mam swój manometr do tego.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-04-05, 12:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-04-05, 12:36   

My tak robimy i zajmuje to mniej niż 30min na komplet.
Myślałem, że to standard na wymianie opon. Wszystkie zakłady gdzie wymieniałem opony robiły tak samo.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-04-05, 12:46   

Ja sprawdziłem w mniejszym mieście wszystkie wulkanizacje i żadna nie robiła dobrze, teraz wole targać do warszawy ale i tak mi dziady pogięły próg bo się nie chciało łap podnośnika rozkręcać, sytuacja jest beznadziejna już zacząłem maszyny do wulkanizacji na allegro oglądać bo co rok od jakiś 5 lat jest zawsze coś. Praktycznie z każdej dziedziny znam dobry zakład gdzie robią jak trzeba ale wulkanizacji żądnej. I nie chodzi tu o taniochę bo ostatni zakład gdzie jeździłem brał 150 za wymianę opon na alusach z czujnikami ale tam przyjeżdżasz umówiony a zakład zamknięty i nikogo to nie obchodzi pare razy się odbiłem od drzwi , przestałem jeździć. W tym roku kupuje podnośnik pneumatyczny i same koła bedę przekładał bo za psucie samochodu nie będę płacił.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-04-05, 12:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-05, 12:57   

Wyważenie wyważenie, ale u kolegi występuje również pukanie w zawieszeniu z prawej strony a samo sciąganie występuje na Nowych oponach i innych felgach więc nie można wykluczyć następujących czynników:
- Nowe opony z wadą
- Felgi uszkodzone
- Problem z zawieszeniem.

Warto wrócić do pierwszego postu gdzie kolega wyraźnie napisał:
Fruxo napisał/a:

Letnie na starych oponach trochę ściągały ale uznałem że to kwestia wieku opony.
Teraz mam tegoroczne unirolaje i kierownicy nie mogę puścić , tak ściąga w prawo że po 50 m jestem w rowie.


Co może właśnie świadczyć o uszkodzonych CHIŃSKICH Felgach
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-04-05, 13:04   

Gdyby to była felgi/ opony to po zmianie stronami powinno ściągać w drugą stronę.
 
Zbyniusz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2017
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2020
Posty: 60
Skąd: Velké Kunětice
Wysłany: 2021-04-05, 13:52   

Fruxo przeczytaj posty od Paweł Mrozowski: http://klubcytrynki.pl/fo...?topic=100404.0

Czy niemasz tak samo u ciebie. Ostatni post o geometrii.
_________________
Jestem Śląskim pojebem.
Ostatnio zmieniony przez Zbyniusz 2021-04-05, 13:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-05, 14:07   

To ja proponuję założyć ponownie komplet kół zimowych chwilę na nich pojeździć bo może się okazać, ze zmiana kół to akurat przypadek. Przy okazji sprawdź tą geometrię.
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2021-04-06, 09:23   

Zwróć uwagę, czy opona nie ma "bąbla" na swoim czole (tam, gdzie jest bieżnik) ale nie takiego punktowego, tylko po całym obwodzie. Jeśli zauważysz najmniejsze wybrzuszenie - kwalifikuje to oponę do wymiany (uszkodzone opasanie opony) Nie widać tego dokładnie kiedy opona jest zamontowana.
Można to też czasem sprawdzić w sposób następujący:
Koła prosto, puszczasz kierownicę i ruszasz bardzo powoli - opona zaczyna ściągać w stronę, gdzie jest uszkodzona opona. Zatrzymujesz się, nie ruszając kierownicy. Zaczynasz jechać w tył - samochód zaczyna skręcać w drugą stronę.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-04-06, 12:37   

U mnie ściąga dopiero od 50 km/h
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne