Ciąg dalszy mojej "przygody". Jak już pisałem, silnik padł przez odłamaną część świecy która uszkodziła tłok i cylinder. Natomiast przy okazji, jak już silnik jest w kawałkach, poprosiłem o rzut oka na turbo. No i okazało się że sprężarka miała takie luzy iż nie dziwne że silnik brał olej. A brał nie mało, bo min. litr na 1000 km. Podejrzewałem to już wcześniej, bo przy dużych odległościach na dużej prędkości ubytek oleju był szybszy. Regeneracja sprężarki 600 zł. Po niedzieli odbieram auto, przetestuję i zobaczę czy ubytek oleju to była rzeczywiście wina luzów na turbo.
Ciąg dalszy mojej "przygody". Jak już pisałem, silnik padł przez odłamaną część świecy która uszkodziła tłok i cylinder. Natomiast przy okazji, jak już silnik jest w kawałkach, poprosiłem o rzut oka na turbo. No i okazało się że sprężarka miała takie luzy iż nie dziwne że silnik brał olej. A brał nie mało, bo min. litr na 1000 km. Podejrzewałem to już wcześniej, bo przy dużych odległościach na dużej prędkości ubytek oleju był szybszy. Regeneracja sprężarki 600 zł. Po niedzieli odbieram auto, przetestuję i zobaczę czy ubytek oleju to była rzeczywiście wina luzów na turbo.
Witam kolegę, podepnę się pod temat. 1.2 TCe, 115 tys. km przebiegu, żadnych wcześniejszych objawów, olej wymieniany co 10k km, ubytki marginalne, czasem z 200 ml dolałem między wymianami. W piątek (9.04) po południu wrócił na lawecie z autostrady A1. Podpięcie OBD wskazało na problemy z cylindrami nr 2 i 3. Dzisiaj dostałem od mechanika wstępną informację z załączonym zdjęciem. Brak kompresji na cylindrze 3, urwana elektroda jednej ze świec. W piątek dostanę ostateczną diagnozę. ArturPL wygląda na bliźniaczy problem.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1812 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-13, 18:03
Prezes napisał/a:
panopticon, Kiedy wymieniałeś świece, tj po jakim przebiegu się urwała i jakiej firmy?
Producent zaleca wymieniać świece co 60tyś km. Widząc po drugim przypadku uszkodzenia silnika przez pękniecie elektrody, czas ten skróciłbym do 50tys km a sama naprawę wykonałbym na oryginalnych częściach w ASO aby mieć podstawę obciążenia ASO źle przeprowadzona naprawą i domagać się naprawy / wymiany silnika na ich koszt
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2021-04-13, 18:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 46 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1700 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-04-13, 18:19
panopticon napisał/a:
Witam kolegę, podepnę się pod temat. 1.2 TCe, 115 tys. km przebiegu, żadnych wcześniejszych objawów, olej wymieniany co 10k km, ubytki marginalne, czasem z 200 ml dolałem między wymianami. W piątek (9.04) po południu wrócił na lawecie z autostrady A1. Podpięcie OBD wskazało na problemy z cylindrami nr 2 i 3. Dzisiaj dostałem od mechanika wstępną informację z załączonym zdjęciem. Brak kompresji na cylindrze 3, urwana elektroda jednej ze świec. W piątek dostanę ostateczną diagnozę. ArturPL wygląda na bliźniaczy problem.
Jakby co to mam silnik z przebiegiem 40 tysięcy. Działał i autem jeździliśmy po placu (do częściowego demontażu). Problem jest taki, że tymi silnikami nigdy nic nie wiadomo. Jeden się rozcieka, drugiemu rozciąga się rozrząd, w Twoim przypadku świeca. I to zazwyczaj przy stosunkowo niezbyt dużym przebiegu.
Mając skromną wiedzę na temat tego silnika należy się go pozbyć póki jeździ, dziwne dla mnie jest dlaczego ludzie wolą ryzykować, bo pewne jest że coś się rypnie tylko nie wiadomo do końca kiedy.
dziwne dla mnie jest dlaczego ludzie wolą ryzykować
Bo fajnie jeździ
eplus napisał/a:
Jak zmniejszać resurs, to z 60 na 30, nie na 50.
Otóż to. Szczególnie, że w sumie świece to nie jest wielki wydatek.
Black Dusty napisał/a:
pewne jest że coś się rypnie tylko nie wiadomo do końca kiedy
Nic nie jest pewne, natomiast ciekawi mnie, czy w internecie jest coś na temat świec i 1.2TCe? Na szybko nic nie znalazłem, najpowszechniejsze są jednak problemy ze zwiększonym zużyciem oleju. No i od czego te świece w zasadzie miałyby padać? Jeśli to nie wina wady fabrycznej samych świec, to czego, temperatury spalania? Wtryskiwacze polewają od serca? Spalanie (super)stukowe?
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2021-04-13, 20:59, w całości zmieniany 1 raz
Problem nie wygląda na jakiś bardzo rzadki, chociaż o renówkach na szczęście niewiele doniesień.
Specjaliści twierdzą, że przyczyną mogą być nadmierne wibracje, zwłaszcza przy niewłaściwym dokręceniu - https://www.ngk-sparkplug...g/10/index.html - nieprawidłowe napięcie (przewodzenie lub sama cewka), niewłaściwy dobór ciepłoty świecy do obciążenia silnika...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 123 Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2021-08-23, 11:03
dołączam do klubu padniętych 1,2 TCe
przebieg 145ooo
nie będę naprawiał, więc jak ktoś ma ochotę na 7osobową wersję z polskiego salonu to zapraszam na prv
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3593 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-24, 08:40
Z innej beczki , ciekawe czy podmiana silnika na 1.6 16V K4M byłaby bardzo skomplikowana w takim wypadku. Obudowa skrzyni TL4 jest kompatybilna z tym silnikiem bo były Sceniki w takiej kombinacji.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2021-08-24, 08:41, w całości zmieniany 1 raz
Wymiana 1.2 na 1.6 jest całkowicie nieopłacalna, taniej wrzucić używane 1.2 sprzedać i kupić 1.6, lub nawet sprzedać 1.2 z uszkodzonym silnikiem i kupić sprawne 1.6
dołączam do klubu padniętych 1,2 TCe
przebieg 145ooo
nie będę naprawiał, więc jak ktoś ma ochotę na 7osobową wersję z polskiego salonu to zapraszam na prv
Niestety ja TEŻ!
Odgrzewa temat i o praktyczne rady proszę.
Szukam silnika na wymianę.
Moja świeca wygląd podobnie do kolegi z wątku wyżej
A żeby śmieszniej auto zdechło z 2 tyg. po wymianie świec.
A żeby śmieszniej auto zdechło z 2 tyg. po wymianie świec.
A świece były wymienione na identyczne? Ja to rozumiem, że 1.2TCe to jest kontrowersyjny silnik, ale świeca strzelająca po dwóch tygodniach? Wykluczając jako przyczynę błąd przy wymianie świec to by miało sens chyba tylko przy jakiejś awarii wtryskiwacza...
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1084 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-05-25, 22:59
A nie warto poszukać używanego silnika po 2016r od kiedy był oferowane poprawione wersje? Po poprawkach skończyły się dziwne awarie - pewnie gdyby nie normy emisji, nadal byłby w ofercie i cieszył użytkowników
A nie warto poszukać używanego silnika po 2016r od kiedy był oferowane poprawione wersje? Po poprawkach skończyły się dziwne awarie - pewnie gdyby nie normy emisji, nadal byłby w ofercie i cieszył użytkowników
Może i warto ale ceny powalają ... bo między 7000 - 9000 zł trzeba zostawić za niewiadomo faktycznie co.
Znalazłęm firmę specjalizujacą się w regeneracji silników TCE.
Link do oferty na olx:
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1695 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-26, 09:33
r70 napisał/a:
A nie warto poszukać używanego silnika po 2016r
Właśnie chcę się przesiąść na Kadjara w automacie i mam wątpliwości do TCe z 2016.. bo wg Francuskie.pl ewentualnie wadliwe wersje były produkowane do 20-go lipca 2016, czyli szukam albo dci albo TCe od 2017 roku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum