Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Padł silnik 1,2 TCe - poszukuję nowego
Autor Wiadomość
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-09-15, 21:25   

Chcieliście źródeł naukowych, to je podałem. Nie będę łamał licencji udostępniając płatny artykuł publicznie, bo za coś takiego mogę stracić pracę.
 
ArturPL 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Lodgy
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-18, 09:00   

Ciąg dalszy mojej "przygody". Jak już pisałem, silnik padł przez odłamaną część świecy która uszkodziła tłok i cylinder. Natomiast przy okazji, jak już silnik jest w kawałkach, poprosiłem o rzut oka na turbo. No i okazało się że sprężarka miała takie luzy iż nie dziwne że silnik brał olej. A brał nie mało, bo min. litr na 1000 km. Podejrzewałem to już wcześniej, bo przy dużych odległościach na dużej prędkości ubytek oleju był szybszy. Regeneracja sprężarki 600 zł. Po niedzieli odbieram auto, przetestuję i zobaczę czy ubytek oleju to była rzeczywiście wina luzów na turbo.
 
panopticon 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Sie 2018
Posty: 24
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-04-12, 17:32   

ArturPL napisał/a:
Ciąg dalszy mojej "przygody". Jak już pisałem, silnik padł przez odłamaną część świecy która uszkodziła tłok i cylinder. Natomiast przy okazji, jak już silnik jest w kawałkach, poprosiłem o rzut oka na turbo. No i okazało się że sprężarka miała takie luzy iż nie dziwne że silnik brał olej. A brał nie mało, bo min. litr na 1000 km. Podejrzewałem to już wcześniej, bo przy dużych odległościach na dużej prędkości ubytek oleju był szybszy. Regeneracja sprężarki 600 zł. Po niedzieli odbieram auto, przetestuję i zobaczę czy ubytek oleju to była rzeczywiście wina luzów na turbo.


Witam kolegę, podepnę się pod temat. 1.2 TCe, 115 tys. km przebiegu, żadnych wcześniejszych objawów, olej wymieniany co 10k km, ubytki marginalne, czasem z 200 ml dolałem między wymianami. W piątek (9.04) po południu wrócił na lawecie z autostrady A1. Podpięcie OBD wskazało na problemy z cylindrami nr 2 i 3. Dzisiaj dostałem od mechanika wstępną informację z załączonym zdjęciem. Brak kompresji na cylindrze 3, urwana elektroda jednej ze świec. W piątek dostanę ostateczną diagnozę. ArturPL wygląda na bliźniaczy problem.

 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-04-12, 20:28   

:shock: Chyba muszę sobie zapisać w kajeciku, żeby skrócić interwał wymiany świec... :shock:
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-13, 11:02   

panopticon, Kiedy wymieniałeś świece, tj po jakim przebiegu się urwała i jakiej firmy?
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-13, 18:03   

Prezes napisał/a:
panopticon, Kiedy wymieniałeś świece, tj po jakim przebiegu się urwała i jakiej firmy?


Producent zaleca wymieniać świece co 60tyś km. Widząc po drugim przypadku uszkodzenia silnika przez pękniecie elektrody, czas ten skróciłbym do 50tys km a sama naprawę wykonałbym na oryginalnych częściach w ASO aby mieć podstawę obciążenia ASO źle przeprowadzona naprawą i domagać się naprawy / wymiany silnika na ich koszt
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2021-04-13, 18:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-04-13, 18:19   

panopticon napisał/a:

Witam kolegę, podepnę się pod temat. 1.2 TCe, 115 tys. km przebiegu, żadnych wcześniejszych objawów, olej wymieniany co 10k km, ubytki marginalne, czasem z 200 ml dolałem między wymianami. W piątek (9.04) po południu wrócił na lawecie z autostrady A1. Podpięcie OBD wskazało na problemy z cylindrami nr 2 i 3. Dzisiaj dostałem od mechanika wstępną informację z załączonym zdjęciem. Brak kompresji na cylindrze 3, urwana elektroda jednej ze świec. W piątek dostanę ostateczną diagnozę. ArturPL wygląda na bliźniaczy problem.


Jakby co to mam silnik z przebiegiem 40 tysięcy. Działał i autem jeździliśmy po placu (do częściowego demontażu). Problem jest taki, że tymi silnikami nigdy nic nie wiadomo. Jeden się rozcieka, drugiemu rozciąga się rozrząd, w Twoim przypadku świeca. I to zazwyczaj przy stosunkowo niezbyt dużym przebiegu.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2021-04-13, 18:46   

Jak zmniejszać resurs, to z 60 na 30, nie na 50.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-04-13, 18:47   

Mając skromną wiedzę na temat tego silnika należy się go pozbyć póki jeździ, dziwne dla mnie jest dlaczego ludzie wolą ryzykować, bo pewne jest że coś się rypnie tylko nie wiadomo do końca kiedy.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-04-13, 20:54   

Black Dusty napisał/a:
dziwne dla mnie jest dlaczego ludzie wolą ryzykować

Bo fajnie jeździ :lol:

eplus napisał/a:
Jak zmniejszać resurs, to z 60 na 30, nie na 50.

Otóż to. Szczególnie, że w sumie świece to nie jest wielki wydatek.

Black Dusty napisał/a:
pewne jest że coś się rypnie tylko nie wiadomo do końca kiedy

Nic nie jest pewne, natomiast ciekawi mnie, czy w internecie jest coś na temat świec i 1.2TCe? Na szybko nic nie znalazłem, najpowszechniejsze są jednak problemy ze zwiększonym zużyciem oleju. No i od czego te świece w zasadzie miałyby padać? Jeśli to nie wina wady fabrycznej samych świec, to czego, temperatury spalania? Wtryskiwacze polewają od serca? Spalanie (super)stukowe?
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2021-04-13, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-13, 22:24   

Marmach napisał/a:
od czego te świece w zasadzie miałyby padać?

https://www.google.com/se...electrode+cause

Problem nie wygląda na jakiś bardzo rzadki, chociaż o renówkach na szczęście niewiele doniesień.

Specjaliści twierdzą, że przyczyną mogą być nadmierne wibracje, zwłaszcza przy niewłaściwym dokręceniu - https://www.ngk-sparkplug...g/10/index.html - nieprawidłowe napięcie (przewodzenie lub sama cewka), niewłaściwy dobór ciepłoty świecy do obciążenia silnika...

https://www.denso.com/glo...asic/diagnosis/

Czyli jak to w technice - jest wiele sposobów, żeby coś zepsuć.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-14, 17:56   

Marmach napisał/a:
Black Dusty napisał/a:
dziwne dla mnie jest dlaczego ludzie wolą ryzykować

Bo fajnie jeździ :lol:

O to to... :mrgreen:
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2021-08-23, 11:03   

dołączam do klubu padniętych 1,2 TCe
przebieg 145ooo
nie będę naprawiał, więc jak ktoś ma ochotę na 7osobową wersję z polskiego salonu to zapraszam na prv
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-23, 18:15   

Wow a tak żałowałem że gdy brałem Lodgy 1.6 MPI nie było innego silnika benzynowego w ofercie ...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-24, 08:40   

Z innej beczki , ciekawe czy podmiana silnika na 1.6 16V K4M byłaby bardzo skomplikowana w takim wypadku. Obudowa skrzyni TL4 jest kompatybilna z tym silnikiem bo były Sceniki w takiej kombinacji.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2021-08-24, 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2021-08-24, 14:36   

TCE to w ogóle jakieś dziwne są, zobaczcie to...

https://www.youtube.com/watch?v=z0nsR4buCcM
 
Slawskip 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 115
Rocznik: 2021
Wersja: Celebration
Dołączył: 16 Lip 2021
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2021-08-24, 17:29   

Wymiana 1.2 na 1.6 jest całkowicie nieopłacalna, taniej wrzucić używane 1.2 sprzedać i kupić 1.6, lub nawet sprzedać 1.2 z uszkodzonym silnikiem i kupić sprawne 1.6
_________________
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-24, 17:45   

No nie wiem , sprawne K4M można kupić z osprzętem za 2 - 3 tysiące. 1.2 Tce za 2 tysiące ale Euro a i tak nie wiadomo jak długo pociągnie.
 
Slawskip 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 115
Rocznik: 2021
Wersja: Celebration
Dołączył: 16 Lip 2021
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2021-08-24, 19:26   

Sam słupek to.nie wszystko. Osprzęt, wiązka z ECU, no i ktoś ogarnięty kto to wszystko złoży aby działało.
_________________
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-08-24, 21:26   

hojnorek napisał/a:
dołączam do klubu padniętych 1,2 TCe

A przyczyna?
 
ikar144 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-23, 21:31   

hojnorek napisał/a:
dołączam do klubu padniętych 1,2 TCe
przebieg 145ooo
nie będę naprawiał, więc jak ktoś ma ochotę na 7osobową wersję z polskiego salonu to zapraszam na prv


Niestety ja TEŻ!

Odgrzewa temat i o praktyczne rady proszę.
Szukam silnika na wymianę.

Moja świeca wygląd podobnie do kolegi z wątku wyżej
A żeby śmieszniej auto zdechło z 2 tyg. po wymianie świec.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2022-05-25, 22:05   

Cytat:
A żeby śmieszniej auto zdechło z 2 tyg. po wymianie świec.

A świece były wymienione na identyczne? Ja to rozumiem, że 1.2TCe to jest kontrowersyjny silnik, ale świeca strzelająca po dwóch tygodniach? Wykluczając jako przyczynę błąd przy wymianie świec to by miało sens chyba tylko przy jakiejś awarii wtryskiwacza...
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-05-25, 22:59   

A nie warto poszukać używanego silnika po 2016r od kiedy był oferowane poprawione wersje? Po poprawkach skończyły się dziwne awarie - pewnie gdyby nie normy emisji, nadal byłby w ofercie i cieszył użytkowników
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
ikar144 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-26, 08:12   

r70 napisał/a:
A nie warto poszukać używanego silnika po 2016r od kiedy był oferowane poprawione wersje? Po poprawkach skończyły się dziwne awarie - pewnie gdyby nie normy emisji, nadal byłby w ofercie i cieszył użytkowników


Może i warto ale ceny powalają ... bo między 7000 - 9000 zł trzeba zostawić za niewiadomo faktycznie co.

Znalazłęm firmę specjalizujacą się w regeneracji silników TCE.
Link do oferty na olx:

https://www.olx.pl/d/ofer...D5-IDDFbsY.html

Cena atrakcyjna, facet daje gwarancję pisemną na 15 000 km.
Może ktoś z was miał z nimi jakieś doświadczenia?
Ostatnio zmieniony przez ikar144 2022-05-26, 08:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-26, 09:33   

r70 napisał/a:
A nie warto poszukać używanego silnika po 2016r

Właśnie chcę się przesiąść na Kadjara w automacie i mam wątpliwości do TCe z 2016.. bo wg Francuskie.pl ewentualnie wadliwe wersje były produkowane do 20-go lipca 2016, czyli szukam albo dci albo TCe od 2017 roku
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne