Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z wysokimi obrotami.
Autor Wiadomość
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-03-30, 06:28   Problem z wysokimi obrotami.

Panowie taka sprawa sandero 2 2014r 1.2 benzyna plus gaz. Sprawa polega na tym że w trakcie jazdy po wrzuceniu na luz obroty spadają do 1000 inrosna do 2000 tysięcy i spadają a później falują na niskich obrotach. Nie mam pojęcia co się dzieje. Samochód ma 105 tys przebiegu, jest po wymianie świeć cewki kabli zapłonowych, i po regulacji luzow zaworowych. Bardzo proszę o pomoc.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-30, 08:42   

Jeśli robiłeś regulację niedawno, to mogą być nieszczelności w dolocie i do tego zanieczyszczona, wieszająca się przepustnica, lub brak adaptacji.
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-03-30, 09:47   

A te nieszczelność w dolocie to jak sprawdzić i gdzie tego szukac
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-30, 09:51   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + falow* faluj* = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3038 i inne: oprócz rzeczy, które już zrobiłeś, zdarzają się jeszcze kłopoty np z silnikiem krokowym, zanieczyszczoną przepustnicą, czujnikiem położenia wału...

Problemy są na obu paliwach czy tylko na jednym?
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-03-30, 09:57   

Na gazie napewno a na benzynie jeszcze nie sprawdzałem, nie wiem od czego zaczac szukać i gdzie
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-30, 10:15   

Nie bardzo sprecyzowałeś. Regulacja była robiona niedawno i problemy wystąpiły zaraz po? Dlatego wymienia się wszystkie uszczelki na elementach które się wymieniało. Co do szukania nieszczelności, wtórując trochę Moderatorowi. Jeśli nie wiesz jak, użyj google lub szukajki na forum bo silniki benzynowe wolnossące działają na tej samej zasadzie, lub udaj się do człowieka który wie jak to zrobić.
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-03-30, 10:31   

Regulacja była robiona dwa tygodnie temu i dzisiaj takie coś wyszło, a czy uszczelki wymienił nie wiem szczerze mówiąc,
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-30, 10:41   

Istnieje sporo możliwości i cześć może być związana z tym, że coś się poluzowało lub, że nastąpiło ocieplenie.
Dla nieznających zasad interpunkcji:
Szukanie nieszczelności.
https://youtu.be/IeIDvEE2Wnk
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-03-30, 10:44   

Zgadza się możliwości może być od groma, więc teraz potrzeba żeby sprawdzic dlaczego się tak dzieje tylko żeby zacząć od właściwej rzeczy żeby nie nabijać kosztów niepotrzebnych
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-30, 11:10   

Szkoda że nie masz normalnego rachunku od swojego mechanika, byłby kwit na części i robociznę. Obroty i regulacja zaworów mają punkt wspólny przy demontażu kolektora. A uszczelki i przegląd i adaptacja przepustnicy nie jest naprawą z cyklu przewyższających wartość pojazdu. No ale z drugiej strony jak się tego nie sprawdziło podczas jazdy na benzynie? (choć mimo nieprawidłowości na benzynie silnik może sobie jakoś radzić)
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-03-30, 11:12   

Wydaje mo się ze te 4 małe uczczelki to on tego nie wymieniał. Będę wracał z pracy tokpojade na benzynie i zobacze co i jak. Powiedzcie lepiej od czego zacząć w jakiej kolejności
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-30, 11:18   

Od otwarcia maski, albo pojechania na reklamację.
Zrobić wszystko ( przy tym przebiegu przyjrzałbym się przepustnicy, bo może wisi na jakimś paprochu bo ktoś tam włożył palucha, lub umył i teraz świruje)
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-03-30, 15:55   

Teraz wracałem z pracy i na gazie i na benzynie na zmianę i wszystko było ok
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-04-15, 15:30   

Panowie problem powrócił, po wyczyszczeniu i adaptacji przepustnicy, znowunzaczyna się dziać tak samo czy po wrzuceniu na luz obrotu idą do 2 tysięcy i spadają, ale nie za każdym razem tak jest. Czy możliwe żeby już przepustnicą była do wymiany?
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-04-16, 12:34   

A uszczelki zostały zweryfikowane? Może to nieszczelności na serwie hamulcowym?
Ostatnio zmieniony przez arnold 2021-04-16, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-04-16, 13:20   

Yyy a tak się zapytam a co by miala uszczelnosc na serwie hamulcowym?? Bo ja to się nie znam może i ma wplyw? Nie twierdzę że nie?!
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-04-16, 13:40   

A skąd bierze się podciśnienie w serwie w silniku benzynowym wolnossącym i nie tylko? Z kolektora ssącego. Może być źle założony przewód na króćcu, zgnieciony oring, cokolwiek.
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2021-04-16, 13:52   

Aaa ok nie wiedziałem
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne