Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Luźny i nieprecyzyjny lewarek zmiany biegów
Autor Wiadomość
wid3l3c 
Zielony listek


Marka: Daewoo
Model: Nubira
Silnik: 2.0
Rocznik: 1998
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-11-25, 09:40   Luźny i nieprecyzyjny lewarek zmiany biegów

Siemanko :)

Kilka lat temu, tata mojej narzeczonej wszedł w posiadanie Loganki 1.6 MPI.

Mnie od samego początku nie podobało się to jak działa lewarek zmiany skrzyni biegów.

Miałem okazję i wbiłem się pod auto by sprawdzić o co tak w ogóle chodzi, bo ostatnio jak zrobiłem mały kurs miałem wrażenie, że problem się pogłębił... no i co zauważyłem.

Przedtem pytanie do Was, czy u Was też lewarek lata jak żyd po pustym sklepie (na boki) i dopiero przy krawędzi czuć opór i można go wepchnąć na 1 lub 2?

Obecnie sytuacja wygląda tak, ze można się pomylić i zamiast 2 wbić 4.
Przechylam lewarek w lewą stronę - natrafiam na opór, do tego oporu(na luzie) włączy się 3 lub 4, potem przełamiemy opór i przesuniemy lewarek o 1 cm w lewo i włączymy 1/2.
To samo z 5/R tylko tam trzeba przesunąć o dodatkowe 3-4 cm.

Co znalazłem pod podwoziem:

Trochę to pogryzione...

A działa to tak:

Luz jest ogromny - ale pytanie, może to normalne?
Największy luz jest w miejscu połączenia z drążkiem co idzie do skrzyni, zdaję sobie sprawę, że luz musi być (takie rozwiązanie) - tylko czy nie jest za duży?
Jak pisałem, precyzja pozostawia trochę do życzenia.
Wykonuje się tam jakąś regulację? Nic nie ruszałem z uwagi na brak ewentualnych elementów zamiennych...

Pytanie, czy byłby ktoś skłonny (po weryfikacji) podrzucić jakiś zbiór schematów lub książki serwisowej, katalogu części, czegokolwiek najlepiej w wersji elektronicznej na PW ;)
Co by można było prześledzić konstrukcję auta oraz numery części - jest coś takiego?

Mechaników omijam szerokim łukiem i póki co wychodzi mi to na bardzo dobre ;-)

Pozdrawiam.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-25, 11:22   

wid3l3c napisał/a:
Przechylam lewarek w lewą stronę - natrafiam na opór, do tego oporu (na luzie) włączy się 3 lub 4, potem przełamiemy opór i przesuniemy lewarek o 1 cm w lewo i włączymy 1/2.
To samo z 5/R tylko tam trzeba przesunąć o dodatkowe 3-4 cm.

Opis wygląda najzupełniej prawidłowo, więc nie wiem jak "można[by] się pomylić i zamiast 2 wbić 4"???

wid3l3c napisał/a:
Luz jest ogromny - ale pytanie, może to normalne?

To, że dopiero po pewnym odchyleniu lewarka z pozycji neutralnej czuć opór, jest normalne - zastrzeżenia można by mieć do luzu w samym gnieździe lewarka, gdyby było np wyrobione. Tyle że tego akurat na filmiku zbyt dobrze nie widać.


wid3l3c napisał/a:
zbiór schematów lub książki serwisowej, katalogu części

Fsyćko je tu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=194 - ale warto również zajrzeć do http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=14
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-12-14, 13:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-25, 11:52   

U mnie też jest luz w Dusterze za duży i też zbieram się żeby wejść pod auto i to obadać bo z góry jest inaczej niż w Loganie.

Spróbuj na początek sprawdzić , czy masz luz na drążku u góry i umieść tulejkę jak trzeba jak w DIY :
http://www.tutorialelogan...tor-viteze.html

http://www.youtube.com/em...player_embedded
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-11-25, 11:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
wid3l3c 
Zielony listek


Marka: Daewoo
Model: Nubira
Silnik: 2.0
Rocznik: 1998
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-11-25, 12:06   

laisar, najwyraźniej to kwestia przyzwyczajenia :)

Naprawdę mnie to zastanawiało, bo u siebie jak i kilku innych autach - luzu w pozycji centralnej nie ma w ogóle albo jest dosłownie minimalny - ale widać ten typ tak ma.
Inna kwestia, że sama dźwignia jest bardzo długa i punkt obrotu jest osadzony bardzo nisko.


Właśnie o takiej precyzji myślałem, ale u nas w DU jest bardziej skomplikowane te przełożenie do skrzyni :lol:

Na filmie w poprzednim poście faktycznie nie widać, ale "luz" występuje wyłącznie w tulei na zdjęciu, przyglądałem się i od spodu, od góry - reszta wygląda idealnie.

Dzięki za linki będę szukał ;-)
Ostatnio zmieniony przez wid3l3c 2013-11-25, 12:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-25, 12:20   

laisar napisał/a:

Opis wygląda najzupełniej prawidłowo, więc nie wiem jak "można[by] się pomylić i zamiast 2 wbić 4"???


Dwójkę z czwórką można pomylić, gorzej jak się myli 3 z 4 - wtedy lepiej zmienić kierowcę :lol:

Cytat:
Przechylam lewarek w lewą stronę - natrafiam na opór, do tego oporu(na luzie) włączy się 3 lub 4,
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-26, 12:43   

Jak miałem UNO to raz pojawił mi się taki luz przy lewarku, że aż plastik tunelu zaczynał pękać. Okazało się, że odkręciło się mocowanie lewarka (fajnie to musieli zmontować w fabryce). Dokręciłem i nawet dodałem dodatkową śrubę (bo było miejsce) i więcej problemu nie miałem.
_________________

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-26, 13:22   

U mnie w Dusterze lewarek wygląda tak :

czyli nie da się tak łatwo wstawić tulejki jak w Loganie z filmiku, ale występuje ten sam problem.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-04-15, 17:09   

Pytanie o lewarek. Chodzi raczej o dokera. Czy lewarek ma mieć fizycznie [luz] na boki. Jakoś od pewnego czasu stojąć na zmianę swiateł , dało mi w znaki to wyczuc. Jakieś 2-3 mm.
Nie pamiętam , czy tak było. Czy jest to element podlegający gwarancji. / regulacje itd w aso/.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-04-15, 21:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-15, 17:50   

Jw. - do pewnego stopnia TTTM, chyba że drgania są wyjątkowo duże, wtedy może to świadczyć o jakimś problemie.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-04-15, 19:12   

Moze dopiszę bo znikło słowo luz . Nie chodzi o drgania. Przepraszam.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-15, 20:19   

Co prawda w loganie, ale pewnego dnia macając biegi też mnie naszło pytanie "czy to od początku było takie luźne". Nie pamietam...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-15, 21:18   

Krystian67 napisał/a:
Nie chodzi o drgania

Poprawiłem Twój poprzedni post i przeniosłem do właściwego tematu, ale niczego to nie zmienia w mojej odpowiedzi - trochę luzu jest normalne, bo to taka konstrukcja, ale jeżeli jest znaczny, to może oznaczać wyrobienie mechanizmu. Można próbować jakichś garażowych sposobów naprawy, wymienić na nową sztukę, albo po prostu... przyzwyczaić się.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-04-17, 13:15   

ok. Ale czy obejmuje to gwarancję . Taką jeszcze mam . Czy to też częśc ekplaatacyjna .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-17, 14:12   

To zależy - od tego jak wielki jest to luz, humoru pracownika ASO i fazy Księżyca...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne