Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Szarpanie silnika przy załączaniu klimatyzacji
Autor Wiadomość
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-06-20, 18:19   

Nawet nie wiem kiedy sprężarka się uruchamia. Jedynie słychać jak uruchomię na biegu jałowym zaraz po odpalaniu. W trakcje jazdy kładę ręka na kratki.
Możliwe, że ze względu na obroty. Nigdy nie schodzę z obrotami poniżej 2k. - no chyba, że jest z górki.

Robiłem już test łosia - ta sam trasa, ta sam temperatura silnika i otoczenia.

Przejazd ze zmianą biegów według tego co pokazuje komp. - spalanie 6,8 l - odczucia - jazda jak baba - brak mocy, mulenie zwłaszcza pod górkę - tragedia.

Ten sam przejazd - optymalne obroty 2,5k. zmiana biegu przy 3k. - spalanie 6,3 l - silnik pracuje poprawnie, nie ma mulenia - przyśpiesza na zawołanie.


rukoku napisał/a:
w korku na 4 biegu gdzie te 40km/h

Jakie masz wtedy obroty ?
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-21, 11:50   

Cytat:
bieg 4-5 - bez względu na obroty (np 1.8k) nie ma tego efektu szarpnięcia (czuć załączającą się klimę, ale nie tak jak wcześniej opisywane), ba w korku na 4 biegu gdzie te 40km/h płynnie potrafi jechać też tego nie ma (szarpnięcia, dźwięk jest).
Ty sobie zarżniesz silnik tak niskimi obrotami. Ten silnik powinien się kręcić 2500 - 3500 RPM. Wtedy jest najbardziej dynamiczny i ekonomiczny.
Killer King napisał/a:

Jakie masz wtedy obroty ?
W moim Loganie 1800 - 2000. Mniej więcej.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-06-21, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
rukoku 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Cze 2019
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-21, 22:54   

telecaster1951 napisał/a:
Cytat:
bieg 4-5 - bez względu na obroty (np 1.8k) nie ma tego efektu szarpnięcia (czuć załączającą się klimę, ale nie tak jak wcześniej opisywane), ba w korku na 4 biegu gdzie te 40km/h płynnie potrafi jechać też tego nie ma (szarpnięcia, dźwięk jest).
Ty sobie zarżniesz silnik tak niskimi obrotami. Ten silnik powinien się kręcić 2500 - 3500 RPM. Wtedy jest najbardziej dynamiczny i ekonomiczny.


...przecież nie jeżdżę tak cały czas, korek to korek - nie będę piłował 2.5k-4k rpm tocząc się 10km/h na półsprzęgle.... chodzi o fakt tego szarpania klimy 1-3 bieg moge piłowac pod 6k i tak szarpie, a tocząc się na 4-5 nawet poniżej tych 1.8k już nie....
Ostatnio zmieniony przez rukoku 2020-06-21, 22:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-05-11, 07:32   Klima w Sandero SCe 1.0 73KM

Cześć i czołem!

Czy w Waszych autkach z tym silniczkiem klima działa w podobny sposób?

Gdy wciskam gaz i akurat włącza się kompresor, to czuć lekkie szarpnięcie.
Czuć jak kompresor "zabiera" nieco mocy silnika.
Poza tym włącza się on dosyć często i zazwyczaj na kilka sekund.
Autem trzeba pojeździć dobrych kilkanaście minut żeby efekt schładzania wnętrza był zadowalający. Auto z 2019 r., przebieg 11kkm, jeszcze nie serwisowałem klimy.

Do 2018 miałem Sanderkę z silnikiem 1.2 16V i tam nie było szarpania przy włączaniu kompresora.

Mam wrażenie, że ten silniczek 1.0 SCe ledwo ogarnia przy włączonej klimie.
Ostatnio zmieniony przez Wojciech-EL 2021-05-11, 07:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-05-11, 09:42   

Tak działa dacia sprzed 10 lat tez tak włącza kompresor. Jak dasz gazu do oporu to odcina kompresor. To nie wyścigówka. U nie Klima działa bardzo dobrze od razu po starcie silnika. Najlepiej wywietrzyć auto najpierw potem obieg zamknięty na kilka minut i potem otworzyć obieg już.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-05-11, 09:57   

Auto Krytyk, wiem, że to nie wyścigówka.
Nie wciskam gazu do oporu, zawsze delikatnie wkręcam na wyższe obroty.
Przy spokojnej miejskiej jeździe zazwyczaj zmieniam bieg przy 3000-3200 obrotach.
Zauważyłem jednak, że przy włączonej klimie ten sam efekt dynamiki jazdy jest dostępny przy obrotach 3000-3600. Jest to zjawisko normalne przy tym silniku.
Pod tym względem poprzednia jednostka 1.2 16V D4F była lepsza.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-05-11, 10:41   

Oczywiście u mnie wyraźnie czuć spadek mocy przy włączaniu i szarpnięcie przy wyłączeniu sprężarki klimy często, co parę chwil. Problem zgłoszony w serwisie, w/g nich wszystko OK. Ktoś pisał, że miał Clio zastępcze z tym silnikiem i nie było takich objawów.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-05-11, 13:18   

Klima w daciach ogólnie chodzi słabo, przynajmniej ja mam takie odczucia. W Obecnym Dusterze 1.6 Sce widzę że klima działa jak chce, czasem lepiej działa jak silnik wkręca się na wyższe a czasem wydaje mi się, że lepiej chłodzi na niższych obrotach. Na biegu jałowym to w ogóle tragedia. Klima oczywiście w 100% sprawna sprawdzana i dobijana 1,5 miesiąca temu. Identycznie działała w każdej z moich poprzednich Dacii a mam teraz czwartą. Spadek mocy jest zauważalny i to chyba w każdym samochodzie nie mającym dużej mocy, im mniejszy silnik i mniejsza moc tym spadek będzie bardziej odczuwalny.
 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 79
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-05-12, 07:36   

Klima pobiera 10-15 KM
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-05-12, 11:11   

yurec1st napisał/a:
. Ktoś pisał, że miał Clio zastępcze z tym silnikiem i nie było takich objawów.
Koleżanka w pracy ma Clio 1.0. Przejechałem się nim. Jak dla mnie to klima działa tak samo. Różnica jest w cieńszych szybach i drzwiach, które znacznie bardziej przenoszą ciepło. Dacia po prostu szybciej się nagrzewa w środku. Klima działa podobnie.
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 469
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2021-05-12, 11:42   

ale czego oczekujcie po 1,0 silniku. dochodzi dodatkowe obciążenie to i moc spada bo silnik "więcej" musi uciągnąć, analogia jedziesz sam a z całą rodziną i bagażami.
_________________
jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-05-12, 11:54   

Ależ to proste. Oczekujemy, że system odpowiedzialny za rozłączanie alternatora i sprężarki klimy zrobi to po co został stworzony i podczas jazdy z gazem w podłodze nie będzie zmieniał stanu tych urządzeń z wyłączony na włączony i odwrotnie, raz po raz, kilka razy na minutę aż do czasu ujęcia gazu.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Kamcio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway II
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-07-30, 08:00   0.9 Tce a klimatyzacja

Witam,

Wiem, że ten silnik jest mały i wiem, że nie powinienem spodziewać się nie wiadomo czego, ale nurtuje mnie jedna rzecz i chciałbym zapytać użytkowników samochodów z tym silnikiem, czy to normalne...

Przy włączonej klimatyzacji samochód traci na mocy (OK, jestem w stanie zrozumieć), ale czy normalnym są sporadyczne szarpnięcia (towarzyszące tłumienia mocy)? Jeśli nie, to co może być przyczyną? Zanim pojadę do ASO, postanowiłem jednak zadać tu pytanie... Taka kultura silnika, czy coś się jednak dzieje?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-07-30, 08:15   

TTTM, zawsze jest jakieś lekkie przytłumienie jak się jedzie wolno.. Przy większej prędkości prawie tego się nie odczuwa...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-30, 09:53   

Jak najbardziej normalne- w chwilach załączania się sprężarki, czyli nawet kilka razy na minutę. I to czuć nie tylko w takim małym silniku, ale i większych na niskich obrotach. Fizyki nie oszuka.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-07-30, 09:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kamcio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway II
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-07-30, 10:43   

Dymek napisał/a:
Jak najbardziej normalne- w chwilach załączania się sprężarki, czyli nawet kilka razy na minutę. I to czuć nie tylko w takim małym silniku, ale i większych na niskich obrotach. Fizyki nie oszuka.


kurcze, właśnie na co dzień jeżdże też Aurisem 2017, 1,4 D4D i nie odczuwam żadnej różnicy, przy włączeniu klimy, żadnego przymulenia, szarpnięć itd... stąd moje zdziwienie
Ostatnio zmieniony przez Kamcio 2021-07-30, 10:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-07-30, 10:57   

No tak. W innych autach tak nie ma ale Dacie od kilku lat są znane z tego że sprężarka się wyłącza i włącza w nieskończonym cyklu...
 
Kamcio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway II
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-07-30, 11:40   

czyli reasumując - szarpnięcia traktować jako normalne i nie niepokoić się?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-30, 11:49   

Pewien poziom osłabienia jest normalny, bo klima to spore obciążenie - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3191

Podobnie z niewielkim odczuciem przy jej załączeniu - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=19033


Jednakże silne objawy to raczej objaw jakiejś nieprawidłowości i na pewno warto to zgłosić do sprawdzenia.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-30, 12:10   

kapelusznik napisał/a:
No tak. W innych autach tak nie ma ale Dacie od kilku lat są znane z tego że sprężarka się wyłącza i włącza w nieskończonym cyklu...

Bez przesady. Identycznie to pracowało w Daewoo i na pewno w wielu innych, prostych samochodach- najprostsza metoda na niedopuszczenie do zamarznięcia parownika, gdy wydajność sprężarki jest stała.
Kamcio napisał/a:
czyli reasumując - szarpnięcia traktować jako normalne i nie niepokoić się?

Według mnie- jak najbardziej, o ile oczywiście daje się z tym jechać :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-07-30, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kamcio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway II
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-07-30, 12:27   

Dymek napisał/a:
Według mnie- jak najbardziej, o ile oczywiście daje się z tym jechać :mrgreen:


oczywiscie, ze sie da, ale denerwuje :)

laisar napisał/a:
Podobnie z niewielkim odczuciem przy jej załączeniu - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=19033


szarpnięcia sa w trakcie jazdy
Ostatnio zmieniony przez Kamcio 2021-07-30, 12:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-08-02, 08:09   

Na początku kupna auta to tak miałem lekkie szarpanie z załączoną klimą, tak jak koledzy opisywali. Przez kilka lat nic nie robiłem z klimą tzn. nie nabijałem je. Dopiero po kliku latach pojechałem do serwisu na kontrolę klimy i mi nabili na odpowiednią ilość czynnika chłodzącego. Do tej pory już dużo mniej szarpie, więc może masz za dużo lub za mało tego czynnika...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
luki123 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 26 Lip 2021
Posty: 13
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2021-08-02, 08:49   

Miałem podobny problem w Sandero I 1.4. Szarpało przy jeździe podczas upału przy włączonej klimie. Po prostu sprężarka załączała się i odłączała co chwilę (było słychać charakterystyczne "kliknięcie"). Okazało się, że chłodnica klimatyzacji ze starości "przegniła" i nie nadążała schładzać czynnika. Brakowało połowy żeberek :D Ciśnienie w układzie rosło, więc komputer odłączał sprężarkę, żeby przewodów nie rozerwało. Kiedy ciśnienie spadało, ta się włączała i tak w kółko ;)

Po wymianie chłodnicy i ponownym nabiciu klimy wszystko wróciło do normy. Zero szarpania. A i chłodzenie było o niebo mocniejsze.
 
Kamcio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway II
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-08-03, 10:54   

dzięki za wszystkie odpowiedzi
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-08-03, 11:09   

luki123 napisał/a:
Miałem podobny problem w Sandero I 1.4.


Z tego co mi wiadomo klima w II generacji i kolejnych pracuje nieco inaczej niż w pierwszej. Tutaj cykliczne odłączanie sprężarki nie jest zazwyczaj objawem uszkodzenia. Ale z tą ilością czynnika chłodniczego to może być jednak racja. Różnie to bywało nabite na początku.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne