Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Elastyczność 1.0 TCe
Autor Wiadomość
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 70
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-04-02, 08:14   Elastyczność 1.0 TCe

Hej

Ma ktoś dane elastyczności silnika 1.0 TCe Sandero II? Takie standardowe 60-100 kmh na 4 biegu i 80-120 na 5.

Pozdrawiam
Piotrek
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2021-05-03, 08:43   

Elastyczności w czasie nie podam, ale z gazem i 4 osobami na pokładzie (2 dzieci) miło ciągnie na każdym biegu, łącznie z 5 z niskich obrotów. Mowa o Sandero Stepway w gazie.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 70
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-05-05, 16:53   

Hej

Nie no zbiera się fajnie tak od 2000 obrotów. Ale właśnie ciekawią mnie cyferki. Drift Boxa nie mam co by sprawdzić. Silnik z resztą adekwatny do konstrukcji pojazdu. Mocniejszy nie jest potrzebny. Może do MCV pod pełnym załadunkiem. Ale do miasta w 1 osobę i na krótkie trasy jest idealny.

Pozdrawiam
Piotrek
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-05-20, 13:09   

Zgodnie z danymi fabrycznymi:
Osiągi
Prędkość maksymalna (km/h): 182
1000 m ze startu zatrzymanego (s): 33,7-33,8 (Stepway)
400 m ze startu zatrzymanego (s): 18,7- 19,7 (Stepway)
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 11,5
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 380
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-05-28, 22:17   

Mam nieraz przyjemność jechać tym i trzeba wajch ować bo inaczej budą trzęsie. Ogólnie silnik zrywny, chodzi jak kosiarka . Jakoś jestem uczulony na ten samochód z tym silnikiem , jak mam nim jechać to wolę brać tego ,,muła" co jest mi przypisany ale nie raz jestem zmuszony
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-05-29, 01:37   

To do jakich Ty obrotów schodzisz, że aż budą trzęsie?
W każdym samochodzie z manualną skrzynią biegów trzeba wajchować - po to jest skrzynia biegów.
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-05-29, 18:35   

dacia napisał/a:
(...) jak mam nim jechać to wolę brać tego ,,muła" co jest mi przypisany (...)


Normalne.
Przestawienie się z "wolnego ssaka" na coś z turbinką niekoniecznie przychodzi bez oporów. Ja ponad dwa lata wolałem swojego starego Lanosa od Captura z 0,9 TCe.
Bez znaczenia było, że Captur pomimo teoretycznie mniejszej mocy i wyższej masy, zrywniejszy był.
Dziś to tylko wspomnienia. Kupiłem DD z turbiną i przekonałem się. Nawet pokochałem. :mrgreen:
Nie żałuję ani trochę... choć gdy zamawiałem ostatnie benzynowe 1,6 w ofercie były.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 380
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-05-29, 23:30   

velomar napisał/a:
To do jakich Ty obrotów schodzisz, że aż budą trzęsie?
W każdym samochodzie z manualną skrzynią biegów trzeba wajchować - po to jest skrzynia biegów.

w 1,6 możesz jechać na 5 biegu 40 i 140, w tym 1,0tce to pewnie by wszystkie plastiki powypadały przy 40km i 5 biegu :-) ....może jestem uprzedzony to tego auta
Ostatnio zmieniony przez dacia 2021-05-29, 23:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-05-30, 09:04   

klazow napisał/a:

Normalne.
Przestawienie się z "wolnego ssaka" na coś z turbinką niekoniecznie przychodzi bez oporów. Ja ponad dwa lata wolałem swojego starego Lanosa od Captura z 0,9 TCe.
Bez znaczenia było, że Captur pomimo teoretycznie mniejszej mocy i wyższej masy, zrywniejszy był.
Dziś to tylko wspomnienia. Kupiłem DD z turbiną i przekonałem się. Nawet pokochałem. :mrgreen:
Nie żałuję ani trochę... choć gdy zamawiałem ostatnie benzynowe 1,6 w ofercie były.


Chyba miałem, ale odwrotnie. Miałem dwa auta na wolnossącym. Od momentu jak kupiłem diesla już wiem, że nigdy nie kupię auta z wolnossącym silnikiem. I tak sobie zmieniam diesle na turbo-benzyniaki i jakoś sie kręci :)
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 70
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-05-30, 10:37   

dacia napisał/a:
velomar napisał/a:
To do jakich Ty obrotów schodzisz, że aż budą trzęsie?
W każdym samochodzie z manualną skrzynią biegów trzeba wajchować - po to jest skrzynia biegów.

w 1,6 możesz jechać na 5 biegu 40 i 140, w tym 1,0tce to pewnie by wszystkie plastiki powypadały przy 40km i 5 biegu :-) ....może jestem uprzedzony to tego auta


Hej

Też tak miałem na początku. W wolnossaku to na 4 i 5 całe miasto objechałem tutaj nie ma na to szans. 5 w 1.0 TCe można sensownie wbić przy 90. Silnik ma wtedy 2000 obrotów i juz ciagnie. 4 przy minimum 60. Miasto w większości przejeżdżam na 3. Nawet jak chwilowo jade 60 czy 70, bo po co mam wbijać 4 jak za 10 sekund musiałbym redukować. Dla porównania żona ma clio 1.2 75 KM i moge na 5 jechac 40 i to auto się rozpędza. Byle jak, ale się nie trzęsie, po prostu pomau, spokojnie zwieksza prędkość. 1.0 TCe to by się chyba rozsypał :-)

Tak czy siak nie zamieniłbym go na wolnossaka, bo jak złapie te 2000 obrotów to konia z rzędem temu, kto mnie małym wolnossakiem, o podobnej mocy, dogoni bez porządnej redukcji ;-)

Ostatnio jechałem do Zwardonia. Koleżanka C3 1.2 82 KM(wolnossak) jadąc pod dużą górę na zakrętach powoli musiała wbić na 1 bo na 2 telepał się jak galareta i jechac nie chciał. A TCe na 2 akurat złapał obroty i turbo zastartowało, szedł pod górę aż miło. Tak samo inne podjazdy, ja spokojnie na 4 szedłem i miałem zapas momentu. C3 musiała iść na 3 i wysokich obrotach, żeby jakoś sensownie auto szło.

Po prostu w małym silniczku z doładowaniem musi turbo się włączyć. A że włącza się przy tych 2000 obrótów i auto ma długie przełożenia to przekłada się na wyższe prędkości przy poszczególnych biegach i tyle.


Pozdrawiam
Piotrek
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-05-30, 12:04   

Z wolnossącym silnikiem aby „pociągnąć” trochę zachodu (trików) z wyprzedzającym wchodzeniem na potrzebne obroty konieczne jest. Dystans na rozpędzenie też nieraz trzeba mieć. Ja to w sumie lubiłem…
Niestety przy dzisiejszych ograniczeniach pojemności silników parametry „wolnych ssaków” wyraźnie odstają (szczególnie w odniesieniu do momentu).
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-05-30, 12:07   

dacia napisał/a:
velomar napisał/a:
To do jakich Ty obrotów schodzisz, że aż budą trzęsie?
W każdym samochodzie z manualną skrzynią biegów trzeba wajchować - po to jest skrzynia biegów.

w 1,6 możesz jechać na 5 biegu 40 i 140, w tym 1,0tce to pewnie by wszystkie plastiki powypadały przy 40km i 5 biegu :-) ....może jestem uprzedzony to tego auta

Silniki różnie sobie radzą z niskimi obrotami, ale jeśli słychać i czuć już wyraźne drgania to najwyższy czas, by zredukować bieg.
Ja od zawsze jeździłem prywatnie tylko samochodami z wolnossącymi silnikami (benzyna 1.8, 1.4, diesel 2.2, 1.9, a nawet dwucylindrowe 650 cm w 126p) i nigdy nie lubiłem cisnąć silnika na niskich obrotach. Z żadnym silnikiem nie miałem problemów, może tylko spalanie miałem trochę większe niż inni.
Teraz w Sandero 1.0SCE czasem próbuję jechać oszczędnie i faktycznie wczesna zmiana biegów na wyższe przynosi korzyści, ale i tak nie mam sumienia stosować się ściśle do podpowiedzi ekoniańki (strzałki). Mogę wrzucić piątkę przy 70 km/h, lub nawet chwilowo zejść do 65 km/h, ale 50 km/h to już przesada, a jakakolwiek próba mocniejszego wciśnięcia gazu powoduje wtedy od razu nieprzyjemne, niezdrowe drgania i buczenie.
Zasadniczo na wyższych biegach takie małe wolnossące 1.0 nie powinno moim zdaniem schodzić poniżej 2000 obr/min., a mocniej przyspieszać to można tak od 2500 obr/min. Tak mi mówi intuicja i takie mam obserwacje po roku użytkowania.
Trzeba też pamiętać, że to, co najlepsze dla niskiego spalania nie musi być najlepsze dla trwałości silnika i pozostałych podzespołów. Jazda na wysokim biegu i niskich obrotach to też słabe hamowanie silnikiem (np. na krętej drodze w górach bardzo potrzebne), słabe przyspieszenie i możliwość wykonania manewru na drodze itp., no i po prostu czasem takie mdłe brzmienie. Ja lubię słuchać warkotu trzech cylindrów w SCE rozkręconych powyżej 4000 obr/min, a czasem korzystam nawet z samej góry, gdy trzeba szybko wyprzedzić na trójce ciągnąc do 110-115 km/h. Na serpentynach w górach też wrzucałem zwykle dwójkę, nawet na zjazdach przed typowymi "patelniami". Pod górę kręcenie na dwójce do 5000-6000 obr/min i dopiero trójka. No i wtedy na tej trójce samochód już jedzie i jeszcze się rozpędza. Jak wrzucisz za wcześnie, to wygrzebuje się wieki z niskich obrotów.
Moim zdaniem szybciej można zarżnąć silnik skrajnie niskimi obrotami niż rozsądnym korzystaniem z nawet najwyższych dostępnych, blisko odcinki.
Generalnie:
niskie obroty - tak, ale przy małym obciążeniu
średnie obroty - dobra ekonomika, płynna praca silnika, niskie jednostkowe sużycie paliwa przy większych obciążeniach
wysokie obroty - najlepsze osiągi, dobre hamowanie silnikiem (ważne w ostrej jeździe po krętych, górskich drogach).
https://www.youtube.com/watch?v=rEjneo3AgoI
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2021-05-30, 19:07   

velomar napisał/a:
Zasadniczo na wyższych biegach takie małe wolnossące 1.0 nie powinno moim zdaniem schodzić poniżej 2000 obr/min., a mocniej przyspieszać to można tak od 2500 obr/min. Tak mi mówi intuicja i takie mam obserwacje po roku użytkowania.
Zgadza się. To są te minima poniżej ktorych nie schodzę. A i tak raczej z górki.
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 70
Skąd: Katowice
  Wysłany: 2021-05-30, 23:43   

Hej

Ja zarżnąłem Yarisa właśnie niskimi obrotami. Fakt silnik miał wadę fabryczną, ale ja mu dopomogłem. Poszły panewki. Lepiej kręcić wyżej, niż niżej. Chyba że się ma 5.7 V8 HEMI, to można nisko kręcić :mrgreen:

Pozdrawiam
Piotrek
 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 79
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-05-31, 06:44   

Najlepiej dla silnika utrzymywać obroty pomiędzy obrotami max momentu obrotowego a obrotami mocy max. Druga szkoła to utrzymywać obroty tak , aby mieć do dyspozycji cały czas 80% momentu obrotowego. Przy turbo ten warunek spełnia zakres 1500 - 4500. To co uczą na kursach tzw ecodrivingu to najszybsza droga do zajechania silnika. Oszczędnej jazdy nauczy się każdy jak podjedzie kilka razy do dystrybutora.
Wykres mocy i momentu dla TCe 100 i 1,6 SCe
Ostatnio zmieniony przez Paweł 2021-05-31, 06:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-05-31, 08:17   

Czy to wykres 100 TCE z silnika litrowego, bo jeśli tak to chyba coś nie halo, bo moment 170 Nm ma być przy 2000 obrotach wg danych fabrycznych.
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 70
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-05-31, 10:49   

Hej

TCE100 LPG ma 170Nm@2000rpm, PB miało 160Nm@2750rpm, a wersja ze skrzynia CVT ma moment 145Nm ale nie znam prędkości obrotowej.

Warto spojrzeć tutaj

https://www.automobile-ca...x2_bi-fuel.html

Pozdrawiam
Piotrek
Ostatnio zmieniony przez leech10 2021-05-31, 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-05-31, 11:35   

Paweł napisał/a:
Najlepiej dla silnika utrzymywać obroty pomiędzy obrotami max momentu obrotowego a obrotami mocy max.


Czyi, w przypadku 116 SCe, w zakresie 4000 obr./minutę (maksymalny moment) i 5500 (maksymalna moc)?
Co jest najlepszego dla silnika w rozwijaniu mocy, która właściwie nic już mu nie daje, bo nawet nie pozwala lepiej przyspieszać? Zwracam uwagę, że to oznacza, że w normalnym ruchu miejskim nigdy nie wrzuciłbym trójki....
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-05-31, 13:18   

Ależ oczywiście, że to moc maksymalna pozwala najlepiej przyspieszać. Tak zwykle robią samochody ze skrzyniami CVT (czyli bezstopniowe), gdy kierowca chce uzyskać jak najlepsze przyspieszenie. Czyli silnik osiąga obroty mocy maksymalnej (mniej więcej) i jest tam utrzymywany, a zmienia się przełożenie (czyli stopniowo się wydłuża, a auto nabiera prędkości).
Wygląda to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=ThBUPZYEBHs
W normalnej, spokojnej jeździe, silnik utrzymuje dużo niższe obroty.
Oczywiście przy manualnej skrzyni biegów jest to niemożliwe i silnik podczas rozpędzania na każdym biegu musi pracować w jakimś zakresie obrotów, no i ta stara zasada (od obrotów maksymalnego momentu do obrotów maksymalnej mocy) zwykle dobrze się sprawdza w jeździe sportowej, z maksymalną dynamiką. Skrzynie biegów są różnie zestopniowane, różnice między przełożeniami nie są stałe (zwykle im wyżej, tym ciaśniej). Czasem opłaca się nawet lekko przeciągnąć silnik ponad obroty mocy maksymalnej (gdzie moc już nieco spada), by po zmianie biegu na wyższy silnik wskoczył na bardziej optymalne obroty, co sumarycznie może dać lepszy efekt w rozpędzaniu.
No i same podawane wartości maksymalnej mocy i momentu to tylko wartości maksymalne. Dlatego ta druga zasada (o zakresie obrotów, w których moment ma minimum 80% maksimum) jest bardziej praktyczna, bo jeśli maksimum momentu jest przy 4000 obr/min, ale przy 3000 jest wciąż dużo (np. 90%), to w bardziej normalnej jeździe wciąż mamy dobrą dynamikę już od tych obrotów.

Jeszcze taki film dołączę dla wyjaśnienia, jak moc odpowiada za przyspieszenie.
https://www.youtube.com/watch?v=6YuTpPr3Uv0
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-05-31, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-05-31, 13:33   

Czyli wygląda na to, że LPG ma charakterystykę zbliżoną do diesla. Czyżby był to silnik mający zalety diesla, a nie mający jego wad?
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-05-31, 14:07   

leech10 napisał/a:


Ostatnio jechałem do Zwardonia. Koleżanka C3 1.2 82 KM(wolnossak) jadąc pod dużą górę na zakrętach powoli musiała wbić na 1 bo na 2 telepał się jak galareta i jechac nie chciał. A TCe na 2 akurat złapał obroty i turbo zastartowało, szedł pod górę aż miło.

Pozdrawiam
Piotrek

Nawet taki Yaris GR (a przecież jest tam silnik z turbiną) w sportowej jeździe lubi redukcje do jedynki na serpentynach (tak, wiem, tam jest rev matching i jest to znacznie ułatwione), nawet w dół. No i ręczny odłącza tam napęd na tył, dlatego te "patelnie" tak ładnie i płynnie wychodzą.
https://www.youtube.com/watch?v=jtXoZ6_YNTs
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-05-31, 16:02   

krimar napisał/a:
Czyli wygląda na to, że LPG ma charakterystykę zbliżoną do diesla. Czyżby był to silnik mający zalety diesla, a nie mający jego wad?


Jeśli prostota ma być zaletą to niestety nie w TCe :-(

A w kwestii samej jazdy... uturbiona benzyna "idzie" w stronę Diesla. Pewnie to zasługa większego momentu...
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-05-31, 16:14   

klazow napisał/a:


Jeśli prostota ma być zaletą to niestety nie w TCe :-(

A w kwestii samej jazdy... uturbiona benzyna "idzie" w stronę Diesla. Pewnie to zasługa większego momentu...


1.0TCe LPG jednak jest chyba mimo wszystko prostszą konstrukcją niż współczesny diesel.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-05-31, 17:00   

Na pewno to moc odpowiada za przyspieszanie, a nie moment obrotowy? A prędkość maksymalna to moc czy moment ? Pytanie retoryczne. pozdr
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-05-31, 21:30   

Skoro retoryczne to odpowiadał nie będę. :-P

Zauważę jednak, że nie do osiągów lecz "charakterystyki zbliżonej do diesla" się odniosłem.

Ps.
Gdzieś, kiedyś usłyszałem takie wytłumaczenie tematu mocy i momentu obrotowego:
"Moc jest jak sprinter. Im wyższa tym sprinter ma lepsze osiągi.
Moment obrotowy mówi jak sobie ten sprinter radzi z plecakiem, do którego cegieł nawkładamy. Im jest wyższy tym cegieł może być więcej i tym mniej biegacza spowolnią."

Przykład nie był "retoryczny". Z chęcią komentarze poczytam. :-D
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne