Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Elastyczność 1.0 TCe
Autor Wiadomość
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-05-31, 21:35   

krimar napisał/a:


1.0TCe LPG jednak jest chyba mimo wszystko prostszą konstrukcją niż współczesny diesel.


Mam nadzieję, że masz rację. Z całą jednak pewnością prosta konstrukcja to już nie jest. :cry:
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 70
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-05-31, 21:56   

Hej

Uturbiona benzyna nie idzie w strone dielsa. To jest pewnien błąd ponieważ dielse już dawno przestały byc wolnossakami. I były porównania wolnossąych benzyn do turbodiesli co oczywiście skutkowało tym, że ludzie uwżali, iż diesle duzo lepiej jeździły, miały dużo wyzsze momenty itp.. A tu trzeba porównać turbobenzynę i turbodielsa i wtedy będzie miarodajne porównanie.

TCe jest duzo prostszy od typowego turbodiesla. Po pierwsze nie ma dwumasy, po drugie zmiennej geometrii turbiny, po trzecie bezpośredniego wtrysku pod wysokim cisnieniem, po czwarte DPF( nie dotyczy Sandero/Logan III bo tam już ma FAPa), także pod tym względem jest całkiem OK.

Nie ma też takich cudów jak np. pasek rozrządu w kąpieli olejowej czy elektryczna pompa cieczy chłodzącej. Ale wiadomo, że to nie będzie 1.4 8V, czy 1.2 16V. czy nawet doskonały 1.8 Turbo grupy VAG - to był wzór trwałości i niezawodności turbobenzyny.

Ten silnik jest jednym z najprostszych współczesnych turbobenzyn. Nieco wcześniej był jeszcze świetny Fiatowski 1.4 T-jet( wersja bez Multiair) nadający się idealnie do LPG i mający 4 cylindry. Cała reszta poszła we wtrysk bezpośredni, z Fiatem włącznie.

Pozdrawiam
Piotrek
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-06-01, 08:11   

jurek napisał/a:
Na pewno to moc odpowiada za przyspieszanie, a nie moment obrotowy? A prędkość maksymalna to moc czy moment ? Pytanie retoryczne. pozdr


Prędkość maksymalna to oczywiście kwestia mocy, natomiast co do przyspieszenia to jednak -- w zwykłej jeździe -- niewątpliwie moment.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-06-01, 09:17   

leech10 napisał/a:
nawet doskonały 1.8 Turbo grupy VAG - to był wzór trwałości i niezawodności turbobenzyny.


Tutaj się absolutnie nie zgadzam. Ani to przyjemnie nie jeździło (tutaj może wina wersji bez zmiennych faz rozrządu) ani trwała. Miałem 27 aut, z czego dwa VW. Niestety tylko te dwa auta VW wypluły korbowód, jeden z nich to 1.8T 150PS, bez wyraźnej przyczyny wypluł ten korbowód. Znaczy urwała się śruba korbowodowa. Auto od 5 lat było traktowane raczej dobrze. Skończyło się w korku.

Od tamtej pory VW mówię nie. Znam kilka innych 1.8T co wybuchły.
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 70
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-06-01, 09:25   

defunk napisał/a:
jurek napisał/a:
Na pewno to moc odpowiada za przyspieszanie, a nie moment obrotowy? A prędkość maksymalna to moc czy moment ? Pytanie retoryczne. pozdr


Prędkość maksymalna to oczywiście kwestia mocy, natomiast co do przyspieszenia to jednak -- w zwykłej jeździe -- niewątpliwie moment.


Hej

Bardziej bym powiedział, że moment Ci da możliwość jazdy na niskich obrotach, ale fakt w codziennej jeździe silnik turbo z dużym momentem na niskich obrotach w większości wypadków będzie lepiej przyspieszał. Sprawia wrażenie mocniejszego bo nie trzeba tak często redukować, żeby mieć dobre przyspieszenie :mrgreen:
Nie dotyczy aut z automatem bo tam to skrzynia sobie już zredukuje.


Co do 1.8T no to ja mam dobre wspomnienia. Octavia 1.8T, co prawda służbowa, ale jeździła i jeździła. A lekko jej nie było. Odeszła na sprzedaż po przebiegu powyżej 300.000. No może miałeś pecha. Nie wiem, ale są to silniki o dobrych opiniach. Być może była jakaś felerna seria, tak jak 1.9 TDI BXE ze słabymi panewkami.

Pozdrawiam
Piotrek
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-06-02, 12:21   Re: Elastyczność 1.0 TCe

leech10 napisał/a:
Hej

Ma ktoś dane elastyczności silnika 1.0 TCe Sandero II? Takie standardowe 60-100 kmh na 4 biegu i 80-120 na 5.

Pozdrawiam
Piotrek

Tu trochę widać:
https://www.youtube.com/watch?v=F9xk_LCqODQ
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-06-04, 01:19   

leech10 napisał/a:
Hej

Ja zarżnąłem Yarisa właśnie niskimi obrotami. Fakt silnik miał wadę fabryczną, ale ja mu dopomogłem. Poszły panewki. Lepiej kręcić wyżej, niż niżej. Chyba że się ma 5.7 V8 HEMI, to można nisko kręcić :mrgreen:

Pozdrawiam
Piotrek

Od przesadnej ekojazdy może zrobić się też coś takiego jak w poniższym silniku VW 1.4 16V w Fabii (Chris mówi o tym dokładnie od 10min51s):
https://www.youtube.com/watch?v=erux5zekDws
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne