Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Brak ciśnienia w układzie chłodzenia
Autor Wiadomość
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2021-07-06, 17:53   Brak ciśnienia w układzie chłodzenia

Brak ciśnienia w układzie chł. Płynu nie ubywa, płyn Dynagel 2 lata,korek nowy, nigdzie nie widać przecieków, co jest grane, pompa przebieg 30 kkm.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-06, 20:09   

Sprecyzuj swoje pytanie. Rozumiem że po odkręceniu, korka od zbiorniczka wyrównawczego, dając gazu płym się Tobie nie przelewa przez zbiorniczek wyrównawczy ?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-07-06, 20:30   

co to znaczy brak ciśnienia , mierzyłeś je czy jakoś to wywnioskowałeś ?
jak słabo leci to polecam płukanie układu kamykiem
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2021-07-06, 21:35   

Po dłuższej jezdzie mocnego nagrzania s-ka po odkręceniu korka nie żadnego "syknięcia" ciśnienia. Korek nowy.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-06, 22:05   

Ale masz jakieś objawy świadczące o źle działającym układzie chłodzenia czy tylko patrzysz na brak syknięcia po otwarciu zbiorniczka wyrównawczego? Według mnie skoro auto jeździ bez problemu, silnik ma moc, nie kopci, nie ubywa płynu. Motor trzyma normalną temperaturę pracy - nie grzeje się, to nie ma co szukać dziury w całym. Posiadasz może interfejs na złącze OBDII? Jak tak to podłącz i za pomocą aplikacji na smartfona ( np Torque lite) sprawdź jaka temperaturę osiąga silnik oraz pozostałe parametry pracy silnika
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2021-07-07, 06:34   

Dzięki za info. Na razie nic się nie dzieje oprócz braku "psyknięcia" z pod korka.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-07-07, 07:40   

loganik napisał/a:
Dzięki za info. Na razie nic się nie dzieje oprócz braku "psyknięcia" z pod korka.

"Psyknięcie" gorącego płynu to norma.
Jeszcze sprawdź sobie ręką gumowe węże układu chłodzenia czy są ciepłe czy gorące czy zimne... wtedy będziesz wiedział jak jest... tylko uważaj zaraz po tej jeździe by nie poparzyć ręce, temperatura płynu chłodzącego wynosi wg normy blisko 90-95 st.C..
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-07, 09:07   

Może termostat do wymiany ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-07-07, 09:36   

Jeśli silnik by się przegrzewał albo nie dogrzewał to wtedy termostat jest do wymiany...
Wymiana jest banalnie prosta i każdy by to pod chmurką zrobił... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-07, 12:09   

Właśnie ten brak psyknięcia może oznaczać że termostat jest cały czas otwarty i w wyrównawczym nie tworzy się nadciśnienie.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2021-07-07, 12:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2021-07-07, 14:15   

Układ jest ciśnieniowy, niezależnie czy termostat jest otwarty czy zamknięty.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2021-07-07, 17:18   

Dzięki za info. Pęknięty zbiornik koło korka. Nowy z korkiem 65 zł.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne