Wysłany: 2021-07-22, 12:43 Jak wykręcić chłodnicę spalin 1.5dci
siemka,
mam problem jak wykręcić chłodnicę spalin by dostać się do turbosprężarki by ją wymienić.
U mnie tak to wygląda, że ta harmonijka łącząca się z kol.wydech jest połączona na stałe z chłodniczką spalin i nie da się za bardzo tego oddzielić, rozkręcenie śrub przy egr na załączniku jest problematyczne bardzo (jest ich 5) i z ciężkim dojściem ... a poza tym obawiam się , że po rozkręceniu ich zacznie wypływać płyn chłodzący któy ogrzewny jest spalinami ....
Dwie śruby po prawej stronie zdjęcia za EGRem , są możliwe od odkręcenia od bloku i wydaję się że mozną byłoby unieść cały ten"egr" w prawo po odkręceniu drugiej części od wydechu ...:>
Czy może łątwiej i szybciej odkręcić dwie śruby z harmonijki co są wkręcone w kol.wydechowy ? po oczywiście odkręceniu katalizatora bo z nim nie dostanę się do nich... :>
Pomoże ktoś ?
A może ktoś radzi wykręcać turbo bez odkręcania tego egra, ale ciężkie jest wtedy mega dojście do 3 śrub kolektor wydechowy <=> turbo
Ostatnio zmieniony przez corrado 2021-07-22, 13:44, w całości zmieniany 1 raz
mówisz o chłodnicy egr spalin , czy o turbo ? czy turbo od kolektora wydechowego w miare dość łatwo się odkręca, czy trzeba dzień wcześniej zalać odrdzewiaczem itp ?
tak myślę że może dojdę jakoś może do tej dolnej śruby turbo <=> kol.wydechowy jak wykręce wyjmę katalizator - to dość łatwo mi się udawało na samym podnośniku i przesunięciu silnika w przód na poduszce prawej przy rozrządzie ... robiła się luka i można było kata wyjąć górą .
Czyli teoretycznie najgrosze są te 3 śruby turbo => kol.wydechowy, jedna dolna jest od strony bloku silnika a nie na " zewnątrz "
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum