Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jak wykręcić chłodnicę spalin 1.5dci
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-22, 12:43   Jak wykręcić chłodnicę spalin 1.5dci

siemka,

mam problem jak wykręcić chłodnicę spalin by dostać się do turbosprężarki by ją wymienić.


U mnie tak to wygląda, że ta harmonijka łącząca się z kol.wydech jest połączona na stałe z chłodniczką spalin i nie da się za bardzo tego oddzielić, rozkręcenie śrub przy egr na załączniku jest problematyczne bardzo (jest ich 5) i z ciężkim dojściem ... a poza tym obawiam się , że po rozkręceniu ich zacznie wypływać płyn chłodzący któy ogrzewny jest spalinami ....

Dwie śruby po prawej stronie zdjęcia za EGRem , są możliwe od odkręcenia od bloku i wydaję się że mozną byłoby unieść cały ten"egr" w prawo po odkręceniu drugiej części od wydechu ...:>

Czy może łątwiej i szybciej odkręcić dwie śruby z harmonijki co są wkręcone w kol.wydechowy ? po oczywiście odkręceniu katalizatora bo z nim nie dostanę się do nich... :>


Pomoże ktoś ?

A może ktoś radzi wykręcać turbo bez odkręcania tego egra, ale ciężkie jest wtedy mega dojście do 3 śrub kolektor wydechowy <=> turbo
Ostatnio zmieniony przez corrado 2021-07-22, 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-22, 19:12   

no co jest panowie !? :-D
nikt nie pomoże ? nikt nie odkręcał takich rzeczy i nie ma pomysłu ? :roll:
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-07-22, 23:22   

Odkręcałem na wyjętym silniku. Da się zrobić bez wyjmowania, jednak zdecydowanie trudniej. Dużo demkntazu i trzeba chyba wyjąć kolektor.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-23, 12:17   

mówisz o chłodnicy egr spalin , czy o turbo ? czy turbo od kolektora wydechowego w miare dość łatwo się odkręca, czy trzeba dzień wcześniej zalać odrdzewiaczem itp ?

tak myślę że może dojdę jakoś może do tej dolnej śruby turbo <=> kol.wydechowy jak wykręce wyjmę katalizator - to dość łatwo mi się udawało na samym podnośniku i przesunięciu silnika w przód na poduszce prawej przy rozrządzie ... robiła się luka i można było kata wyjąć górą .

Czyli teoretycznie najgrosze są te 3 śruby turbo => kol.wydechowy, jedna dolna jest od strony bloku silnika a nie na " zewnątrz " :roll:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne