Czyli mogło paść w zasadzie wszystko. Od elektroniki po sprzęgło klimy. Auto już po gwarancji, więc jedź do warsztatu który zajmuje się klimą i nie uważa że "to tylko Dacia".
No właśnie - bo ja od początku mam przeboje z tą klimą która czasem działa, czasem nie... Swego czasu pomagało włączanie i wyłączanie przyciskiem. W warsztacie którym robiłem luzy zaworowe zajmują się klimą też i właśnie powiedzieli że mam jechać do ASO zaktualizować oprogramowanie sterownika silnika. Podobno mieli klika clio z tym motorem co miało te same problemy - i rozwiązywało je właśnie zaktualizowanie oprogramowania w ASO.
Częstym błędem "mechaników" zdzierających kasę za nabicie klimy jest nabijanie jej na pałę, czyli wg tego co maszyna podpowie po nazwie auta i nie chodzi tylko o ilość czynnika ale tez ilość oleju, którego dodaje się tylko tyle ile się spuściło ze szczelnego układu. Nadmiar oleju, który w przeciwieństwie do czynnika jest nieściśliwy powoduje wariowanie e klimy.
Wracam po roku do wątku.
Znalazłem elektryka, który mi zrobił obejście komputera.
Efekt: Klima działa cały czas jak tylko ją włączę.
Ale....
działa fajnie do prędkości 50km/h(tak około).
Dla prędkości > 50km/h przestaje chłodzić(na pewno nie chodzi o obroty silnika). Więc jazda po mieście jest w miarę OK ale po autostradzie lub w terenie, zwłaszcza w lecie, robi się niezbyt ciekawie. Zresztą jak pada deszcz też jest padaka bo wszystko zaczyna parować w kabinie dopóki za szybko jadę.
Czy ma ktoś pomysł co i w jakiej kolejności diagnozować ?
Żaden mechanik nie chce się na to pisać jeśli mu nie powiem co i w jakiej kolejności ma próbować wymienić (bo wiadomo koszty i świecenie oczami bo znów coś nie działa). Nie jest też prosto diagnozować coś takiego w warsztacie bo auto stoi tam w miejscu.
Tzn co? Wyłącza się? Powietrze leci coraz cieplejsze? Czy jeszcze coś innego?
Konkrety, konkrety...
Powietrze leci coraz cieplejsze czyli nie chłodzi . Ale wydaje mi się, że przestaje pracować bo w przypadku deszczu ewidentnie wzrasta zaparowanie szyb czyli przestaje osuszać powietrze.
Jak zwolnię do około 45km/h to nagle zaczyna znów dzialać czyli odparowuje szyby, powietrze się schładza.
Ostatnio zmieniony przez Przemek1500 2020-09-10, 23:31, w całości zmieniany 1 raz
No to trzeba zacząć od tego, żeby się przestało wydawać (; - czyli sprawdzić, czy faktycznie się wyłącza.
Cóż nie znalazłem mechanika, który by mi odpowiedział na to pytanie a ja poza opisem objawów nie umiem tego stwierdzić ? Czy jest jakaś propozycja jak to można sprawdzić ?
laisar napisał/a:
A ta prędkość graniczna jest taka sama na wszystkich dostępnych biegach? (V, IV, III, może nawet II się łapie?).
To mogę spróbować sprawdzić sam więc dzisiaj lub jutro spróbuję zbadać sytuację.
A ta prędkość graniczna jest taka sama na wszystkich dostępnych biegach? (V, IV, III, może nawet II się łapie?).
Natchnąłeś mnie do jednej sprawy. Możliwe, że wszystko tkwi w sterowaniu dmuchawy.
Elektryk, który robił mi obejście komputera podłączył swój przekaźnik włączający napięcie dla klimatyzacji(sprzęgiełko klimy) pod dmuchawę. Czyli jak włączam dmuchawę klima powinna się włączyć bez względu na to, czy komputer pozwoli się jej włączyć (a jest uszkodzony więc nie wysyła sygnału). I przy małych prędkościach to działa.
Być może coś jest w sterowaniu dmuchawy i podłączeniu, że po osiągnięciu tej prędkości o której pisałem przekaźnik nie dostaje napięcia i odłącza klimatyzację. Może dmuchawa jest jakoś inteligentnie sterowana, że przy jakichś prędkościach i jakimś biegu dmuchawy (1,2,3,4) jest wyłączana.
Nie wiem czy to podejrzenie jest słuszne ale pewnie będę musiał to jakoś sprawdzić podczas jazdy czyli pewnie wpiąć się w obwód tego przekaźnika i sprawdzać napięcie na postoju i podczas jazdy.
A ta prędkość graniczna jest taka sama na wszystkich dostępnych biegach? (V, IV, III, może nawet II się łapie?).
Natchnąłeś mnie do jednej sprawy. Możliwe, że wszystko tkwi w sterowaniu dmuchawy.
Bingo.Dzisiaj odpiąłem obejście zrobione przez elektryka i wpiąłem się bezpośrednio w piny, które zwykle włacza przekaźnik klimatyzacji( on i tak był wycuągniętybo elektryk zastosował swój osobno zasilany). Te piny zwarłem podczas jazdy z prędkością >80km/h i klimatyzacja działała.
Czyli zasilanie przekaźnika, który wprowadził elektryk jest problematyczne bo z jakiegoś powodu wyłącza go przy prędkości>50km/h lub coś około. Linia ta ma pochodzić od sterowania dmuchawy(czyli włączam dmuchawę i klima zaskakuje) więc może to sterowanie dmuchawą właśnie działa. Ciężko powiedzieć bo nie jestem elektrykiem i nie znam mechanizmu, który to może powodować. Ale może ten elektryk się zorientuje co jest nie tak i zrobi to "lepiej".
Tak czy tak dziękuję za inspirację.
Witam,
W moim Loganie podobny problem pojawił się w tym roku na wiosnę. ASO wymieniło sterownik wtrysku ( oczywiście po sprawdzeniu wszystkiego). Pomogło, ale problem wrócił jakiś tydzień temu. I tu mam wątpliwości czy to znowu sterownik? Mam podejrzenie, że wcześniej też nie był to sterownik wtrysku tylko przy okazji jego wymiany coś "zaskoczyło" i klima ruszyła.
Mam auto na gwarancji jednak mam poważne obawy czy ASO wie jak do tego podejść i jak naprawić usterkę.
Witam,
W moim Loganie podobny problem pojawił się w tym roku na wiosnę. ASO wymieniło sterownik wtrysku ( oczywiście po sprawdzeniu wszystkiego). Pomogło, ale problem wrócił jakiś tydzień temu. I tu mam wątpliwości czy to znowu sterownik? Mam podejrzenie, że wcześniej też nie był to sterownik wtrysku tylko przy okazji jego wymiany coś "zaskoczyło" i klima ruszyła.
Mam auto na gwarancji jednak mam poważne obawy czy ASO wie jak do tego podejść i jak naprawić usterkę.
Przynajmniej sytuację masz klarowną - auto na gwarancji. Więc reklamuj. Trochę nerwów spali ale w końcu muszą naprawić bo po 3 nieudanych naprawach możesz im krwi napsuć żądając wymiany. Będą musieli dojść co i jak. Możliwe, że to jakiś kabel, luz na złączce czy jeszcze coś co naprawiło się podczas ich grzebania. Ale walcz póki masz gwarancję bo jak teraz tego dobrze nie naprawią to później będziesz płakał i płacił.
Mi sterownik wycenili na 3,5K rok temu wiec nie chciałem w biznes wchodzić. Obejście to ostateczność bo jednak omijam komputer więc nie ma reakcji na nieprawidłowe ciśnienie w klimie, brak czynnika, zimny silnik itp. Ale dla mnie lepsze to niż 3,5k na nowy ECU bo auto ma już swoje lata.
Ostatnio zmieniony przez Przemek1500 2020-09-17, 21:36, w całości zmieniany 1 raz
Witam.
Przestała mi działać klima. Do południa jeździłem i działała, i jak zwykle mam "w genach" około 5 min przed zaparkowaniem wyłączam ją. Po południu uruchamiam auto i włączam klimę i nie działa, nie świeci się dioda na przycisku.
Przypuszcza ktoś z was co się mogło stać i gdzie pozaglądać bo termin w ASO mam dopiero za dwa tygodnie umówiony i może by się udało znaleźć przyczynę.
W instrukcji opisują że bezpiecznik jest m.in. dla oświetlenia kabiny, bagażnika, schowka i układu klimatyzacji. W samochodzie na początku sprawdziłem czy te oświetlenia działają i działały więc postanowiłem sprawdzić bezpiecznik wskazany w instrukcji. Był OK i po wyjęciu go sprawdziłem czy odziaływuje na wszystkie podane j.w.. Tak. Więc szukam i patrzę a nie jest włączony wentylator, po włączeniu klima działa. Jeśli jest nie włączony nie działa.
To chyba jakieś moje objawy demencji ten problem spowodowały bo nigdy wcześniej mi się takie coś nie przydarzyło w poprzednich autach.
Dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez Killer 2021-07-29, 16:33, w całości zmieniany 1 raz
No tak, to jest zabezpieczenie klimy żeby sprężarka nie działała bez nawiewu. W Trafiku mam tak, że jak włączę AC, to automatyczne uruchamia się pierwszy bieg nawiewu.
Wysłany: 2021-08-13, 09:29 Dacia Logan 1 Problem z klimatyzacją
Witam. Kupiłem niedawno Dacia Logan 1.5 dCi z 2010 roku. Od zakupu nie działa mi klimatyzacja. Niedawno wymieniłem w niej spreżarke i nabiłem czynnik lecz sprężarka wciąż sie nie załącza. Problem leży w samym włączaniu sprężarki. Odpalałem ją na krótko i działa bez zarzutu. Włącznik klimatyzacji zaświeca się lecz klimatyzacja się nie włącza. Czy miał ktoś podobny problem? Pozdrawiam
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-08-13, 12:24
Podjechać do dobrego elektryka samochodowego i niech sprawdzi wiązkę od klimy oraz wszystkie czujniki. Skoro sprężarka jest sprawna, chłodnica również, to szukał bym problemy właśnie w wiązce albo z czujnikiem ciśnienia
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-08-15, 10:45
pogrom098 napisał/a:
Dziekuje za pomoc. Czy do wymiany czujnika ciśnienia klimatyzacji będę musiał spuszczać czynnik z klimatyzacji? Pozdrawiam
Myślę, ze jak pojedziesz do warsztatu zajmującego się naprawą klimatyzacji to najpierw spuszczą Tobie czynnik , następnie wymienią czujnik i na koniec z powrotem nabija klime wiec nie powinieneś być stratny na czynniku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum