Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tempomat fabryczny / aktywacja
Autor Wiadomość
mne 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2020
Posty: 70
Skąd: PL
Wysłany: 2020-09-23, 19:02   

Moje pytanie dotyczy taśmy airbagu a dokładnie o osłony plastikowe zaznaczone na czerwono na poniższy zdjęciu, są one pęknięte /ale taśma w środku wydaje się w porządku/ czy mają one jakikolwiek negatywny wpływ czy to tylko osłona i nie ma się czym przejmować

Screenshot_2020-09-23 Zwijacz Taśma Airbag Lodgy Sandero 2 681726046R.png
Plik ściągnięto 13311 raz(y) 153,73 KB

Ostatnio zmieniony przez mne 2020-09-23, 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
mne 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2020
Posty: 70
Skąd: PL
Wysłany: 2020-09-26, 11:31   

Pierwsza próba nie udana po przełożeniu taśmy świeci mi cały czas kontrolka ESP, przekręciłem z powrotem starą taśmę i jest ok ciąg dalszy w następną sobotę.
 
mne 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2020
Posty: 70
Skąd: PL
Wysłany: 2020-09-26, 15:48   

mne napisał/a:
Pierwsza próba nie udana po przełożeniu taśmy świeci mi cały czas kontrolka ESP, przekręciłem z powrotem starą taśmę i jest ok ciąg dalszy w następną sobotę.
ale znam przyczynę każda dacia która była wyprodukowana z fabrycznym ESP w standardzie obowiązkowo czyli od jak dobrze pamiętam od 2015r/ chyba że 2016r?/ tam gdzie jest naklejka z numerem 681726046R pod kodem kreskowym jest ciąg cyfr i symbol mf2 i to właśnie do tych ostatnich jest ta wersja, a wcześniejsze przed 2015r się nie nadają będą wyświetlały błąd ESP - więc trzeba na to zwrócić uwagę.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-26, 17:17   

Dziwne , wszystkie Sandero Logany i Dustery 2 produkowano już z ESP bo było obowiązkowe dla nowych modeli homologowanych od 2012 roku.
 
mne 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2020
Posty: 70
Skąd: PL
Wysłany: 2020-10-03, 11:20   

Tempomat założony i aktywowany za pomocą ddt4all :)

temp .jpg
Plik ściągnięto 13088 raz(y) 11,28 KB

 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-24, 10:19   

po wczorajszej rozmowie z jas_Pikiem na temat aktywacji Tempomatu, postanowiłem podjąć próbę aktywacji w swoim Dusterze. Nie pamiętam czy posiadam wtyczkę do przycisku ale wydaje mi się, że podczas montażu MNE widziałem małą kostkę która nie była nigdzie podpięta więc jest duża szansa, ze to jest właśnie wiązka od tempomatu. Przełącznik już kupiłem, czekam aż przyjdzie. Potrzebuję jeszcze kierownicy multifunkcyjnej ale ją zakupię dopiero jak będę pewien w 100% że owa wtyczka jest i ze komputer auta pozwoli na aktywacje samego tempomatu. Dzisiaj patrzyłem i u mnie pod maska siedzi sterownik Continental ( o numerach jak na zdjęciach), ktoś próbował aktywować w tym kompie tempomat, jak tak to z jakim skutkiem ? No i jeszcze jedna sprawa. muszę kupić zwijacz taśmy poduszki powietrznej czy nie ? Auto z 2016 roku, wersja SL Open z ESP


 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-28, 18:06   

Miałem w planach aktywować tempomat i ogranicznik prędkości w swoim dusterze ale po rozpoznaniu rynku i wielu niewiadomych zrezygnowałem z próby chociaż wydałem już pieniądze na zakup przełącznika. W moim dusterze z tego co patrzyłem nie ma wiązki od sterowania tempomatem z kierownicy więc musiałbym kupić sama kierownicę multifunkcyjna za 180-270zl ( w zależności czy plastikowa czy skórzana) do tego sama taśmę poduszki za 300zl i już mamy prawie 600zl a nadal nie ma pewności że uda się aktywować te funkcje w komputerze Continental a taki mam u siebie
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-04, 14:28   

dudu$ napisał/a:
nadal nie ma pewności że uda się aktywować te funkcje w komputerze Continental a taki mam u siebie


Pytanie z dziedziny głupich, czyli nie znam się to się wypowiem.

Czy nie możesz sprawdzić, czy da się aktywować tempomat bez podłączenia taśm i kierownicy? W sensie, zacząć od aktywacji komputera, a jak to się uda, o to dopiero kupować sprzęt?

U mnie w Lodgy tempomat włącza się przyciskiem z konsoli centralnej, wiec sam fakt jego "uruchomienia" teoretycznie byłby widoczny na wyświetlaczu po włączeniu tego przycisku, a jedynie nie dało by się tempomatem sterować.
Czy może w Dusterach przycisk "włączenia" tempomatu jest jednak na kierownicy razem z pozostałymi przyciskami sterującymi?
Ostatnio zmieniony przez SWilk 2021-01-04, 14:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-04, 14:39   

SWilk napisał/a:
[Czy może w Dusterach przycisk "włączenia" tempomatu jest jednak na kierownicy razem z pozostałymi przyciskami sterującymi?

U kolegi dudu$, to "Duster jedynka", więc w odniesieniu do kierownicy Lodgy to jest jeden czort.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-01-04, 14:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 302
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2021-04-04, 10:43   

Witam serdecznie forumowiczów!
Jak zawsze, gdy pojawia się problem czy zapytanie zwracam się do Was o pomoc. Tym razem chodzi o aktywację tempomatu.
Jako, że zakupiłem 5-ego Logana :mrgreen: z 2014 1.2 16V chcę aktywować tempomat. Czy będzie to możliwe na wskazanych podzespołach? (wiadomo, że czujnik pedału sprzęgła i włącznik też będzie zamontowany).
Poniżej foto:

Czy ktoś mógłby pomóc przy aktywacji programem? Województwo łódzkie, mazowieckie. Oczywiście się odwdzięczę.

IMG_20210404_112008_compress3.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 55,58 KB

IMG_20210404_111707_compress27.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 99,86 KB

IMG_20210404_111731_compress54.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 92,6 KB

IMG_20210404_111651_compress46.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 41,74 KB

IMG_20210404_111637_compress46.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 133,04 KB

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 302
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2021-04-23, 12:20   

Szybkie pytanie: czy ten czujnik sprzęgła w pozycji, gdy jest ono nieużywane, ma być wciśnięty? A naciśnięcie pedału ma go odprężyć?
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 302
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2021-05-01, 05:00   

Wszystko zamontowane.
Niestety czas oczekiwania na "Uniwersalny skaner OBD2 ELM327 V 1.5" z aliexpress wynosi ok miesiąc, więc czy ktoś z szanownego grona jest w stanie mi to aktywować (woj. łódzkie, mazowieckie) "za dobry trunek" 😜?
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 302
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2021-05-12, 10:26   

Tempomat aktywowany przez sympatycznego pana z miasta Łodzi (duża wiedza, różne programy, ustawienie wielu innych funkcji) - godny polecenia!
Poniżej foto wspawania kątownika (z marketu budowlanego) z rozwierconym otworem na czujnik.

IMG_20210423_151548_compress70.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 222,4 KB

IMG_20210423_151612_compress16.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 210,08 KB

 
Tomasz 72 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Dołączył: 04 Kwi 2021
Posty: 11
Skąd: Bytom
Wysłany: 2021-07-03, 22:00   

Mam pomysł jak zrobić (nie aktywować) tempomat, w samochodach które mają speed limiter, ale nie mają tempomatu. Czy jest tu Shrek i czy jest dalej zainteresowany tempomatem?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-07-05, 08:31   

Tomasz 72 napisał/a:
Mam pomysł jak zrobić (nie aktywować) tempomat, w samochodach które mają speed limiter, ale nie mają tempomatu. Czy jest tu Shrek i czy jest dalej zainteresowany tempomatem?

Po prostu włączam ogranicznik, ustawiam je np. na 120 lub 130 km/h i jadę ekspresówką z wciśniętym pedałem niemal do końca.... :-P :-D
Taki to półtempomat...
A tak na serio. powiedz tutaj, jaki masz pomysł?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Tomasz 72 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Dołączył: 04 Kwi 2021
Posty: 11
Skąd: Bytom
Wysłany: 2021-07-07, 20:00   

to samo co Ty opisałeś, tylko pedał gazu włącza przekaźnik. Tyle że dotknięcie sprzęgła lub hamulca musi dezaktywować przekaźnik. prawdę powiedziawszy, to można zrobić na samych przekaźnikach, bez elektroniki.
Narysować?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-07-08, 11:37   

Tomasz 72 napisał/a:
to samo co Ty opisałeś, tylko pedał gazu włącza przekaźnik. Tyle że dotknięcie sprzęgła lub hamulca musi dezaktywować przekaźnik. prawdę powiedziawszy, to można zrobić na samych przekaźnikach, bez elektroniki.
Narysować?

Narysuj tak dla ciekawości. Niech inni to ocenią i wypowiedzą. Po to jest forum by dzielić doświadczeniami. :-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 103
Skąd: skąd
Wysłany: 2021-07-12, 05:04   

Zapomnij o odcinaniu pedału gazu przekaźnikami, z uwagi na bezpieczeństwo masz tam dość wysoką kontrolę przez kompa (pewnie 6 przewodów, dwa niezależne potencjometry itp.) komp od razu wywali błąd i przyblokuje obroty.
 
Tomasz 72 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Dołączył: 04 Kwi 2021
Posty: 11
Skąd: Bytom
Wysłany: 2021-07-18, 14:38   

To jest pomysł, nie gotowe rozwiązanie.
teoria: rysunek przedstawia przekaźnik zdalnie (ale przewodowo) sterowany. przyciśnięcie przycisku (normalnie otwarty) aktywuje przekaźnik, powodując że styki główne przejmują rolę przycisku. tak więc jego zwolnienie - nie zmienia stanu przekaźnika, pozostaje zamknięty. Aby przekaźnik zdezaktywować, trzeb odciąć zasilanie jego cewki - tu realizowane przez naciśnięcie przycisku normalnie otwartego.
https://ibb.co/z2QqqDw

Taki układ chciałbym wykorzystać do aktywacji tempomatu. Załączony przekaźnik w ten czy inny sposób (zmiana rezystancji na przewodach pedału gazu) powinien poinformować ECU że pedał gazu jest wciśnięty do dechy. Limiter bedzie trzymał zadaną prędkość. Co z wyłączeniem? Albo wyłącznikiem, albo w dowolny sposób przecinając linię zasilającą cewkę, na przykład przekaźnikami (normalnie zamkniętymi) podłączonymi do sprzęgła i hamulca co przedstawia rysunek
https://ibb.co/51sT3xN

Oczywiście można to zrealizować na arduino, ale to wymaga wiedzy.... nie tyle większej co rozleglejszej.

tempomat2.png
Plik ściągnięto 10 raz(y) 37,66 KB

tempomat1.png
Plik ściągnięto 9 raz(y) 34,23 KB

 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2021-07-28, 18:04   

Zdobyłem schemat sterownik Delphi DCM 3.4 od Clio IV, niestety bez legendy.
Pomóżcie mi to rozszyfrować, bo chciałbym sprawdzić, czy w końcu uda mi się go uruchomić.
675- sprzęgło, 160- hamulec, 1081- włącznik tempomatu/ogranicznika (???), w takim razie gdzie podłączyć dwa kabelki od przycisków tempomatu- czy to będzie 689? Po cichu liczę, że sterownik nie potrzebuje żadnego innego sygnału, np z UCH.
Wrzucam skan, bo nie potrafię dodać pliku w .pdf
Lasair, oficjalnie wywołuję Cię do tablicy, zawsze dobrze poruszałeś się w schematach- rzuć na to okiem ;)

CCF20210728_00000a.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 45,27 KB

Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2021-07-28, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-28, 18:28   

w dcm1.2 nie potrzebował sygnalu z UCH, jeden sygnał był +12V na jakiś pin w ECM i dodatkowo wtedy odpowiednia ustalona rezystancja na jakiś dwóch pinach w ECM. Nie pamietam oczywiscie z głowy jakie to piny :mrgreen: i jaka wartość Ohm`ów, ale tak to działało mniej więcej .
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2021-07-29, 11:44   

Lipa, wygląda na to, że kabelkologia tempomatu jest dokładnie taka sama jak w DCM 1.2- czyli lipa.
Różnice widzę tylko w podłączeniu sprzęgła i hamulca, ale podłączenie na dwóch pozostałych wtyczkach sterownika jest inna, więc stawiam na to, że po prostu sterownik jest bez oprogramowania (chociaż clip widzi funkcje tempomatu, ale są nieaktywne) albo nikt na świecie nie wie, jaka jest magiczna rezystancja na której to zadziała.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-29, 14:09   

a robiłeś tak jak w dcm1.2 ? te same rezystancje i tak samo podlaczyłeś pamiętam że były jakieś piny e4,d2 w ecu albo e2,d4 coś takiego .... kiedyś jeszcze je logowałem przez ddt2000 - w dziale cruise control , spróbuj to zobaczyć w ddt4all na can`ie u Ciebie - ja się laczyłem jeszcze z dcm1.2 przez K Line i ddt2000.
 
Tomasz 72 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Dołączył: 04 Kwi 2021
Posty: 11
Skąd: Bytom
Wysłany: 2021-08-01, 21:41   

ja robiłem tempomat w Lodgy zgodnie z instrukcją kolegi waldi100
z dnia: 2017-07-19, 11:41
jest tam załącznik w kótrym są rozrysowane rezystory. ale wersja minimum wygląda tak:

Przełącznik który aktywuje tempomat - miałem limiter i zero, teraz mam limiter zero i cruise control
Na kierownicy mam plus i minus. po otwarciu kierownicy i zbadaniu przycisków, rezystancja na wtyczce idącej do komputera samochodu jest około 4 kilo ohmy. ta rezystancja nie jest krytyczna, sprawdzałem czy jej zmiana aktywuje coś innego. więc powyżej 6 kilo = brak reakcji. pomiędzy 3 a 6 kilo - jest widziane jako sterowanie limitera i tempomatu, poniżej jak wciśnięcie klawiszy do obsługi. to nie jest tak ze 3962 omy bo inaczej nie zadziała. tolerancja jest duża
próbowałem aktywować tempomat używając telefonu - nie umiem. (*) Z laptopa poszło za pierwszym razem bez żadnych problemów. instalacja na laptopie - pyren.... z linków na forach i nic więcej. żadnych ekstra danych z "clipa" nie instalowałem były w paczce, same się zainstalowały chyba.
Tempomat działa. aktywuje się go włącznikiem i następnie przyciskami plus minus. nie mam i nie zamierzam mieć R oraz 0. nie są mi potrzebne. sprzęgło hamulec zwalnia tempomat. ponowna aktywacja to dotknięcie plusa lub minusa, co w sytuacji gdy i tak są nudy na autostradzie nie jest uciążliwe. Dodanie gazu nie zwalnia tempomatu. po puszczeniu utrzymuje zadaną prędkość.
reasumując: przełącznik do załączenia tempomatu, przyciski plus i minus z rezystancją ok 4 kilo, aktywacja laptopem i powinno działać

Tomasz
(*)
3 różne aplikacje na androida (v6 i v10) dacia, renault i pyren zachowują się w identyczny sposób. każdym z nich mogę wyłączyć tylną wycieraczkę, pikanie niezapiętych pasów, ale próba ingerencji w tempomat, nie wprowadza zmian, tylko wywala do obszernej listy parametrów nie związanych z tempomatem. tak jakby program, w przypadku problemu nie wywalał okna z błędem tylko odsyłał do wszystkich danych jakie może wyświetlić, może tam coś będzie, czego szukał użyszkodnik
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-08-02, 07:58   

Tomasz 72, tylko jeszcze powiedz jaki masz sterownik UCH?
Bo mam 1,6 MPI z marca 2014 roku i nie wiem czy mi się uda tak zrobić to co opisałeś, bo ktoś pisał, że akurat mój sterownik nie ma wgranego tempomatu...? :-/
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne