Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Chiptuning TCe
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-14, 19:04   

vtech ?
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-14, 20:03   

Tak, chipa na gwarancji nie chce
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-14, 20:41   

tu jest instukcja montażu
https://vtech.pl/pobieranie.html?file=files/download/Instalation%20manuals/Renault/Renault%20Captur%200.9TCe%2090HP.pdf
trochę to śniedzi zwykłym oszukiwaniem czujnika ciśnienia
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-14, 21:01   

Ciśnienie i paliwo, chip jeszcze zmienia kat zapłonu. Trochę tych boxow zamontowali w nowych autach, tam gdzie jadę. Zobaczymy czy coś przybędzie.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-14, 22:02   

A mógł byś zapytać od razu czy taki box można założyć do samochodu wyposażonego w lpg ?
i nie takie zwykłe bo fabryczne który ma zablokowany sterownik a dawki gazu są korygowane procentowo na te benzynowe. Samych korekt nie da się zmienić a nawet są różne dla każdego wtryskiwacza z powodu nierównych długości węży.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-15, 07:03   

Ok, zapytam :)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-15, 21:56   

Jak widzę w fabrycznej instalacji zastosowano wtryski GIRS12 S a jak podaje producent przy 3 cylindrach mogą one obsłużyć do 88 KM
i na tym można zakończyć temat tuningu tce z lpg
a według tego https://gazeo.pl/wakacje-na-lpg/Premiera-listwy-wtryskowej-Landi-Renzo-GIRS12,artykul,9459.html
jest 24 KM na cylinder
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-05-15, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
subiel 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci 110KM
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 57
Skąd: wrocław
Wysłany: 2019-05-16, 06:37   

hmmm... czy chipowanie 0,9tce to nie jest przypadkiem akt desperacji?

dużo się z tego raczej nie wyskrobie, a układ się obciąży?
0,9 -> to jest stosunkowo słabe, i będzie stosunkowo słabe, bo też i nie ma z czego mocy wykrzesać ;)
_________________
=nie znam się, ale chętnie doradzę=
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-16, 09:29   

Zawsze bedzie mocniejszy niż pozostałe 0,9.
Silnik robi raptem 100 koni z litra więc nie jest jakoś mocno wyżyłowany względem innych nowych jednostek, np 1.0tsi 115KM, 1.0t-gdi 120KM.
 
karmnik 


Marka: dacia
Model: logan mcv 2
Silnik: 0.9 tce
Dołączył: 14 Lis 2017
Posty: 23
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-16, 11:10   

kicpra napisał/a:
Zawsze bedzie mocniejszy niż pozostałe 0,9.
Silnik robi raptem 100 koni z litra więc nie jest jakoś mocno wyżyłowany względem innych nowych jednostek, np 1.0tsi 115KM, 1.0t-gdi 120KM.


a nie było już tematu?
wykres dla 0.9 tce w połowie strony
http://www.daciaklub.pl/f...sc&start=50#top
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: WPU
Wysłany: 2019-05-19, 21:57   

Z tymi wtryskami to coś mi się nie zgadza, bo TCe90 tak naprawdę ma nawet trochę więcej niż 90 KM.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-20, 01:03   

raczej katalog landi nie kłamie
https://landirenzo.com/sites/default/files/upload/components/rail-girs12-en.pdf
3 wtryski w rozmiarze S = 56-66 kW
 
seba1702 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 Tce
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 17 Lut 2020
Posty: 1
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-17, 15:15   

Chciałbym podnieść moc w swoim 1.3 130... Jeden z pomysłów to wgranie mapy od mocniejszej wersji 150 albo z tego samego silnika w Nissanie (163KM).

Wie ktoś czy samemu z OBDII i programem typu DDT4ALL da radę samemu zgrać/wgrać mapę silnika?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-19, 00:30   

seba1702 napisał/a:
z OBDII i programem typu DDT4ALL da radę samemu zgrać/wgrać mapę silnika?

Nie.
 
amaj 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.5 blue dci 95 Km
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 21 Sty 2020
Posty: 21
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2020-02-23, 22:01   

subiel napisał/a:
hmmm... czy chipowanie 0,9tce to nie jest przypadkiem akt desperacji?

dużo się z tego raczej nie wyskrobie, a układ się obciąży?
0,9 -> to jest stosunkowo słabe, i będzie stosunkowo słabe, bo też i nie ma z czego mocy wykrzesać ;)


Trochę można wyskrobać

https://www.br-performanc...6/8693-0-9-tce/

ja robiłem u nich mojego Dokkera 1.5 blue dci i jestem bardzo zadowolony

https://www.facebook.com/...?type=3&theater
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-23, 22:21   

Przecież to pomiary to zwykła ściema. Silnik jak ma 300 KM to znaczy że tyle ma na wyjściu z wału. Gdzie dochodzą wszystkie elementu układu napędowego a ich sprawność to ok 95%
w rajdówkach przy silniku 300KM moc na kołach to ok 230-250 KM w zwykłym aucie na prawdziwej hamowni przy 150 KM katalogowym na kołach było ok 120 KM

Więc co to za cuda że u tych wielkich tunerów samochód z mocą katalogową 90 koni ma na kołach 100 ...
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-02-23, 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-23, 23:23   

Fruxo napisał/a:
ma na kołach 100

A skąd to przypuszczenie? Bo właściwie wszystkie pomiary z hamowni podają właśnie moc na silniku, tyle że wyliczoną z faktycznego pomiaru mocy na kołach i strat na przeniesieniu napędu - np http://www.daciaklub.pl/f...1656273#1656273
 
amaj 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.5 blue dci 95 Km
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 21 Sty 2020
Posty: 21
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2020-02-23, 23:55   

Fruxo napisał/a:
Przecież to pomiary to zwykła ściema. Silnik jak ma 300 KM to znaczy że tyle ma na wyjściu z wału. Gdzie dochodzą wszystkie elementu układu napędowego a ich sprawność to ok 95%
w rajdówkach przy silniku 300KM moc na kołach to ok 230-250 KM w zwykłym aucie na prawdziwej hamowni przy 150 KM katalogowym na kołach było ok 120 KM

Więc co to za cuda że u tych wielkich tunerów samochód z mocą katalogową 90 koni ma na kołach 100 ...


Katalogowa moc tego auta to 95 km
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2021-08-30, 09:40   

Czy ktoś z forumowiczów juz bawił się z tuningiem mocy i momentu obrotowego w 1.3 TCe 150 KM?
Jest na necie klika ofert np:

http://www.hamownia.net/?dacia

https://www.v-tuning.pl/k...m-110-kw-manual

Jeśli ktoś coś już "grzebał" to proszę o namiary na wykonawcę i oczywiście opinie.
Auto wciąż na gwarancji więc raczej jakiś powerbox tylko pytanie - czy one coś dają?
Różne opinie są w sieci...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
ptakooo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4WD
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 02 Lip 2019
Posty: 127
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-08-30, 11:58   

Hmmm trzeba być samobójcą, żeby jeszcze podkręcać parametry, i tak już silnego jak na ten samochód, silnika. Polecam obejrzeć sobie powypadkowe Dustery chociażby na serwisach sprzedażowych i wyciągnąć wnioski co może się stać jeśli przekroczymy magiczną barierę... w najlepszym wypadku kalectwo. To jest samochód rekreacyjny a nie wyścigowy.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2021-08-30, 12:13   

ptakooo napisał/a:
Hmmm trzeba być samobójcą, żeby jeszcze podkręcać parametry, i tak już silnego jak na ten samochód, silnika. Polecam obejrzeć sobie powypadkowe Dustery chociażby na serwisach sprzedażowych i wyciągnąć wnioski co może się stać jeśli przekroczymy magiczną barierę... w najlepszym wypadku kalectwo. To jest samochód rekreacyjny a nie wyścigowy.


A jaka jest wg. kolegi ta "magiczna bariera"?

Czasem nie chodzi o V-max tylko np. o możliwość szybszego wykonania manewru wyprzedzania (co akurat wpływa pozytywnie na bezpieczeństwo). A wypadki? Zdarzają się w każdym samochodzie niezależnie od marki i modelu - to raczej kwestia umiejętności kierującego (lub ich braku).

Wracając do tematu to zadając pytanie liczyłem na odpowiedź kogoś, kto już temat "przerabiał". Słyszałem, że na zlocie w Czernej w ubiegły weekend był posiadacz tej wersji Dustera, który podnosi gdzieś na śląsku moc do 190 KM i miałem nadzieję, że tu zagląda i coś podpowie...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2021-08-30, 19:02   

Nie trzeba być samobójcą. Te silniki maja 190KM i są softwarowo ograniczane.

Zagląda sporadycznie.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2021-08-30, 19:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
ptakooo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4WD
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 02 Lip 2019
Posty: 127
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-08-30, 19:38   

Widocznie są ograniczone celowo, żeby się ułańska fantazja nie włączała ;)
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2021-08-31, 06:18   

ptakooo napisał/a:
Widocznie są ograniczone celowo, żeby się ułańska fantazja nie włączała ;)


Albo po to, żeby wrzucić niebawem do konfiguracji przed zakupem silnik o mocy 190 KM oczywiście z różnicą w cenie 10.000 zł między nim a 150 KM.
Tak jak to jest w przypadku możliwości wyboru 130 KM i 150 KM...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-31, 11:45   

Marek1603 napisał/a:
Nie trzeba być samobójcą. Te silniki maja 190KM i są softwarowo ograniczane.

1,3TCe H5H?
Jakiś link do tej informacji ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne