U mnie było dziwnie, bo też mam kulę wprost naprzeciwko czujnika. Na początku wszystko było OK, a po pewnym czasie czujniki piszczały nawet przy cofaniu na otwartej przestrzeni i tylko odpięcie kuli pomagało (mam Auto-Hak wypinany pionowo). Masz fabryczny hak z kulą przykręcaną na śruby?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Dołączył: 09 Sie 2017 Posty: 15 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-08, 12:37
nie fabryczny, zamontowałem już po kupieniu samochodu.
Rozumiem, że chodziło Ci czy hak kupiłem sobie sam czy wziąłem ten oferowany przez ASO.
Hak wziąłem od ASO, kula jest zespawana, nie odkręcana.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway 7 os.
Dołączył: 31 Sie 2021 Posty: 1 Skąd: Gmina Nowy - Korczyn
Wysłany: 2021-09-02, 19:20 Dacia Lodgy Steapway CZUJNIKI PARKOWANIA VS HAK
Witam wszystkich :)
Jestem tutaj drodzy rodacy nowy i mam nadzieję że w kupie siła :). Słuchajcie jestem od dwóch lat użytkownikiem Daci Lodgy Steapway 1.6 benzynka, 7 os. Przekopałem forum i niestety nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi,a mianowicie temat jest taki, że mam hak montowany przed zakupem przez ASO oraz czujniki cofania. W momencie wbicia wstecznego czujniki wariują jako że hak jest na wprost środkowego czujnika. W sumie to już przed zakupem zastanawiał mnie temat jak "fachowcy" w ASO to rozwiążą, ale stwierdziłem że skoro montują hak to będzie wszystko dobrze i nie dopytywałem. Na początku myślałem, że gdzieś jakaś trawka jest obok czujnika i piszczy, ale okazało się, że jednak nie. ASO gdzie kupowałem samochód mam od siebie 300 km więc ... W internetach zgłębiałem temat i znalazłem śladowe informacje, że jest to kwestia odpowiedniej wiązki z modułem i wszystko powinno hulać pomimo środkowego czujnika. Znalazłem też informację, że przy gnieździe 13 PIN powinno być wszystko ok ( ja mam 7). Mam takie przypuszczenie, że chłopaki coś popierniczyli przy montażu zważywszy na to, że w sobotę rano miałem odbierać samochód, a w piątek po południu przypomniałem im, że mają zamontować hah bo SOBIE ZAPOMNIELI :) . Bliższe ASO gdzie byłem na pierwszym i drugim przeglądzie odsyła mnie do tego gdzie dokonałem zakupu samochodu, Ci z kolei twierdzą, że się tego nie da zrobić - a ja myślę że mnie zlewają bo za rok kończy się gwarancja. Kolega mechanik potwierdził mi wersję, że jest to kwestia odpowiedniej wiązki i modułu. Co Wy na to ? Jak z nimi walczyć ? Miał ktoś podobny przypadek w swoim autobusie :) ? . Z góry dzięki i pozdrawiam
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-09-02, 19:31
Cóż to za wspaniali fachowcy w tym ASO? :)
Środkowy czujnik faktycznie jest na wprost haka, jednak moduł powiniene to widzieć i nie wołać przy zapiętej kuli. U mnie w dokkerze normalnie to hulało.
Skoro hak oryginał, czujniki oryginał to oddać auto i niech się głowią, a nie że się nie da. Poszukać innego auta Dokker/Lodgy z hakiem i porównać.
Tylko skąd moduł ma wiedzieć, że kula jest zapięta? Tam nie ma żadnych styków przecież.
Może się kalibrować po każdym załączeniu wstecznego, wydaje mi się,że zresztą tak się mniej więcej zachowuje, tylko nie zawsze załapuje poprawnie - u mnie - że jest hak.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2021-09-02, 22:46, w całości zmieniany 1 raz
Styki są w gnieździe oświetlenia - i to stąd moduł powinien brać informację, że coś jest podłączone.
Chyba nie każdy, kto ma hak, ma ZAWSZE zapiętą przyczepę. Pytanie brzmiało o sytuację, gdy przyczepy nie ma, a kula sterczy. I wtedy nie ma siły - czujniki mają prawo piszczeć. Jak nie piszczą, to chyba tylko przez przypadek. A kalibracja po wpięciu kuli? No to powtarzam - skąd auto ma wiedzieć, że jest kula? Równie dobrze możesz podjeżdżać po wąski słupek i co, uderzysz w niego, bo auto pomyśli, że to kula i się pod nią "skalibruje"?
Miałem oryginalną wiązkę renault i zarówno przy zapiętej przyczepie jak i samej kuli czujniki piszczały jak szalone. Trzeba było ręcznie wyłączać czujniki. Albo ściągać hak (na szczęście miałem automat).
Adaptacja jest po każdym wrzuceniu wstecznego i środkowy jest "pomijany", bo system wykrywa jego zakrycie.
Problem jest tylko jak pada intensywny deszcz, ilość szumu na czujniku jets za duża i potrafi popiskiwać.
Hak fabryczny, montowany w ASO, czujniki fabryczne 3szt.
Cytat:
Styki są w gnieździe oświetlenia - i to stąd moduł powinien brać informację, że coś jest podłączone.
Chyba nie każdy, kto ma hak, ma ZAWSZE zapiętą przyczepę. Pytanie brzmiało o sytuację, gdy przyczepy nie ma, a kula sterczy. I wtedy nie ma siły - czujniki mają prawo piszczeć. Jak nie piszczą, to chyba tylko przez przypadek.
Mam hak demontowalny i wiązkę 13 pin.
W gnieździe 13 pin rzeczywiście jest linia odpowiedzialna za wykrywanie podłączenia przyczepy, ale jej zadaniem jest np. wyłączenie światła przeciwmgielnego tylnego w samochodzie. Za to nie wyłącza czujników - jak zakładam bagażnik rowerowy to muszę ręcznie wyłączyć czujniki bo na wstecznym piszczą, mimo, że wtyk jest podpięty do gniazda.
Hak zamontowany w ASO, ale marki Galia, wiązka za to oryginalna. I nie było ani razu jeszcze sytuacji, żeby zamontowany hak bez przyczepy lub bagażnika wywoływał piszczenie czujników.
Mój i kolegów przypadki wskazują, że w Twojej instalacji coś jednak musi być nie tak. Albo Twój hak jest może jakiś inny, np. wyższy.
Swoją drogą nie rozumiem dlaczego jeszcze w ogóle ktoś jeszcze instaluje wiązki 7-pinowe zamiast założyć 13 i kupić przelotkę na 7 za parę złotych. Cena oryginalnej wiązki 7 czy 13 pin w cenniku akcesoriów jest identyczna. Najpierw zaoszczędzisz jakieś drobne na "kompatybilnej" wiązce, a potem się okazuje, że wstecznego nie masz na bagażniku, albo ładowania w kampingu...
A to nie tak, że dziś kupisz kajzerkę i Ci nie posmakuje, to jutro wybierzesz bułkę poznańską. Wiązka raczej w samochodzie zostanie na zawsze...
Adaptacja jest po każdym wrzuceniu wstecznego i środkowy jest "pomijany", bo system wykrywa jego zakrycie.
Problem jest tylko jak pada intensywny deszcz, ilość szumu na czujniku jets za duża i potrafi popiskiwać.
Hak fabryczny, montowany w ASO, czujniki fabryczne 3szt.
Nie za bardzo wiem, na jakiej podstawie miałby być dezaktywowany czujnik, skoro kula - jak już pisałem - nie ma żadnej wiązki, która dawałaby jakikolwiek sygnał do auta, że jest założona. Po podłączeniu przyczepy to jest możliwe, ale nie przy samej kuli.
Może mógłbyś zrobić szybki test? Na zapiętej/przykręconej kuli wsadź rękę między kulę i czujnik, po czym sprawdź, czy czujniki piszczą. Napiszesz rezultat? Przyda się dla potomnych.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-07, 13:43
topdrive napisał/a:
Adaptacja jest po każdym wrzuceniu wstecznego i środkowy jest "pomijany", bo system wykrywa jego zakrycie.
Taka funkcja środkowego czujnika musiałaby być na stałe zaimplementowana w sposobie działania fabrycznych czujników, gdyż żadna z fabrycznych instrukcji montażu wiązek haka nie ingeruje w instalację czujników- przejrzałem je. W instrukcjach jedyna uwaga dotycząca czujników, to konieczność wyłączenia ich fabrycznym pstryczkiem w przypadku używania przyczepy.
Osobiście wątpię w taką kalibrację, gdyż byłoby to niebezpieczne- przy zdjętej kuli i w razie zaparkowania tuż przy jakimś słupku środkowy czujnik by się deaktywował? Bez sensu...
Dracid napisał/a:
Może mógłbyś zrobić szybki test? Na zapiętej/przykręconej kuli wsadź rękę między kulę i czujnik, po czym sprawdź, czy czujniki piszczą. Napiszesz rezultat? Przyda się dla potomnych.
Kolega musiałby chyba siedzieć w bagażniku, żeby pozostałe czujniki go wtedy nie przyuważyły
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-09-07, 13:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-09-07, 13:43
Przecież sygnał nie pójdzie z kuli. Tylko czujnik środkowy w momencie jak jest zasłonięty kulą będzie dezaktywowany.
Przy zestawach Valeo na 4 czujniki również nie wykrywa haka.
Przecież sygnał nie pójdzie z kuli. Tylko czujnik środkowy w momencie jak jest zasłonięty kulą będzie dezaktywowany.
Przy zestawach Valeo na 4 czujniki również nie wykrywa haka.
Tak, tak, a skąd środkowy czujnik ma wiedzieć, że to kula a nie na przykład słupek?
Co do sprawdzenia: można to zrobić na milion sposobów bez wchodzenia do bagażnika. Wszystko zależy od chęci sprawdzającego. Z niecierpliwością czekam na wyniki testu.
Ja nie mam tego u siebie, ale wiem jakie przejścia miał znajomy ze swoim Lodgy z ASO.
Ogólnie opisałem Wam co wiem od niego, z pierwszej ręki, która z tym walczy.
Moim zdaniem to jest mechanizm taki, że system może stwierdzić, że czujnik jest strzelony jeśli cały czas widzi przeszkodę tak blisko i wtedy go ignoruje, ale informacje jakie pisałem podawało ASO znajomemu.
Sprawdzić to może każdy - wystarczy zakleić czujnik i zobaczyć czy zawsze będzie piszczało. Może jest coś jeszcze co ustawiali w ustawieniach auta montując hak, żeby takie zachowanie włączyć dla środkowego czujnika...
Tutaj brakuje mi wiedzy i ciężko będzie ją pozyskać, bo ASO przecież nie powie co i jak, bo pewnie sami się zgubią w zeznaniach :D.
Ja mam hak i 3 czujniki. Nie ma dźwięku przeszkody płynącego od haka. Jak jednak tam pomachać czymś lub jest krawężnik albo dłuższa trawa to jest dzwięk. Gdyby było inaczej to bym odłączył ten czujnik w centralce bowiem ja mojego haka nie odkręcam, choć mam taką możliwość. Hak mam oryginalny montowany w ASO.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-09-09, 21:40, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum