Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia DUSTER OPEN S&S 4x2 by Dudu$
Autor Wiadomość
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-05, 18:27   

Dzisiaj robiłem mały porządek w komórce lokatorskiej co tknęło mnie aby w końcu zamontować w Dusterze owiewkę maski. Fajny gadżet ale szkoda, że nie jest w macie. Przy okazji montażu zauważyłem, ze 2 dni temu jadąc na stacje benzynowa, jakiś kamyczek uderzył narożnik przedniego błotnika koło reflektora co przyczyniło się do odprysku i pęknięcia lakieru na długości 3cm :-x . No trudno stało się i tyle, miałem trochę lakieru więc odtłuściłem to miejsce i zalałem je lakierem aby wpłynął w szparę. Na zdjęciu przed tym zabiegiem, ale po prawie nic się nie zmieniło oprócz tego, ze nie widać szarego podkładu.



 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-06-17, 18:56   

Duster jeździ ale pojawiają się kolejne problemu. Ostatnio podczas zmiany biegów i delikatnemu przyśpieszaniu słychać z pod maski piski - ćwierkania, w ASO w którym dzisiaj byłem niestety nic nie słyszą ( jak zwykle) ale zatwierdzili mi pozostałe dwie usterki, które zgłosiłem czyli zgłaszany już pół roku temu wyciek z pokrywy rozrządu oraz stukająca przekładnia kierownicza ( podczas jazdy nic nie słychać ale wyszło to ostatnio na SKP). Na naprawę jestem umówiony 30go czerwca, podczas uszczelniania dekla zaworowego wymienią mi od razu nowy pasek wieloklinowy( za darmo), filtr oleju i olej ( musze zapłacić za graty ale wymiana za darmo) i zastanawiam sie czy przy okazji nie wydać tych kilku złotych na nowe końcówki kierownicze, w końcu stare mają już ponad 53tyś km.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-06-18, 12:28   

dudu$ napisał/a:
... zastanawiam sie czy przy okazji nie wydać tych kilku złotych na nowe końcówki kierownicze, w końcu stare mają już ponad 53tyś km.

Zasadniczo z mojego 30 letniego doświadczenia wynika na takie elementy reguła- jak część jest fabryczna a nie ma luzu i nie ma dziury w gumie- nie ruszać... Bo to nowe co wsadzimy może wytrzymać krócej niż wytrzyma jeszcze stare, nawet jak nowy element będzie teoretycznie taki sam, lub nawet niby lepszy, markowy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-06-18, 12:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-06-18, 12:46   

Dymek napisał/a:
dudu$ napisał/a:
... zastanawiam sie czy przy okazji nie wydać tych kilku złotych na nowe końcówki kierownicze, w końcu stare mają już ponad 53tyś km.

Zasadniczo z mojego 30 letniego doświadczenia wynika na takie elementy reguła- jak część jest fabryczna a nie ma luzu i nie ma dziury w gumie- nie ruszać... Bo to nowe co wsadzimy może wytrzymać krócej niż wytrzyma jeszcze stare, nawet jak nowy element będzie teoretycznie taki sam, lub nawet niby lepszy, markowy.


też się nad tym zastanawiałem, w rodzinie mam dwie Dacie, każda z nich ma ponad 110tyś km i w jedna ma oryginalne końcówki a w drugiej jakiś spec mechanik wymienił tylko jedna. Mnie to w sumie obojętnie. Zależy jak do tego podejdzie serwis, może uznają, że skoro przekładnia będzie nowa to dadzą i pozostałe elementy nowe. Zobaczę po naprawie auta.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-01, 18:05   

Dzisiaj po dwóch dniach pobytu Dustera w ASO ( ul. Lewinowska 37a), auto wróciło do domu. Podczas wizyty, na gwarancji została wymieniona przekładnia kierownicza wraz z drążkami kierowniczymi i końcówkami oraz usunięto zapocenie pokrywy rozrządu. Technologia naprawy zmusiła ASO do wymiany również paska wieloklinowego na swój własny koszt. A ja z racji tego, że od ostatniej wymiany oleju przejechałem prawie 10tyś km na swoja klatę wziąłem koszty filtra oleju, oleju silnikowego ( Valvoline SynPower 5w40) oraz jego wymianę w wysokości 125zł ( trochę drogo jak za filtr i robociznę). Przy okazji stwierdzi, że jak wymieniam olej to i standardowo filtr powietrza i kabinowy więc na szybko zakupiłem oryginalne filtry i na chwilę obecna autko jest w 100% sprawne i gotowe do zbliżającego się wyjazdu wakacyjnego. O czym wcześniej nie pisałem kilka dni przed oddaniem auta do ASO we własnym zakresie wymieniłem przednie klocki ( oryginalne, kupione okazyjnie za 50zł) i przepustnicę.

Przebieg na dzień dzisiejszy ok. 54145km
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-01, 19:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-01, 22:22   

dudu$ napisał/a:
Przebieg na dzień dzisiejszy ok. 54145km

I dudu$, to jest to o czym Ci pisałem kiedyś, jak byś miał swój od nowości tych rzeczy MOŻE/RACZEJ nie musiałbyś robić. Mojemu dziś 60 tys. stuknęło, klocków mam ponad połowę i nic nie wymieniane prócz oleju 3 razy. Tyle co na wymianę świec muszę się teraz umówić, a że mam easy service kosztami się nie martwię tylko czasem, bo nie bardzo mam kiedy
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2021-07-01, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-01, 22:37   

Prezes napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Przebieg na dzień dzisiejszy ok. 54145km

I dudu$, to jest to o czym Ci pisałem kiedyś, jak byś miał swój od nowości tych rzeczy MOŻE/RACZEJ nie musiałbyś robić. Mojemu dziś 60 tys. stuknęło, klocków mam ponad połowę i nic nie wymieniane prócz oleju 3 razy. Tyle co na wymianę świec muszę się teraz umówić, a że mam easy service kosztami się nie martwię tylko czasem, bo nie bardzo mam kiedy


cześć,

słuchaj klocków hamulcowych nie musiałem wymieniać. Fabryczne miały jeszcze z 40% jak nie więcej, ale skoro jakiś czas temu kupiłem okazyjnie oryginalne klocki za 50 zł to z nudów stwierdziłem, że dlaczego by ich nie wymienić. Dusterem swoim przejechałem 10 tyś km a z nudów przednie hamulce rozbierałem i czyściłem już 3 razy i to nie dlatego, że musiałem tylko po prostu maiłem trochę czasu wolnego. Identyczną operacje przeprowadzałem w swojej Lodgy, którą miałem 2 lata temu, kompletne hamulce robiłem przy przebiegu 60tyś km i tylko i wyłącznie dlatego bo chciałem. Bo kto bogatemu zabroni ? :) Co do innych napraw to pewnie większość forumowiczów nie zwróciło b na to agę w tym i ja, ale skoro podczas sprawdzania auta na SKP wyszło że, gdzieś tam pojawił się bardzo delikatny luz na przekładni to postanowiłem pociągnąć ten temat, i wymóc na ASO jej wymiany. Lepiej zrobić to na gwarancji, niż później samemu płacić za jej regeneracje 1200zł. Ogólnie z auta jestem zadowolony, ale niestety jestem człowiekiem, który różne rzeczy wykryje nawet w prawie nowym aucie i tak np. u teściowej w Dusterze II z przebiegiem 17 tyś km stwierdziłem, ze do poprawy jest zbieżność oraz cos brzęczy pod deską rozdzielczą podczas pokonywania nierówności. niektórzy do takich rzeczy się przyzwyczajają i o nich zapominają a inni nie, ja niestety zaliczam sie do tej drugiej grupy. [/u]
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-02, 10:13   

dudu$ napisał/a:
cos brzęczy pod deską rozdzielczą podczas pokonywania nierówności

A to akurat miałem i piszczący pedał sprzęgła zimą. Pod deską usztywniłem kawałkiem gumy komputer, który miał luz, a pedał załatwiłem towotem

Też nie lubię jak coś jest nie tak, po 60 kkm wczoraj pojawił się nowy dźwięk - trzeszczy kratka od nawiewu. W weekend ją czymś podkleję

No i plastiki w boczkach drzwi przydałoby się naprężyć, jak są spore basy w piosence, to ruszają się brzęcząc.. Aktualnie ściszam albo zmieniam piosenkę :-P
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-02, 11:31   

Prezes napisał/a:
dudu$ napisał/a:
cos brzęczy pod deską rozdzielczą podczas pokonywania nierówności

A to akurat miałem i piszczący pedał sprzęgła zimą. Pod deską usztywniłem kawałkiem gumy komputer, który miał luz, a pedał załatwiłem towotem

Też nie lubię jak coś jest nie tak, po 60 kkm wczoraj pojawił się nowy dźwięk - trzeszczy kratka od nawiewu. W weekend ją czymś podkleję

No i plastiki w boczkach drzwi przydałoby się naprężyć, jak są spore basy w piosence, to ruszają się brzęcząc.. Aktualnie ściszam albo zmieniam piosenkę :-P


cos tam mi świta, ze ktoś maił problem z luźnym komputerem w Dusterze II tylko, że komputer ten znajduje się chyba w okolicy kierowcy z lewej strony od pedałów, a teściowej brzęczy od strony pasażera, słychać ten dźwięk jak uderzę ręką w górna część deski rozdzielczej na wysokości poduszki powietrznej . U teściowej poskrzypuje też boczek podczas jego naciskania na chwilę obecna to nie moje auto wiec się tym nie przejmuję
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-08-22, 20:16   

Duster pokonuje kolejne km, na siłę nic w nim nie wyszukuję, czasem na nierównościach odezwie się jakiś plastik ale było tak w każdej z Dacii, które posiadałem wiec się nie przejmuję. Od ostatniej naprawy gwarancyjnej w ASO i wymiany oleju przejechałem prawie 4 tyś. km a minęło raptem 1,5 miesiąca. Duster z boxem dachowym okazał się bardzo żwawym samochodem, nie ma problemu aby osiągnąć licznikowe 150km/h czy wyprzedzać na drogach krajowych kilka samochodów na raz ( 3-4) . Obecnie jestem w borach tucholskich , wczoraj była ładna pogoda wiec i musiała wpaść nowa fotka.



 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-08-22, 20:18   

Ale, że z boxem na dachu 150? :shock:
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-08-22, 20:20   

toka93 napisał/a:
Ale, że z boxem na dachu 150? :shock:


Dobrze zamocowany, poprzednim Loganem MCV II 1.2 16v bez problemu leciałem licznikowe 170km/h przez ponad 50km a na trasie zdarzają się ludzie co latają z boxem dachowym o wiele szybciej.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-08-29, 18:53   

Na liczniku pojawiło się 58tyś. km. Duster sprawny nic go nie boli. Wczoraj skorzystałem z promocji w jednym z Warszawskich ASO Mazdy i Nissana i 1zł dokonałem przeglądu na jednej z najnowocześniejszych ścieżek diagnostycznych w Warszawie. Auto bez uwag, jedyna czynność jaką trzeba było zrobić to regulacja wysokości świateł mijania bo świeciły trochę za wysoko. Dzisiaj wzięło mnie na wspomnienia swoich poprzednich Dacii. Pierwsza jaką kupiłem był to Logan MCV II w wersji Ambiance i kolorze białym z 2014 r. i silnikiem 1.2 16v. Zakupiłem go od pierwszego właściciela z przebiegiem 55tyś km a sprzedałem kiedy na liczniku pojawiło się 80tyś km.




Po loganie kupiłem Lodgy 7 osobowa w wersji Laureate , kolorze Szary Comet ( TEKKNA) z 2016 r. i silnikiem 1.6 Sce, kupiony od pierwszego właściciela z przebiegiem 38tyś km a sprzedana kiedy na liczniku było 58tyś. km.





Po Lodgy miał być Duster lub Dokker ale, że wtedy na rynku nie było auta ,które spełniło by moje wymagania, kupiłem kolejnego Logana MCV II tym razem w wersji wyposażenia Laureat, kolorze Szary Comet ( TEKKNA) z 2016 r. i również silnikiem 1.2 16v D4F. Auto kupione z przebiegiem 34 tys. km a sprzedane kiedy na liczniku było prawie 50tyś. km.




Po MCV II przyszedł czas na wymarzonego Dustera, którego użytkuję nadal. Dla przypomnienia Duster I FL silnik 1.6 Sce, kolor Zielony Altai, wersja wyposażenia OPEN zakupiony również od 1go właściciela i z przebiegiem 44tyś km. Podsumowując Daciami jeżdżę od Marca 2017 r. i Duster jest moim 4 autem tej marki. Przejechałem Daciami łącznie około 76tys km w cztery lata.





Na razie nie planuję zmiany auta chociaż patrząc po statystykach powinienem już sprzedawać Dustera ponieważ mam go prawie rok i przejechałem nim 14tyś km a na liczniku jest prawie 60tyś km. Chyba pobiję swój rekord posiadania samochodu i pojeżdżę z nim dopóki teściowa nie będzie chciała zmienić swojego samochodu a to nastąpi gdzieś za 2 lata i wtedy może stanę się posiadaczem:






Dustera II z listopada 2018 r., wersji Comfort doposażonego w parę bajerów oraz w naklejkę klubową :)
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-08-29, 18:57   

dudu$ wielu udanych kilometrów z Dacią!

PS Świetna historia na niedzielny wieczór!
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-29, 23:03   

Gratulacje!
Twoja pierwsza Dacia nadal jeździ u mojej siostry :-)
Mam nadzieję, że skosztujesz kiedyś D2, najlepiej z turbo.. to wg mnie najlepsza z Dacii 8-)
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2021-08-29, 23:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-08-30, 12:54   

Prezes napisał/a:
Gratulacje!
Twoja pierwsza Dacia nadal jeździ u mojej siostry :-)
Mam nadzieję, że skosztujesz kiedyś D2, najlepiej z turbo.. to wg mnie najlepsza z Dacii 8-)


No i dobrze że jeździ, auto dobre, ekonomiczne i mało awaryjne. Mógłbyś siostrze uruchomić komputer pokładowy bo tego brakowało mi w tamtym aucie. Co do Dustera II to już trochę posmakowałem jazdy bo teściowej autem trochę km przejechałem. Mi ogólnie Turbo nie jest potrzebne, nauczyłem się jeździć wolnossakiem i to mi pasuje. Lubię wkręcać silnik na wyższe obroty a Dusterem 1.6 Sce pokazał, że mimo boxa na dachu i pełnego bagażnika w trasie potrafi być dynamicznym autem i w miarę ekonomicznym więc jeżeli faktycznie będę miał szanse stać się właścicielem DD2 to raczej z silnikiem 1.6 Sce
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-09-15, 07:40   

Kolejne km pojawiły się na liczniku, na dzień dzisiejszy prawie 59tyś km. Auto jeździ, na razie nic go nie boli. W ciągu 2 dni z nudów pogrzebałem trochę pod maska i postanowiłem założyć fabryczna przepustnice , która po czyszczeni leżała w szafie kilka miesięcy i czekała na chęci jej ponownego montażu. Przy okazji wymieniona została jej uszczelka, którą w ASO niby wymienili podczas wymiany świec zapłonowych ale wyglądała trochę zmęczona jak na 10tyś km. Przy demontażu przepustnicy pociekło trochę płynu chłodzącego, wiec z racji wieku auta i zaleceń producenta i on został wymieniony na nowy ( kupiłem gotowy płyn Preston). No i to było by na tyle.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-15, 09:26   

Ogólnie wielki szacun za wierność jednej marce, częstotliwość wymiany aut i za chęć ciągłego w nich grzebania :mrgreen:
Od 2017 masz już 4 Dacie- to tyle, ile ja miałem wszystkich samochodów od 1992r...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-09-15, 09:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-09-15, 09:46   

Dymek napisał/a:
Ogólnie wielki szacun za wierność jednej marce, częstotliwość wymiany aut i za chęć ciągłego w nich grzebania :mrgreen:
Od 2017 masz już 4 Dacie- to tyle, ile ja miałem wszystkich samochodów od 1992r...


Tyle samochodów to ja żonie zmieniłem w tamtym roku :)
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-09-26, 19:06   

Duster tydzień stał bo siedziałem w domu, wiec otrzymał dwie warstwy wosku SOFT99 NEW FUSSO COAT 12 MONTHS oraz wymieniona została Lampka podświetlania wnętrza z pojedynczym oświetleniem na potrójne ze Scenica II. Co najlepsze wszędzie na allegro z przesyłka ludzie chcieli prawie 50zł a wystarczyło wpisać Scenic II lampka oświetlenia i tą samą lampkę wyrwałem za 5zł + przesyłka a w gratisie dostałem druga identyczną.







 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-09-28, 18:41   

Koszt 20zł , 20 minut roboty i od razu bagażnik lepiej się prezentuje - mniej gołej blachy

 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-13, 21:49   

Dzisiaj Duster po tygodniu pobytu w RRG Warszawa Lewinowska wrócił do domu. Przez tydzień usuwali z trzech miejsc , trzy purchelki korozji wielkości 2-3mm. Czy korozja z tych elementów została wypędzona na zawsze? zobaczymy pożyjemy. Miałem malowane trzy miejsca i był to wewnętrzny lewy tylny próg, standardowo w daciach wlew paliwa i przedni błotnik. Z minusów po naprawie to porysowany tylny słupek koło naklejki Bande Open - naklejki nie maiłem wiec poprosiłem aby mi przykleili i przed montażem pewnie za mocno odtłuszczali to miejsce. Na szczęście pasta polerska w rękę i jest OK. Również lekko zarysowany jest malowany błotnik w jednym miejscu ale spoleruje to innym razem . Z plusów to Umyte auto oraz
naprawione pękniecie lakieru na rancie błotnika które był malowany. No i tydzień pojeździłem sobie autem zastępczym, Renault Megane Grandtour 1.3Tce 140km z 2020 r, które dostałem za Free.



 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-12-15, 19:27   

Jak ta megana z 1.3 jeździła? Bo się zastanawiam nad zamianą, ale jakoś tak nie jestem fanem benzynówek bo spalanie i głośność pracy przy wyższych prędkościach.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-15, 21:59   

toka93 napisał/a:
Jak ta megana z 1.3 jeździła? Bo się zastanawiam nad zamianą, ale jakoś tak nie jestem fanem benzynówek bo spalanie i głośność pracy przy wyższych prędkościach.


wiesz nie ma co porównywać do Dustera, szczególnie z silnikiem wolnossącym. W megance na pewno hamulce sa o niebo lepsze, musiałem przejechać kilkanaście km aby przyzwyczaić się do siły hamowania. Sam silnik jest ok, ale przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym ( 70% miasto 30% trasa) spalanie wyszło mi lekko ponad 9l/100km. Spowodowane było to tym, ze chciałem sobie pocisnąć trochę to auto ( nawet do 185km/h) wiec myślę, że takie standardowe spalanie w mieście to 7,5-8,5l/100km. Na duzy plus światła Full LED, po przesiadce do swojego Dustera jakoś tak ciemno mi się zrobiło przed maska :) Dużo km nie zrobiłem bo jakieś 260-20km ale stwierdziłem, ze mógłbym mieć taka Megankę, tylko ta cena przeraza ( ta wersja która jeździłem około 116tyś zł) a w środku w niektórych miejscach plastik jak w Dacii( szczególnie w tunelu środkowym)
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-02-01, 20:35   

Panowie i Panie stało się,

Duster poszedł w świat tz. kupił go handlarz spod Łodzi. Nie miałem parcia ze sprzedażą, w sumie nawet o tym specjalnie się nie zastanawiałem ale tak wyszło. Zarobić nie zarobiłem a wręcz trochę straciłem bo około 3500zł ale nie zawsze wychodzi się na +. Najważniejsze jest to ze 4 jest z przodu i tyle ( poszedł za równe 40tyś zł). Co będzie teraz? Raczej nie Dacia. Prawdopodobnie kupię jakieś toczydło tz. parcha do 3-4 tyś. zł i nadpłacę trochę kredyt hipoteczny. Czy do Dacii wrócę? Może jak teściowa za rok lub dwa będzie zmieniać auto a ja będę miał kasę to odkupię od niej Dustera II. Pożyjemy zobaczymy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne