Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-16, 09:33
Jeśli się zrobił rant na bębnie to możesz walić tak aż połamiesz mocowania szczęk.
Nie ma tam od tyłu jakiejś zaślepki rewizyjnej żeby poluzować rozpórki szczęk ?
Patrząc na ten schemat to na górze jest jakaś możliwość regulacji z zewnątrz:
http://www.catcar.info/re...wX2lkPT0zNEE%3D
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1818 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-08-18, 06:48
Bębny hamulcowe ściągałem w każdej ze swoich Dacii i nie było żadnych problemów z ich zdjęciem. Śrubokrętem podważa się metalowa osłon nakrętki, następnie należy tą nakrętkę odkręcić ( bodajże nasadka 30) i lekko puknąć w bęben z każdej z czterech stron aby się ruszał i ściągamy go rękoma. Jeżeli na bębnie powstanie rant to będzie już gorzej ale wydaje mi się, że do przebiegu 100tyś km nie powinno być problemu
Czy ktoś jest w stanie zidentyfikować bęben który posiadam w 0.9tce LPG Sandero Stepway
Z napisu na bębnie wynika ,że jest to wymiar 204,45 , natomiast każdy sklep po VIN i silniku pokazuje mi wymiar 203,3 , chyba ,że te dwie liczby przedstawiają co innego.
Ten numer z początku 012 też nie wiadomo co to jest.
Ściągnięte ściągaczem, samo-regulator stoi więc nie było wyjścia. Okazało się, że szczęki wykruszyły się w pewnych miejscach.
Oznaczenie na bębnie 204,45mm oznacza prawdopodobnie maksymalną dopuszczalną średnicę wewnętrzną (czy to od zużycia , czy to od toczenia)
Aczkolwiek daje nam to już informację na podstawie danych różnych producentów ,że jest to bęben o średnicy wewnętrznej 203mm z dopuszczalnym maksymalnym zużyciem do 204,45.
Do tego trzeba zmierzyć średnicę piasty wewnętrzną i zewnętrzną. Występują co najmniej 2 rodzaje bębna: A) 55mm+60mm oraz B) 52mm+55mm.
Najlepiej zakupić też nowe nakrętki piasty samo kontrujące. Natomiast do samej kontroli bębnów i zajrzenia do środka wystarczy posmarować starą niebieskim klejem do gwintów i jest
OK. Na drugi dzień już trzymało jak szatan.
U mnie pójdzie nowy komplet bębnów i szczęk oraz regulator i sprężynki ,ponieważ łożysko pozbyło się plastikowej zaślepki i z zamkniętego zrobiło się otwarte , kwestia czasu jak wejdzie syf do środka. Rant na zewnętrznej krawędzi i wewnętrznej.
Ze szczękami nic łatwiej. Dobrze jest zmierzyć szerokość okładzin , np szerokość szczęki 39mm z automatu jest przypisywana do średnicy bębna 203mm.
Dowiedziałem się ,że są dwa "systemy" szczęk
TRW
BOSCH
Mam nadzieję ,że widać różnicę.
U mnie chyba Bosch.
Mam nadzieje ,że pomoże komuś na przyszłość bo "zmiennych" jest bardzo dużo , kupując po VIN zostałbym z rozbebeszonym autem. Jednak trzeba otworzyć i sprawdzić, nie ma bata.
Garść zdjęć z wymiany. Niestety jeden bęben nie chciał ani drgnąć , poszedł siłowo. Do kompletu poszły tarcze , i klocki przód.(już bez fotek). Dodam tylko ,że stare bębny miały pierścień ABS w postaci "koronki" , natomiast nowe już gładki pierścień "magnetyczny". Mimo wszystko działa , nie ma żadnych błędów.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3633 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-20, 12:04
Krilan napisał/a:
Garść zdjęć z wymiany...
Cenny opis. Pytanie kontrolne, bo rozumiem, że rocznik 2017 czyli jak mój- co właściwie było powodem ingerencji? Bo ASO zgodnie z rozpiską serwisową zagląda do bębnów co 80 tys km
Cenny opis. Pytanie kontrolne, bo rozumiem, że rocznik 2017 czyli jak mój- co właściwie było powodem ingerencji? Bo ASO zgodnie z rozpiską serwisową zagląda do bębnów co 80 tys km
Moje autko ma coś około 125 tys , na przeglądzie wyszło brak hamulca ręcznego prawy tył. Po zajrzeniu do środka okazało się ,że szczęki pokruszyły się , uszczelnienie łożyska rozpadło się , powstał spory rant na bębnie.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 890 Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-15, 20:30
Planuję kontrolę i ew. oczyszczenie bębna hamulcowego. Jeszcze go nie ściągałem. Czy są tam jakieś niespodzianki typu jednorazowe nakrętki samohamowalne pod nakładką. Jeśli miałbym się wcześniej zaopatrzyć, to jaki nr/rozmiar ma ta nakŕetka (bez łożyska) do Logan MCV II 1.0 SCe 2017 r?
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1818 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-09-15, 21:07
eio napisał/a:
Planuję kontrolę i ew. oczyszczenie bębna hamulcowego. Jeszcze go nie ściągałem. Czy są tam jakieś niespodzianki typu jednorazowe nakrętki samohamowalne pod nakładką. Jeśli miałbym się wcześniej zaopatrzyć, to jaki nr/rozmiar ma ta nakŕetka (bez łożyska) do Logan MCV II 1.0 SCe 2017 r?
Juz tyle razy ściągałem bębny w Daciach ( ostatnio tydzień temu) i nigdy nie pamiętam jaka jest wielkość nasadki na pewno miedzy 32 a 36 ( obstawiam 36). Co do samej nakrętki niektórzy na forum piszą, że jest jedno razowa a ja nigdy jej nie wymieniałem. Ostatnio do montażu użyłem niebieskiego kleju do gwintów bo akurat miałem pod ręką. Bez pośpiechu na lewarku, zrobienie jednej strony ( demontaż, czyszczenie z pyłu, smarowanie, montaż) zajmuje z 20 minut noc chyba, że chcemy wyczyścić do gołej stali bęben hamulcowy z nalotu rdzy to wtedy kilka minut dłużej
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 890 Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-15, 21:14
Aha. Pewnie nie miałeś jednorazowej poliamidowej. W moim może już taka być. Wtedy klej do starej nakrętki to chyba zly pomysł.
Czym smarujesz - miedzianym, perłowym? I gdzie dokładnie nakładasz smar? Jaką grubość min. powinny mieć okładziny szczęk. No i jakim momentem skręcasz nakretkę montując bęben? 165 Nm jak we wcześniejszych modelach?
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-09-15, 21:16, w całości zmieniany 1 raz
Z mojego punktu widzenia pułapka jest taka, że jak ostatnio ściągnąłem bębny i wyczyściłem z pyłu oraz wypsikałem zmywaczem, to po złożeniu do kupy hamulce piszczały przy odpuszczaniu pedału tak jak przed demontażem Po interwencjach fachowców (raz ASO, raz warsztat niezależny) przestawały piszczeć na jakieś 10kkm
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1818 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-09-16, 07:09
Ja dwa raz robiłem to u siebie w obecnym Dusterze. Za pierwszym zabieg mi się nie udał, a za drugim, który robiłem prawie 2 tygodnie temu już tak i na razie jest cisza. Czasem smaruję smarem miedzianym, innym ceramicznym a ostatnio smarem białym. Smar nakładam w miejscu gdzie szczeki stykają się z tarczą kotwiczną ( miejsca zaznaczone na zdjęciu). Czasem smaruje również samo regulator aby nie skorodował i styk szczek ze sprężynami.
Co do grubości okładzin to się nie wypowiem, trzeba by wejść choćby stronę intercarsu , wybrać swoje auta i po wejściu w zakładkę układ hamulcowy i wybraniu szczęk zobaczyć czy tam nie będzie podanych wymiarów seryjnych i minimalnych okładzin. Ja wymienił bym szczęki gdyby okładziny się rozpadały lub na oko było by ich mało. Myślę, że w ciemno przy przebiegu 150tyś km można je wymieniać w ciemno tak samo jak bęben a jak ktoś jest nadgorliwy to przy 100-120tyś km. przebiegu.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 890 Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-16, 18:15
Dzięki dudu$ za zdjęcie i dokładny opis. Nabyłem klej niebieski średni - chyba zaryzykuję, jak później znajdę czas. Nic mi nie skrzypi, ale kupiłem na wszelki wypadek smar ceramiczny w spray'u.
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-09-16, 18:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 890 Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-23, 19:58
Dzisiaj skontrolowałem bębny i oczyściłem je z pyłu. Okładziny o grubości 4,6 mm. Demontaż bębna dość łatwy. Po zdjęciu kapsla - nakładki (tak jak pokazano na yt) przydała się nasadka klucza 36 mm oraz przedłużka - stalowa rura ok. 0,8 m dlugości, ktorą nałożyłem na rękojeść klucza. Odkurzylem odkurzaczem, wytarłem suchą szmatką i psiknąłem smarem ceramicznym (przeznaczonym do zestawów z abs) w miejscach wskazanych przez dudu$ia. Metalowa nakrętka fi 36 mm rzeczywiście ma plastikową obręcz. Wcześniej byłem delikatny przy odkręcaniu nakrętki, dlatego jej nie uszkodziłem. Podczas montażu bębna z powrotem, przed zakręceniem nakrętki na gwint puściłem odrobinę niebieskiego kleju. Dla późniejszej wygody, przy kolejnych kontrolach, kapsel nieco posmarowalem smarem ceramicznym na wewnetrznym rancie. Później delikatnie go wbiłem w docelowe miejsce uderzając młotkiem w kawałek drewienka na kapslu. Praca dość łatwa i przyjemna. Warto robić ją regularnie co roku w ciepłe dni lub w ogrzewanym warsztacie.
Później w trakcie jazdy hamulce nie piszczały (wcześniej też nie) i nie miałem więjszego zużycia paliwa -;
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-09-23, 20:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 890 Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-24, 14:45
Gwint typowy. Nakretkę 36 mm na ośćce przytrzymującą bęben odkręca się w lewo. W moim MCV II nie ma dodatkowych śrub łączących bęben z piastą. W bębnie jest łożysko, które jest nałożone na ośkę, i dokręcone samohamowalną nakrętką 36 mm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum