Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-31, 13:16
krzaciej napisał/a:
Panowie, a czy w waszych klimatyzacjach automatycznych w czasie grzania wyłącza się A/C? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam w automatach a okropnie to denerwuje - auto momentalnie paruje.
To dość częste - w wielu renault też tak jest a pewnie z powodów norm emisji będzie to coraz powszechniejsze zjawisko.
Pozwolę sobie dopytać - jak działa w takich przypadkach klawisz nadmuchu na szyby ? Ciekaw jestem co mnie czeka w Duster ?;) W Captur poza kierowaniem strugi powietrza i maksymalizacji wydajności dmuchawy, agregat włącza się natychmiast a szyby odparowują dosłownie w kilka sekund.
A co tu dziwnego? Ja się już dawno nauczyłem, że jeśli chcę dynamicznie ruszyć na skrzyżowaniu, to koniecznie należy uprzednio wyłączyć klimę, bo ta zżera (na oko) 10-15% mocy (momentu). To nie może pozostać bez wpływu na spalanie -- utrzymując zadaną prędkość (powiedzmy 100 km/h) trzeba silnikowi podać odpowiednio więcej paliwa.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-31, 14:47
dziwi mnie wielkość różnicy, a nie to że ona wystąpiła. Żaden z moich samochodów (a już ich trochę miałem) nie palił w cyklu mieszanym po włączeniu klimy 20% więcej.
A co tu dziwnego? Ja się już dawno nauczyłem, że jeśli chcę dynamicznie ruszyć na skrzyżowaniu, to koniecznie należy uprzednio wyłączyć klimę, bo ta zżera (na oko) 10-15% mocy (momentu). To nie może pozostać bez wpływu na spalanie -- utrzymując zadaną prędkość (powiedzmy 100 km/h) trzeba silnikowi podać odpowiednio więcej paliwa.
Było już o tym na forum, że przy dynamicznym ruszaniu sprężarka klimy się odłącza żeby auto nie traciło na mocy, jest tak robione już od ładnych paru lat ze względów bezpieczeństwa.
dziwi mnie wielkość różnicy, a nie to że ona wystąpiła. Żaden z moich samochodów (a już ich trochę miałem) nie palił w cyklu mieszanym po włączeniu klimy 20% więcej.
Na LPG? Bo tutaj zawsze będzie troszkę więcej, samą proporcją (Duster jest moim pierwszym od 20 lat autem bez LPG, w poprzednich zawsze rosło "więcej").
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-09-01, 09:23
defunk napisał/a:
Na LPG? Bo tutaj zawsze będzie troszkę więcej, samą proporcją (Duster jest moim pierwszym od 20 lat autem bez LPG, w poprzednich zawsze rosło "więcej").
Do tej pory nie jeździłem na LPG, mam doświadczenia z Pb i ON. Ale nie bardzo rozumiem o jakie proporcje Ci chodzi ?
W dieslu zakładam że wpływ jest mniejszy z powodu zupełnie innej zasady działania powodującej że ten rodzaj silników generalnie jest mało podatny na wahania spalania w zależności od obciążenia silnika, ale w benzynach którymi jeździłem albo jeżdżę nie były tak duże.
W tym przypadku zakładam że to kwestia charakterystyka pracy małych - turbo benzyn.
Tym bardziej cieszę się że nie zrezygnowałem a automatycznej klimy w zamówionym Dusterze ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-09-01, 09:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-09-01, 12:33
Panowie, ale o czym Wy piszecie ? Najwyraźniej się nie rozumiemy :)
Ja piszę o zwiększeniu spalania w związku z jazdą AC On vs Ac OFF, a nie o większym zużyciu LPG vs Pb (tego dotyczy także film który podlinkowałem)
edit:
ale w odniesieniu do:
Paweł napisał/a:
większe zużycie LPG w stosunku do benzyny wynika z mniejszego ciepła spalania LPG ( właśnie około 20%)
Intrygujące jest dla mnie informacja o spalaniu dustera f.2
Dacia podaje że w cyklu mieszanym spalanie Pb jest 6.4L/100, natomiast na paliwie alternatywnym (LPG) 7.0 - czyli tylko niespełna 10%, podczas gdy dla f.1 8.4L czyli ponad 30%
Może ktoś to potrafi wyjaśnić ?
(przepraszam za OT który się tak samoistnie rozwinął)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-09-01, 13:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: SANDERO III
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 34 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2021-09-06, 20:31
r70 napisał/a:
krzaciej napisał/a:
Panowie, a czy w waszych klimatyzacjach automatycznych w czasie grzania wyłącza się A/C? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam w automatach a okropnie to denerwuje - auto momentalnie paruje.
To dość częste - w wielu renault też tak jest a pewnie z powodów norm emisji będzie to coraz powszechniejsze zjawisko.
Pozwolę sobie dopytać - jak działa w takich przypadkach klawisz nadmuchu na szyby ? Ciekaw jestem co mnie czeka w Duster ?;) W Captur poza kierowaniem strugi powietrza i maksymalizacji wydajności dmuchawy, agregat włącza się natychmiast a szyby odparowują dosłownie w kilka sekund.
U mnie działa dokładnie jak opisałeś. Naciskając guzik nadmuchu na szyby włącza się jednocześnie odparowanie tylnej szyby, AC i maksymalny nadmuch na szybę :)
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2021-09-07, 10:20
krzaciej napisał/a:
Panowie, a czy w waszych klimatyzacjach automatycznych w czasie grzania wyłącza się A/C? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam w automatach a okropnie to denerwuje - auto momentalnie paruje.
Oczywiście, że tak bo w renówkach tak działa klimatyzacja. Prędkość nawiewu zależy jedynie od temperatury. Jak mam więcej osób w aucie albo jesienią czy też w wilgotne dni (nawet jak jadę sam) klimatyzacja działająca w trybie automatycznym powoduje zaparowanie szyb. Jest to spowodowane dostosowywaniem nadmuchu jedynie do temperatury...czyli jak osiągnie temperaturę to zwalnia przepływ powietrza a szyby zaczynają sobie parować . Ja po prostu zazwyczaj dodaję obrotów pokrętłem albo całkowicie steruję ręcznie (kierunek i siła nadmuchu) a klima jedynie pilnuje temperatury wpływającego powietrza. I ciekawostka - jak się wyłączy klimę to jak powietrze na zewnątrz ma np 12 stopni do środka będzie płynąć powietrze o temperaturze 15 stopni podgrzane przez wyłączoną klimatyzację. Bo minimalna temperatura to 15 stopni. W normalnym aucie jak nie ma klimy to powietrze ma tyle ile na zewnątrz. Dlatego dla mnie klimatyzacja automatyczna jest pewną wadą bo nie ogarnia warunków wilgotnościowych, a przy komplecie pasażerów i tak trzeba jej podpowiadać ustawieniami ręcznymi bo nie wyrabia.
I ekologia nie ma tu nic dogadania - to reno tak oprogramowuje klimę.
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2021-09-07, 10:30, w całości zmieniany 2 razy
Dzięki za wyjaśnienie bo, tak jak kolega wyżej, zacząłem się trochę gubić jak wsiadłem do samochodu wieczorem po basenie. Musiałem wyłączyć Auto bo za cholerę nie chciał osuszyć wnętrza. Na zewnątrz 15 stopni to automatyczny tryb natychmiast odłączał klimę. Podsumowując brakuje czujnika wilgotności w podsufitce. :) Mówisz, że tak jest też we wszystkich Renault?
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-09-07, 15:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2021-09-07, 16:47
Aby klima działała w trybie auto to musi być włączony przycisk a/c oraz przycisk auto. I klima pilnuje temperatury a po osiągnięciu zamierzonej spowalnia nadmuch. Możemy przestawiać temperaturę by nadal klima działała w trybie auto.
Jeśli w którymkolwiek momencie ruszymy siłę nawiewu lub przestawimy kierunek nadmuchu to temperatura podawanego powietrza jest zaprogramowana oraz to drugie czego nie ruszyliśmy pozostaje na poziomie auto(czyli takim jakim poprzednio podawał auto i się już nie zmieni bo rozłączyliśmy tryb auto).
Przykład 1: tryb auto osiąga temperaturę więc zwalnia mi nadmuch więc parują szyby. no to ja przestawiam kierunek na szyby ale siła nadmuchu zostaje na nadal minimalnym poziomie.
Przykład 2 tryb auto osiąga temperaturę więc zwalnia mi nadmuch więc parują szyby. no to ja zwiększam nadmuch ale kierunek nadmuchu pozostaje na środkowe kanały (bo tryb auto głównie pracuje środkowymi kanałami bo tak najłatwiej wychładza lub nagrzewa wnętrze).
Podsumowując jak klima w trybie auto nie wyrabia inp parują szyby lub jest za ciepło na tylnym siedzeniu ale mam dobrą temperaturę na przodzie to sprawdzam i przestawiam kierunek nawiewu oraz równocześnie sprawdzam czy siła nawiewu jest odpowiednia i jeśli nie to muszę ją wyregulować.. Przynajmniej u mnie w megance tak to działa a mam klimę w pełni automatyczną.
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2021-09-07, 17:05, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 253 Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-09-07, 19:37
To nie jest krótki zasięg tylko tak jest zaprojektowane/zaplanowane pole obejmujące wnętrze + na zewnątrz od początku drzwi kierowcy przez tylne, klapę bagażnika, prawe drzwi pasażera i aż do końca drzwi pasażera z przodu. Pole to jest narysowane w instrukcji obsługi.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Keyless tak samo działa/działał w dusterze II, czym doprowadzał mnie do szału.
Nie dało się obejść auta w garażu (a słupy uniemożliwiały obejście go od tylnej strony) bez zamykania auta. No rozwiązanie iście genialne. A keyless mieć chciałem.
Krótki zasięg zabezpiecza przed przechwyceniem. Mi to nie przeszkadza bo jakąkolwiek klamkę dotkniesz auto otwarte, łącznie.z klapami. Idiotyzn że klapka.wlewu paliwa jest na osobnej dźwigni ale widziały gały co braly.
To ja podzielę się doświadczeniami. Po 2 tygodniach od zakupu wymieniałem modem SOS. Od wczoraj wentylator nawiewu zamilkł. Po rozmowie z serwisem, zlecenie na wizytę. Zaczynam się irytować .... Chyba elektronika szaleje, bo dzisiaj nie zamknął auta a karta w domu
......To ja podzielę się doświadczeniami..... Chyba elektronika szaleje, bo dzisiaj nie zamknął auta a karta w domu
Po jazdach Scenikiem 2 oraz wcześniej C4 Picasoo stwierdziłem, że taka karta oraz elektryczny ręczny to jednak rzeczy dla mnie zbędne, a w dodatku kapryśne. Przynajmniej mam pewność, że auto sam otworzę i zamknę oraz zwolnię z ręcznego. A mówimy w sumie o nowym aucie, w którym wilgoć oraz woda będzie coraz częstszym gościem naszych Dacii....
......To ja podzielę się doświadczeniami..... Chyba elektronika szaleje, bo dzisiaj nie zamknął auta a karta w domu
Po jazdach Scenikiem 2 oraz wcześniej C4 Picasoo stwierdziłem, że taka karta oraz elektryczny ręczny to jednak rzeczy dla mnie zbędne, a w dodatku kapryśne. Przynajmniej mam pewność, że auto sam otworzę i zamknę oraz zwolnię z ręcznego. A mówimy w sumie o nowym aucie, w którym wilgoć oraz woda będzie coraz częstszym gościem naszych Dacii....
W Scenic III też to żyje swoim życiem. Ręczny elektryczny spoko, ale ja mam same automaty to mi wszystko jedno. Pod górę też asystent robi robotę. Przetestowałem nawet pod górę 15% i ruszył wzorowo.
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 339 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2021-10-05, 17:24
Ja też miałem problem z niezamykaniem po oddaleniu się. Odkryłem przypadkiem że trzymanie w jednej kieszeni telefonu i karty blokuje sygnał odkąd karta jest odseparowana od telefonu,zero problemu.
Wszystko ma swoje plusy i minusy.
Ja tam dopłacenia do karty nie żałuję.
Do kluczyka mam nadzieję nigdy nie wracać.
Jak do tej pory jakichkolwiek problemów nie było. Raz myślałem, że mam ale po chwili odkryłem, że to jedynie TTTM.
Chodzi o sytuację gdy szybko podejdę do auta i pociągnę za klamkę. Niestety system dość szybki nie jest więc kończy się to staniem przed zamkniętym samochodem z kartą, która powinna go otworzyć...a nie otwiera.
Wystarczy odejść na kilka kroków (aż się usłyszy sygnał zamykania) i podejść znów tyle, że wolniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum