Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wrażenia po jazdach nowym sandero III i stepway
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-31, 13:16   

krzaciej napisał/a:
Panowie, a czy w waszych klimatyzacjach automatycznych w czasie grzania wyłącza się A/C? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam w automatach a okropnie to denerwuje - auto momentalnie paruje.

To dość częste - w wielu renault też tak jest a pewnie z powodów norm emisji będzie to coraz powszechniejsze zjawisko.
Pozwolę sobie dopytać - jak działa w takich przypadkach klawisz nadmuchu na szyby ? Ciekaw jestem co mnie czeka w Duster ?;) W Captur poza kierowaniem strugi powietrza i maksymalizacji wydajności dmuchawy, agregat włącza się natychmiast a szyby odparowują dosłownie w kilka sekund.

edit:
Przyznam że mnie trochę zaskoczył ten eksperyment obrazujący wpływ AC On/Off na spalanie
https://www.youtube.com/w...nnel=craVeDRIVE
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-08-31, 13:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-08-31, 14:44   

r70 napisał/a:
Przyznam że mnie trochę zaskoczył ten eksperyment obrazujący wpływ AC On/Off na spalanie
https://www.youtube.com/w...nnel=craVeDRIVE


A co tu dziwnego? Ja się już dawno nauczyłem, że jeśli chcę dynamicznie ruszyć na skrzyżowaniu, to koniecznie należy uprzednio wyłączyć klimę, bo ta zżera (na oko) 10-15% mocy (momentu). To nie może pozostać bez wpływu na spalanie -- utrzymując zadaną prędkość (powiedzmy 100 km/h) trzeba silnikowi podać odpowiednio więcej paliwa.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-31, 14:47   

dziwi mnie wielkość różnicy, a nie to że ona wystąpiła. Żaden z moich samochodów (a już ich trochę miałem) nie palił w cyklu mieszanym po włączeniu klimy 20% więcej.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-08-31, 17:02   

defunk napisał/a:
r70 napisał/a:
Przyznam że mnie trochę zaskoczył ten eksperyment obrazujący wpływ AC On/Off na spalanie
https://www.youtube.com/w...nnel=craVeDRIVE


A co tu dziwnego? Ja się już dawno nauczyłem, że jeśli chcę dynamicznie ruszyć na skrzyżowaniu, to koniecznie należy uprzednio wyłączyć klimę, bo ta zżera (na oko) 10-15% mocy (momentu). To nie może pozostać bez wpływu na spalanie -- utrzymując zadaną prędkość (powiedzmy 100 km/h) trzeba silnikowi podać odpowiednio więcej paliwa.

Było już o tym na forum, że przy dynamicznym ruszaniu sprężarka klimy się odłącza żeby auto nie traciło na mocy, jest tak robione już od ładnych paru lat ze względów bezpieczeństwa.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-09-01, 07:53   

r70 napisał/a:
dziwi mnie wielkość różnicy, a nie to że ona wystąpiła. Żaden z moich samochodów (a już ich trochę miałem) nie palił w cyklu mieszanym po włączeniu klimy 20% więcej.


Na LPG? Bo tutaj zawsze będzie troszkę więcej, samą proporcją (Duster jest moim pierwszym od 20 lat autem bez LPG, w poprzednich zawsze rosło "więcej").
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-09-01, 09:23   

defunk napisał/a:


Na LPG? Bo tutaj zawsze będzie troszkę więcej, samą proporcją (Duster jest moim pierwszym od 20 lat autem bez LPG, w poprzednich zawsze rosło "więcej").


Do tej pory nie jeździłem na LPG, mam doświadczenia z Pb i ON. Ale nie bardzo rozumiem o jakie proporcje Ci chodzi ?
W dieslu zakładam że wpływ jest mniejszy z powodu zupełnie innej zasady działania powodującej że ten rodzaj silników generalnie jest mało podatny na wahania spalania w zależności od obciążenia silnika, ale w benzynach którymi jeździłem albo jeżdżę nie były tak duże.
W tym przypadku zakładam że to kwestia charakterystyka pracy małych - turbo benzyn.
Tym bardziej cieszę się że nie zrezygnowałem a automatycznej klimy w zamówionym Dusterze ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-09-01, 09:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 79
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-09-01, 12:29   

większe zużycie LPG w stosunku do benzyny wynika z mniejszego ciepła spalania LPG ( właśnie około 20%)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-09-01, 12:33   

Panowie, ale o czym Wy piszecie ? Najwyraźniej się nie rozumiemy :)
Ja piszę o zwiększeniu spalania w związku z jazdą AC On vs Ac OFF, a nie o większym zużyciu LPG vs Pb (tego dotyczy także film który podlinkowałem)

edit:
ale w odniesieniu do:
Paweł napisał/a:
większe zużycie LPG w stosunku do benzyny wynika z mniejszego ciepła spalania LPG ( właśnie około 20%)

Intrygujące jest dla mnie informacja o spalaniu dustera f.2
Dacia podaje że w cyklu mieszanym spalanie Pb jest 6.4L/100, natomiast na paliwie alternatywnym (LPG) 7.0 - czyli tylko niespełna 10%, podczas gdy dla f.1 8.4L czyli ponad 30%
Może ktoś to potrafi wyjaśnić ?
(przepraszam za OT który się tak samoistnie rozwinął)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-09-01, 13:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-09-01, 12:40   

Cytat:
większe zużycie LPG w stosunku do benzyny wynika z mniejszego ciepła spalania LPG ( właśnie około 20%)


https://www.autoexpert.pl...datkowo-chronic
 
krzaciej 


Marka: Dacia
Model: SANDERO III
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2021-09-06, 20:31   

r70 napisał/a:
krzaciej napisał/a:
Panowie, a czy w waszych klimatyzacjach automatycznych w czasie grzania wyłącza się A/C? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam w automatach a okropnie to denerwuje - auto momentalnie paruje.

To dość częste - w wielu renault też tak jest a pewnie z powodów norm emisji będzie to coraz powszechniejsze zjawisko.
Pozwolę sobie dopytać - jak działa w takich przypadkach klawisz nadmuchu na szyby ? Ciekaw jestem co mnie czeka w Duster ?;) W Captur poza kierowaniem strugi powietrza i maksymalizacji wydajności dmuchawy, agregat włącza się natychmiast a szyby odparowują dosłownie w kilka sekund.


U mnie działa dokładnie jak opisałeś. Naciskając guzik nadmuchu na szyby włącza się jednocześnie odparowanie tylnej szyby, AC i maksymalny nadmuch na szybę :)
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2021-09-07, 10:20   

krzaciej napisał/a:
Panowie, a czy w waszych klimatyzacjach automatycznych w czasie grzania wyłącza się A/C? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam w automatach a okropnie to denerwuje - auto momentalnie paruje.


Oczywiście, że tak bo w renówkach tak działa klimatyzacja. Prędkość nawiewu zależy jedynie od temperatury. Jak mam więcej osób w aucie albo jesienią czy też w wilgotne dni (nawet jak jadę sam) klimatyzacja działająca w trybie automatycznym powoduje zaparowanie szyb. Jest to spowodowane dostosowywaniem nadmuchu jedynie do temperatury...czyli jak osiągnie temperaturę to zwalnia :!: przepływ powietrza a szyby zaczynają sobie parować :evil: . Ja po prostu zazwyczaj dodaję obrotów pokrętłem albo całkowicie steruję ręcznie (kierunek i siła nadmuchu) a klima jedynie pilnuje temperatury wpływającego powietrza. I ciekawostka - jak się wyłączy klimę to jak powietrze na zewnątrz ma np 12 stopni do środka będzie płynąć powietrze o temperaturze 15 stopni podgrzane :mrgreen: przez wyłączoną klimatyzację. Bo minimalna temperatura to 15 stopni. W normalnym aucie jak nie ma klimy to powietrze ma tyle ile na zewnątrz. Dlatego dla mnie klimatyzacja automatyczna jest pewną wadą bo nie ogarnia warunków wilgotnościowych, a przy komplecie pasażerów i tak trzeba jej podpowiadać ustawieniami ręcznymi bo nie wyrabia.
I ekologia nie ma tu nic dogadania - to reno tak oprogramowuje klimę.
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2021-09-07, 10:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-07, 15:20   

Dzięki za wyjaśnienie bo, tak jak kolega wyżej, zacząłem się trochę gubić jak wsiadłem do samochodu wieczorem po basenie. Musiałem wyłączyć Auto bo za cholerę nie chciał osuszyć wnętrza. Na zewnątrz 15 stopni to automatyczny tryb natychmiast odłączał klimę. Podsumowując brakuje czujnika wilgotności w podsufitce. :) Mówisz, że tak jest też we wszystkich Renault?
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-09-07, 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2021-09-07, 16:47   

Aby klima działała w trybie auto to musi być włączony przycisk a/c oraz przycisk auto. I klima pilnuje temperatury a po osiągnięciu zamierzonej spowalnia nadmuch. Możemy przestawiać temperaturę by nadal klima działała w trybie auto.
Jeśli w którymkolwiek momencie ruszymy siłę nawiewu lub przestawimy kierunek nadmuchu to temperatura podawanego powietrza jest zaprogramowana oraz to drugie czego nie ruszyliśmy pozostaje na poziomie auto(czyli takim jakim poprzednio podawał auto i się już nie zmieni bo rozłączyliśmy tryb auto).
Przykład 1: tryb auto osiąga temperaturę więc zwalnia mi nadmuch więc parują szyby. no to ja przestawiam kierunek na szyby ale siła nadmuchu :!: zostaje na nadal minimalnym poziomie.
Przykład 2 tryb auto osiąga temperaturę więc zwalnia mi nadmuch więc parują szyby. no to ja zwiększam nadmuch ale kierunek nadmuchu :!: pozostaje na środkowe kanały (bo tryb auto głównie pracuje środkowymi kanałami bo tak najłatwiej wychładza lub nagrzewa wnętrze).
Podsumowując jak klima w trybie auto nie wyrabia inp parują szyby lub jest za ciepło na tylnym siedzeniu ale mam dobrą temperaturę na przodzie to sprawdzam i przestawiam kierunek nawiewu oraz równocześnie sprawdzam czy siła nawiewu jest odpowiednia i jeśli nie to muszę ją wyregulować.. Przynajmniej u mnie w megance tak to działa :mrgreen: a mam klimę w pełni automatyczną.
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2021-09-07, 17:05, w całości zmieniany 5 razy  
 
krzaciej 


Marka: Dacia
Model: SANDERO III
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2021-09-07, 18:02   

Nie tego się szczerze powiedziawszy spodziewałem po klimatyzacji automatycznej :D

A czy wasza karta Keyless też ma taki krótki zasięg, że gdy przechodzicie od strony pasażera do strony kierowcy przed maską to autko się zamyka?
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-09-07, 19:37   

To nie jest krótki zasięg tylko tak jest zaprojektowane/zaplanowane pole obejmujące wnętrze + na zewnątrz od początku drzwi kierowcy przez tylne, klapę bagażnika, prawe drzwi pasażera i aż do końca drzwi pasażera z przodu. Pole to jest narysowane w instrukcji obsługi.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-09-08, 08:32   

Keyless tak samo działa/działał w dusterze II, czym doprowadzał mnie do szału.

Nie dało się obejść auta w garażu (a słupy uniemożliwiały obejście go od tylnej strony) bez zamykania auta. No rozwiązanie iście genialne. A keyless mieć chciałem.
 
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 142
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2021-09-08, 16:10   

Krótki zasięg zabezpiecza przed przechwyceniem. Mi to nie przeszkadza bo jakąkolwiek klamkę dotkniesz auto otwarte, łącznie.z klapami. Idiotyzn że klapka.wlewu paliwa jest na osobnej dźwigni ale widziały gały co braly.
 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 79
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-09-09, 14:09   

Sandero odebrane z ASO. Siłowniki tylnych szyb wymienione (wada fabryczna), szyby chodziły jak chciały. Ustawienie kierownicy skorygowane.
PS: Yanosik chodzi na AA
 
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 142
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2021-10-04, 18:12   

To ja podzielę się doświadczeniami. Po 2 tygodniach od zakupu wymieniałem modem SOS. Od wczoraj wentylator nawiewu zamilkł. Po rozmowie z serwisem, zlecenie na wizytę. Zaczynam się irytować .... Chyba elektronika szaleje, bo dzisiaj nie zamknął auta a karta w domu
 
krzaciej 


Marka: Dacia
Model: SANDERO III
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2021-10-04, 20:49   

A to mi się też to zdarza - odejdę od samochodu i auto nie łapie, że karta poszła razem ze mną.
Zdarza się to rzadko, ale się zdarza ;)
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 326
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-10-05, 12:14   

pastp napisał/a:
......To ja podzielę się doświadczeniami..... Chyba elektronika szaleje, bo dzisiaj nie zamknął auta a karta w domu


Po jazdach Scenikiem 2 oraz wcześniej C4 Picasoo stwierdziłem, że taka karta oraz elektryczny ręczny to jednak rzeczy dla mnie zbędne, a w dodatku kapryśne. Przynajmniej mam pewność, że auto sam otworzę i zamknę oraz zwolnię z ręcznego. A mówimy w sumie o nowym aucie, w którym wilgoć oraz woda będzie coraz częstszym gościem naszych Dacii....
 
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 142
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2021-10-05, 12:49   

Jak jest jakiś system to ma działać. Też niie wziąłem automatycznego ręcznego ale jak poczytalem, że sam się zwalniia i zapiina to żałuję.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-10-05, 13:05   

uno0 napisał/a:
pastp napisał/a:
......To ja podzielę się doświadczeniami..... Chyba elektronika szaleje, bo dzisiaj nie zamknął auta a karta w domu


Po jazdach Scenikiem 2 oraz wcześniej C4 Picasoo stwierdziłem, że taka karta oraz elektryczny ręczny to jednak rzeczy dla mnie zbędne, a w dodatku kapryśne. Przynajmniej mam pewność, że auto sam otworzę i zamknę oraz zwolnię z ręcznego. A mówimy w sumie o nowym aucie, w którym wilgoć oraz woda będzie coraz częstszym gościem naszych Dacii....

W Scenic III też to żyje swoim życiem. Ręczny elektryczny spoko, ale ja mam same automaty to mi wszystko jedno. Pod górę też asystent robi robotę. Przetestowałem nawet pod górę 15% i ruszył wzorowo.
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2021-10-05, 17:24   

Ja też miałem problem z niezamykaniem po oddaleniu się. Odkryłem przypadkiem że trzymanie w jednej kieszeni telefonu i karty blokuje sygnał :mrgreen: odkąd karta jest odseparowana od telefonu,zero problemu.
_________________
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-10-06, 22:47   

Wszystko ma swoje plusy i minusy.
Ja tam dopłacenia do karty nie żałuję.
Do kluczyka mam nadzieję nigdy nie wracać.

Jak do tej pory jakichkolwiek problemów nie było. Raz myślałem, że mam ale po chwili odkryłem, że to jedynie TTTM.
Chodzi o sytuację gdy szybko podejdę do auta i pociągnę za klamkę. Niestety system dość szybki nie jest więc kończy się to staniem przed zamkniętym samochodem z kartą, która powinna go otworzyć...a nie otwiera.
Wystarczy odejść na kilka kroków (aż się usłyszy sygnał zamykania) i podejść znów tyle, że wolniej. ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne