Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-09-15, 21:33
Logan/sandero III (MY2021) - oficjalne informacje
Autor Wiadomość
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 91
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2021-09-28, 16:28   

Już myślałem że wywalą też oświetlenie kabiny z przodu. Nie...... zostawią jedną, bo coś muszą za jakiś czas udoskonalić :evil:
 
uno0 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 2021
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 128
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-09-28, 21:13   

krzaciej napisał/a:
I pyk,mamy pierwszy 'lifting'! ;d
https://francuskie.pl/nowa-dacia-sandero-wkrotce-z-ubozszym-wyposazeniem/?fbclid=IwAR075D42Hqmk__kLF9TQODpIUpKRwJALyWk-JPqgSMgQFNzC17xtlWGgOoU


.......w pojazdach wyposażonych w klimatyzację manualną przycisk recyrkulacji powietrza zostanie zastąpiony dźwignią......
nie mogę się doczekać tego widoku :-)
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Wiek: 60
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 313
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-09-28, 22:50   

uno0 napisał/a:

.......w pojazdach wyposażonych w klimatyzację manualną przycisk recyrkulacji powietrza zostanie zastąpiony dźwignią......

Stare bezawaryjne rozwiązanie.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 429
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-29, 08:58   

Te zmiany wyglądają jakby w sumie byli w stanie zaoszczędzić z piętnaście eurocentów.
 
Slawskip 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 115
Rocznik: 2021
Wersja: Celebration
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lip 2021
Posty: 30
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2021-09-29, 10:10   

Pewnie zaoszczędzą na elektronice, a to teraz powoduje największe opóźnienia w produkcji samochodów, nawet jeśli te części kosztują grosze.
_________________
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 2707
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-29, 14:28   

uno0 napisał/a:
.......w pojazdach wyposażonych w klimatyzację manualną przycisk recyrkulacji powietrza zostanie zastąpiony dźwignią......
nie mogę się doczekać tego widoku :-)

Zapewne będzie zbliżony do widoku dźwigni w poprzedniej generacji, więc nic strasznego...
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 364
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-10-06, 18:17   

Świeżutki test wersji Stepway z gazem:
https://www.youtube.com/watch?v=X3zDPQ8K2N8
Czy to naprawdę możliwe, że w topowej wersji wyposażenia nie ma obecnie oświetlenia schowka w desce rozdzielczej? To już jest skandal!
 
Liakim 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway '21
Silnik: 1.0 + LPG
Rocznik: 2022
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2021
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-10-07, 11:56   

velomar napisał/a:
Świeżutki test wersji Stepway z gazem:
https://www.youtube.com/watch?v=X3zDPQ8K2N8
Czy to naprawdę możliwe, że w topowej wersji wyposażenia nie ma obecnie oświetlenia schowka w desce rozdzielczej? To już jest skandal!



Takiego testu właśnie mi brakowało, szczegółowego i szczerego.
Super robota!

Po obejrzeniu jestem jeszcze bardziej pewny swojej decyzji o zamówieniu Stepwaya.

Jedyne co mnie martwi to ten podłokietnik, wziąłem ten sam który pokazujesz w teście i boję się że dla mnie też będzie za krótki. Ale z drugiej strony zależało mi na dodatkowym schowku i elektronicznym hamulcu ręcznym dlatego wybór składanego podłokietnika nie wchodził w grę.
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 140
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-10-07, 13:13   

Ten składany podłokietnik ustawia się/poziomuje łącznie z fotelem kierowcy i jest na pewno wygodny, bo sięga tam, gdzie powinien.

Jeszcze nie sprawdzałem, bo w salonie takiego nie mieli, ale ten ze schowkiem jest tak samo krótki jak w Capturze - przynajmniej dla moich gabarytów (170 cm). Może gdyby kierownica została wyciągnięta na maksa...
 
syn marnotrawny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 turbo LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2021
Posty: 137
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2021-10-07, 21:02   

Cena Stepway Comfort w górę...
_________________
DACIA - fun to drive
 
kemysz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Wiek: 48
Dołączył: 01 Gru 2021
Posty: 1
Skąd: Chełmno
Wysłany: 2021-12-01, 21:14   Informacje o Sandero III i Logan III

Oto informacje z forum daciaclub.ro

Link oryginalny

na temat budowy karoserii, silnika, systemów bezpieczeństwa i dodatkowych akcesoriów.
Chciałem wkleić ,lecz to bardzo dużo materiału, lepiej otworzyć i przetłumaczyć z googlem.

Mnie zainteresowało:
Instalacja LPG to Dacia / Renault OEM firmy LandiRenzo, model LC03 (podobny do tego, który został zainstalowany w ostatnim roku produkcji Logana / Sandero II TCe 100 GLP), ale LC03 LPG ECU jest zintegrowany z Renault Petrol ECU.
- Wtryskiwacze to LandiRenzo;
- Rampa wtryskowa to OEM Dacia/Renault;

Logan / Sandero III wykorzystuje model jednosilnikowy, a mianowicie 1Liter (999cm3), z 3 cylindrami w linii z górnymi podwójnymi wałkami rozrządu (DOHC), z 4 zaworami na cylinder (12V):


Silnik ten jest również znany jako „silnik Nissan HR” — został zaprojektowany i wyprodukowany przez Nissana (w szczególności Aichi Kikai Kōgyō Kabushiki Kaisha / Aichi Machine Industry Co., Ltd., Japonia) we współpracy z Renault, Mitsubishi i Mercedes-Benz. do 2013 roku, a więc jest to „stary” silnik, niezawodny, bez znanych „błędów”, natywnie nie zużywa oleju.
Kod Renault: H4Dt (znany również jako „silnik Renault H”) Kod
Mercedes-Benz: M281
Kod sojuszu Renault-Nissan: HR10DET
Blok silnika jest wykonany z odlewu aluminiowego
Rodzaj wtrysku - pośredni MPI (z 3 wtryskiwaczami w kolektorze dolotowym) - wersja ECO-G nadal posiada 3 oddzielne wtryskiwacze LPG (tak, wtryskiwacze LPG są głośniejsze niż benzynowe, ale słychać je tylko przy podniesionej masce) - jest MPI a nie GDI, nie będziesz miał problemów z gromadzeniem się kalaminy na zaworach i w reszcie silnika;
Dystrybucja: łańcuchem
Pasek akcesoriów: bez rolki napinającej
Moc maksymalna: 74 kW (100 KM)
Moc maksymalna uzyskiwana przy: 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm (170 Nm na LPG)
Prędkość maksymalna przy momencie obrotowym: 2750 obr./min (2 000 obr./min na LPG) - na LPG H4Dt zachowuje się prawie tak samo jak 1,5dCi o mocy 65-70KM !!!
Przesuwnik faz wałka rozrządu (VVT): tylko dolot
Norma usuwania zanieczyszczeń: Euro6 D-Full (znany również jako Euro 6.3) z GPF - Filtr cząstek stałych dla benzyny (UWAGA, filtr cząstek stałych dla benzyny różni się zasadniczo od filtra do oleju napędowego (DPF) głównie ze względu na zastosowane materiały, w przeciwieństwie do filtra ceramicznego do oleju napędowego, Wykonany z węglika krzemu, GPF przyjmuje kordieryt, minerał żaroodporny, który reaguje z cząsteczkami, powoduje wewnętrzne czyszczenie filtra, które jest ciągłe i samoregulujące - tzn. GPF nie wymaga cykli czyszczenia, nie musi wysokie prędkości przez długi czas od czasu do czasu itp., GPF jest trwale oczyszczany z cząstek, dzięki czemu NIE ZATONUJE);

- Silnik uruchamia się tylko na Benzynie i automatycznie przełącza się na LPG, gdy temperatura przeciwzamrożeniowa osiągnie 30 stopni Celsjusza (tylko jeśli tryb LPG jest aktywowany odpowiednim przyciskiem na płycie) - tzn. LPG jest pobierany priorytetowo a tryb Benzynowy jest wtórny - ALE jeśli na przykład nagle przyspieszysz, a obecne zapotrzebowanie na moc nie jest spełnione przez silnik LPG, tymczasowo przełącza się na benzynę, a gdy zapotrzebowanie na moc spada, przełącza się z powrotem na LPG.
- Dwa komputery wtrysku, Benzyna ECU + LPG ECU obsługują "Gas FailOver" - tzn. Benzyna ECU monitoruje wymaganą moc i jeśli przepływ odparowanego LPG jest zbyt mały i silnik ma tendencję do blokowania natychmiast zmienić wtrysk LPG na Benzynowy, aby móc aby wypełnić niezbędną moc;
- Nagłe przejście z LPG na Benzynę, gdy na dworze jest zimno i silnik jest jeszcze zimny, jest absolutnie normalne, ponieważ wyższy przepływ LPG wymaga szybszego odparowania cieczy w gazie, a niska temperatura uniemożliwia szybkie odparowanie, stąd przełącznik do benzyny, aby sprostać zwiększonym zapotrzebowaniu na moc.
- Jeśli włączysz ECO i wciśniesz pedał gazu do końca (tj. miniesz punkt oporu pedału) samochód tymczasowo wyłączy tryb ECO - wyprzedzasz lub co potrzebujesz - a powrót przyspieszenia do normalnej pozycji przywraca tryb ECO tak jak było wcześniej.
- Jeśli nie masz benzyny w zbiorniku, ale masz LPG, możesz wymusić uruchomienie na LPG (tylko w sytuacjach awaryjnych, nie rób tego!) Uruchamiając silnik trzymając wciśnięty przycisk LPG na desce rozdzielczej do silnik uruchamia się i jest stabilny. Nie nadużywaj tego wymuszonego startu, uruchamiając wyłącznie benzynę i przełączając na LPG tylko wtedy, gdy komputer wtrysku uzna, że ​​jest to ważne dla płynnej pracy silnika i przedłuży jego żywotność.
- Oczywiście, gdy skończy się gaz, automatycznie przełącza się w tryb benzynowy.
- Obowiązkowe jest posiadanie przez cały czas określonej ilości benzyny w zbiorniku.
- Nie dopuść do starzenia się benzyny w zbiorniku, jeśli zużywasz głównie LPG, benzyna pogorszy swoje właściwości i jeśli osiągnie wiek 1 roku, musisz ją zużyć i/lub dolać świeżej benzyny.
- Przy temperaturze zewnętrznej -7 stopni Celsjusza silnik ECO-G 100 pracuje ok. 1 godz. 15 minut pracy na postoju do osiągnięcia temperatury przeciwzamrożeniowej wymaganej do automatycznego przełączenia z Benzyny na LPG - dlatego NIE zaleca się nagrzewania auta na miejscu, należy jak najszybciej wyjechać.
Ostatnio zmieniony przez kemysz 2021-12-01, 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomkasz 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 74
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-12-01, 21:52   

Świetne. Dziękuję kemysz za znalezienie i przetłumaczenie. To kończy już ostatecznie sprawę "dotrysku benzyny".

Dodam od siebie, że sprawdziłem i polecam w zimne dni pracę na benzynie do osiągnięcia 2 kresek na wskaźniku temperatury (ok. 40 stopni) i wtedy puszczenie "gazu" i przełączenie na LPG.
_________________
Go!Duster!Go!Dacia!
 
adamantos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Cze 2021
Posty: 18
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2021-12-03, 21:31   

Jeżeli te informacje o filtrze cząstek stałych są prawdziwe to jest to bardzo pocieszające.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 263
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-12-06, 19:00   

kemysz napisał/a:
gdy temperatura przeciwzamrożeniowa osiągnie 30 stopni

Co to jest "temperatura przeciwzamrożeniowa" i jak jest obliczana? Z moich obserwacji wynika, że instalacja L03 przełącza się na LPG w zależności od warunków zewnętrznych. Gdy temperatura płynu przy włączeniu zapłonu wynosi kilkanaście stopni to lpg jest włączane przy temperaturze cieczy 30 st. Natomiast teraz, gdy temperatura cieczy jest 0 lub niżej przy włączeniu zapłonu to silnik przełącza się na lpg przy temperaturze cieczy ok 55 stopni.
W appce R@GO podłączonej do radia mam odczyt temperatury cieczy i stąd moje spostrzeżenia.
 
syn marnotrawny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 turbo LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2021
Posty: 137
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: Dzisiaj 0:29   

krimar napisał/a:
kemysz napisał/a:
gdy temperatura przeciwzamrożeniowa osiągnie 30 stopni

Co to jest "temperatura przeciwzamrożeniowa" i jak jest obliczana? Z moich obserwacji wynika, że instalacja L03 przełącza się na LPG w zależności od warunków zewnętrznych. Gdy temperatura płynu przy włączeniu zapłonu wynosi kilkanaście stopni to lpg jest włączane przy temperaturze cieczy 30 st. Natomiast teraz, gdy temperatura cieczy jest 0 lub niżej przy włączeniu zapłonu to silnik przełącza się na lpg przy temperaturze cieczy ok 55 stopni.
W appce R@GO podłączonej do radia mam odczyt temperatury cieczy i stąd moje spostrzeżenia.


jaka aplikacja?
działa z Android Auto?
_________________
DACIA - fun to drive
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 263
Skąd: z ?
Wysłany: Dzisiaj 13:32   

Opis aplikacji i sposobu przystosowanie Sandero II do współpracy z appką przygotowaną dla Renault znajdziesz tutaj http://www.daciaklub.pl/f...1823504#1823504

Dla Sandero III jest appka Dacia Media Control, która ma identyczne funkcje https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dacia.dngo&hl=pl&gl=pl ale działa chyba tylko jak masz system media control.

Mam ostatni wypust Sandero II 1.0 TCE LPG (produkcja 11/2020) z instalacją LPG taką samą jak w III i coraz bardziej przekonuję się o słuszności wyboru modelu z wyprzedaży rocznika, mimo, że sprzedawca usilnie starał się mi wepchnąć III.

Logan/Sandero II ph 2 to ostatnie prawdziwe Logan/Sandero

III to już nie Logan/Sandero, ale jakiś dziwoląg z:
- zablokowanym gniazdem OBD,
- niewymiarowymi bezpiecznikami, których nawet nie ma w ASO,
- obciętą mocą na benzynie w przypadku 1.0 TCE LPG,
-dołożonym filtrem cząstek stałych
- tylko 2 gwiazdkami NACP,
- wyjącymi 6-ci biegowymi skrzyniami biegów,
- reflektorami LED, które jak się zepsują po 10 latach, to ich wymiana będzie droższa niż wartość pojazdu,
- i nie wiadomo jeszcze czym, co może wyjść w trakcie eksploatacji (tzn w trakcie pełnienia przez nabywców roli beta-testerów).

PS przedstawione powyżej poglądy są wyłącznie moją osobistą opinią i nie było moim zamiarem kogokolwiek zrazić lub deprecjonować czyjś wybór.
Ostatnio zmieniony przez krimar Dzisiaj 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 712
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: Dzisiaj 14:16   

Pozwolę się z Tobą nie zgodzić.

Bezpieczniki, to fakt, podejżewam, że za rok dostaniesz na każdej stacji.
Co ma moc do modelu? Tym bardziej ze 90 konna jednostka jeździ naprawdę dobrze. Różnica w mocy, jest ze względu na emisje, bo LPG wydziela mniej CO2 niż na benzynie.
Sandero jest najprawdziwsze i sprawia wiele frajdy i oszzczędności. Jadę tanim autem, a dostaje to samo co w autach "prawdziwych" marek. Mam wszystko to co oczekuję od współczesnego auta, bez wyrzeczeń.
Z reflektorami LED wszyscy mają podobnie, a muszą być LED, bo emisje. Światła drogowe, nie są LED, bo do kalkulacji emisji, nie są wliczane. To jest prawdziwa Dacia, masz tylko to co potrzebne
 
uno0 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 2021
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 128
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: Dzisiaj 18:37   

krimar napisał/a:
co może wyjść w trakcie eksploatacji (tzn. w trakcie pełnienia przez nabywców roli beta-testerów)

wiele osób nie kupuję takich modeli tylko czeka rok czy dwa aż my pierwsi testerzy napiszemy co i jak i naprawione zostaną błędy okresu młodzieńczego
  
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 110
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Dzisiaj 20:34   

krimar napisał/a:
Mam ostatni wypust Sandero II 1.0 TCE LPG (produkcja 11/2020) z instalacją LPG taką samą jak w III i coraz bardziej przekonuję się o słuszności wyboru modelu z wyprzedaży rocznika, mimo, że sprzedawca usilnie starał się mi wepchnąć III.

Logan/Sandero II ph 2 to ostatnie prawdziwe Logan/Sandero


Ja mam identyczny egzemplarz, ale nie wiem kiedy był produkowany i podzielam Twoje zdanie ;)
_________________
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne