Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2022-08-06, 11:45
Bezwzględne pierwszeństwo dla pieszego
Autor Wiadomość
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2021-07-22, 19:12   

Pierwsze statystyki po wprowadzeniu BPPP (bezwzglednego pierwszenstwa dla pieszych na pasach) po noweli ustawy, która weszla w życie 1.06. br. Porownanie rdr - czerwca 2021 do czerwca 2020 i 2019. Istotna informację wytluściłem w zacytowanym fragmencie:
Cytat:
Jak informuje Interię kom. Robert Opas z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, w czerwcu doszło w Polsce do 339 wypadków z udziałem pieszych. To więcej niż w roku 2020 (320 wypadków), ale też zauważalnie mniej niż w roku 2019 (465). Na drogach zginęło jednak mniej pieszych niż rok i dwa lata temu. Smutna statystyka zamknęła się w czerwcu liczbą 25 wypadków śmiertelnych z udziałem pieszych. W roku 2020 ofiar było 29, a w 2019 - aż 47. W porównaniu z ubiegłym rokiem - ze 134 do 141 - wzrosła za to liczba wypadków na przejściach dla pieszych. Tegoroczna i ubiegłoroczna statystyki są jednak dużo mniej tragiczne niż w czerwcu roku 2019, gdy na przejściach dla pieszych zanotowano aż 185 wypadków.

https://www.google.com/am...kle,nId,5358249

Niewielki wzrost potraceń na pasach (7) w porownaniu z ub. rokiem, kiedy z powodu pandemii i wychodzenia z zakazów poruszania się, ruch był mniejszy. Ale duży spadek (44) względem czerwca 2019. Spodziewalem sie spadku i to drugie porownanie jest dla mnie bliższe. Ale to jest okres wakacyjny. Co bedzie we wrzesniu, jeśli pandemia nie zamknie znowu szkół?
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-07-22, 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-07-23, 08:06   

Czyli przepis działa.. tj. 47-25=22
Przepis uratował życie 22 osób w pierwszym miesiącu.
Jeszcze tylko mandaty do góry i będzie nieco spokojniej na drogach.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-23, 08:46   

Chyba jak patrzę w ostatnie dni przepis, a raczej wg mnie częste o tym mówienie w mediach, poprawił to co widzę na ulicach
A podniesienie kar, tam był jakiś pomysł 5 000 pln za przekroczenie o 30 km/h powinno zmniejszyć prędkości w terenach zabudowanych z ograniczeniem 50 km/h z 95 kmh/ na 75 km/h 8-)
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2021-07-29, 14:35   

Teraz trzeba włączyć rowerzystow do grupy kierowcow w statystykach. Chodzi o pierwszeństwo pieszego - https://www.auto-swiat.pl...nie/c10bcx6.amp

Z innej beczki...
Cytat:
Z badania Moto.pl wynika, że 4 na 10 Polaków nie słyszało o nowych zasadach pierwszeństwa pieszych .

https://moto.pl/MotoPL/7,88389,27383302,nowe-przepisy-juz-obowiazuja-ale-prawie-nikt-o-nich-nie-wie.amp
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-07-29, 14:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-01, 20:47   

Statystyki policyjne nie pomogą w prawidłowej ocenie zagrożeń na przejściach, ale nie ma innych.

Cytat:
Znaczna część wypadków nie trafia do statystyk – ocenia Janusz Popiel

Podstawą dokonania prawidłowej analizy przyczyn wypadków drogowych i podjęcia działań, które rzeczywiście są w stanie poprawić stan bezpieczeństwa na polskich drogach, jest wiarygodność dostępnych danych.
(...)

Problem rozbieżności pomiędzy rzeczywistą liczbą wypadków drogowych i ich ofiar, a wykazywanymi w oficjalnych statystykach, dotyczy wszystkich krajów Unii Europejskiej. Wydaje się jednak, że nigdzie w Europie (być może poza Bułgarią) nie jest on tak duży jak w Polsce. Bardzo prawdopodobne, że w SEWiK, zamiast 30 288 wypadków, które zostały zarejestrowane w 2019 r. powinno się znaleźć od ok. 100 000 do nawet 240 000 zdarzeń drogowych zakwalifikowanych jako wypadek drogowy. W oczywisty sposób wiązałoby się to ze znacznym wzrostem liczby osób bezpośrednio dotkniętych skutkami wypadków drogowych.

więcej:
PRAWO DROGOWE, 26 sierpnia 2021
https://www.prawodrogowe....atystyk-ocenia-



-- stopka -- stopka -- stopka --

1. TUTAJ-1 o brakach w materiałach eksperckich, ktore skłonily posłów, senatorow do przegłosowania ustawy.
2. TUTAJ-2 o Systemie zarządzania ruchem pieszych w Niemczech, czyli o tym, co pominęli polscy eksperci.
3. TUTAJ-3 podsumowanie dla polityków - o niemieckich przejsciach z pierwszeństwem dla pieszych i przejściach bez pierwszeństwa dla pieszych.
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-09-01, 21:05   

Z pierwszeństwem pieszych jest tak, że działa dobrze w 25% przypadków. Jak kierowca jest ok i pieszy jest ok (tzn ani jeden ani drugi nie chce przejechać/wpaść pod samochód). W 75% działa źle. Jak kierowca lub pieszy nie jest przezorny i grzeczny oraz jak obaj/obie/oboje nie są.

Największym dramatem jest to, że niektórzy piesi wbiegają na przejście z głową w przeciwną stronę do nadjeżdżającego auta!

Czy nie uczyli kiedyś, że na przejście się nie wbiega?!
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-11, 08:01   

W mojej ocenie sytuacja na łódzkich przejściach i przed nimi wróciła do normy sprzed dnia wejścia w życie noweli ustawy. Po wakacjach, od września, 3/4 kierowców nie ustępuje pieszemu oczekującemu przed przejściem na zatrzymanie auta. Niektorzy kierowcy, jadąc pojedynczo, albo w kolumnie aut jedno za drugim, widząc pieszego przyśpieszają przed pasami. Od razu zaznaczam - mnie to nie boli, bo jako pieszy zaczekam. Inni dorośli pieszy też są cierpliwi. Niebezpieczeństwo widzę na styku asertywnej młodzieży z asertywnymi kierowcami. Życie pokaże. To dopiero poczatek roku szkolnego. Od października ruszają studia. Jeśli pandemia nie zablokuje życia w miastach, to na ulicach będzie tłok. Na razie korki nie są większe od normy sprzed wakacji. Być może "dzięki" asertywnym kierowcom. Jak jest w innych miastach?
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-09-11, 09:35   

Dla mnie to ten przepis jest martwy, ale działa akcja edukacyjna. Jest lekka poprawa sytuacji. Jak dla mnie, to ta akcja edukacyjna robi robotę, podniesienie kar, też jak najbardziej pomoze, bo tak naprawde, to ja w tej chwili boję się jedynie 50+ w mieście. Co nie znaczy, że jeżdżę jak wariat. Ostatni mandat za szybką jazdę dostałem w 2006r, a mandat wogóle w 2010, za parkowanie, bo przegapiłem godzinę do której opłaciłem parking. Jeżdżę też rowerem i motocyklem, praktycznie zdaża mi się to na całym świecie. Nie ma kontynentu, poza Antarktydą, gdzie bym jeszcze nie jeździł. Jednak nasze zamiłowanie do wyprzedzania w bardzo niebezpiecznych miejscach i omijania stojących samochodów na przejściu dla pieszych jest unikalne na skalę światową. Choć przyznam, że w Rosji nie jeździłem.
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2021-09-11, 11:00   

Michał B24 napisał/a:
Choć przyznam, że w Rosji nie jeździłem.
Ja byłem w Rosji na motocyklu (dwa razy) i z moich obserwacji; do Moskwy jest w miarę kultura na poziomie Europy Zachodniej. Kiedy miniesz Moskwę to im dalej na wschód tym bardziej dominującą zasadą, jest jedna zasada: "brak wszelkich zasad". Ale im bardziej na wschód tym lepsi, bardziej przyjaźni ludzie.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-09-12, 11:28   

eio, Ja widzę że nawet jest gorzej niż było. Gdy na ciągu Politechniki - Żeromskiego zatrzymam się przed pasami, to kiedyś może znalazł się jeden co mnie ominął. W zeszłym tygodniu, na przejściu przy Skrzywana ominęło mnie 8! kierowców. Ośmiu kierowców uznało że stojące auto na lewym pasie przed pasami, nad którymi mruga żółte światło, nie jest powodem do zastanowienia się. Piesi stali mi przed maską i czekali aż debile pojadą.
Ilości klaksonów na mnie puszczającego pieszych nawet nie zliczę.
No i hit z piątku. Skrzyżowanie Piłsudskiego z Niciarnianą. Przez pasy przechodzi niewidomy z białą laską. Do prawoskrętu zielona strzałka. Staję przed sygnalizatorem i czekam aż niewidomy przejdzie. Za mną klaksony, kurwienie i debil wyskakujący do mnie, dlaczego nie jadę skoro mam BEZKOLIZYJNE W PRAWO. Dla niektórych warunkowa strzałka oznacza bezkolizyjny wjazd na skrzyżowanie...
Problemem nie jest pierwszeństwo pieszych czy kierowców, problemem nie jest nawet to, że jakiś debil uznał że przejście przez 4 pasy ruchu, na Dąbrowskiego, to dobry pomysł. Problemem jest mentalność kierowców i skrajna nieznajomość przepisów. Ja nie wiem jakim cudem ludzie już po kilku miesiącach zapominają wszystko, czego uczyli się do egzaminu na PJ i wiedzę czerpią z facebooka, gdzie grupa innych co "lubią zapie*dalać" tworzą własne interpretacje przepisów.
Problemem jest to, że zgodnie z limitami prędkości nie jeździ prawie nikt, więc zarządcy je czasem sztucznie zaniżają. Kierowcy którzy jadą 100 km/h na ograniczeniu do 70 a przed fotoradarem hamują do 40 i tworzą przez to gigantyczne korki.
My się zastanawiamy nad bezpieczeństwem pieszych, a nasi kierowcy uważają że przepisy są "dla frajerów" bo "oni lepiej wiedzą co jest bezpieczne na drodze". Jeżeli nie będziemy uczyć ludzi od szkoły podstawowej przepisów ruchu drogowego, nie będziemy stawiali na edukację, to żadne przepisy nic nie zmienią. Bo taki Seba i tak stwierdzi że jazda 100km/h jego gruzem bez hamulców, przez osiedle jest bezpieczne, bo on panuje nad autem.
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2021-09-12, 12:45   

telecaster1951 napisał/a:
a widzę że nawet jest gorzej niż było.

Nie wiem skąd u Waści tak dobra opinia o kierowcach, bo ja tylko podejrzewałem, że to co napisałeś, to prawda. Nie miałem śmiałości przyznać, że znaczny procent kierowców cechuje skrajny debilizm, poddający w wątpliwość jakąkolwiek zdolność myślenia. Nie mam pojęcia, jak ci ludzie zdali testy na prawo jazdy, jakim cudem jeszcze uprawnień nie stracili i dlaczego widzenie z nimi nie wymaga zgody prokuratora. Niedawno słyszałem błyskotliwą rozmowę takich uczonych w piśmie, który debatowali właśnie nad pierwszeństwem pieszych. Ich wspólny wysiłek umysłowy pozwolił mi wyciągnąć wnioski, że pieszy ma czekać, aż uzbiera się większa grupa i wtedy dopiero wolno im korzystać z pierwszeństwa na przejściu, bo to przecież niedopuszczalne by swoim bezmyślnym zachowaniem zaburzali płynność ruchu samochodów.
Jest też inna grupa użytkowników dróg - tym co prawda nie można zarzucić braku inteligencji, ale już wyobraźni owszem. Przekonani o możliwościach posiadanych bolidów, tudzież własnych umiejętnościach, gnają ile się da, nie zostawiając sobie i innym żadnego marginesu błędu. Przykład. Pewien posiadacz "skromnego" Yarisa GR (261 KM rozłożonych na 4 łapy), wyjeżdża z podporządkowanej 20 m przed ciężarówkę z naczepą. Kierowca ciężarówki wciska hamulec do dechy, bo widzi zwykłego Yarisa, którego za chwilę zmiażdży, naczepa sunie bokiem zajmując całą szerokość drogi, a tymczasem po Yarisie zostały tylko wiry powietrza...
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
Killer 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: Tce 90
Rocznik: 2019 kupiony w 02-2020
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 105
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2021-09-12, 18:06   

W moim terytorium gdzie mieszkam (duże miasto) muszę ocenić że 90% kierowców spełnia wymagania od pierwszeństwa dla pieszych.
Ja osobiście chcąc przejść czekam aż kierowca zaczyna zwalniać lub staje przed przejściem, jak na razie to w 98% zdaje to egzamin i kierowcy ustępują.
Tylko jeden raz przytrafiło mi się że debil ominął ustępującego i nie wiele brakowało ..., ale wg mojego wieloletniego doświadczenia mijając samochód ustępujący mi wyglądam czy coś nie nadjeżdża i czekam na reakcję kierowcy drugiego auta.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-22, 14:03   

Cytat:
w Miasteczko Śląskie - dobry kierunek na Osiedlu zlikwidowaliśmy 5 przejść dla pieszych w odpowiedzi na bzdurne przepisy dające pieszym pierwszeństwo przed pojazdami. Jednocześnie zwiększyliśmy liczbę miejsc parkingowych – napisał Michal Skrzydło.

22.09.2021
https://www.transport-pub...ych--70551.html

Słowa "bzdurne przepisy" nie zachwycą wszystkich mieszkańców Miasteczka Śląskiego. Część z nich była przepisem zachwycona, tak myślę. Lepiej brzmiałaby inna informacja, zgodna zresztą z faktami: po konsultacjach z policją dla zwiększenia bezpieczeństwa i poprawy płynności w ruchu drogowym zlikwidowano część przejść dla pieszych (z zebrą). [dalej ode mnie:] Trwają rozmowy w sprawie pozostałych przejść bez sygnalizacji świetlnej.

edit: więcej szczegółowych informacji tutaj - https://tvn24.pl/katowice/w-odpowiedzi-na-bzdurne-przepisy-dajace-pieszym-pierwszenstwo-burmistrz-miasteczka-slaskiego-zlikwidowal-piec-przejsc-dla-pieszych-5423311
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-09-22, 14:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-22, 23:34   

Po ostatnim tygodniu cofam co napisałem.. Włączyli się ostatnio spieszący się do pracy i do powrotu do domu wrześniowi kierowcy i mają wywalone na mnie jako pieszego. Od soboty gdybym nie uważał jako pieszy zostałbym 8 razy przejechany, jako rowerzysta raz :-(
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-09-23, 05:40   

tak naprawdę to zauważyłem jedną istotną zmian - wcześniej jak widziałem pieszego przed przejściem a za mną nie było żadnego pojazdu to jechałem dalej , jak miałem "ogon " to zatrzymywałem się przed przejściem . Teraz zgodnie z przepisami staram się zawsze ustępować . Na drogach mało co się zmieniło w zachowaniu ludzi .
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-23, 06:13   

https://wiadomosci.wp.pl/najbardziej-polska-rodzina-awantura-na-pasach-w-czestochowie-6686004185573888a
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-09-23, 11:48   

eio napisał/a:
Cytat:
https://www.transport-pub...ych--70551.html

Słowa "bzdurne przepisy" nie zachwycą wszystkich mieszkańców Miasteczka Śląskiego. Część z nich była przepisem zachwycona, tak myślę. Lepiej brzmiałaby inna informacja, zgodna zresztą z faktami: po konsultacjach z policją dla zwiększenia bezpieczeństwa i poprawy płynności w ruchu drogowym zlikwidowano część przejść dla pieszych (z zebrą). [dalej ode mnie:] Trwają rozmowy w sprawie pozostałych przejść bez sygnalizacji świetlnej.


Ciekawe, że zdążył z projektem organizacji ruchu -- opracowaniem, opiniowaniem, zatwierdzeniem. No chyba że zaczęli wcześniej, a teraz się dorabia ideologię.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-23, 19:35   

defunk napisał/a:
Ciekawe, że zdążył z projektem organizacji ruchu -- opracowaniem, opiniowaniem, zatwierdzeniem. No chyba że zaczęli wcześniej, a teraz się dorabia ideologię.

Doczytaj w drugim linku.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-25, 10:40   

Cytat:
Drogowcy ogłosili przetarg na budowę świateł na przejściu dla pieszych przez Marszałkowską na wysokości Senatorskiej, na skraju placu Bankowego. To skutek audytu bezpieczeństwa, który wskazał potrzebę gruntownych zmian w tym miejscu.

Niebezpieczne przejście
- Jest to jedyne przejście dla pieszych bez sygnalizacji na blisko trzykilometrowym odcinku od pl. Konstytucji do pl. Bankowego - przypomina ZDM. - Kompleksowy audyt bezpieczeństwa przejść dla pieszych wyraźnie wskazał na potrzebę głębszych zmian. (...)

Wczoraj, 14:33
https://www.onet.pl/infor...36lwh0,30bc1058

Czy to jest efekt wprowadzenia BPP? Zmiany teraz konieczne i drogie. Dużo jest jeszcze przejść bez sygnalizacji świetlnej w Polsce.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 380
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-09-25, 21:07   

Jak dla mnie przepis debilny z tym pierwszeństwem dla pieszych. Pieszy myśli,że może iść śmiało , kierowca jedzie i kogo zaboli ?każdego tylko w inny sposób . Mnie uczyli za młodu jak przechodzisz przez jezdnię patrz w lewo prawo i w lewo i dopiero przechodź jak możesz. Teraz prawie każdy słuchawki w uszach lub oczy w telefonie i idzie i nie patrzy bo ma pierwszeństwo. Może doczekam się przepisu ,że będę miał pierwszeństwo na przejeździe kolejowym ale byłby hardkor i dreszczyk emocji czy pociąg wyhamuje czy przejedzie :-) Kolejna sprawa to ilość przejść w miastach. Jak tak chcę dbać o pieszych to albo kładki lub światła ,albo jakieś obwodnice tak aby nie pchać się do miasta samochodem.
Ostatnio zmieniony przez dacia 2021-09-25, 21:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2021-09-26, 19:16   

Ja tam nie wypowiadam się na temat debilizmów w przepisach - jednym się podoba, drugim nie, ale przestrzegać trzeba. Istotna jest właściwa interpretacja. Wiele piszecie o debilizmie pieszych, ale... Dzisiaj jadę sobie prawym pasem ruchu, za mną, w odległości około 40 m pomyka sobie VW Passat z... blondynką za kierownicą... dojeżdżam do skrzyżowania z przejściem dla pieszych i hamuję, bo z pobliskiego kościoła wychodzą ludzie i niektórzy są już bezpośrednio przed jezdnią. Piesi wchodzą na przejście, ale zatrzymują się przed moją maską, bo blondynce się spieszyło i postanowiła mnie ominąć wjeżdżając na lewy pas... Miała pecha, bo za nią jechał policyjny radiowóz... policjanci zatrzymali i mnie (jako ewentualnego świadka zdarzenia). A teraz najciekawsze. Wyobraźcie sobie, że blondynka nie przyznawała się do popełnienia wykroczenia, bo piesi nie byli na jej pasie ruchu...
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2021-10-16, 18:27   

Połowa października, wygóglałem wyniki z ostatniego miesiąca (wpisz: pieszy pierwszeństwo 2021 potrącenia). Dużo potrąceń pieszych na przejściach. Po kilkunastym tytule informującym o tym dalej nie czytałem.
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-10-16, 18:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2021-10-19, 08:12   

Ja wczoraj stałem przy przejściu i czekałem, czekałem, czekałem i na 13 samochodów, dopiero przedostatni ze sznurka się zatrzymał :mrgreen:
_________________
Paweł
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-01-04, 19:46   

eio napisał/a:
Połowa października, wygóglałem wyniki z ostatniego miesiąca (wpisz: pieszy pierwszeństwo 2021 potrącenia). Dużo potrąceń pieszych na przejściach. Po kilkunastym tytule informującym o tym dalej nie czytałem.


To co Tobie się wydaje jest zupełnie bez znaczenia bo liczą się statystyki. 60 osób mniej zginęło. Czyli przepis słuszny.
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/mniej-smiertelnych-wypadkow-na-przejsciach-liczba-potracen-z-winy-kierowcow-spadla-o-40-procent-5493403

Teraz nowe mandaty (wreszcie) i będzie jeszcze lepiej, innej metody nie ma.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2022-01-04, 20:46   

franius napisał/a:

To co Tobie się wydaje jest zupełnie bez znaczenia bo liczą się statystyki. 60 osób mniej zginęło. Czyli przepis słuszny.

Bzdura.
1. nie mozna porownać tak małej próbki w tak krotkim czasie, zwlaszacza w okresie pandemii, bo można wysnuć przeciwny wniosek
Cytat:
"Liczba potrąceń na przejściach nie spada"
Czwartek, 9 grudnia 2021 (13:27)

Nowe przepisy dotyczące pierwszeństwa pieszych "wchodzących" na przejście nie wpłynęły na spadek liczby potrąceń - powiedział podkom. Karol Macek z Komendy Miejskiej Policji w Kielcach.

więcej: https://www.google.com/am...ada,nId,5696901

2. mówisz o zabitych na przejściach a nie uwzględniasz zabitych zwiększonym smogiem. A te dane za kilka lat...
3. Użyj na chwilę głowy i pomyśl, co powinno być porównywane w skuteczności nowych przepisów: liczba zabitych, czy liczba zdarzeń?

Od pierwszego wraz z nowym taryfikatorem wzrosły korki koło mnie poza godzinami szczytu.
Ostatnio zmieniony przez eio 2022-01-04, 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne