Imperiale All Season Driver 205/60/R16 założone. Na tą chwilę mogę tylko powiedzieć, że są tak samo ciche jak fabryczne Continentale. Zobaczymy jak będzie w innych warunkach pogodowych/temperaturowych. Jeździ się komfortowo ale nie chcę zapeszać... Jeśli chodzi o montaż to nie było żadnych problemów z wyważeniem ani z wadami fabrycznymi po ocenie fachowca.
No pisałem o tym, mam je w 2 autobusach DMC 6t. Bardzo sobie chwalę te opony, mimo że to bardziej opona zimowa niż letnia. Opona wzmancniana akurat tego producenta ma miękkie boki i trzeba ją bardziej dopompować.
Do osobówki sprawdzona, cicha opona to jeszcze Dębica Navigator, czyli stary bieżnik Goodyeara.
Wybrałeś wzmacniane (XL) czy standardowe? Ponoć wzmacniane odejmują odrobinę z komfortu.
Wzmacniane XL wybrałem. Były o dziwo tańsze o 25 PLN na sztuce. Na dziurach trochę bardziej twarde ale w akceptowalnych granicach komfortu. Natomiast na asfalcie są zadziwiająco ciche i komfortowe. Zużycia paliwa nie sprawdzałem jeszcze. Jeśli chodzi o ciśnienie to chyba mam mocno nabite przez gumiarza ale nie wiem czy ładować więcej niż podaje producent? Eliks co myślisz? Kierować się tabelką z auta czy dawać więcej (bo to XL)?
Aha, przy wyborze pomyślałem sobie, że jeśli lubię czasem zjechać na szutry rumuńskie lub albańskie to XL będzie w sam raz. Zawsze to trochę większe ryzyko uszkodzeń a wzmocnienie może tu pomóc.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-10-15, 14:56, w całości zmieniany 3 razy
Opony XL można dobić o jakieś 0.1-0.2 w stosunku do tabliczki w samochodzie nie więcej. Opona XL to opona która ma wzmocnioną konstrukcje tj więcej oplotu i trochę więcej gumy. Można ją dobić jeszcze mocniej gdy samochód mocno dopakujemy tj będziemy się zbliżać do DMC. W przeciwnym wypadku bieżnik wybrzuszy się tak samo jak w zwykłej oponie. Kontakt z podłożem się zmniejszy a bieżnik będzie się zużywał niewłaściwie, siła hamowania spadnie etc. Opony XL w zasadzie pompuje się do zaleceń producenta samochodu a nie opony. Tę samą oponę w różnych samochodach pompuje się do różnych ciśnień w zależności od masy samochodu. Im cięższe auto tym wyższe ma te zalecane ciśnienia. Producent opony określa jedynie zakres ciśnień z jakimi taka opona może pracować a konstruktor samochodu z tego zakresu wskazuje właściwe. W zwyczajnej osobówce jak napisałem można dać trochę wyżej ale tylko dlatego że taka opona jest minimalnie odporniejsza na zniekształcenia. Generalna zasada opona po napompowaniu w miejscu kontaktu z ziemią powinna mieć minimalne wybrzuszenie na bok wynikające ze spoczywającej masy. Wtedy będzie się najmniej grzać od odkształcania podczas jazdy. Jak samochód podnosi się na bieżniku tj nie cały bieżnik przylega do drogi to jest źle i trzeba upuścić.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-10-15, 15:21, w całości zmieniany 1 raz
Jest dokładnie tak jak Łukasz pisze. Ja bym jednak więcej nie pompował i trzymał się tabliczki. Powiem Ci tak, te Imperiale które używam mają nośność 1150kg na koło, wytrzymują, ale tam wzmocnienie jest kiepskie, mają boczki prawie jak zwykła opona, dlatego będziesz miał względny komfort. W Trafiku mam Falken HS01 zimowa z nośnością 700kg i tej nawet nie ugniesz z boku i jest 2 razy grubsza guma na boku. Komfort dostaje po tyłku ale krawężnik, dziury nie ma problemu żeby coś się stało. Poza tym w Trafiku muszę mieć XL bo w razie W nie dostanę odszkodowania.
A co konkretnie masz na myśli? Jeżdżę na całorocznych Kleber Citylander (marka Michelin) od 2016 roku i zero pęknięć itp. też w terenie, polne drogi itd. Oczywiście zasada, że trzeba je co jakiś czas zamienić - przód/ tył. Także w aucie żony nam całoroczne Klebery i uważam, że są świetne. Generalnie bardzo dobre opony całoroczne.
ale tam wzmocnienie jest kiepskie, mają boczki prawie jak zwykła opona, dlatego będziesz miał względny komfort.
Rozumiem, że mimo wszystko i tak jest minimalnie lepiej niż w zwykłych? Jeśli tylko nie jest ten parametr gorszy niż w standardowych, to jestem w stanie to zaakceptować.
Tylko raz w życiu rozprułem bok całkiem nowej opony Kleber HP i to przez wysypany na drogę tłuczeń z kamieniołomu. Choć jakiekolwiek wzmocnienie, nawet słabe jest tu mile widziane.
Muszą te normy mimo wszystko jakoś trzymać bo jednak w autobusach wytrzymują, a mają co dźwigać - 6 opoon i DMC 6t. Tak co 8 miesięcy trzeba zmieniać, czyli jakieś 56k km.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2021-10-20, 09:30
W Sandero Stepway mam Dębica Navigator 3 16", w Lodgy Kormoran All Season XL 16". Nic więcej nie potrzeba, jeździ się jak na zwykłych oponach latem, zimową porą jakby były zimówki.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III CVT
Silnik: 0,9 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sie 2021 Posty: 17 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-10-20, 11:31
sobol1976 napisał/a:
Pat napisał/a:
Wybrałeś wzmacniane (XL) czy standardowe? Ponoć wzmacniane odejmują odrobinę z komfortu.
Wzmacniane XL wybrałem. Były o dziwo tańsze o 25 PLN na sztuce. Na dziurach trochę bardziej twarde ale w akceptowalnych granicach komfortu. Natomiast na asfalcie są zadziwiająco ciche i komfortowe.
Dzięki piękne za info.
Właśnie już gdzieś trafiłem na info, że są dość miękkie więc XL wskazane.
To, że są tańsze to pozytywny skutek uboczny ;)
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2021-10-20, 13:06
Ogólnie opony wzmacniane czy nie to zależy głównie od producenta pojazdu. On określa czy ma być taka czy nie. A potem dopiero nasze konkretne wymagania.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
No nie mówcie że na wzmacnianych jeździ się tak samo bo tak nie jest. Może jazda "podobna" wygląda w chińczykach i klasie ekonomicznej (o czym wspominałem wyżej), ale wzmacniany Falken, Frestone czy Continental mają boki które ciężko nagnieść i wiadomo, jest bardziej twardo. Sprawdzałem, jeździłem, nie wprowadzajcie ludzi.w błąd.
Skutek uboczny to jest pewne ale czy pozytywny to już nie do końca.
Nie bez przyczyny są tańsze(bo skoro są lepsze to przecież powinny być droższe, no nie)
Jeżeli ktoś nie jeździ po kamieniołomach bądź po innych drogach najeżonych ogromną ilością ostrych przedmiotów które mogą przebić bok co jest tylko drobną częścią w przebiciach opony to opony wzmacniane nie są mu potrzebne, bo mają zwykle gorszy komfort jazdy(twardość i głośność), a co gorsze z moich spostrzeżeń często gorszy parametr przyczepności w związku z swoją większą twardością. Tak że każdy musi zdecydować co jest mu bardziej potrzebne. Zawsze jest coś za coś.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2021-10-20, 20:39
eliks napisał/a:
No nie mówcie że na wzmacnianych jeździ się tak samo bo tak nie jest. Może jazda "podobna" wygląda w chińczykach i klasie ekonomicznej (o czym wspominałem wyżej), ale wzmacniany Falken, Frestone czy Continental mają boki które ciężko nagnieść i wiadomo, jest bardziej twardo. Sprawdzałem, jeździłem, nie wprowadzajcie ludzi.w błąd.
W Lodgy FABRYCZNIE są XL i nie czuję żadnych różnic z innymi autami, gdzie mam normalne opony.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2021-10-20, 22:26
Moja 1.6 SCe 2016 fabrycznie Continental 195/55/16 XL. Teraz założyłem całoroczne Kormoran All Season XL. Stosuję się do tego co było zamontowane fabrycznie. Możliwe, że chcąc ciąć koszty zrezygnowali z opon XL, które według mnie i tak są bardzo przewymiarowane do tego pojazdu. Ale skoro były to będą. Przynajmniej u mnie.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2021-10-20, 22:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-10-22, 23:26
Dzisiaj mój Duster otrzymał prawie nowe opony wielosezonowe Falken Euroall Season AS210, pisze prawie ponieważ na tylnej osi zamontowałem lekko używane, roczne opony z bieżnikiem 7mm, natomiast na przedniej osi zostały zamontowane nowe z bieżącego roku. Za taki komplet zapłaciłem około 1100zł czyli zaoszczędziłem jakieś 300zł. Za używki zapłaciłem 390zł, montaż był w gratisie i do tego otrzymałem gwarancje na 6 miesięcy. Wybrałem takie rozwiązanie ponieważ za tydzień musze zrobić jeszcze przegląd techniczny, opłacił pakiet ubezpieczenia i dokonać przeglądu perforacyjnego w ASO na co wydam 2000zł z małym haczykiem.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-10-25, 19:18
Prezes napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Falken Euroall Season AS210
U siebie takie mam, po śniegu super się na nich jeździ, mają dobry zimowy bieżnik, a lato jakoś przeżyły
Wiem, ze takie masz. Czytałem Twój wątek i widziałem, ze je zachwalałeś dlatego tez między innymi się na nie skusiłem :) . Na razie jeździ się dobrze, auto nie zrywa tak trakcji jak na oryginalnych Continentalach CrossConmtact LX. Podczas ruszania można dać więcej gazu i auto od razu rusza a nie mieli kołami, jest tak za równo na suchej nawierzchni jak i mokrej.
Już przylazł ten, co zawsze widzi szklankę w połowie pustą i marudzi.
Poczekaj, może spadnie śnieg i zrobią drugą część.
Nie moja wina , że nalali do połowy choć powinni do pełna ( czytaj - zrobić test w warunkach zimowych i dopiero wtedy opublikować materiał ) . I problemem dla mnie nie jest to, czy szklanka jest pełna czy na 50% - istotne jest co nalali .
Żebyś był zadowolony, wkleję w formie pisanej (chyba bardziej przystępnej dla nieanglojęzycznych, bo dużo przejrzystych tabelek) test z ze strony tirereviews.com, który już tu linkowałem jako film z youtube.
Są tu między innymi właśnie opony Good Year, Continental, Bridgestone i Nokian.
https://www.tyrereviews.c...n-Tyre-Test.htm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum