Jeśli będzie wymieniany w interwałach zaleconych przez producenta - w tym także tych skróconych o połowę, we wszelkich przewidzianych przypadkach - to może być dowolny spełniający wymagane normy.
Idealnie ujęta puenta
Motul pewnie lepszy ale czy oryginalny?
No ja właśnie tego Elfa leje Lałem Elfa do Citroena, leje do Trafika i Dacii i nie narzekam. Jeśli będziesz robił interwały takie jak powinny być czyli ~10k km to nie warto przepłacać.
Edit: napisaliśmy post w tym samym momencie
_________________
Ostatnio zmieniony przez eliks 2021-11-09, 20:47, w całości zmieniany 1 raz
Witam,
przymierzam się do kupna oleju CASTROL 5W30 ( i teraz nie wiem który wybrać???)
CASTROL EDGE 5W30 C3 czy CASTROL GTX 5W30 RN17
Przypominam że mam silnik 1.5 dci adblue z 2021r produkcji jeżeli to ma znaczenie.
Dziękuję za info.
To ja mam pytanie.
w sierpniu 2021 wymieniłem olej, bo stuknęło 30 tyś. W lutym mam przegląd i 2 lata mija, też mi olej wymienią? Czy raczej po 4 roku lub 60 tyś ?
Olej Royal Purple 5w30 lub 5w40 , może drogi , około 70zł litr , pełen syntetyk z gazu ziemnego a nie ropy , jedyny producent to usa texas i koniec . W Polsce dostępny tylko w Kielcach .
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2021-11-16, 16:41
Metan jako najprostszy węglowodór wydobywany jest przy ropie naftowej. Ponieważ nie wymaga rafinacji aby oddzielić dodatki , to olej z gazu powinien być tańszy. pozdr
To ja mam pytanie.
w sierpniu 2021 wymieniłem olej, bo stuknęło 30 tyś. W lutym mam przegląd i 2 lata mija, też mi olej wymienią? Czy raczej po 4 roku lub 60 tyś ?
Wg zaleceń w gwarancji (na dole prtscr z mojego auta) wymiana co 30 tys. km lub co 2 lata (od ostatniej wymiany), zależnie of tego co wystąpi wcześniej.
Jeśli w lutym 2022 przebieg nie będzie się zbliżał do 60 tys. km, to teoretycznie nie wymienią oleju i filtra, bo minie zaledwie 6 miesięcy od ostatniej wymiany.
BTW. ja bym zalecał robić wymianę oleju częściej - co 15 tys. km (sam wymieniłem po 12 tys. km w warsztacie poza ASO).
Jeśli chcesz robić w ASO - to bym poprosił w zleceniu żeby wymienili olej i filtr nawet jeśli wg ich harmonogramu nie trzeba tego robić.
Interwał 30 kkm/ 2 lata wg mnie skróci żywotność silnika.
Obraz bez nazwy.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 97,27 KB
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2021-11-17, 00:53, w całości zmieniany 9 razy
BTW. ja bym zalecał robić wymianę oleju częściej - co 15 tys. km (sam wymieniłem po 12 tys. km w warsztacie poza ASO).
Ja jestem kierowcą starej daty i wymieniam olej jak przykazał ten z niebios.
Pierwsza wymiana po 15 tys (dodatkowa), druga po 30 tys (wg serwisu) i na kolejną się szykuję przy 45 tys (dodatkowa). Miałem nadzieję, ze zbiegnie się z przeglądem
Jak jesteś kolego starej daty (również zawsze wymieniałem po 15000km) to tutaj musisz pamiętać że masz auto z turbiną. Turbina smarowana i chłodzona jest olejem a wszystkie niezależne testy olejów (czy to będzie 30 czy 70zl za litr) pokazują, że po 10 000km ten filtr olejowy ma o połowę mniejsze właściwości smarne. Ja uważam że 10-12000 km to jest optymalnie przy tych autach, tym bardziej że zestaw filtrów + olej to 250zl więc nie są to wielkie kwoty.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-11-17, 17:24
nowy napisał/a:
kordirko napisał/a:
BTW. ja bym zalecał robić wymianę oleju częściej - co 15 tys. km (sam wymieniłem po 12 tys. km w warsztacie poza ASO).
Ja jestem kierowcą starej daty i wymieniam olej jak przykazał ten z niebios.
Pierwsza wymiana po 15 tys (dodatkowa), druga po 30 tys (wg serwisu) i na kolejną się szykuję przy 45 tys (dodatkowa). Miałem nadzieję, ze zbiegnie się z przeglądem
Jako człowiek "starej daty" to powinieneś się trzymać wymian co 5-7tyś a nie co 15tyś ;)
Pamiętam w polonezie 1.6GLi była zdaje się zalecana wymiana co 5tyś, a w WV1.9D co 7.5tyś (oczywiście w trudnych warunkach zalecane było skrócenie interwału).
Jako człowiek "starej daty" to powinieneś się trzymać wymian co 5-7tyś a nie co 15tyś ;)
Owszem o takich interwałach też słyszałem, generalnie na początku w pierwszych użytkowanych samochodach wymieniałem co 10 tys. i szczerze powiedziawszy to, co mechanik to: inny olej, inna wiedza i interwał wymiany. Nie było takiego dostępu do wiedzy jak teraz, że człowiek odpali internet i wszystko jak na tacy. Wtedy musiałem ufać tym, którzy wg mnie powinni mieć wiedzę, a któż ją wtedy posiadał, jak nie mechanik.
Cytat:
Jak jesteś kolego starej daty
Proszę nie brać tego tak na serio, ja bardziej użyłem tego sformułowania pod kątem obecnych interwałów
To ja mam pytanie.
w sierpniu 2021 wymieniłem olej, bo stuknęło 30 tyś. W lutym mam przegląd i 2 lata mija, też mi olej wymienią? Czy raczej po 4 roku lub 60 tyś ?
Olej wymieniamy co roku. Jak ci robią darmową wymianę to zmieniaj. Będzie tylko lepiej niż gorzej. Im częściej wymiana oleju tym mniej syfu w silniku. Mam prawie identyczną sytuację i ani przez chwilę się nie zastanawiam na sensem tej zmiany.
Wg zaleceń w gwarancji (na dole prtscr z mojego auta) wymiana co 30 tys. km lub co 2 lata (od ostatniej wymiany),
Wg tego cytatu, to jak ja wymianę zrobiłem powiedzmy 10.08.2021 przy 30 tys. km to następna powinna nastąpić za 1,5 roku, czyli w 2023 w lutym, bo np samochód stoi w garażu i już tylu km nie robię
Ostatnio zmieniony przez nowy 2021-11-17, 18:15, w całości zmieniany 1 raz
Wg zaleceń w gwarancji (na dole prtscr z mojego auta) wymiana co 30 tys. km lub co 2 lata (od ostatniej wymiany),
Wg tego cytatu, to jak ja wymianę zrobiłem powiedzmy 10.08.2021 przy 30 tys. km to następna powinna nastąpić za 1,5 roku, czyli w 2023 w lutym, bo np samochód stoi w garażu i już tylu km nie robię
Gwarancja standardowa jest do 3 lat, więc następną wymianę może zrobić nawet za 20 lat i (jeśli się uda) po 500 tys. km,
bo po 3 latach trzymanie się zaleceń fabryki nie będzie już miało wpływu na gwarancję
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2021-11-18, 00:18, w całości zmieniany 1 raz
Witam,
czy ktoś ma taką wiedzę na temat opakowania oleju CASTROL. Chodzi mi o folię pod nakrętką. Jak kupowałem olej CASTROL w sklepie lub internecie do starszego auta to zawsze była folia pod nakrętką, a teraz kupiłem CASTROL 5W30 RN17 sygnowany przez RENAULT w sklepie i tej foli nie posiada. O co chodzi ????
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum